Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Insight: Kompaktní hybrid se spotřebou 4,4 l/100 km

Diskuze (24)
Rozšířením hybridního pohonu v nabídce Hondy směrem dolů je nový model Insight. Představuje se na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu, ale ještě letos se začne prodávat také v Evropě.

Detroitský autosalon je místem premiéry hned tří nových hybridních modelů – nové generace Toyoty Prius, Lexusu HS 250h a Hondy Insight. Jméno Honda Insight přitom není ve světě hybridního pohonu zcela novým pojmem, stejný název měl model z roku 1999, vůbec první hybrid nabízený v USA.

Novinka přináší pod známým jménem nejnovější verzi pohonu Honda IMA. Benzinovému čtyřválci 1,3 i-VTEC pomáhá elektromotor o výkonu 10 kW, který dává nejvyšší točivý moment 79 Nm. Samotný spalovací motor má mít pro různé trhy odlišné naladění. V USA bude dosahovat výkonu 73 kW při 5800 ot./min, u evropské specifikace se spekuluje o 65 kW. Maximum točivého momentu je 123 Nm. V nízkých rychlostech bude auto schopné provozu na čistě elektrický pohon. Úsporu paliva přinese také automatické vypínání motoru a funkce odpojování válců při brzdění.

Dvojice motoru je spojena s bezestupňovou převodovkou CVT. V nabídce bude i funkce sportovního řazení s pádly pod volantem, která pracuje se sedmi přednastavenými převody. Kompaktní NiMH baterie mají kapacitu 5,75 Ah a nachází se vzadu pod podlahou. Na rozdíl od starších hybridních modelů tak nic nebrání tomu, aby byla zadní sedadla sklopitelná (dělená v poměru 60/40). Dobíjení baterií probíhá rekuperací energie při brzdění.

Kombinovaná spotřeba podle evropské metodiky je 4,4 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 101 g/km. Reálnou spotřebu je ale možné snížit aktivací funkce Eco Assist. Pohonné ústrojí a převodovka se v Eco režimu přepnou do úsporného nastavení. Řidič navíc dostává informaci o aktuální spotřebě paliva prostřednictvím změny podbarvení rychloměru. Palubní počítač navíc umí monitorovat okamžitou i dlouhodobou spotřebu v závislosti na jízdním stylu.

Design Hondy Insight je značně inspirován vodíkovým prototypem FCX Clarity, který má nízký součinitel aerodynamického odporu. Pod karoserií se nachází upravená platforma Hondy Jazz, což prozrazuje mimo jiné shodná šířka (1695 mm) a jen nepatrně delší rozvor (2550 mm). Celková délka nového Insightu je 4390 mm, tedy o 15 cm méně než má Civic Hybrid.

Honda plánuje výrazné rozšíření nabídky hybridních modelů. Ke stávajícímu Civicu Hybrid a novému Insightu se připojí hybridní verze malého Jazzu a malý sportovní model na bázi konceptu CR-Z. Celosvětové roční prodeje Hond s hybridním pohonem by díky tomu měly přesáhnout hranici 500 tisíc kusů.

Diskuze (24)
21. 1. 2009 13:27
Re: Hybrid s benzinovym motorem je nesmysl a ekologicky proh
Ty asi este stale nechapes ze CO2 sa da zbavit celkom lahko na rozdiel od Mikrocastic z Dieslu ze?
Fotosyntesa ti nieco hovori? Ci nahodou poznas nieco ako "Zbavime sa svinstva z spalovania dieslu- synteza" ?
Avatar - King
21. 1. 2009 10:25
Re: Kdo dělá tyhle průzkumy?
Tos vystihl. Země, které mají v přírodě nejmenší bordel (DE, AT), těm je ochrana ŽP nejvíc "volná". Prostě to berou za samozřejmost. Zajímalo by mě k tomu ještě třeba Švýcarsko... Jinak humorný je výsledek i ve Francii. >:D Na druhou stranu ve Španělsku mají podobný čurbes jako u nás, to by tak odpovídalo.

Jen ještě krátce k tomu Německu a Rakousku. Ono je hezké, že mají zastřiženou trávu i na nepčístupných skalních stěnách, ale tu "upravenost" už přivedli ad absurdum. Víš, proč v Německu na rozdíl od nás nepotkáš přejetého zajíce nebo ježka? Ne proto, že by byli o tolik ohleduplnější řidiči, ale protože tam ta zvířata prostě nejsou. Keře, křoví a vysoká tráva jsou totiž pro řadu zvířat dost zásadní. Dá se říct, že nám Němci náš "bordýlek" závidí (dokonce k nám vozí i svůj >:D ). Teď tedy nemyslím černé skládky a podobně...
21. 1. 2009 01:02
Re: hybrid...hezký ale na jak dlouho
Honda i Toyota davaji na baterie mnohonasobne delsi zaruku nez na samotny spalovaci motor. Nemeli by se tedy lide spise obavat o spalovaci motor nez o baterie?
Avatar - Ricardo
21. 1. 2009 00:20
Re: Kdo dělá tyhle průzkumy?
O přístupu Řeků potažmo Kypřanů k životnímu prostředí si myslím taky něco opačnýho než je v grafu >:D Rozdíl je asi v tom, že Rakušák nebo Němec nedumá nad tím jak je pro něj ochrana ŽP důležitá, ale prostě třídí odpady, šetří energie atd.
Avatar - King
20. 1. 2009 23:12
Kdo dělá tyhle průzkumy?
Nevím, odkud to Honda vzala, ale každopádně zajímavé výsledky "ekoprůzkumu" [odkaz] . Nevím, jak jsou na tom v ostatních zúčastněných státech, ale zajímalo by mě, proč teda 30 % dieselů pro čmoud nevidím, když máme 98 % populace tak ekologicky uvědomělou. O zakládání černých skládek, bordelu ve škarpách, plastech v kontejnerech na papír a papírech v kontejnerech na plast ani nemluvím. 8-s