Japonská automobilka Toyota detailněji představila dva nové turbodiesely využívající pokrokovou tepelnou izolaci spalování, díky čemuž narostla účinnost i točivý moment.
Co už dneska bohužel není podstatná informace, po problémech VW, BMW, PSA ale i dalších výrobců s kvalitou rozvodových řetězů... záleží na použitých materiálech...
Samozřejmě nechci srovnávat tenhle motor s 1.2 TSI 8V - tak konstrukčně a materiálově zanedbaný rozvodový řetěz se už historicky nebude opakovat, to je jisté >:D
Som rad, ze nemas problemy s retazou. Faktom ale zostava, ze mnoho vyrobcov sa s tym nepopasovalo velmi dobre. Ani Mercedes ktory s tym ma naozaj bohate skusenosti neobisli problemy na motoroch 350 benzin a 400 nafta.
Pripadne SAAB 2.0 Turbo a 2.8 Turbo benziny, tiez automobilka presnula svojim preciznym pristupom k navrhovaniu aut.
Nasledna vymena (ak sa odohra mimo zaruky) finacne niekolko nasobne prevysi remen, z tohto pohladu by som pri novych, neoverenych motoroch asi vahal a pockal az ich par bude v praxi s relevantnymi kilometrami.
Souhlas, az na to, ze to ani tak nechce overeny motor, jako overneho vyrobce. Nedavno tu kolovala tabulka s kvalitnimi vyrobci a vw mezi ne rozhodne nepatril, a to ani z pohledu spotreby oleje ;-)
Ja muzu rici, ze jsem byl nadsen, ze mam v aute retez ;-)
Maximum momentu a výkonu ve stejných otáčkách se principiálně nevylučuje. Ale i tak to vidím na překlep, málokterý turbodiesel si zachová maximální moment do 3400 otáček.
Kroutící moment má plochou křivku a pak rychle spadne, takže max výkon je přesně na konci této momentové křivky. V praxi se to bude projevovat tak, že motor táhne v jakýchkoliv otáčkách naplno.
No neviem, neviem.
Na nete sa objavujú tabuľky s nasledovnými rozsahmi krútiacich momentov:
[odkaz]
[odkaz]
Ktoré sú prevzaté z oficiálnej správy od Toyoty:
[odkaz]
Pokud zanedbáme drobnosti, tak vyšší účinnost podmiňuje vyšší kompresní poměr. Co převratého chtějí kluci šikmoocí dosáhnout s kompresním poměrem jen 15,6:1 mi není jasné. K přelomovému 1.9 TDI s kompresním poměrem 20:1 je stále ještě daleko. :no: Pamatujete na jeho reálnou spotřebu ve srovnání s dnešními nízkokompresními diesely?
Ani ne, ale vybavuje se mně zoufalá kultura chodu a příšerný smrad. Takový motor dnes naštěstí už nikdo neuvede. Jo a tvoje první věta je blbost, ty náš motoráři.