Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid dostala motory Euro 6, 1.2 MPI/55 kW skončilo bez náhrady

Jan Mička
Diskuze (161)
Povinnost plnění emisní normy Euro 6 si u Škody Rapid vyžádala instalaci nových pohonných jednotek. Nový základ má výkon 66 kW.

Neoficiální informace o změnách v motorové paletě Škody Rapid jsme uvedli již na začátku letošního února. Nejedná se o nic neočekávaného, protože povinnost plnit emisní normu Euro 6 již musí všechny nové vozy. U Rapidu však tyto změny znamenají plný přechod na přeplňované agregáty.

Předně je třeba se rozloučit s atmosférickým agregátem 1.2 MPI/55 kW, který končí bez náhrady. Základem je nyní dvanáctistovka TSI z Fabie (řada EA211) o výkonu 66 kW, se kterou Rapid pořídíte od 313.900 Kč (Spaceback je 5.000 Kč levnější). Ve srovnání se starší generací agregátu 1.2 TSI/63 kW nicméně došlo k lehkému navýšení cen – u liftbacku o 2.000 Kč, u Spacebacku o 1.000 Kč. Dlužno dodat, že kromě manuální pětistupňové převodovky je pro základní čtyřválec dostupné také sedmistupňové DSG (stojí 50.000 Kč), což u základního turbomotoru dříve nebylo.

Místo dříve používané dvanáctistovky TSI o výkonu 77 kW nyní v Rapidu najdeme novou verzi z Fabie o výkonu 81 kW, zde ovšem pouze ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou. Čtrnáctistovka TSI i nadále spolupracuje s převodovkou DSG a těšit se navíc můžete na zvýšení výkonu z 90 na 92 kW. Ruku v ruce s evropskou legislativou jde snížení její kombinované spotřeby o rovný litr na 4,8 l na 100 km.

Nejvýraznější obměna se však stejně týká vznětových agregátů. V nabídce totiž našel uplatnění tříválec 1.4 TDI/66 kW z Fabie, který nahrazuje dříve používanou šestnáctistovku TDI o stejném výkonu. Motor 1.6 TDI jako takový ale nevymizel – v nejvýkonnější variantě má 85 kW a je k mání výhradně s manuální převodovkou. Ve srovnání s předchozí verzí o výkonu 77 kW registrujeme snížení kombinované spotřeby o dvě deci na 4,2 l na 100 km.

Škoda Rapid a Rapid Spaceback - ceny na českém trhu
Motor1.2 TSI/66 kW1.2 TSI/66 kW AP1.2 TSI/81 kW1.4 TSI/92 kW AP1.4 TDI/66 kW1.4 TDI/66 kW AP1.6 TDI/85 kW
Cena Active [Kč]313.900363.900334.900-377.900--
Cena Ambition [Kč]333.900383.900354.900424.900397.900447.900435.900
Cena Fresh [Kč]333.900-354.900----
Cena Style [Kč]368.900418.900389.900459.900432.900482.900470.900
Cena EmotionPLUS [Kč]*360.900-381.900----
Cena Monte Carlo [Kč]**381.900431.900402.900472.900445.900495.900483.900
Platí pro liftback*, **Platí pro Spaceback, ceny Spacebacku jsou o 5.000 Kč nižší

Jan Mička
Diskuze (161)
Avatar - Ja Prvni 123
25. 4. 2015 17:28
Hmm... a konfigurátor pořád nic.
Halo halo... budíček!
:-)
Avatar - Honza Mička
24. 4. 2015 12:48
Re: EA288
Dobrý den,

díky za upozornění, přepsal jsem se, EA288 jsou samozřejmě turbodiesely. Věřím, že na Auto.cz najdete spoustu článků, ve kterých je to správně ;-)
Avatar - Emel
24. 4. 2015 08:51
OT: Škoda zdražuje
[odkaz]
Avatar - Emel
23. 4. 2015 21:42
Re: Dokonalá recyklace
Můžu taky napsat, že pro Octavii nebyl silnější motor nutný, protože nad ní (na rozdíl od SEATu) byl (je) ještě Superb. Můžu filosofovat o tom, proč byla Škoda dlouhá léta jediná, kde se dalo koupit "rychlé kombi"... Golf Variant ještě nedávno končil na 1.4TSI.

Celkem v tom ale nevidím velký smysl. Jasně, Golf měl VR6 a Octavia ne. Pokud jsi chtěl šestiválec, no tak jsi holt musel k VW... to ale neznamená, že 1.8T byl špatný motor. Mimochodem, v testech obvykle GTI dopadalo líp než šestiválcové eRko.
Avatar - _Karel_
23. 4. 2015 21:16
Re: Dokonalá recyklace
Souhlas s mizernou vymahatelností práva, už to nás asi udržuje někde tam, kde píšeš. To ostatní o bohatých a chudých - kde to neplatí? A nemají bohatí třeba v USA také daleko lepší podmínky u soudu? To jsou spíš důkazy mizérie naší západní demokracie.