Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid dostala motory Euro 6, 1.2 MPI/55 kW skončilo bez náhrady

Jan Mička Jan Mička 22. 4. 2015
48
161
Zobrazit náhledy (48)
Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid
Povinnost plnění emisní normy Euro 6 si u Škody Rapid vyžádala instalaci nových pohonných jednotek. Nový základ má výkon 66 kW.

Neoficiální informace o změnách v motorové paletě Škody Rapid jsme uvedli již na začátku letošního února. Nejedná se o nic neočekávaného, protože povinnost plnit emisní normu Euro 6 již musí všechny nové vozy. U Rapidu však tyto změny znamenají plný přechod na přeplňované agregáty.

Předně je třeba se rozloučit s atmosférickým agregátem 1.2 MPI/55 kW, který končí bez náhrady. Základem je nyní dvanáctistovka TSI z Fabie (řada EA211) o výkonu 66 kW, se kterou Rapid pořídíte od 313.900 Kč (Spaceback je 5.000 Kč levnější). Ve srovnání se starší generací agregátu 1.2 TSI/63 kW nicméně došlo k lehkému navýšení cen – u liftbacku o 2.000 Kč, u Spacebacku o 1.000 Kč. Dlužno dodat, že kromě manuální pětistupňové převodovky je pro základní čtyřválec dostupné také sedmistupňové DSG (stojí 50.000 Kč), což u základního turbomotoru dříve nebylo.

Místo dříve používané dvanáctistovky TSI o výkonu 77 kW nyní v Rapidu najdeme novou verzi z Fabie o výkonu 81 kW, zde ovšem pouze ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou. Čtrnáctistovka TSI i nadále spolupracuje s převodovkou DSG a těšit se navíc můžete na zvýšení výkonu z 90 na 92 kW. Ruku v ruce s evropskou legislativou jde snížení její kombinované spotřeby o rovný litr na 4,8 l na 100 km.

Nejvýraznější obměna se však stejně týká vznětových agregátů. V nabídce totiž našel uplatnění tříválec 1.4 TDI/66 kW z Fabie, který nahrazuje dříve používanou šestnáctistovku TDI o stejném výkonu. Motor 1.6 TDI jako takový ale nevymizel – v nejvýkonnější variantě má 85 kW a je k mání výhradně s manuální převodovkou. Ve srovnání s předchozí verzí o výkonu 77 kW registrujeme snížení kombinované spotřeby o dvě deci na 4,2 l na 100 km.

Škoda Rapid a Rapid Spaceback - ceny na českém trhu
Motor1.2 TSI/66 kW1.2 TSI/66 kW AP1.2 TSI/81 kW1.4 TSI/92 kW AP1.4 TDI/66 kW1.4 TDI/66 kW AP1.6 TDI/85 kW
Cena Active [Kč]313.900363.900334.900-377.900--
Cena Ambition [Kč]333.900383.900354.900424.900397.900447.900435.900
Cena Fresh [Kč]333.900-354.900----
Cena Style [Kč]368.900418.900389.900459.900432.900482.900470.900
Cena EmotionPLUS [Kč]*360.900-381.900----
Cena Monte Carlo [Kč]**381.900431.900402.900472.900445.900495.900483.900
Platí pro liftback*, **Platí pro Spaceback, ceny Spacebacku jsou o 5.000 Kč nižší

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Hmm... a konfigurátor pořád nic.
Ja Prvni 123
| 25. 4. 2015
Halo halo... budíček!
:-)
Avatar - Honza Mička
EA288
Honza Mička
| 24. 4. 2015
Dobrý den,

díky za upozornění, přepsal jsem se, EA288 jsou samozřejmě turbodiesely. Věřím, že na Auto.cz najdete spoustu článků, ve kterých je to správně ;-)
Avatar - Emel
OT: Škoda zdražuje
Emel
| 24. 4. 2015
Avatar - Emel
Dokonalá recyklace
Emel
| 23. 4. 2015
Můžu taky napsat, že pro Octavii nebyl silnější motor nutný, protože nad ní (na rozdíl od SEATu) byl (je) ještě Superb. Můžu filosofovat o tom, proč byla Škoda dlouhá léta jediná, kde se dalo koupit "rychlé kombi"... Golf Variant ještě nedávno končil na 1.4TSI.

Celkem v tom ale nevidím velký smysl. Jasně, Golf měl VR6 a Octavia ne. Pokud jsi chtěl šestiválec, no tak jsi holt musel k VW... to ale neznamená, že 1.8T byl špatný motor. Mimochodem, v testech obvykle GTI dopadalo líp než šestiválcové eRko.
Avatar - _Karel_
Dokonalá recyklace
_Karel_
| 23. 4. 2015
Souhlas s mizernou vymahatelností práva, už to nás asi udržuje někde tam, kde píšeš. To ostatní o bohatých a chudých - kde to neplatí? A nemají bohatí třeba v USA také daleko lepší podmínky u soudu? To jsou spíš důkazy mizérie naší západní demokracie.