Můžu taky napsat, že pro Octavii nebyl silnější motor nutný, protože nad ní (na rozdíl od SEATu) byl (je) ještě Superb. Můžu filosofovat o tom, proč byla Škoda dlouhá léta jediná, kde se dalo koupit "rychlé kombi"... Golf Variant ještě nedávno končil na 1.4TSI.
Celkem v tom ale nevidím velký smysl. Jasně, Golf měl VR6 a Octavia ne. Pokud jsi chtěl šestiválec, no tak jsi holt musel k VW... to ale neznamená, že 1.8T byl špatný motor. Mimochodem, v testech obvykle GTI dopadalo líp než šestiválcové eRko.
Souhlas s mizernou vymahatelností práva, už to nás asi udržuje někde tam, kde píšeš. To ostatní o bohatých a chudých - kde to neplatí? A nemají bohatí třeba v USA také daleko lepší podmínky u soudu? To jsou spíš důkazy mizérie naší západní demokracie.
Ty asi opravdu netušíš co píšeš... Takže podle tebe je rozdíl v šířce mezi Fabií a Rapidem především v úrovni hlavy, přitom i v úrovni loktů je ale Rapid širší... A ještě mi tu podsouváš, že jsem si vybral pro mé tvrzení nejpříznivější hodnotu 8-s8-s
Vnější šířka je argument úplně mimo, to jsi předpokládám vůbec nemyslel vážně. A ve vnitřní šířce je Rapid měřitelně širší. Co z toho tedy vylývá? Že jsi napsal blábol jak hrom >:-[]:-!
A co je u nás? Kapitál se pomalu ale jistě kumuluje v rukou pár bohatých, ti stále bohatnou, většina je chudší a chudší, bez jakékoliv naděje na lepší zítřky. Kdo má peníze, dělá si co chce. Reálná vymahatelnost práva nula, poctivý podnikatel je po zásluze potrestán. Není právě tohle znak banánových republik?
Škoda Fabia III - šířka 1732
Škoda Rapid - šířka 1706
;-)
Šířka interiéru se měří v několika bodech, chápu že pro podporu tvého tvrzení sis vybral ten kde je rapid o 1 cm!!! lepší. Jestli jsi takový profík a poznáš rozdíl 1 cm v intervalu 141 -142 cm, gratuluju, 99% lidí nikoliv.
Nicméně děkuju, protože jsi potvrdil že jsou tedy v nehorším případě v podstatě stejně široké, takže hraní si na auto o třídu víc nepřipadá v úvahu.
Jinak pocitově znamená opravdu pouze pocitově, nikoliv skutečně. Proto vypadá rapid (a i superb II) z profilu tak otřesně, ty svislé boky maskují a matou, ale fakticky prostornost nemůžou přidat. Fígl spočívá v tom že nejvíce člověk potřebuje šířku v loktech a nejméně na úrovni hlavy, čemuž odpovídá konstrukce a design většiny aut (tedy směrem ke střeše se svažující a zaoblucící profil) , ale jelikož pocitovost řídí hlava, tím že nechám stejnou šíři v oblasti loktů ale zvětším jí v úrovni hlavy (tedy právě ta svislost boků) vyvolám ten dojem jako by i ta šíře v loktech odpovídala podle běžných pravidel té úrovni hlavy. Není to nic nového, je to známý fakt a kdo jezdí dodávkou nebo náklaďákem, zná to.
Proboha, jak můžeš srovnávat prostorové řešení auta klasické koncepce (motor podélně a u BMW spíš za nápravou než nad ní, pohon zadních kol) s koncepcí motor vpředu napříč a pohon předních kol?! To je přece úplná blbost! 8-s
Začínala s 1.6 55kW, 1.8 20V 92kW a 1.9TDI 66kW. Pak se objevila 1.9TDI 81kW, 1.8T 110kW, 1.6 74kW, RS bylo až po faceliftu. A víš co je legrační? Ty motory z roku 1998 by úplně klidně stačily jako top motorizace i dnes, po 17 letech... mnohá konkurence ve třídě nemá nic silnějšího než 110kW benzín / 81kW nafta.
Jaký motor myslíš že byl v Golfu GTI IV? No jasně, 1.8T 132kW. 165kW verze byl motor určený primárně do TT a pokud vím tak v Golfu nikdy nebyl. Že ho dostal Leon jako Cupra R bylo prostě díky pozicování Seatu jako sportovní značky... pokud cítíš jako křivdu že Octavia takovou variantu nedostala, tak budiž.
Uvědom si to v kontextu doby, po Felicii 1.6MPI L&K přichází Octavia...
1,8 20V Turbo měl 110 - 165 kW, a z toho Octavia dostala 110 kW a ve verzi RS 132 kW, coz byl v podstate prvni pokus o rychlou Skodovku. A dopadl dost dobre, i vzhledem k tomu ma dnes Octavia RS pod kapotou to, co ma.
Octavia a Skodovky obecne nemly byt nikdy nejrychlejsi, coz neni nejake omezovani dane koncernem, ale jan normalni tvorba image, kde to nejvykonnejsi jde cestou Audi, pod nim VW? pod nim sportovne ladeny Seat a az na konec Skoda. Ja v tom vidim jen logiku, zadny zaklad, a uz vubec ne to nejhorsi. Naopak bych rekl, ze dobre nakonfigurovana Skoda je to nejlepsi v pomeru cena-vykon, co si muzes od koncernu doprat.
No, kdyz to napises dvakrat po sobe, tak mi to zrovna jako nadsazka nepripada.
Za mych mladych let byla jako bananova republika oznacovana rozvojova zeme nekde v latinske americe, ktera nemela lautr nic a zivila se vyvozem nejake nenarocne plodiny - treba bananu. Jeji kapital drzelo v ruce par (skoro doslova) bohatych lidi, kteri vladli a zbytek = 99,9% obyvatel byli chudaci bez jakekoli vyhlidky na lepsi zitrky.
A nase zeme mi tedy jako bananova republika rozhodne nepripada, ani s hodne velkou nadsazkou, ani presto, ze to pise d-fens.
Samozřejmě, že je tam olej, čím myslíš, že by ty kolečka vevnitř asi byly mazaný? ;-). Suchý DSG znamená se suchou spojkou nikoli převodovku běžící nasucho :-)
Re: €JRO 6 a 66kW pořát málo SOUDRUZI z BOLESLAVI !!
áááá panáček se nám zase teleportoval z buducnosti, aby oblažil naši diskuzi. Vítáme. :-) Hele nechceš nám prozradit ještě nějaký novinky, který budou za 20-30 let běžný?
To co jsem napsal byla rozčílená reakce na bl.ba, ale jinak- když si nakonfiguruju Rapida na střední výbavu M3, je rozdíl asi 40tis.- Rapid 1,2tsi s torzkou proti M3 2,0i s víceprvkem (Rapid 450t. vs.M3 490t.). Mazda má bixenony, bezklíčový start, hlídání mrtvého úhlu. Rapid oproti tomu bude mít taky něco navíc, úplně stejný výbavy nejdou.
Nicméně za +40tis. máš celkem nepochybně lepší auto s lepším motorem a podvozkem. Value for money M3 lepší, absolutní cena Rapid lepší.
Ale tvoje tvrzení, že kde Rapid končí M3 začíná není vůbec pravda.
Naprostá blbost. Měl jsem ho v A4 a byl to dobrej motor. Jen v octě byl myslím jinak uloženej a moc v ní nefungoval (bez turba). To nebyla chyba motoru, ale jeho konkrétního zabudování a s tím spojených úprav.
Podívej se, na čem Octavia I začínala. Ano, s postupem času jí bylo dovoleno získávat lepší a lepší motorizace či výbavové prvky, ale i tak prostě vždy končila v rámci Octavia/Golf/Toledo nejdřív, ostatní prostě měly vždy výkonnější motory.
1.8 T byl naladěn v koncernu na 120 až 165 kW, a tohle opět Octavia nedostala :-!:-!
To nám ten Rapid hezky dospívá, výbava i technika jde hezky nahoru. Jen teda bohužel při pohledu do ceníku bych brečel :-) Kdyby od Ambitionu byl aspoň tempomat, ale bohužel v těch výbavových stupních spousta věcí pořád chybí, přibývají jen příplatky a s těmi Rapid bohužel nedává žádný smysl, protože třeba ten zmíněný tempomat je nepochopitelně drahý. Nicméně se to prodává, takže je jasné, že není motivace ceny srážet dolu... Ať se nám to líbí ne, tak za to Škodovka zaslouží palec nahoru :yes::-)
COOOOOOOZEEEEEEE ???????? 8-s8-s8-s8-s
furt dufam, ze sa niekto pomylil...ak nie, tak som asi mal stastie, ze toho kamarata svokor sa o takejto motorizacii nedozvedel, inac by som mal na tie 2 dni asi toto, ale to uz by som tu teraz s vami nedebatil... :-!
S trochou nadsázky bych řekl, že země je buď "právním státem", "diktaturou", nebo "banánovou republikou", jinými slovy v banánové republice si každý dělá co chce... A ano, je to nadsázka ;-)
v čem je předpotopní technika podvozku oproti např. autu roku P308, Hcivic, Rmegane, atd.....
mimochodem rozvor má rapid větší než Octavia II, takže je vzadu i víc místa, je užší ale čtyři lidi odveze celkem na pohodu.
Že měl SEAT 2.3 R5 125kW přece neznamená, že 1.8T 20V 132kW je "naprosté dno" nabídky. Octavia i Superb měli v každé své generaci solidní motorizace, i když třeba ten úplný top chyběl... jako dneska chybí BiTDI Superbu a 200kW+ TSI Octavii.
Třeba Supeb 2.0TSI 206kW 4x4 určitě není "naprosto to nejhorší, resp. pouze základní".
Škoda má napříč spektrem aktuální techniku... od CitiGo až po Superb. Rapid je jediný model, který je záměrně postavený jako levnější alternativa...
VW by mohl ze Škody udělat svoji Dacii... a dávalo by to tak i smysl. Mohl, ale nedělá to. A dokud to bude fungovat, tak to dělat nebude. O budgetové značce VW se mluví dlouho, ale zatím pokud vím jen mluví.
" Zatímco Golf IV nebo Toledo II měly např. 2.3, Octavia měla strop na 1.8T " no záleží na úhlu pohledu. Třeba 1,8 20V byla na svojí dobu velmi výkoný a modermí motor. A O1 ho dostala stejně jako později 132 kw turbo. To golf dostal jen do extra verze GTI aniversary.
Joooo, ale dizajnovo bola ta stara uz trochu za zenitom ;-)
Aj ked kvalitativne na omak a tiez vyplne dveri - to je hanba pre celu aktualnu Skodovacku produkciu. :-!
Tyhle dve jsem mel take ve vyberu auta v cene cca 350k a v podobne konfiguraci (75kw, autom. klima, alu kola, kozeny paket ...) byl pred rokem rozdil 80k. Pro mne to tedy bylo dost penez a to Spaceback nabizel jeste delsi zaruku a metlu. Srovnavat cenikove ceny je zavadejici.
Stejné motory dostane, ale bude to 85 kW €6. Golf měl €5 81 kW, Octavia až do poslední chvíle 77 kW. 85 kW se dá samozřejmě podladit aby se Okta odlišila od Golfa.
Re: €JRO 6 a 66kW pořát málo SOUDRUZI z BOLESLAVI !!
Ne, proto, že vzhledem k cenovému rozdílu MPi vs. TSi, které je výkony úplně jinde, si MPi koupil jen blázen ... Obdobný poměr je mj. i u nabídky nových aut.
Re: €JRO 6 a 66kW pořát málo SOUDRUZI z BOLESLAVI !!
jj
TO BUDE CHTÍT PRO PŘÍŠTĚ ELEKTROMOTOR [odkaz] ABY TO SPLNILO €JRO 66 a 666kW >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D to je nuda šáde ...
No, ona ta podvozková platforma Octavie I nebyla žádný zázrak - jen těžko lze i v tehdejších měřítcích najít auto nižší střední třídy s horší nabídkou místa pro kolena zadních cestujících - rozvor 2513 mm při použití velkých kol (a tedy i podběhů), to byla prostorová tragédie (a to platí o i o Golfu IV, Leonu I a Toledu II). To Rapid je v tomto směru chválabohu pravý opak! :-)
:-)
Tak na zaklade jeho skusenosti mozes mat slusnu predstavu o tom, ci je vsetko v pohode...
Ako isto vies, zrovna ta 1.8 TFSi ma tych 250 Nm este aj priskrtenych, a necudoval by som sa, keby jej na brzde namerali viac. Takze ak mu prevlada jazda po meste a vsetko bude ok, je realny predpoklad, ze tie sypuce sa DSG-cka niesu vyslovene pravidlo...
Uvidis, sleduj ho >:D
Kámoš má OII 1,8TSI dsg, najel zrovna 50tkm a já ho začal hnát na výměnu oleje v převodovce. Pak jsme došli k tomu, že má asi suché DSG a jestli v suchém vůbec je olej >:D
to asi bude treba pohladat na specializovanych forach na tento problem.
Uz sme sa ale davnejsie na tuto temu bavili, ze v autorizaku mala byt jej oprava za cca 50, a u specialistov cca 15, ci kolko, uz si to napamätam...
Je to proste "suche" DSG-čko. Takze cim viac Newtonmetrovo namahane hlavne pri curackach po meste - rozjazdy, tak tym vacsie riziko, ze ju bude treba riesit skor, ako cakas. Nevsimol som si, kolko Nm ma ten 1.4 TFSi, ale mam taky dojem ze 220, a limit je tu 250. Takze este tu by som tipoval, ze by mohla vydrzat dlhsie, nez pri tom TDi - 1.6, ktora z neho zmyka ten limit 250 Nm.
Nezaujimal som sa o nu nejako viac, nakolko v mojom najblizsiom okoli s nou nikto nejazdi, takze nemzem sudit. A z vyjadreni 3 servismanov, ktory sa uz s nou stretli, tak ani 1 ju zatial neopravoval. Na automaticke prevodovky mame este 1 extra dalsieho specialistu... :-) - s nim som ale este dlhsie nebol... :-!
Takze, ak sa jedna o moj nazor - nebrat, pokial by mala byt s motorom, ktory ma tych jej limitnych 250 Nm, a pokial by mali prevladat mestske jazdy.
je to ale len moja teoria, dufam, ze niekto s praxou ti to svetli lepsie... ;-)
Platforma byla stejná pro všechny, žádný jako dnes víceprvek/příčka a pod. A ano, jak jsem již napsal, škoda byla, je a bude škrcena, ale tím pádem to porovnání právě lze provést, protože jsou podmínky stejné.
No to samozřejmě je. To ses možná nechal nachytat na ten optický fígl Rapida, tedy svislé boky, aby se zakryla ta úzkost interiéru a pocitově to bylo vzdušnější. Rapid je o 3 cm užší - sorry oprava.
To, že Octavia I jako první vyjela na nové platformě v rámci svých koncernových bratrů stejně jako později Fabia I nic nemění na věci, že dostávala z koncernu naprosto to nejhorší, resp. pouze základní.
Octavia I jezdila na PQ34 dřív než samotný Golf, a Golf jak známo vždy byl nejdůležitější model, takže to dno nabídky bych neřekl :-) Kdežto Rapid jezdí na PQ25, tedy nižší platformě. S nabídkou motorů a jiných věcí máš samozřejmě pravdu, ale myšlenka toho že v rámci škody to tenkrát bylo top a dneska (kdy je stále škrcena oproti jiným značkám VW) low-end.
samozřejmě že jsem srovnával cenu v rámci našeho trhu. Myslíš že to nevím?
Nejsme nic než banánová republika uprostřed Evropy. V rámci ČR běží Praha+středočeský kraj + Mladoboleslavsko. Jinde v zásadě "chcípl pes". A to, co je u nás možné z hlediska práva a jeho vymahatelnosti a fungování úřadů, je prostě evropský unikát :-!:-!
Ano, jenže ta nejmodernější dostupná technika pro Škodu znamenala v rámci koncernu naprosté dno nabídky... TOP motorizace dostávala Octavia vždy se zpožděním a některé se k ní ani nedostaly. Zatímco Golf IV nebo Toledo II měly např. 2.3, Octavia měla strop na 1.8T (výběhový dvoulitr nepočítám...).
Octavia I začínala na staré mizerné 1.6 55 kW a 66 kW TDI... To nejmodernější v koncernu? To sotva :-!
Samozřejmě jel, jiné jsou - fabia je vyladěnější, širší, lepší :-) A v takto malých autech bych stejně ve víc lidech necestoval, takže ta jediná výhoda rozvozu by mě opravdu netrápila.
Postav si vedle sebe Fabii kombi a rapida, podívej se ze všech stran, projeď se, a pochopíš o čem mluvím. Rapid samozřejmě je v některých směrech lepší, ale celkově to je opravdu pouze alternativa k té fabii, zákazník octavie o to nezavadí.
Banánovou republiku kolem sebe vidí pouze banáni bez rozhledu a sebevědomí. Kocourkov? To ano, bohužel velmi podobný těm eu kocourkovům od nás na západ.
A pokud jde o rapida, výše zmiňuješ megana jako jasnou volbu mezi ním a rapidem za stejné peníze, ok může být, ale oháníš-li se při tom recyklovanou technikou vw, nevidím v technice megana za stejné peníze nic pokrokovějšího, lepšího nebo méně recyklovaného. A mluvíš-li dále o evr. trhu, nech si od poga vysvětlit, že diskont megana se týká pouze českého trhu, jinde je dražší než rapid.
Když se zamyslíš nad porovnáním rapidu a octavie I, tak to moc podobné není. Octavia I vyšla v té době jako top model značky, s použitím nejmodernější dostupné techniky, celkem pohledným desigem a bylo jí děláno PR typu že se s ní majitel nemusí bát zaparkovat vedle Passatu.
Rapid naopak vyšel už na začátku jako low-end model, konstruovaný výhradně ze starší techniky a materiálů (horší než měla Octavia I), designem velmi pokřiveným tou snahou o optiku velkého auta na malém podvozku, akorát to PR že se s tím dá stát vedle o třídu většího auta (golfu) zůstalo :-)
Podle mě by dokonalá recyklace bylo to co bylo provedeno z výrobní linkou Audi A4 8E, která se celá převezla do Seatu. Kdyby se toto udělalo s Octavii II, byla by to bomba. Není tomu tak z dnes pochopitelných důvodů - prodávat Tour s víceprvkovou zadní nápravou a interiérem z kvalitních plastů vedle nové octavie s příčkou vzadu a div né plechama v interiéru, to by jaksi nešlo.
Jistě, mezi Škodovkami je to podvozkově nejslabší nabídka, ale pořád ještě dost dobrá ;-) Rapid (samozřejmě ne ten s původním naladěním) jezdí pořád líp, než třeba takový Renault Mégane. Rapid samozřejmě je naprostý spotřebák, ale sympatický.
Tak nevím s čím to porovnáváš, ale momentálně je Rapid nejhůře podvozkově naladěná škodovka. Což není nic divného, vzhledem k tomu jaká skládačka komponentů z různých platforem je tam mixlá, od toho nikdo žádné zázraky očekávat nemůže a vzhledem k určení rapidu ani neočekává.
Neřekl bych. Je to právě naopak, papírově se vytváří prostor pro rapid tam, kde ve skutečnosti není. Rapid má skutečně jedinou přidanou hodnotu navíc oproti fabii v delším rozvodu, který činí více místa na zadních sedačkách v podélném směru (v příčném nikoliv), jinak je to defacto spíše další karosářská verze Fabie, a konkurentem je tedy Fabii Combi, nikoliv Octavia, ta je úplně o galaktickou míli jinde.
Když si vzpomenu na Octavii II Tour, tak ta bude nepochybně na dlooouhou dobu nepřekonatelnou nabídkou. Rapid je vedle toho naprostým spotřebním krámem ;-)
Fabia používá lacinější řešení, takže to není jen o starší technice. A znamená to jediné - je to ještě větší spotřební plechovka jak Octavie, Golfy či Leony ;-)
No, ono v dnešní době vůbec neznamená, že novější automobilová technika můsí být vždy lepší. Jak známo, dnes totiž automobilky řeší hlavně výrobní náklady. Pro mě je například mnohem důležitější, že Rapid nabízí výborně naladěný podvozek, citlivé řízení a perfektní řazení, než to, že mu "chybí" nějaký p.o.d.ě.l.a.n.ý dotykový displej nebo jiná "nezbytná" elektronika! :-)
V rámci nabídky Škody je Rapid výrazně levnější než Octavia, přitom se zaškrtáním nějaké té výbavy nutně cenově nevykrvácíš. Příplatky jsou u Rapida docela příznivé.
Takže slušně vybavenej Rapid s použitelným motorem podle mě představuje zajímavou alternativu pro Octavii na výbavovém a motorickém dně :-!
Fabia a Rapid jsou dva zcela odlišné světy. Ty auta si naprosto nekonkurují, i když na papíře jsou docela podobné, zvláště pokud vezmu Fabii Combi. Sedni, projeď se a pochopíš :-!
VW to má vymyšlené opravdu výtečně. Škoda jako dojížděč koncernové techniky vyrobená v banánové republice kdesi uprostřed EU za z pohledu západních zemí směšné peníze.
Ba co víc, Češi dokážou vždy obelhat sami sebe a jak se ukazuje, tenhle recept funguje vlastně všude. Z laciných dílů poskládáme rodinnej wágen, co se tváří jako plnohodnotný vůz, zákazníkovi dáme kufr jak almara, naplácáme tám pár PR simply clever chytáků, které jsou beztak vesměs za příplatek (ale v katalogu to dobře vypadá), a rázem je na úspěch zaděláno.
1.2 MPI skončilo? No já bych spíš napsal, že ani nikdy nezačalo >:-[] Neznám statistiky, ale s tímhle motorem to z výrobní linky sjelo možná tak pro novináře...
Nicméně Rapid díky neustálé péči představuje dnes poměrně zajímavou nabídku. Nejen svojí filozofií, ale i výrobním cyklem tak kopíruje Octavii I, která v průběhu různých vylepšení a modernizací dospěla z původně laciného Golfu s kufrem v docela vyspělý model.
No, jsem zvědavý, co všechno se nakonec vylepšilo...
Když se Rapid objevil, byla to Škodovka s nejproblematičtějším rozjezdem prodejů na českém trhu od spojení Škody s VW - přestřelené ceny vůči chudé standardní výbavě, chudě působící interiér, nevhodně naladěný podvozek...a minimální zájem zákazníků. Naštěstí Škodovka se k tomu postavila čelem a poměrně rychle zareagovala na kritiku - přeladila podvozek k podstatně lepšímu komfortu jízdy (ovšem při zachování velmi dobré ovladatelnosti), vylepšila interiér a nabídla i zákaznicky příznivější ceníky. Situaci taky výrazně zlepšil příchod modelu Spaceback, jehož záď s přídavnými bočními okénky v C sloupcích je prostě sexy, navíc přináší při ještě velmi slušném objemu kufru více místa pro hlavy zadních cestujících a principiálně tužší karoserii, hlavně v krutu. Tím ovšem nechci říct, že by verze liftback neměla své kouzlo, ta zase boduje obrovským kufrem a image většího auta s mohutnou zádí... No, Rapid se nakonec svými vlastnostmi i designem Čechům perfektně trefil do noty - druhé (a po příchodu nové Fabie těsně třetí) místo v české hitparádě mluví za vše.
No a nyní přichází další várka velmi pozitivních změn - na příchod druhé generace spolehlivějších, úspornějších a přitom výkonnějších motorů TSI spousta zákazníků čekala jako na smilování a nyní je to tady, zatímco odchodu slabých motorů HTP asi bude u takto velkého vozu litovat málokdo. A v neposlední řadě - konečně jsou zde kryty pojezdů předních sedadel, které za pár korun výrazně zlepšují dojem z interiéru. A co je také důležité - tyto kryty lze koupit jako náhradní díl a snadno nasadit i na sedačky dosavadních Rapidů (a zřejmě i Citiga). Ano, nová Fabia/Fabia Combi je určitě také velice atraktivní volba, ale jen pro toho, kdo nepotřebuje vzadu vozit dospělé osoby. Protože fantasticky štědrá nabídka protoru pro nohy zadních cestujících je u Rapidu tím nejdůležitějším bonusem! :-):yes: A ceny? Jistě, materiálově úsporně pojatý interiér i starší komponenty podvozku by si zasloužily o něco příznivější ceny, proč by je ale Škodovka na českém trhu nasazovala, když se zde Rapid tak dobře prodává? Lepší ceny lze proto očekávat až na konci životního cyklu, takže pokud člověk nechce ještě několik let čekat, je nyní ta správná doba ke koupi. :-!
P.S. Jeden návrh ke konstrukčnímu vylepšení Rapidu bych přece ještě měl - zavést odklopné zadní sedáky jako u Fabie Combi. Díky této úpravě by šlo zadní opěradla sklopit do mnohem vodorovnější polohy, což by výrazně zlepšilo využitelnost zvětšeného kufru, přitom náklady na dvě přivařená oka k podlaze a dvě k sedáku + dva ohnuté dráhy jsou jistě minimální a jedná se přitom o typické Simply Clever řešení, které za pár korun výrazně zvyšuje užitné vlastnosti vozu, takže Škoda by se ho určitě neměla zříkat. :-!
Je smutné, že důležité informace o dalších technických vylepšeních Rapidu (mimo motorizací) se musíme dozvídat ze hahraničních webů. Proč to neobsahuje tento článek na Auto.cz ;-\ :'-( A proč součástí článku není také tabulka technických údajů a jízdních výkonů nových motorizací? :-O:'-( Tento web je některými čtenáři stále kritizován za protežování Škodovky, ale v tomto případě je to spíš naopak.
Logicke pokracovanie tohoto pre Skodovku a jej kupcov ekonomicky zaujimaveho pribehu by mi prislo nasledovne: odstupnovat F III, Rapid FL (neviem kedy bude, ale ked bude...)a O III takto:
F III - je to novinka, ma nejake tie nove ficury, vraj dobry podvozok atd... - ok , asi sa bude chvilu dobre predavat tak, ako je momentalne ponukana.
Rapid FL - kedze je to duchovny nastupca O I, tak pokracovat presne do bodky v jeho zmysle: za priplatok mäkčenú prístrojovku ! >:D - presne ako bola v nie najlacnejsej O I po FL ta krajsia pristrojovka, tak dopriat ju aj Rapidu. :-) Plus, pridat par moznosti novsich el. vychytavok...
O III - na udrzanie odstupu od Rapidu po FL, doplnit lepsie vyplne dveri ! >:D
No jsem zvědavý na budoucnost Rapidu, teď se tam bude kombinovat několik negativních faktorů - předpotopní technika podvozku, naopak moderní motory, vnější design vynuceně pokřivný snahou zamaskovat malý podvozek, materiály nic moc, a cena nijak extra příznivá. Ta přidaná hodnota mi tam nějak chybí.
K tomu problém v podobě nové fabie, která je oproti rapidu i minulé generaci fabie opravdu o skok dál, a je celkově daleko sladěnější.
Spaceback se povedl, o tom žádná. Ale srovnávat sedan Rapida s Octavií... no zas bych to s chválou nepřeháněl :-) A hlavně Octavia v kombi je hodně vydařené auto. A že já Škodovky moc nechválím >:D
Nejsem fanoušek ani jednoho modelu ale když jsem jel rapidem, tak pro mě to pocitově bylo nějaké AUTO v porovnání s Fabií :-) Ten cenovej odstup není tak velkej aby si lidi kupovali Fabii místo Rapida - teda alespoň já bych si Fabii nekoupil.
tak predsa len od fabie k octavii je to uz kusok.. aj velkostne aj cenou... a octavia stejne neponukne majitelovi klasicky hatch... kdez to spaceback ano... to auto predava slusne v europe ... a jeho jednoduche linie funguju a prekapujuco dobre a lepsie ako na octavii... a kto si nepotrpi na extra vybavu a displeje a dalsie zbytocnosti tak pre neho moze byt rapid ideal.... vcelku jedno z mala este dost jednoduchych sympatickych poctivych aut za cenu ktora je este znesitelna ( teda voci octavke urcite ) ......
naopak ja si myslim ze auta ako rapid na trhu zacinaju chybat.. a nie je ich dost.... lebo kazdy sa dnes uz nahana za luxusom a hi tech technologiami a bezne jednoduche auta miznu ako gafor... co je skoda... fandim rapidu aj dacii a som zvedavy kedy pride do eu aj nejaka dalsia dostupna znacka ako napriklad datsun.....
Tohle auto se vyplatí koupit jedině jako předváděčka. Teď jsem zrovna koukal na TipCars a teda raději bych si koupil Seat Leon 1,2TSI 77kW s šestikvaltem než Rapida. Dá se to tam najít za stejný peníze, výbavou je často Leon lepší.
Ale jinak se mi Rapid Spaceback líbí a díky tý ceně jich zas až tolik pořád nejezdí :-) U nás v ulici je zatím jenom jeden, zato Oktávek jako máku :-)
Tak dnes nějak nechápu, proč ten Rapid vznikl, přeci škodárna hlásala, že budou dobré ceny a když vidím co to stojí, tak sorry, proč bych to kupoval.Jo chápu, že kupce si to najde, ale co si pamatuji tak cenově to mělo být jinak,asi to přehodnotily.No když ovwce kupují, tak proč jim to neprodat že jo. ;-)
Byl jsem se podívat a zaznamenal jsem novou loketní opěrku a zakryté kolejnice u předních sedaček - konečně to nevypadá jakoŠ105L. Všiml jste si někdo ještě dalších změn?
suhlas.... rapid je sikovne strihnuty... aj velkostne aj vyzorom ;-)
rapid sa po tych viacerych upravach ( konecne aj po motorickej stranke ) uz konecne prepracoval tam kde mal byt podla mna hned od zaciatku .... na solidne auto ... a aj jeho ceny su uz dnes prijatelnejsie ako v jeho zaciatkoch... ktore mu trosku stazili rozbeh predaja--- teda aspon u nas.... neviem ako inde.....
zvlast spaceback je moc pekny...... kompaktny a pritom ma kufor stejne vacsi ako vsetky ostatne hatche na trhu ... skratka je to sikovne auto
Re: €JRO 6 a 66kW pořát málo SOUDRUZI z BOLESLAVI !!
nečetl si svět motorů ? >:D dle jejich měření je o světelné roky pružnější, než základní motor astry a to je 1,4 tuším o 74 kw. Zase takovej propadák to moderní htp nebylo.
Držel se statečně i jiných základních 4 válců :-)
Nechci být zarputilec... ale trojku s Rapiďákem srovnávat moc nelze... vlastně krom toho, že jsou to automobily, nemají prakticky nic společného ;-) (ale nevnímej má slova jako atack)
Ach, tie skodovky. Ked porovnam basic cennik Rapidu Spaceback a Mazda 3 hatch, tak je to zaujimave. A pritom sa Mazda 3 vyraba v Japonsku a este na nu uvalia clo.
Nejen dnešní. V roce 1997 jsem si pořídil Mondeo v kombíku, po faceliftu, s 1.8i motorem, 85 kW... spotřeba 6,5 l/100 dálka, šouračka po městě za 8,5l/100. V roce 1997. A že to byla docela velká plechová kráva... ale současné emisní limity by fakt neplnila. Škoda, že jsem ho po třech letech rozstřelil... rád na něj vzpomínám :-)
Ceníky Rapidu denně nestuduju, ale mám takový pocit, že se akční modely Fresh posunuly o výbavový stupeň výše (takže k Ambition) a kasovní trhák Fresh Active, který tuším stál pod 290k se slabším TSI EAA 111, je prostě pryč. Kdo chce Rapida s klimou si připlatí oproti minulosti o více než 30k více (Active Plus).
Taky je otázka, nakolik se motor s opačným sklonem podařilo zabudovat do staré platformy. Vždyť Octavi a i Fabia byly vyvíjeny pro nové TSi na MBQ, ale Rapid vycházel z PQ pro Fabii II.
defakto zakladny rapid je teraz silnejsi ako zakladna octavia ;-) ... ktoru niektori stale tlacia kdesi pomaly az do "luxusnej triedy" a povazuju za top auto zemegule .. pritom mne pride rapid napriklad dizajnom omnoho omnoho krajsie strihnuty s krajsim lookom ako nudna nezaujimava a draha octavia
Tak je jasné, že Rapid bude cenově mezi Fabkou a Oktávkou. A vzhledem k této logice jsou ceny naprosto odpovídající. Se slabším 1.2TSi jsou základní ceny 269 / 309 / 347. Se silnějším 1.2TSi jde o 297 / 330 / 383.
ja bych automat nechtel. mozna az budu starej, hluchej a nezmacknu spojku, tak jo. ale není nad to byt vetsim panem nad autem s manuálem nez mensim s automatem.
navíc u tehle 7G se docela resi spolehlivost, kde se uvadi první vetsi oprava uz na 100tis. otázka je co je na tom pravdy, mate někdo zkusenosti s zivotnosti automatu u aut tehle kategorie??
chceme vymenit druhé male auto do města. myslel jsem jako jasnou volbu fabii, ale nezda se mi tak uplne ten zadek. u rapidu zas odrazovaly stare motory.
ted jedinej problém s rapidem (spaceback) mam, ze mi pripomina astru, kterou jsem kdysi mel, a tak nejak citim, ze to auto není tak uplne OK pro moji vekovou kategorii, resp. vekovou kategorii manželky.
co s tim, když manželku za mladsi menit nechci, a pochybuju, ze bych nejakou mladou utah na rapida ???
paci sa mi ze uz k zakladu sa da prikupit automat, dvojspojkova prevodovka je velmi dobra, len mi trosku vadi velka páka ktorou sa radí, je prilis velka viac by sa mi pacila radiaca paka ako napriklad u bmw, je mensia a krajsia
suhlas... ved niekto prave kvoli starym tsi nechcel rapid a siel radsej do niecoho ineho ... takze nove motory mozu rapidu len a len pomoct .... uvidime ako sa to prejavi na predajoch ale odhadujem mierny narast predaja rapidov ( mozno aj na ukor octavie ) po prechode na tie nove tsi.... uvidime
Konečně soukromým osobám dává koupě Rapidu smysl. Živé, úsporné a snad hlavně spolehlivé benzínové motory v autě, které má příplatky na rozumné úrovni. Firmy budou brát 1,4TDi, což si budou muset zaměstnanci odtrpět. Od teď už bych si uměl představit Rapid o 81kW v garáži, předchozí řetízák ne. Za mne :yes: .
Rapid se hlavně nezměnil jen motorama ale trochu dospěl i s výbavou. Jsem zvědav jak bude vypadat přední led osvětlení a výbavu převzal z fabie. Tak vyší odstup od fabie combi je namístě a s octavii v základu nebo plně vybavený rapid je otázka u spouty modelů.
no, kdybych byl zaměřen na tuto kategorii vozů, volil bych spíš Seat Leon... kvůli rozmanitosti třeba... ale také kvůli většímu prostoru pro "individuální cenu"
to přijdeš do salonu, ujmou se tě, lehce zjistí zda máš v plánu a hlavně finanční zdroje na oktu, pokud ne, je prodejní politika jasná: "Pane, podívejte se, rapid vypadá jako oktávka, na silici to skoro nikdo nepozná, a ještě ušetříte." ;-):yes:
/tímto jejich plán nijak neshazuji, spíš chválím/
Ceníkově je Rapid cca 10tis. pod Leonem a reálné ceny jsou srovnatelné. Stejně se nakonec koupí Rapid, jsme v ČR. Octavia může být pro mnoho lidí už zbytečně velká a ta základní s černými klikami/zrcátky vypadá hrozně.
kazdpadne vedeni skodovky pro CR bych vytahal za koule a povesil do pruvanu, skutecnost ze ani mesici!! po uvedeni Superba nejsou schopni spustit jeho konfigurator na strankach by v kazde jine firme odpovedneho cloveka stala vyhazov na hodinu, Alespon nam ale skodovka velmi dava jasne najevo jak jsou ji cesti zakaznici zcela uhradeni...
Stejne to ocekavam i u Rapida, na stare motory tam budeme koukat jeste dalsi mesic.
"Základem je nyní dvanáctistovka TSI z Fabie (řada EA288) o výkonu 66 kW" no na to že tíhnete ke škodovkám tak mě celkem překvapuje takovej omyl - fundovaní vědí že to je EA211 ...
Možná novinářský šotek? Je v motoru 85/81 tak velký rozdíl?
Každopádně je dobře, že ta čtyřválcová 1.6 zůstala. Bude-li mít nějaký ten koník navíc, jedině dobře. Zatím byla svým projevem mdlá. Sice jezdila za pět, ale osobně bych čekal o trochu lepší dynamiku.
Co je to za motor? Octavia konečně koncem května dostane stejné motory jako Golf a Leon, to jest 1.6TDI 81KW. Pokud vím, jediná 1.6 85KW je v Audi A1, i Audi A3 má verzi s 81KW.
Opravdu má tedy Rapid nejlepší koncernovou 1.6TDI? To nějak úplně nechápu.
Podle ceníku na webu škodovky stojí nejlevnější Oktávka 347.000,- Kč. Takže odstup od Rapidu se docela smrsknul. Hádám, že Rapid už nebude bodovat tím, čím chtěl primárně být - velkým autem za málo peněz, někde uprostřed mezi Fabií a Octavií a že spousta lidí si připlatí několik málo desítek tisíc za modernější a větší Octavii.