Ve své aktuální podobě jsou Audi R8 a Lamborghini Huracán poháněna výhradně motory s deseti válci, ale v blízké budoucnosti může dojít k redukci na poloviční počet.
opravdovi fandove (kteri na to opravdu maji i finance) jsou zaprve nedostatkove "zbozi" , takze z nich by automobilka dlouho neprezila, a zadruhe obcas preletavej druh, takze v zasade nejistej vydelek i tak
joooo, ale to je tym, ze ma kompresor a vodny medzichladic stlaceneho vzduchu...
2 turba by mozno pridali cca to iste, otazka je, ako by riesili medzichladice, ale ak ako "vzduch-vzduch" v prednom narazniku, tak to by sa do hmotnosti neratalo.
To je ale jedno, ak mame ratat od cca 180-185 kg R5, po 220 kg V8 4.0 TFSi, tak su to absolutne drobne... ;-)
i8 nebo Tesly S si kupují lidi hlavně proto že na ně mají a protože jsou to "výjimečná" auta , stejně tak lidi co si kupují ferrari tak víc jich bude těch co si je koupí prostě protože na ně mají , ti si je kupují pro to jak vypadají a kolik stojí , a je jim opravdu asi fuk kolik to má válců a jakej výkon . Ale ty opravdový fandy to bude zajímat vždycky .
i8 tu už na vedlejšim vláknu padlo. Trochu problémový srovnání to je primárně hybrid. A jeho spalovacích 170kW působí v porovnání s tim co přichází dost nezáživně :-)
No hůř. 400 koní z 2 litrů a 4 válců je v litrovym výkonu líp žejo ;-)
Je to 200 hp na litr zatimco tahle novinka pro Lambo a R8 má 240 hp na litr. Bude hůř už nám představili i tři válce a 272 koní z litru :-)
Z dnešního pohledu se tahle deset let stará tabulka [odkaz] zdá doslova směšná
Furt je to objem 3,8. Tady je řeč o tom že V10 vezmeš polovinu válců větší polovinu objemu a nahradíš to turbama. Vim že to bude fungovat ale nadšení to ve mě nebudí
Takže Polo R4 37kW a Cupra R4 221kW je v podstatě to samé?
Stejně tak si nemyslim, že by třeba GTR kvůli V6 nějak trpělo.
(a to GTR opravdu nemám rád a považuji ho za jeden z nejošklivějších a nejnudnějších supersportů)
Noooo, casom asi vsetky atmosfery budu na odpis a ostane asi len V12 pre Aventador a este mozno jeho nastupcu... :-! Ta V12 je totiz pomerne novy motor a poslat ho k "ladu" tak rychlo asi nebudu chciet... ;-)
Huracan asi bude este komercnejsi produkt a tipujem, ze jeho V10 neskor nahradi V8 TFSi s "o dost vyssim" vykonom, takze ja by som videl fakt v buducnosti realnu motorovu paletu od R5 cca 500 PS, cez V8 klasicky okolo 600 PS a v ostrejsich verziach 650-700 PS. Ale to strielam z brucha len tak, aby to korespondovalo s aktualnou konkurenciou ( McLaren P 650, P 675 LT a Ferrari 488, a casom aj priostrena Scuderia alebo ako to nazvu...)
Ano, su to ciste hmotnosti motorov.
Principialne to plati podla vykonu - cim vacsi vykon vyzadujes, tym vacsie chladice a ucinnejsi odvod tepla potrebujes.
Ten motor v tom concepcnom TT co mal 600 PS mal zavodne chladice a ak si si vsimol tak aj odvetranie - vyduch za chladicom v kapote...
takze prislusenstvo by som videl na cca +/- par kg rovnako pre vsetky motory podobneho vykonu.
Hmotnost a konstrukcia tych konkretnych motorov skor moze hrat rolu co sa tyka vyvazenia auta ako takeho: R5 je plus minus rovnako dlha ako V10, takze nemusia laborovat na novo, lebo by bola umiestnena cca rovnako. Kdezto V6 by mohla byt aj o 18 cm kratsia ( roztec valcov u V-ckovych motorov je 90 mm, u tej R5 a R4 88mm ) takze by museli rozmyslat, ze co s tym. V min. generacii R8 sa vsetci zhodovali v tom, ze R8 V8 bola lepsie zabalancovana ako V10. ( ja posudit nemozem, V10 som pod zadkom nemal, ale V8 bola fakt genialna :-) ).
I když to je něco úplně jinýho mě je i jednoznačně bližší [odkaz]
Jak R8 nebo Lambo ujíždí Ferrari nebo McLarenu s většim objemem uvěřim až to uvidim ;-)
Co s V10 5,2 FSI? Jestli tenhle 2,5 litr bude takovej jak ho popisuješ je i verze FSI plus na odpis
tak to sa teraz jo sakra mylis >:-[]
postarsia na nom nieje nic - praveze vdaka materialu z akeho je jeho blok ( je to iny - odolnejsi material nez vsetky ostatne benzinove motory !!! ) je tento priamo stvoreny na zdimanie maxima z neho.
Ferrari patentovany sposob preplnovania je hlavne o tom, aby to preplnovanie nebranilo vysokootackovosti ich motorov a ponukalo max. plniaci tlak az vo vyssich otackach a na vyssie prevodove stupne. ( aktualne ma max. toc. momemnt len na 7-y prev. stupen ! v aktualnej V8)
Tato R5 vdaka E-Laderu bude mat krutiak "od mrtva do mrtva", turbodieru ziadnu a zvuk charakterny. Je to uplne iny zvuk nez V6, ale o to zaujimavejsi. Ta V6 moze zniet zaujimaco len vdaka vyfukom a aj to len vo vyssich otackach.
Takze vobec si nerob vrasky koli o pol litru mensiemu objemu a chybajucemu valcu. ;-)
Pises hmotnosti motoru, jde jen o nastrojeny motor samotny, sucha hmotnost, bez prevodovky, chlazeni atd.?
To chlazeni prave dokaze s tema hmotnostma docela zamavat, takze porovnavat hmotnosti ciste motoru smysl spis nedava kdyz pak lehci motor musis o to vic chladit a ty kila nazene jinde.
Mas nekde prehled jak narocne chlazeni vyzaduje R5 vs. V6 vs. V8 atmosfera vs. V8 tfsi?
Já sice řadový pětiválce hodně rád ale že by menší objem a míň válců bylo lepších než větší objem a víc válců? To si nejsem jistej ;-)
Ferrari má aspoň patentovanej zajímavej způsob přeplňování těhle malejch motorů. Nečekal bych že se jim tenhle výbornej ale přece jen postarší motor s menšim objemem bude moct jakkoli rovnat
Že bych měl pravdu když sem při prvních informacích o A4 psal že jí budou prezentovat jako nejúspornější auto ve třídě? :-)
Přesně, tenhle R5 patří do A5 a podobnejch aut :yes:
V R8 mě fakt nebere :-|
superport s 5 valcami ( u ktoreho by mal byt minimum aspon 8 ) ..... ja by som uz pod 8 v tejto kategorii nesiel ( to uz si potom mozme kupit rovno fabiu - no boze jeden valec hore dole ) ..... zvlast ked si uvedomime ze 8 valcov mal kedysi aj passat a 6 valcov golfik..... takyto supersport s kosackou pod kapotou napriek 10 turbam uz skutocneho srdciara a fandu exkluzivnych sportovych aut nemoze ocarit ... aby tento krok nebol zaciatok konca supersportov ... ale aspon bude na co spominat... zlate 90te roky ... to boli najlepsie kary .... :yes:
Ono je to cele trochu komplikovanejsie:
R5 TFSi ma aktualne cca 180 kg, V6-ky Audi dokazu mat menej, Biturbo o ktorom sa suska / suskalo ale asi bude mat cca +/- rovnako ako ten R5, ale nebude potrebovat dalsi menic napätia a pridavnu Li-Ion baterku...takze jeho vyhoda z hladiska hmotnosti sa trochu straca...
Nehovoriac o tom, ze aktualny V8 TFSi 4.0 ma 220 kg a vykonnostne sa je s nim mozne este viac bavit a ladit, plus vdaka COD ma aj dost dobru spotrebu...
Ak ide v prvom rade o to danove zatazenie, tak R5 bude asi fakt zaujimava volba, nakolko bude zatazeny este menej ako 3.0 V6 a v jeho prospech hovori aj jeho charakter a celkovo velke renome medzi laickou aj odbornou verejnostou. Je to defakto pokracovatel uz slavneho rodu Audinackych R5-valcov, ktore Audi preslavili a takto by sa dostal uz legendarny motor do uz legendarneho ( aj ked nie tak pekneho ako v 1.G.) auta...
Dobre, do R8 a Huracanu sa to niekomu moze zdat az ako moc trpka pilulka, ale ako vidno, pre niektore specialne trhy to asi ma zmysel a potom ked uz bude auto hotove, bude sa asi predavat aj u nas.
Ja ale vidim buducnost motora R5 TFSi skor v inom ocakavanom Audi: S4 / S5 a RS4 / RS5 !
Tam by to bol totiz navrat ku korenom ako sa patri: Audi Quattro, S1, S2, RS2, Audi 100 S4... ;-)
A kedze platforma novej A4 je od zakladu koncipovana na podporu 48V, a planuje sa tam TDi s E-laderom, tak nic nebrani tomu, aby tento motor mohol pohanat aj vrcholne modely. Hlavne po tom, ako sa objavili spekulacie o vykone buducej M3/M4 ( 500 PS ) ...
Co sa tvojich uvah o mensich motorizaciach pre TT tyka, nemal by som tvoje obavy: koncern VW sa orientuje tak ako vacsina modernych automobiliek ( podla vyskumu nemeckych vedcov ) na "optimalny objem spalovacieho priestoru" ktory bol vyratany na 0,5 litra. Takze vsetko co nieje nasobkom tohoto objemu je len z nudze cnost a bude to uz len vynimka v podobe R3 1.0 TSi. Vsetko dalsie casom predpokladam ze nahradia tieto "pol litrove skladacky" ;-)
Ak si aj vsimnes Audi - motor 1.8 TFSi bude v A4-ke nahradeny novym 2-litrom s Milerovym cyklom, vdaka comu bude este uspornejsi nez sucasna 1.8 .
Defakto to len potvrdzuje ten "Audi rightsizing" - teda spravny objem pre spravnu triedu auta. A pokial TT neschudne pod 1,2 tony, tak v buducej generacii by som tam tiez mensi motor necakal... ;-)
ukazatelem zase a vlastne porad bude nej urcita vyjimecnost, treba design, znacka, cenovka, styl a zamereni
nebo ty se snad majitelu luxusnich aut ptas co ze to vlastne maj uvnitr za motor?
prijde ti BMW i8 s 3 valcem jako malo prestizni? pak se teda divim tomu, proc si ho tolik lidi kupuje a davaj za nej ty 3.5-4 miliony :-) , proc teda spousta lidi v Hollywoodu presedlala z premiovek na Teslu S kdys nema zadny motor podle ktereho se daj pomerovat pindici? .... a ja vlasten vim proc, protoze je jim neco jako pocet valcu u zadnice :-) je to asi stejne jako ze se v podobnych kruzich neresi jestli mas pod haubnou benzinak nebo naftak, a ver ze i treba Ferrari by si lidi s naftakem kupovali :-)
Jestli myslíš příští modelovej rok BMW 3 tak to mluvíš o autě za nějakejch 750 t. já o supersportu. R5 je fajn motor a v TT nebo A5 bomba, v R8 nebo Lamborghini těžký zklamání ;-\
Ovšem čo bude místo počtu válců a objemu ukazatelem sportovnosti a prémiovosti po nástupu elektromobilů?! Průměr rotoru, počet návinů?? Debaty v hospodě už nebudou co dřív.