Ekonomika
na fotkách a na výstavách kola vylézají z podběhů, ale reálně jsou zalezlá bezmála půl metru >😁 . Nějaká nová koncernová nemoc, nebo co. Viz nedávný srovnávací test Fabie a i20. Šířka stejná, ale rozchod u Škodovky o 6 centimetrů menší. A VW tím trpí jen o málo míň než extrémní Škoda. Ta variabilita MQB je nějak málo variabilní, zdá se 😄
Pochybuji, že jsou to fotky. Rádi používají vizualizace.
Není to specifikum MQB (rozchod samozřejmě měnit můžou a různí se). Měli to i u starších aut. Nevím, jestli to nedělá tvarování blatníku, kdy je nahoře vytažený a směrem dolu se auto zužuje. Dole je pak pneumatika tak akorát v zákrytu a nahoře je zapadlá.
Není to specifikum MQB (rozchod samozřejmě měnit můžou a různí se). Měli to i u starších aut. Nevím, jestli to nedělá tvarování blatníku, kdy je nahoře vytažený a směrem dolu se auto zužuje. Dole je pak pneumatika tak akorát v zákrytu a nahoře je zapadlá.
Ne. Je to způsobeno jen a pouze tím, že koncern dává k menším kolům příliš velký zális. Konkrétní příklad ... do Fabky dávali 15" kola se ze zálisem ET43, ačkoliv druhovýroba litých kol dělá ET38 (s homologací). Až u 16" originálů ten problém není, protože ty už vyplňují celý podběh. No a podobně je tu o všech koncernových aut.
kto vykupuje starodávne vw? golfy, passaty, pola?
Hmm.. Vozy, označené jako "zvednuté" mají světlou výšku standardní. Vozy "standardní" mají světlou výšku sníženou :no: :no: :no: Vozy, které mají opravdu zvednutou světlou výšku, na trhu citelně chybí. :no😒br />
Nějak takhle by měla vypadat Octavie Scout! [odkaz]
Nějak takhle by měla vypadat Octavie Scout! [odkaz]
Informace týden staré. Jinak s cenou za R to dost přestřelili 😄 4x4 v manuálu opět chybí u silnějších variant Alltrack 135kw TDI a 221 kw TSI stejně jako u Octavie (Scout) a Leonu (X-perience). u GTD zase 4x4 vůbec nejde stejně jako u RS, Cupra, FR 135 kw. Barvy také také nic moc, samé zašedlé nebo světlé a žádná inspirativní, možná jen Lapiz u R, ta ovšem chybí u GTD a červená se mi nelíbí, možná někomu ano.
Ano. Manuální převodovka by měla být možná volba pro kterýkoli motor a model! Řazení sice není tak rychlé jako u dvouspojky, ale poskytuje řidiči uspokojení, že ten vůz skutečně ovládá a ne že pouze kroutí volantem. A to i za cenu nějaké té desetiny vteřiny ztráty při přeřazování. Je jasné, že akcelerace z klidu na nějakou rychlost je rychlejší u dvouspojky, ale plné potěšení řidiče je na straně manuální převodovky.
Stejné je to v případě ruční brzdy. Možnost volby ruční brzdy by měla být zachována u všech modelů. Parkovací brzda typu elektromotor + naviják je skutečně jen parkovací a tedy nepoužitelná v provozu :no😒br />
V zásadě se dá říci, že fíčurky typu automatická převodovka, elektrická parkovací brzda a nedej pánbu ještě různé, s tím související udělátka typu asistent rozjezdu do kopce, automaticky řiditelná zadní náprava, atd atd jen kradou řidiči potěšení z řízení auta. Pokud někdo neumí řídit a potřebuje to, tak OK, ať si to přikoupí za příplatek, ale defaultně by mělo vždy být možné si koupit jakýkoli vůz s jakýmkoli motorem s manuální převodovkou, ruční brzdou a světlou výškou, která umožňuje projet polní cestou k chatové osadě stejně bezproblémově, jako když tam dříve jezdil svým Favoritem. :-!
Stejné je to v případě ruční brzdy. Možnost volby ruční brzdy by měla být zachována u všech modelů. Parkovací brzda typu elektromotor + naviják je skutečně jen parkovací a tedy nepoužitelná v provozu :no😒br />
V zásadě se dá říci, že fíčurky typu automatická převodovka, elektrická parkovací brzda a nedej pánbu ještě různé, s tím související udělátka typu asistent rozjezdu do kopce, automaticky řiditelná zadní náprava, atd atd jen kradou řidiči potěšení z řízení auta. Pokud někdo neumí řídit a potřebuje to, tak OK, ať si to přikoupí za příplatek, ale defaultně by mělo vždy být možné si koupit jakýkoli vůz s jakýmkoli motorem s manuální převodovkou, ruční brzdou a světlou výškou, která umožňuje projet polní cestou k chatové osadě stejně bezproblémově, jako když tam dříve jezdil svým Favoritem. :-!
Vidím to zcela stejně!
Bychaři dorazili >😁
Haldex 5 na sněhu v Golfu R (MTM) jsou orgie.
Nač ručku?
Rád bych pochopil, proč je potrěba za něco tahat, když to řeší poklep na plynový pedál. Raději při driftu zrychluji, než zpomaluji vlivem parkovací brzdy >😁
Haldex 5 na sněhu v Golfu R (MTM) jsou orgie.
Nač ručku?
Rád bych pochopil, proč je potrěba za něco tahat, když to řeší poklep na plynový pedál. Raději při driftu zrychluji, než zpomaluji vlivem parkovací brzdy >😁
orgie to můžou být i v oktávce s haldexem pro někoho . A do vracečky bez ručky těžko najedeš tak rychle jako s autem s ručkou . tam ti "poklep" na pedál plynu nepomůže .
Moc rád bych se nechal svézt některým z "tahačů ručky", v běžném provozu a v konfekčním autě, o kterých je tu řeč, rád bych tu práci s ručkou v praxi viděl, ať na sněhu nebo na suchu, extrémně se pak těším na ty vracečky. Když tak dej vědět, ju, v rámci ČR přijedu kamkoliv. Ď. 😉
zajeď se podívat na track day do sosny v neděli a můžešs si tam s martinem semerádem pokecat proč učí lidi tahat za ručku . Jinak sníh teď není takže si musíš počkat pak tě klidně svezu imprezou .
Ale no tak, očakávať od zvýšeného kombíka výkony na úrovni Imprezy či Eva je úplne mimo misu nemyslíš? Respektíve že s tým kombíkom bude chcieť niekto jazdiť podobne ako na už zmienených autách?
Ono bylo dopředu jasné, jak to dopadne, proto jsem do vět dával "konfekční auto", "běžný provoz", semeráde.
nojo ty jasnovědče . myslíš že na zimní kurzy jezdí jen EVA apod?? ne jezdí tam i normální konfekční auta. Každej koho znám a má nebo měl 4x4 tak na sněhu tahal za ručku , prostě s autem blbnul ať už někde na parkovišti , letišti nebo na okrsce , nebavíme se o nějaký rally jízdě na hraně ale o obyčejným blbnutí . Letos v zimě jsem jezdil s kamaráda blbnout jeden má octavii 4x4 a druhej passata 4x4 a další audi a6 4x4 obyčejný diesely v kombíku a taky si zajedou zablbnout . Když někdo řekne že tahá za ručku tak je hned závodník nebo bychař podle tebe .
V beznem provozu je tahani za rucku stejne nerealne, jako kazde jine rozhozeni zadku auta. Jasne ze to obcas dobre vyvazene sportovni zad👋ctyrkolce muze ujet, ale vykruzovani zatacek v driftu jinde nez na tom zasnezenem parkovisti je internetove plkani. A bavit se o nem v souvislosti s rodinnym kombikem (i kdyz se silnym motorem) uz dost prestrelena vec.
No, a jsme u jádra pudla, jinými slovy, auta bez ručky jsou špatně, protože se s nimi nedá v zimě pořádně zablbnout na parkovišti nebo v Sosnové. Že je tento způsob využití auta bez ručky obtížný, o.k., s tím bych souhlasil, jako argument pro obecný pláč nad "chybějící" ručkou v konfekčních autech ho neberu.
Naštěstí existují zadokolky, a ty nepotřebují ani ručku ani sníh. 😉
Naštěstí existují zadokolky, a ty nepotřebují ani ručku ani sníh. 😉
Ja treba na snehu blbnu a za rucku netaham, nemam duvod, staci prislapnout plyn a auto jde bokem. Snad jedine pokud bych chtel udelat nejakou rychlou otocku, ale to je prvek, ktery me moc nebere. O vyznamu tahani za rucku mimo snih a led pochybuju uplne, tam to nema vubec zadny efekt, to by ta rucka musela byt hydraulicka a napojena na kotouce, ne na bubny pres nejaky excentr s lankem...
Tohle beceni po rucni rucce proste nechapu a co si tak vsimam, tak s tim vzdy prijde nekdo, pro koho je nejvetsi dobrodruznou jizdou na snehu, kdyz to rozpali taaamdle vod lesa a proste za tu rucku zatahne a hele Mano - vono se to votocilo, hehe.
Jeden takovej sidlistni Loeb letos trefil u nas pred barakem hned tri zaparkovana auta, holt machr s ruckou.
Tohle beceni po rucni rucce proste nechapu a co si tak vsimam, tak s tim vzdy prijde nekdo, pro koho je nejvetsi dobrodruznou jizdou na snehu, kdyz to rozpali taaamdle vod lesa a proste za tu rucku zatahne a hele Mano - vono se to votocilo, hehe.
Jeden takovej sidlistni Loeb letos trefil u nas pred barakem hned tri zaparkovana auta, holt machr s ruckou.
za 855 tisic... tak to uz je ina kava......dik pekne.. to si radsej kupim velke sorento za 900 tisic :yes😒br />
ceny vw mi teda nepridu moc ludove ;-\
ceny vw mi teda nepridu moc ludove ;-\
Pro mne je zcela nestravitelná cenová bomba korejce typu Sorenta za milion...! >😒]
Toppere , a ty si stejně žádné auto této kategorie nekoupíš..
Takže Tvůj názor beru s rezervou. 😉
Toppere , a ty si stejně žádné auto této kategorie nekoupíš..
Takže Tvůj názor beru s rezervou. 😉
no tentoraz má pravdu,cenník so nekukal,ale G ALT 855 vs. SOR za 919 tak tam asi nie je o čom,aj keby to Sorento robili v Bangladéši.
Uff, cenově to je premiovwka. 😉 Ale tady nemá smysl cenu řešit, to zase na rovinu.
Chtěl jsem se poptat, už jsem tady hodně dlouho nezahlédl nick GTI, kdepak je mu konec?
Chtěl jsem se poptat, už jsem tady hodně dlouho nezahlédl nick GTI, kdepak je mu konec?
Jednoznacne nakrajsi z rodu Das Golf. Mohli by len take jazdit.
Normální kombík v benzínu končí s 1.4TSI a pak je až R. Podobně krátký Golf má jen 1.4TSI a pak až GTI. Octavia a Leon mají ještě "běžnou" verzi s 1.8TSI.
Teď je tam R Variant, ale to už je zase poměrně extrémní řešení.