Souboj s trakcí zadních pneumatik, rychlost na okruhu přes 250 km/h a soutěž v driftování. Tak vypadala prezentace modelů M značky BMW na silnici i na trati v polské Poznani.
Může být, i když u toho řízení si nějak neumím představit, čeho jiného, než dobrého vyvážení (základ, o citu ani nemluvím), by chtěli dosáhnout. Nebýt to stejně špatné u 316d jako u M3, pak bych na sledování různých cílů mohl i věřit, ale bohužel i u té M3 to je stejně blbě.
Problém je v tom, že inženýři kolikrát chtějí dosáhnout něčeho jiného, než by se nám líbilo. Takže to vůbec nemusí být o tom, že by to nedokázali udělat "lépe."
1) nejen ///M neni na runflatech, i nahore testovane M135i a M235i maji normalni gumy (a k tomu pry adekvatni nevymekly podvozek?) a RF jen pro blazny co si je zaskrtnou jako chtenou vybavu.
2) K tomu tvemu vyctu, ktery z vlastni zkusenosti priznam se nemohu soudit, pridam jeste hondu s2000. Auto z minuleho tisicileti a elektricky posilovac umelo lip jak kdejaka hydraulika. Ze to BMW nezvladne dnes je velice smutne.
3) Neresim novou M3/M4, ale takova M135i ti zni uvnitr jako V8?
Aktuální BMW mají tři problémy, docela podstatné, pokud se má na ně člověk dívat jako na sportovně laděná auta.
První, a jednoduše odstranitelný - runflaty (ten se naštěstí netýká alespoň emek)
Druhý - řízení s elektromech posilovačem. Přechod na el. chápu, neschopnost nastavit ho tak, aby bylo srovnatelné s hydraulikou, ne. A to "ne" proto, že porsche nebo jaguar tohle zvládli o kus líp. A poznámka k i8, můj dojem byl úplně stejný, jako autora tohoto článku, nejlepší řízení z akt. BMW má jeho hybrid. Divné, a minimálně to znamená, že naladit elmech. posilovač jde.
Třetí - zvuk benzinových šesti/osmiválců. Zvenku dobrý, uvnitř nesmysl, snaha o osmiválcové bručení u řadového šestiválce prostřednictvím dohrávaného zvuku je naprosto mimo, R6 benz. motory mají dokonalý zvuk právě od sání plus jeho samotný mechanický rytmus slyšitelný a výrazný právě proto, že motor je prakticky napůl v kabině. Proto, a tak jsem to vždy chápal, bmw moc neřešilo výfuky, resp. ladění jejich zvuku. Teď to celé staví na hlavu.
upřímně, nadšení vypadá jinak. Myslím, že recenze přesně vystihuje současná BMW: jako dobrý, ale....
Při charakteristice motoru v M3 by dával smysl nějaký sportovně nastavený AWD, jako třeba v F type, kde zejména ve verzi R dává absolutně smysl. Doba točivých atmosfér je pryč a RWD je u takového monstra horší volbou. Kdo rád driftuje, koupí si GT86, BRZ nebo MX5.
BMW by se pomalu mělo přejmenovat na Audi AG, pobočka Mnichov.
Re: Motoristický novinář je fajn povolání,svezete se
Nevýhoda je, že platí hodně málo a tedy majitelem těch vozů se opravdu stane málokterý novinář ;-) Ale je to dobré povolání, co baví a určitě je v tom mnoho bonusů a kontaktů i do budoucího života nebo kariéry jinde v autoprůmyslu...
Automobilky investovaly miliony, aby odhlučnily interiér vozu a teď utrácí další peníze aby ten hluk do vozu zase přivedly........něco mi tady nehraje... 8-s
Dlouho jsem mel jedinou zkusenost s ASD z M550d a nemel jsem zadny srovnani. Kdyz jsem nedavno jel s aktualni M3, prvni, co me napadlo, kdyz jsem nastartoval, ze sedim v M550d :-))) neni to uplne totez, ale v urcitem spektru to je velmi podobne. Taky me chybelo to zakvileni po startu, kdy se motor na par vterin vytoci, ktery udela M3 E92. V M3 F80 po startu bezi motor hned na volnobezny otacky, zadny divadlo to nepredvede. Na druhou stranu pokazdy kdyz natocim E92 a motor vystekne, si rikam, co delas dyt je to studeny... ;-))
Všechna BMW M, a i nektere standardní verze (diesely i benziny) mají od loňského roku Active Sound Design. M5 F10 to začalo (tam přiznali, že zvuk je nahraný), M3/4 pokračuje (tam říkali, že nahraný není, ale lžou) a u normálních aut to snad tají. Přes kabel a program lze ASD nakódovat, aby Ti v 320i zněla M3 nebo M550d. Nebo to lze vypnout. Viděl jsem video M4 s vypnutým ASD a konečně jsem slyšel R6. Ale podotýkám, že jsem v M3 nejel, takže osobní dojmy nemám. Někomu to vyhovuje, a někdo si stěžuje, že je to ve Sport modu moc hlučné.
A přitom E8x/E9x 35i nezní vůbec, ale vůbec špatně. :no:
Tak potom je riešením práve ten systém vo Focuse: je to zvukovod pred kabínou, teda počuješ to od motora, tá klapka sa tam tuším otvára od nejakých otáčok, resp. intenzity stlčenia plynu, takže zvýrazňuje iba zvuk pri ostrej jazde a neruší pri pokojnej. Mne sa to teda fakt páčilo, posúvalo to dojem športovosti Focusu o level vyššie a stratu zvukovo prirodzene schopného R5 z predchodcu vôbec necítiť. A hlavne na rozdiel od Golfu R to znelo úplne prirodzene.
Udelat zvuk jen vyfukem lze, ale vzdy to bude znit neprirozene. BMW vzdy znelo hezky z pod kapoty spis nez ze by slo o zvuk honeny vyfukem. Osobne tipuju ze prave to chce BMW umele dotvorit, ten chybejici zvuk ktery preplnovany motor ve srovnani s atmosferou proste mit nemuze. Nema smysl ho hnat "ze zadu", oni chteji zvuk "ze predu", zvuk sani atd. a ten klapkama ve vyfuku prirozene nikdy nevycarujes. Zvukovod co ma focus neznam, to by stalo za skuseni.
Ze to u BMW dopadlo neslavne, no, to snad jinak ani dopadnout nemohlo.
Tiež si nemyslím, že radový šesťvalec či nebodaj V8 potrebuje zvukovo dopomáhať. Proti mechanickej dopomoci motoru vo forme klapiek vo výfuku či rezonátorov nič nenamietam, aktívny výfuk v F-type je skvelý a aj zvukovod vo Focuse ST robí z nezaujímavého R4 zvukovo akoby veľkoobjemový motor, ale to je stále len zvýraznenie existujúceho zvuku. Nejaká MP3 z reprákov už je však čisto ojeklam, skrátka falošní dobi. A ako sa javí z videí, je to na prvé počutie neprirodzené.
Všechna nová M auta by to měla mít. A nejen M. I "standardní" auta včetně 35i, jako kdyby to ten motor nutně potřeboval. Chápu dilema mezi odhlučněním kabiny a zvukem motoru, ale jsou i citlivější způsoby, jak se s tím poprat.
Z toho co je popsane v clanku myslim pridava umely zvuk uplne vsechno. :-)
Na druhou stranu v nejakem rozhovou s nekym z divize ///M se dusovali, ze pripousti jen 4% (myslim konkretne u M3/M4?) a zbytek je prirozeny. Najit se daji i videa od lidi co vyrvali pro sichr vsechny pojistky co maji neco spolecne s audiem, takze jen se zvukem motoru/vyfuku. ;-)
Neviem, na čo redaktori nahrávali (ale tipujem bežné Hero), ale ten zvuk motorov je podľa tých videí hrozný, taký strašne umelý, syntetizátorový. Verím, že v reále to bude lepšie. Neviem presne, ktoré M modely púšťajú zvuk do reprákov, ale nedávna skúsenosť s Golfom R, kde mi najviac vadil práve ten umelý zvuk potvrdzuje, že je to čoraz rozširujúcejšia sa prax.