Honda Insight: Kompaktní hybrid se spotřebou 4,4 l/100 km
Detroitský autosalon je místem premiéry hned tří nových hybridních modelů – nové generace Toyoty Prius, Lexusu HS 250h a Hondy Insight. Jméno Honda Insight přitom není ve světě hybridního pohonu zcela novým pojmem, stejný název měl model z roku 1999, vůbec první hybrid nabízený v USA.
Novinka přináší pod známým jménem nejnovější verzi pohonu Honda IMA. Benzinovému čtyřválci 1,3 i-VTEC pomáhá elektromotor o výkonu 10 kW, který dává nejvyšší točivý moment 79 Nm. Samotný spalovací motor má mít pro různé trhy odlišné naladění. V USA bude dosahovat výkonu 73 kW při 5800 ot./min, u evropské specifikace se spekuluje o 65 kW. Maximum točivého momentu je 123 Nm. V nízkých rychlostech bude auto schopné provozu na čistě elektrický pohon. Úsporu paliva přinese také automatické vypínání motoru a funkce odpojování válců při brzdění.
Dvojice motoru je spojena s bezestupňovou převodovkou CVT. V nabídce bude i funkce sportovního řazení s pádly pod volantem, která pracuje se sedmi přednastavenými převody. Kompaktní NiMH baterie mají kapacitu 5,75 Ah a nachází se vzadu pod podlahou. Na rozdíl od starších hybridních modelů tak nic nebrání tomu, aby byla zadní sedadla sklopitelná (dělená v poměru 60/40). Dobíjení baterií probíhá rekuperací energie při brzdění.
Kombinovaná spotřeba podle evropské metodiky je 4,4 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 101 g/km. Reálnou spotřebu je ale možné snížit aktivací funkce Eco Assist. Pohonné ústrojí a převodovka se v Eco režimu přepnou do úsporného nastavení. Řidič navíc dostává informaci o aktuální spotřebě paliva prostřednictvím změny podbarvení rychloměru. Palubní počítač navíc umí monitorovat okamžitou i dlouhodobou spotřebu v závislosti na jízdním stylu.
Design Hondy Insight je značně inspirován vodíkovým prototypem FCX Clarity, který má nízký součinitel aerodynamického odporu. Pod karoserií se nachází upravená platforma Hondy Jazz, což prozrazuje mimo jiné shodná šířka (1695 mm) a jen nepatrně delší rozvor (2550 mm). Celková délka nového Insightu je 4390 mm, tedy o 15 cm méně než má Civic Hybrid.
Honda plánuje výrazné rozšíření nabídky hybridních modelů. Ke stávajícímu Civicu Hybrid a novému Insightu se připojí hybridní verze malého Jazzu a malý sportovní model na bázi konceptu CR-Z. Celosvětové roční prodeje Hond s hybridním pohonem by díky tomu měly přesáhnout hranici 500 tisíc kusů.