Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford: Vývoj kompozitů nabírá obrátky

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 15. 2. 2015 • 22:47
4
Ford hodlá v budoucnu více uplatňovat materiály na bázi kompozitů. K jejich vývoji proto přizval i specializovanou firmu DowAksa.

Lehké a pevné materiály budou hrát v budoucnu při vývoji automobilů stále důležitější roli. Jednou ze společností, která se zabývá vývojem kompozitů, je společnost DowAksa. Jedná se o firmu, která vznikla jako joint venture mezi společnostmi Dow Chemical Company a Aksa Akrilik Kimya Sanayii.

„Naše spolupráce s DowAksa včetně našich pravidelných příspěvků jasně ukazuje, jakou cestou se chceme vydat,“ říká Ken Washington, viceprezident Fordu pro vývoj pokročilých technologií. A dodává: „V naší alianci se najde hodně schopných lidí, takže věřím, že nové technologie budeme mít na trhu co možná nejdříve.“

Třetím rokem

Počátek spolupráce mezi Fordem a společností Dow Chemical se datuje do roku 2012, kdy se započalo s vývojem nízkonákladových kompozitů na bázi uhlíku.

„Technologie firmy DowAska má pomoci zefektivnit výrobu kompozitních materiálů tak, aby je bylo možné využívat ve velkosériové produkci automobilů,“ říká Douglas Parks, jeden z členů společnosti zodpovědný za inovace.

Minulý měsíc Ford ukázal novou generaci supersportu GT, který ve zvýšené míře využívá lehké materiály, jakými jsou právě uhlíkové kompozity a také hliník. Zásluhou toho se může pochlubit vynikající výkonovou hmotností, jednou z nejlepších mezi sériovými automobily.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
16. 2. 2015 10:30
Re: Výroba kompozitů
Není to však jediný způsob. Existuje například celá řada technologií nevyužívajících autokláv. Co se týče mazlení, například u Audi/ Lamborghini ve spolupráci s Callaway vytvořili uhlíkový kompozit ve formě pasty právě s cílem umožnit relativně levnou masovou výrobu. Není potřeba si hrát s tkaninou, respektive prepregy. Jestli si dobře pamatuji, podle Callaway je pevnější než titan při třetinové hmotnosti. A samozřejmě lze pokládání tkaniny/ prepregu automatizovat.

Pokud tě to zajímá, můžeš začít třeba tady: [odkaz]
Avatar - Cejsi Mpower
16. 2. 2015 08:45
Re: Výroba kompozitů
BMW v tomto opět udává směr, jako v mnoha dalších věcech..
16. 2. 2015 06:48
Re: Výroba kompozitů
Tak se mrkněte na video "CFRP manufacturing at the BMW plant" na youtube.
15. 2. 2015 23:19
Výroba kompozitů
Zajímalo by mě, jakou novou technologií se můžou kompozitové komponenty vyrábět. Protože ta současná je opravdu neskutečně zdlouhavá a náročná. V lisovně vám stačí lisovací přípravek a uděláte třeba tisíc plechových dílů za směnu. U karbonu se s jedním jediným dílem musíte mazlit půl dne a pak to ještě zabalit do vakua, strčit do autoklávu, brousit, leštit..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku