Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Není reálné, aby Česko do roku 2020 splnilo snížení emisí v dopravě

Snížení emisí skleníkových plynů ze spalování pohonných hmot stanovené evropskou směrnicí do konce roku 2017, respektive 2020, se zřejmě nepodaří.
Zpět na článek
28. 6. 2015 17:37
28. 6. 2015 19:07
28. 6. 2015 20:03
29. 6. 2015 18:09
29. 6. 2015 08:49
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 6. 2015 17:37
2020
V té době už žádná EK a EU nebude >:D a jinak by možná pomohlo udělat přesný opak takže místo toho nacpat tam ještě víš řepky tam nedávat žádnou jenom nevím co chudák Babiš 8-s
Rozbalit vlákno
3
28. 6. 2015 19:07
Re: 2020
Snižování emisí skleníkových plynů spadá pod OSN. Kjótský protokol ČR ratifikovala roky před vstupem do EU. A i bez EU se bude snižovat. Nebo se budeme alespoň tvářit, že se snažíme. :-)
28. 6. 2015 20:03
Re: 2020
To není pravda. ČR Kjótský protokol s obrovskou rezervou plní (tak jako ostatní země sovětského bloku díky tomu, že se zredukoval těžký průmysl).
Když se to vezme globálně, tak emise CO2 mají stále rostoucí trend.
29. 6. 2015 18:09
Re: 2020
Co přesně na tom, co jsem napsal, není pravda? Problematika je to samozřejmě složitější a na reálné výsledky této snahy naráží to poslední souvětí. Pointa byla, že kampaň za snižování emisí skleníkových plynů vede OSN a nestojí na existenci EU. Rozdíl by byl v tom, že bez EU by ČR nikdo nekecal do toho, kde případně bude tlačit na emise. A přišla by o možnost prodávat povolenky, což je myslím systém EU.
28. 6. 2015 18:00
nechapu, ze neskodny CO2 vadi,
ale karcinogenni castice a jedy NOx z naftových motoru nevadi..
Rozbalit vlákno
14
28. 6. 2015 18:06
Re: nechapu, ze neskodny CO2 vadi,
Co tu říkáš, se samozřejmě týká nejvíc starších "naft"... :-!
28. 6. 2015 18:12
Re: nechapu, ze neskodny CO2 vadi,
Na silnicích tak přibývá moderních aut, která jsou ze zdravotního hlediska často rizikovější, než bývaly nejvíc starších nafty,

Takže modernější motor, tím vyšší tlak při vstřikování paliva, tedy i jemnější kapičky a i menší saze. A právě čím jsou saze menší, tím více škodí. V případě nejmodernějších dieselových osobních aut jsou výfukové plyny neviditelné, mikroskopické částečky však pronikají do plicních sklípků, kde časem mohou způsobit zhoubné bujení. :-!
28. 6. 2015 21:25
Re: nechapu, ze neskodny CO2 vadi,
Nebezpečí je v tom, že tyto nejmenší pevné částice z dieselů jsou tak malé, že dokážou projít přímo přes plicní sklípky do krve. Jak putují krevním řečištěm, pronikají do buněk a díky své toxicitě je poškozují. Ty, které naše tělo nezlikviduje dostatečně brzy způsobí rakovinu.
Vždycky si říkám, jak může tolik sebevrahů běhat ve městě v místech kde je největší koncentrace těchto sazí. A oni si ještě myslí že svému tělu prospějí když přes plíce profiltrují třeba 10x víc těchto škodlivin ve srovnání s tím, když je člověk v klidu.
Ve srovnání s tím je CO2 zcela neškodný plyn. Celé globální oteplení je jeden velký podvod díky kterému se pakuje pár chytráků prodávajících emisní povolenky.
29. 6. 2015 09:01
Re: nechapu, ze neskodny CO2 vadi,
Starší nafty bez jakýchkoliv emisních prvků jsou ze zdravotního hlediska rizikovější než moderní nafty s [odkaz] :-!
28. 6. 2015 18:20
Re: nechapu, ze neskodny CO2 vadi,
nemas pravdu dedo.
co se tyce sazi - to ti vysvetlil gordon
a co se tyce jedu NOx, tak v realnem provozu naftak s euro 6 stezi vyhovi historicke euro 3:
[odkaz]
28. 6. 2015 19:14
Re: nechapu, ze neskodny CO2 vadi,
Jaké hodnoty naměříš v provozu starším vznětovým motorům? A co zážehovým motorům?
28. 6. 2015 19:19
Re: nechapu, ze neskodny CO2 vadi,
Ty Bože, je to naprosto jednoduché řečeno [odkaz] :-!
Avatar - bystron
28. 6. 2015 20:03
Re: nechapu, ze neskodny CO2 vadi,
dobrý obrázek, tady jde krásně vidět, jaký je diesel oproti benzínu svinstvo
28. 6. 2015 20:11
Re: nechapu, ze neskodny CO2 vadi,
Ale i benzínový motor s dobrým výfukem hraje oproti toho svinstva jsou diesely.
29. 6. 2015 18:19
Re: nechapu, ze neskodny CO2 vadi,
To je od ICCT? Jen bych rád viděl studii, kde se nezaměřují jen na konkrétní druh motorů. A je zajímavé, že Euro6 vznětové motory (alespoň ty, které se podívají za louži) projdou i testy a limity pro Californii, oblíbeným příkladem. Byť palivové systémy a další komponenty nemusí být stejné kvůli jiné metodice/ předpisům (to i u zážehových jednotek).
29. 6. 2015 09:05
Re: nechapu, ze neskodny CO2 vadi,
Není pravda... :-!
28. 6. 2015 20:04
Re: nechapu, ze neskodny CO2 vadi,
V náboženství nehledej logiku ...
Avatar - Barry Lyndon
29. 6. 2015 12:46
Re: nechapu, ze neskodny CO2 vadi,
zelené, nikoli modré planetě vadí CO2. Naopak čím více lidí pomře na rakovinu z dieselů, tím pro zelenou, nikoli modrou planetu lépe. Zelená, nikoli modrá planeta je přelidněná >:D
29. 6. 2015 22:23
Re: neskodny CO2 ???`
Tak to som sa dobre zasmial nad tym "neskodnym" CO2! Pritom staci tak 10% CO2 vo vzduchu a clovek sa zacne dusit. Neveris? Daj si plastovy pytlik na hlavu a utiahni okolo krku. Par krat hlboky nadych a vydych, a uvidis co to s tebou spravi!

O "neskodnosti" CO2 by ti mohli porozpravat napriklad niektori jaskyniari alebo banici. Teda keby neboli zomreli v neviditelnom "jazierku" CO2 (je tazsie ako vzduch)...

A co s tyka tych "jedov" NOx: samotne oxidy dusiku nie su jedovate. Problem je ze za pritomnosti ozonu a ultrafialoveho ziarenia vytvaraju nitratove radikaly. A tie su nebezpecne hlavne z genetickeho hladiska (aj ked nie bezprostredne jedovate)...

Skratka z chemie si prepadol, doplietol si vsetko co sa dalo! Ale na reklamny plagat strany zelenych by to stacilo...
:-)
28. 6. 2015 19:57
ale slo by to, ta druha cast
stacilo by ke kazde benzince na prilehla parkovaci mista postavit polovicni pocet rychlodobijecich stojanu nez kolik je stojanu na ostatni paliva, cos by jen v CR znamenalo asi 24 tisic rychlodobijecich mist, v tu chvili by se zajem o ekeltromobily ci plug-in hybridy zvedal uplne jinak nez ve chvili kdy podobnej pocet rychlonabijecich stojanu neni ani v cele EU natoz v nejaky zaprdeny CR kde jich snad ani neni cela pulstovka (rychlonabijecich)

mimochodem, cela tahle sranda by prisla na necelich 5 miliard korun, to jsou kolik? 3km dalnice?

a treba by jsme se pak dockali i neceho takoveho za rozumnej peniz [odkaz]
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Katikakus
29. 6. 2015 07:10
Re: ale slo by to, ta druha cast
Automobil dobijeny z elektricke site je nesmysl, ktery nikdy nebude nahradou klasickeho spalovaciho motoru; je to mrtva vetev. Tudy cesta nevede. To je uz dnes jasne napr. i nejpokorokovejsimu vyrobci - Toyote. Nejvyssi cas, aby jsi se probral i ty...
29. 6. 2015 08:33
Re: ale slo by to, ta druha cast
ano vsem jim doslo ze casem bude treba misto zasuvky a kabelu prejit na indukcni dobijeni, ale to casem prijde az po globalne zajimavem rozsireni elektromobilu

nebo ze by v Toyote utraceli ty miliardy za vyzkum baterii jen tak zbytecne? ano je to zvlastni, ale za vyvoj a vyzkum hybridnich, plug-in hybirnich a ciste alektrickych pohonu utraci v Toyote asi 10x vice nez za vyzkum vodikovich technologii a technologii spojenych s ciste spalovacimi motory, ty zazehove odsunuli na uplny okraj a spise si je licencuji a nechavaji dodavat od jinych
29. 6. 2015 09:57
Re: ale slo by to, ta druha cast
Těmi zážehovými myslíš asi vznětové-dieselové. Zážehové mají díky CNG ještě pár desetiletí před sebou.
29. 6. 2015 10:18
Re: ale slo by to, ta druha cast
jj, nejak jsem to zamenil, samozrejme vznetove :-)
Avatar - Katikakus
29. 6. 2015 12:34
Re: ale slo by to, ta druha cast
Indukcni nabijeni je jenom jina forma zasobovani z verjne elektircke site. Nikdy to nebude a ani nemuze fungovat masivne. K te Toyote si jeste najdi trosku vic informaci. To co pises platilo pred 3-5 lety. Dneska je to uplne jinak a Toyota s plugin-hybridy konci - neperspektivni slepa vetev.
29. 6. 2015 13:20
Re: ale slo by to, ta druha cast
tak jo, tak si to povime za 5-10 let , asi z toho budes dost prekvapenej na vetvi, slepe vetvi >:D

to proto Toyota spolecne s PowerJapan+ planuji dalsi obri investice do rozvoje baterii a moznosti infrastruktury, to protoze s plug-iny konci >:D
Avatar - Katikakus
29. 6. 2015 19:02
Re: ale slo by to, ta druha cast
Tak jeste chvilku studuj. To, ze investuji do baterii rozhodne neznamena, ze budou pokracovat s plug-in hybridy. Ale to je na tebe moc slozite. Toyota se vyjadrila jasne - konec plug-in hybridu - aut napajenych ze zasuvky. Slepa vetev, mrtva technologie. A kazdemu soudnemu cloveku, ktery umi pocitat do peti to je uz nyni jasne.
29. 6. 2015 20:10
Re: ale slo by to, ta druha cast
Kde Toyota napsala, že je nabíjení aut ze sítě DEAD? A i kdyby jsou zde jiní. BTW až prodělají kalhoty s vodíkem, tak změní názor, ale nejsem si jistý jestli je konec nabíjení PHEV nebo elektromobilů ze sítě oficiální stanovisko Toyoty.
Avatar - Katikakus
30. 6. 2015 09:14
Re: ale slo by to, ta druha cast
Toyota je leader na trhu alternativnich pohonu. Co dela Toyota, ostatni nasleduji. Toyota ukoncila iQ, ukoncila RAV4 EV a nebude vyvijet dalsi.

"Toyota Motor has made its view loud and clear: Hydrogen-powered cars are the future. That’s why the world’s largest automaker pulled the plug last year on the all-electric RAV4 EV crossover it developed with Tesla Motors"
30. 6. 2015 11:58
Re: ale slo by to, ta druha cast
„Toyota je leader na trhu alternativnich pohonu. Co dela Toyota, ostatni nasleduji. Toyota ukoncila iQ, ukoncila RAV4 EV a nebude vyvijet dalsi."

Leader neprohrává v souboji s Nissanem Leaf a BMW i3 atd. Ostatní automobilky kroky Toyoty nenásledují. Např. Honda chystá PHEV i elektromobil. Z toho anglického odstavce se nedají dělat jednoznačné závěry.
Avatar - Barry Lyndon
29. 6. 2015 12:48
Re: ale slo by to, ta druha cast
nesouhlasím. Elektřina je zavedená všude, vodík není zavedený nikde >:D
Avatar - Katikakus
29. 6. 2015 19:08
Re: ale slo by to, ta druha cast
Nesouhlasis? To je tak jedine, co s tim muzes udelat.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 6. 2015 08:49
Neda se, neni mozne, je to nerealne....
Dalsia ukazka typickeho degenerativneho totalitarneho myslenia, ktore je typicke pre CR a SR.

Bohuzial, nejde o nic ine len o dokaz toho, mentalne dedicstvo komunizmu v nasich krajoch nielen preziva ale dokonca sa mu dari a bujnie.

Radsej oznacime cokolvek za 'sprisahanie', za diktat ZSSR, USA, EU atd., podla toho, co je v mode, a povieme si, ze ten nas sposob zivota, ten nas svetonazor, je ten spravny a ostatni nam ho chcu zobrat. My sme ti mali chudaci, ktorym kazdy ublizuje. Kaslat na fyziku, argumenty, logiku ci zdravy rozum...

Znizovanie emisii cohokolvek je predsa prospesne samo o sebe.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
29. 6. 2015 09:06
Re: Neda se, neni mozne, je to nerealne....
Máš v tom jednu drobnou, leč zásadní chybičku. Degenerativní myšlení, jak "něco nejde" není výsadou ČR a SR, ale funguje (minimálně) celoevropsky. Kolikrát už automobily brečely, že nejde snížit emise, že nemohou, že to je nemožné? Jsou snad všechny automobilky české, nebo je řídí Češi a Slováci? Ne, problém je jinde, i když myšlení lidí s ním samozřejmě má mnoho společného.
Chápu, že i po pětadvaceti letech je pořád antikomunismus v módě, ale ti komunisti za to už opravdu nemůžou. Naopak, je to důsledek moderní "demo-kracie"
29. 6. 2015 09:29
Re: Neda se, neni mozne, je to nerealne....
Snizovat ano, ale ne pokud se na ukor snizeni CO2 zvednou emise NOx a pevnych castic. Nehlede na komplikovanejsi a mene spolehlive motory, ktere to CO2 zase o tolik nesnizi, naopak ho se zapoctenim vyroby a oprav maji jeste vetsi.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud