Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Volkswagen Golf Variant: České ceny verzí R, GTD a Alltrack

52 komentářů

Gvick2
Počet kombinací motor/převodovka/pohon u současné generace Golfu je docela impozantní. Tady už chybí snad jenom šestiválec a dieselové R s motorem z Passatu.
Avatar - Emel
Emel
Je impozantní, přesto se tam ještě skulinka najde.

Normální kombík v benzínu končí s 1.4TSI a pak je až R. Podobně krátký Golf má jen 1.4TSI a pak až GTI. Octavia a Leon mají ještě "běžnou" verzi s 1.8TSI.
Gvick2
Tak skulina se asi dá najít vždy, tady bych ale řekl, že ty "skuliny" co jsi vypsal jsou spíše záměrně vytvářený prostor právě pro ten Leon a Octavii. Obávám se, že už dnešní počet jenom motorizací resp. výkonových stupňů (napočítal jsem u Golfu 14) je pro většinu dealerů tak vysoký, že když je požádáš aby ti je jenom vyjmenovali tak většina z nich to ani nesvede. 😄
Avatar - Emel
Emel
Doteď to byla skulina jak vrata. Nejsilnější benzínové kombi - 1.4TSI.

Teď je tam R Variant, ale to už je zase poměrně extrémní řešení.
Gvick2
Skulina to byla, ovšem je otázka, zda někdo z konkurence ji dokázal využít vyjma jmenovaných Leonu a Octavie a pokud ne, tak VW je asi v konečném důsledku celkem jedno jestli prodá jednu Octavii nebo jeden Golf. Nad 110 kW v benzínu se většina ostatní konkurence moc nehrne (nepočítám vrcholné modely ST, GTI, RS etc.).
Avatar - Emel
Emel
Focus, Astra, 308 myslím mají něco silnějšího.
czvlkoun
Přesně proto jsem nakonec sáhl po Oktávii kombi s 1.8. Raději bych volil Golfa, ale nechtěl jsem downsize 1.4. A s tím, že R už je kapku přes čáru se nedá než souhlasit. Klidně bych bral GTI s kufrem 😄 Krátké GTI jedno máme, ale druhé auto pro rodinu je potřeba prostě větší, ať převezeme kočár. Tam Golf zaspal bohužel. :no:
_MT_
Tu skulinu v páté generaci vyplňoval Golf GT (i když si teď nejsem jistý, jestli ho dělali i jako Variant). V šesté se vrátili ke GTD a benzínový GT odešel bez náhrady. Další mezerou je nabídka pohonu všech kol. Se zážehovým motorem ho nabízí myslím jen v R.
Avatar - Emel
Emel
Ještě Alltrack 1.8TSI 4x4.
_MT_
Na Alltrack jsem vůbec nepomyslel.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
na fotkách a na výstavách kola vylézají z podběhů, ale reálně jsou zalezlá bezmála půl metru >😁 . Nějaká nová koncernová nemoc, nebo co. Viz nedávný srovnávací test Fabie a i20. Šířka stejná, ale rozchod u Škodovky o 6 centimetrů menší. A VW tím trpí jen o málo míň než extrémní Škoda. Ta variabilita MQB je nějak málo variabilní, zdá se 😄
_MT_
Pochybuji, že jsou to fotky. Rádi používají vizualizace.

Není to specifikum MQB (rozchod samozřejmě měnit můžou a různí se). Měli to i u starších aut. Nevím, jestli to nedělá tvarování blatníku, kdy je nahoře vytažený a směrem dolu se auto zužuje. Dole je pak pneumatika tak akorát v zákrytu a nahoře je zapadlá.
Avatar - Anonym
Anonym
Ne. Je to způsobeno jen a pouze tím, že koncern dává k menším kolům příliš velký zális. Konkrétní příklad ... do Fabky dávali 15" kola se ze zálisem ET43, ačkoliv druhovýroba litých kol dělá ET38 (s homologací). Až u 16" originálů ten problém není, protože ty už vyplňují celý podběh. No a podobně je tu o všech koncernových aut.
_MT_
Vím, že to bývá s většími ráfky lepší. Ale ani ty největší nemusí stačit. Malé jsem ostatně ani neuvažoval.
Avatar - boost.
boost.
Jo, to je strašný. Bohužel ne jen VW to takhle má. 😒
Avatar - Anonym
Anonym
Není to o MQB, takhle už to bylo před 15 lety, kdy MQB neexistovalo. Je to o zálisu kola, který dávají většinou zbytečně velký a kolo se pak "utopí" do podběhu. Na výstavách dají menší zális nebo podložku a vždy největší šíři pneumatiky.
Avatar - Auto CZ
Auto CZ
kto vykupuje starodávne vw? golfy, passaty, pola?
Avatar - Emel
Emel
Lidi jako ty 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tomu se říká trefa do černého. >😁 :yes:
Avatar - woody-alien
woody-alien
Copak, copak ? Tvůj předchozí nick skončil Fiaskem ? >😒]
webpaja
>😒] >😒] >😒]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Hmm.. Vozy, označené jako "zvednuté" mají světlou výšku standardní. Vozy "standardní" mají světlou výšku sníženou :no: :no: :no: Vozy, které mají opravdu zvednutou světlou výšku, na trhu citelně chybí. :no😒br />
Nějak takhle by měla vypadat Octavie Scout! [odkaz]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
:no: :no: :no:
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
PLNY SUHLAS!
Balsam
Prej i blbost je cnost. Budiž Vám odpuštěno. Vidím, že ACZ má rádo mnoho podivínů.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Cross verze by měla být zvýšená ne o 2 cm ale nejméně o 4-5 cmm.!!!
cupra
Informace týden staré. Jinak s cenou za R to dost přestřelili 😄 4x4 v manuálu opět chybí u silnějších variant Alltrack 135kw TDI a 221 kw TSI stejně jako u Octavie (Scout) a Leonu (X-perience). u GTD zase 4x4 vůbec nejde stejně jako u RS, Cupra, FR 135 kw. Barvy také také nic moc, samé zašedlé nebo světlé a žádná inspirativní, možná jen Lapiz u R, ta ovšem chybí u GTD a červená se mi nelíbí, možná někomu ano.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ano. Manuální převodovka by měla být možná volba pro kterýkoli motor a model! Řazení sice není tak rychlé jako u dvouspojky, ale poskytuje řidiči uspokojení, že ten vůz skutečně ovládá a ne že pouze kroutí volantem. A to i za cenu nějaké té desetiny vteřiny ztráty při přeřazování. Je jasné, že akcelerace z klidu na nějakou rychlost je rychlejší u dvouspojky, ale plné potěšení řidiče je na straně manuální převodovky.

Stejné je to v případě ruční brzdy. Možnost volby ruční brzdy by měla být zachována u všech modelů. Parkovací brzda typu elektromotor + naviják je skutečně jen parkovací a tedy nepoužitelná v provozu :no😒br />
V zásadě se dá říci, že fíčurky typu automatická převodovka, elektrická parkovací brzda a nedej pánbu ještě různé, s tím související udělátka typu asistent rozjezdu do kopce, automaticky řiditelná zadní náprava, atd atd jen kradou řidiči potěšení z řízení auta. Pokud někdo neumí řídit a potřebuje to, tak OK, ať si to přikoupí za příplatek, ale defaultně by mělo vždy být možné si koupit jakýkoli vůz s jakýmkoli motorem s manuální převodovkou, ruční brzdou a světlou výškou, která umožňuje projet polní cestou k chatové osadě stejně bezproblémově, jako když tam dříve jezdil svým Favoritem. :-!
Avatar - Jaros71
Jaros71
Vidím to zcela stejně!
Avatar - Sysoj Psojič
Sysoj Psojič
Bychaři dorazili >😁
Haldex 5 na sněhu v Golfu R (MTM) jsou orgie.
Nač ručku?
Rád bych pochopil, proč je potrěba za něco tahat, když to řeší poklep na plynový pedál. Raději při driftu zrychluji, než zpomaluji vlivem parkovací brzdy >😁
Avatar - JDM
JDM
orgie to můžou být i v oktávce s haldexem pro někoho . A do vracečky bez ručky těžko najedeš tak rychle jako s autem s ručkou . tam ti "poklep" na pedál plynu nepomůže .
Avatar - Dinar
Dinar
Moc rád bych se nechal svézt některým z "tahačů ručky", v běžném provozu a v konfekčním autě, o kterých je tu řeč, rád bych tu práci s ručkou v praxi viděl, ať na sněhu nebo na suchu, extrémně se pak těším na ty vracečky. Když tak dej vědět, ju, v rámci ČR přijedu kamkoliv. Ď. 😉
Avatar - JDM
JDM
zajeď se podívat na track day do sosny v neděli a můžešs si tam s martinem semerádem pokecat proč učí lidi tahat za ručku . Jinak sníh teď není takže si musíš počkat pak tě klidně svezu imprezou .
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale no tak, očakávať od zvýšeného kombíka výkony na úrovni Imprezy či Eva je úplne mimo misu nemyslíš? Respektíve že s tým kombíkom bude chcieť niekto jazdiť podobne ako na už zmienených autách?
Avatar - JDM
JDM
to mě je jasný , ale reagoval jsem na Sysoje který chtěl slyšet důvod nač ručku ,že jí v golfu R nepotřebuje , tak jsem napsal kdy se ta ručka prostě hodí .
Avatar - Dinar
Dinar
Ono bylo dopředu jasné, jak to dopadne, proto jsem do vět dával "konfekční auto", "běžný provoz", semeráde.
Avatar - JDM
JDM
nojo ty jasnovědče . myslíš že na zimní kurzy jezdí jen EVA apod?? ne jezdí tam i normální konfekční auta. Každej koho znám a má nebo měl 4x4 tak na sněhu tahal za ručku , prostě s autem blbnul ať už někde na parkovišti , letišti nebo na okrsce , nebavíme se o nějaký rally jízdě na hraně ale o obyčejným blbnutí . Letos v zimě jsem jezdil s kamaráda blbnout jeden má octavii 4x4 a druhej passata 4x4 a další audi a6 4x4 obyčejný diesely v kombíku a taky si zajedou zablbnout . Když někdo řekne že tahá za ručku tak je hned závodník nebo bychař podle tebe .
Avatar - Bully_
Bully_
V beznem provozu je tahani za rucku stejne nerealne, jako kazde jine rozhozeni zadku auta. Jasne ze to obcas dobre vyvazene sportovni zad👋ctyrkolce muze ujet, ale vykruzovani zatacek v driftu jinde nez na tom zasnezenem parkovisti je internetove plkani. A bavit se o nem v souvislosti s rodinnym kombikem (i kdyz se silnym motorem) uz dost prestrelena vec.
Avatar - Dinar
Dinar
Asi tak. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
No, a jsme u jádra pudla, jinými slovy, auta bez ručky jsou špatně, protože se s nimi nedá v zimě pořádně zablbnout na parkovišti nebo v Sosnové. Že je tento způsob využití auta bez ručky obtížný, o.k., s tím bych souhlasil, jako argument pro obecný pláč nad "chybějící" ručkou v konfekčních autech ho neberu.
Naštěstí existují zadokolky, a ty nepotřebují ani ručku ani sníh. 😉
Avatar - JDM
JDM
nahoře brečí Áďa kvůli chybějící ručce , já reagoval na sysoje a jeho golf R a napsal jsem kdy se ručka hodí toť vše.
MariAchi
Ja treba na snehu blbnu a za rucku netaham, nemam duvod, staci prislapnout plyn a auto jde bokem. Snad jedine pokud bych chtel udelat nejakou rychlou otocku, ale to je prvek, ktery me moc nebere. O vyznamu tahani za rucku mimo snih a led pochybuju uplne, tam to nema vubec zadny efekt, to by ta rucka musela byt hydraulicka a napojena na kotouce, ne na bubny pres nejaky excentr s lankem...
Tohle beceni po rucni rucce proste nechapu a co si tak vsimam, tak s tim vzdy prijde nekdo, pro koho je nejvetsi dobrodruznou jizdou na snehu, kdyz to rozpali taaamdle vod lesa a proste za tu rucku zatahne a hele Mano - vono se to votocilo, hehe.
Jeden takovej sidlistni Loeb letos trefil u nas pred barakem hned tri zaparkovana auta, holt machr s ruckou.
czvlkoun
Manuál je fajn. Mám ho rád. Zase je pro mě ale strašně návykový adaptivní tempomat, který má opravdový smysl jen s automatem. Teď babo raď 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
za 855 tisic... tak to uz je ina kava......dik pekne.. to si radsej kupim velke sorento za 900 tisic :yes😒br />
ceny vw mi teda nepridu moc ludove ;-\
Avatar - Jaros71
Jaros71
Pro mne je zcela nestravitelná cenová bomba korejce typu Sorenta za milion...! >😒]

Toppere , a ty si stejně žádné auto této kategorie nekoupíš..

Takže Tvůj názor beru s rezervou. 😉
Avatar - speedfred
speedfred
no tentoraz má pravdu,cenník so nekukal,ale G ALT 855 vs. SOR za 919 tak tam asi nie je o čom,aj keby to Sorento robili v Bangladéši.
MariAchi
A ted si predstav, ze za toho Golfa AT muzes mit hned tri (3!!!) Dacie Lodgy Stepway!
Tak to uz opravdu neni o cem, to je naprosto prestrelene.
Materidouska hadra.
Avatar - donPedro
donPedro
Aneb hrušky vs. jabka :-!
stréc od piva
a není lepší vzít rozum do hrsti a šup pro Outback?
King of rain
Uff, cenově to je premiovwka. 😉 Ale tady nemá smysl cenu řešit, to zase na rovinu.

Chtěl jsem se poptat, už jsem tady hodně dlouho nezahlédl nick GTI, kdepak je mu konec?
Makovnik
Jednoznacne nakrajsi z rodu Das Golf. Mohli by len take jazdit.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Taky myslím , ale snad ještě více se mi líbí nový SEAT LEON 😜ERIENCE 😄
Jen ty kombíky i cross verzi jsou nyní takové moc nízké.
Což by mohl vyspravit nový Tiguan..