Technika

Zpět na článek

Toyota zveřejnila detaily o nových dieselech rodiny GD, mají být o 15 % účinnější

16 komentářů

Bronass
Tady v tom mají chybu. U toho silnějšího motoru by to vycházelo při 450 Nm/3400 ot. na 160 kW. Zřejmě jsou správně otáčky 1600-2400
antiff
Som rad, ze nemas problemy s retazou. Faktom ale zostava, ze mnoho vyrobcov sa s tym nepopasovalo velmi dobre. Ani Mercedes ktory s tym ma naozaj bohate skusenosti neobisli problemy na motoroch 350 benzin a 400 nafta.

Pripadne SAAB 2.0 Turbo a 2.8 Turbo benziny, tiez automobilka presnula svojim preciznym pristupom k navrhovaniu aut.

Nasledna vymena (ak sa odohra mimo zaruky) finacne niekolko nasobne prevysi remen, z tohto pohladu by som pri novych, neoverenych motoroch asi vahal a pockal az ich par bude v praxi s relevantnymi kilometrami.
Bronass
Kroutící moment má plochou křivku a pak rychle spadne, takže max výkon je přesně na konci této momentové křivky. V praxi se to bude projevovat tak, že motor táhne v jakýchkoliv otáčkách naplno.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Piezovstřikování a nový typ čerpadla HP5 Denso.
jam2015
Až podľa tohoto videa je to jednoznačne reťaz😒br />www.youtube.com/watch?…

Čo mi však nesedí, tak sú otáčky maxima krútiaceho momentu, ktoré sú identické s otáčkami pre max. výkon.
tom_hardy
Podľa obrázkov to vyzerá, že prešli od remeňa k reťazi na pohon rozvodov.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Pokud zanedbáme drobnosti, tak vyšší účinnost podmiňuje vyšší kompresní poměr. Co převratého chtějí kluci šikmoocí dosáhnout s kompresním poměrem jen 15,6:1 mi není jasné. K přelomovému 1.9 TDI s kompresním poměrem 20:1 je stále ještě daleko. :no: Pamatujete na jeho reálnou spotřebu ve srovnání s dnešními nízkokompresními diesely?
252kW
Ani ne, ale vybavuje se mně zoufalá kultura chodu a příšerný smrad. Takový motor dnes naštěstí už nikdo neuvede. Jo a tvoje první věta je blbost, ty náš motoráři.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] [odkaz] 😉
Střelec
Souhlas, az na to, ze to ani tak nechce overeny motor, jako overneho vyrobce. Nedavno tu kolovala tabulka s kvalitnimi vyrobci a vw mezi ne rozhodne nepatril, a to ani z pohledu spotreby oleje 😉
Ja muzu rici, ze jsem byl nadsen, ze mam v aute retez 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Maximum momentu a výkonu ve stejných otáčkách se principiálně nevylučuje. Ale i tak to vidím na překlep, málokterý turbodiesel si zachová maximální moment do 3400 otáček.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ajaj ale toto jsou velké čtyřválcové motory, ty nebudou vytáčeny ...
pargi
Podle kterého obrázku soudíš?
simson33
Co už dneska bohužel není podstatná informace, po problémech VW, BMW, PSA ale i dalších výrobců s kvalitou rozvodových řetězů... záleží na použitých materiálech...
Samozřejmě nechci srovnávat tenhle motor s 1.2 TSI 8V - tak konstrukčně a materiálově zanedbaný rozvodový řetěz se už historicky nebude opakovat, to je jisté >😁
jam2015
No neviem, neviem.
Na nete sa objavujú tabuľky s nasledovnými rozsahmi krútiacich momentov😒br /> [odkaz]
[odkaz]
Ktoré sú prevzaté z oficiálnej správy od Toyoty😒br /> [odkaz]
Střelec
Mam v aute retez a neslysel jsem nikde, ze by nekdo mel problemy. Proste to jen nechce o*** za kazdou cenu navrh, vyrobu a material.