Novinky
auto je moc pekny, kdyz sem koukal na fotky zavazadelniku, rikal jsem si stli se tam vejde kolo. A hle, v zapeti foto se Specialized, sice ma riditka protoceny, ale vejde se 😄 dobry tah ze strany automobilky
Žádná baterka nebo elektrický systém není věčná. Co po pár letech? Výroba a recyklace je o dost dražší než u konvenčních aut. Už současná obyčejná auta jsou tak přetechnizovaná až hrůza a teď tohle je další schod. A co ekonomická stránka věci? Kolik dáte za novou baterku do hybrida? Není na čase se toho auta zbavit? A hele je neprodejný... co s tím?
Nic neni tak jednoduche. Budouci hybrid bude potrebovat mensi spalovaci motor (protoze je staveny na stredni, ne na max vykon), nepotrebuje prevodovku a rozvodovku (elektromotor tahne od 0 ot/min). Takze baterka je sice navic, ale nektere veci zase z auta ubydou.
Něco o podílu CO2 při výrobě hybridu: [odkaz] . Neříká to sice vše o nákladech na výrobu a likvidaci, ale něco napoví...
Jinak Honda dává na akumulátor myslím 8 let, což není málo a dá se předpokládat, že vydrží ještě o notný kus déle. Ale v době, kdy odejde, to asi bude opravdu "rána".
Jinak Honda dává na akumulátor myslím 8 let, což není málo a dá se předpokládat, že vydrží ještě o notný kus déle. Ale v době, kdy odejde, to asi bude opravdu "rána".
Nevím, odkud to Honda vzala, ale každopádně zajímavé výsledky "ekoprůzkumu" [odkaz] . Nevím, jak jsou na tom v ostatních zúčastněných státech, ale zajímalo by mě, proč teda 30 % dieselů pro čmoud nevidím, když máme 98 % populace tak ekologicky uvědomělou. O zakládání černých skládek, bordelu ve škarpách, plastech v kontejnerech na papír a papírech v kontejnerech na plast ani nemluvím. 8-s
O přístupu Řeků potažmo Kypřanů k životnímu prostředí si myslím taky něco opačnýho než je v grafu >😁 Rozdíl je asi v tom, že Rakušák nebo Němec nedumá nad tím jak je pro něj ochrana ŽP důležitá, ale prostě třídí odpady, šetří energie atd.
Tos vystihl. Země, které mají v přírodě nejmenší bordel (DE, AT), těm je ochrana ŽP nejvíc "volná". Prostě to berou za samozřejmost. Zajímalo by mě k tomu ještě třeba Švýcarsko... Jinak humorný je výsledek i ve Francii. >😁 Na druhou stranu ve Španělsku mají podobný čurbes jako u nás, to by tak odpovídalo.
Jen ještě krátce k tomu Německu a Rakousku. Ono je hezké, že mají zastřiženou trávu i na nepčístupných skalních stěnách, ale tu "upravenost" už přivedli ad absurdum. Víš, proč v Německu na rozdíl od nás nepotkáš přejetého zajíce nebo ježka? Ne proto, že by byli o tolik ohleduplnější řidiči, ale protože tam ta zvířata prostě nejsou. Keře, křoví a vysoká tráva jsou totiž pro řadu zvířat dost zásadní. Dá se říct, že nám Němci náš "bordýlek" závidí (dokonce k nám vozí i svůj >😁 ). Teď tedy nemyslím černé skládky a podobně...
Jen ještě krátce k tomu Německu a Rakousku. Ono je hezké, že mají zastřiženou trávu i na nepčístupných skalních stěnách, ale tu "upravenost" už přivedli ad absurdum. Víš, proč v Německu na rozdíl od nás nepotkáš přejetého zajíce nebo ježka? Ne proto, že by byli o tolik ohleduplnější řidiči, ale protože tam ta zvířata prostě nejsou. Keře, křoví a vysoká tráva jsou totiž pro řadu zvířat dost zásadní. Dá se říct, že nám Němci náš "bordýlek" závidí (dokonce k nám vozí i svůj >😁 ). Teď tedy nemyslím černé skládky a podobně...
A to nemluvim o ekologicke zatezi akumulatoru s jedovatymi slouceninami tezkych kovu a navic o velmi omezene zivotnosti takove baterie.
[odkaz]
Průměrná reálná spotřeba je u hybridu (Prius) nižší než u TDI (Golf).Tak tedˇvysvětluj Ado. :-!
A Insight je hlavne auto do mesta, podla mna je toto riesenie teraz proste najlepsie
kedze diesel nespaluje tak cisto ako benzin,lebo je to podradne palivo do traktora, tym padom sa uvolnuju jedovate plyny, pevne mikrocastice (co sa usadzuju napr v plucach,okrem toho preto aj diesel smrdi a je vychadza zneho cierny dym)a tym padom su pre okoloie ovela skodlivejsie.
podla mna by diesel v ceklu v meste mal byt zakazany (az na zasobovanie a pod) lebo to co z motorov TDI vychadza je 10000x skodlivejsie nez nejakeho obrovskeho americeko SUV a la Escalade
No a nafta s benzínem si nemají co vyčítat co se za***ní životního prostředí týče. Takže jsou dvě věci které rozhodují, jednak váha auta, čím těžší tím horší protože vyšší spotřeba a účinnost motoru, čím účinnější tím opět lepší z pohledu svinčiku.
Fotosyntesa ti nieco hovori? Ci nahodou poznas nieco ako "Zbavime sa svinstva z spalovania dieslu- synteza" ?