Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Není reálné, aby Česko do roku 2020 splnilo snížení emisí v dopravě

35 komentářů

Neurotic
V té době už žádná EK a EU nebude >😁 a jinak by možná pomohlo udělat přesný opak takže místo toho nacpat tam ještě víš řepky tam nedávat žádnou jenom nevím co chudák Babiš 8-s
_MT_
Snižování emisí skleníkových plynů spadá pod OSN. Kjótský protokol ČR ratifikovala roky před vstupem do EU. A i bez EU se bude snižovat. Nebo se budeme alespoň tvářit, že se snažíme. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
To není pravda. ČR Kjótský protokol s obrovskou rezervou plní (tak jako ostatní země sovětského bloku díky tomu, že se zredukoval těžký průmysl).
Když se to vezme globálně, tak emise CO2 mají stále rostoucí trend.
_MT_
Co přesně na tom, co jsem napsal, není pravda? Problematika je to samozřejmě složitější a na reálné výsledky této snahy naráží to poslední souvětí. Pointa byla, že kampaň za snižování emisí skleníkových plynů vede OSN a nestojí na existenci EU. Rozdíl by byl v tom, že bez EU by ČR nikdo nekecal do toho, kde případně bude tlačit na emise. A přišla by o možnost prodávat povolenky, což je myslím systém EU.
topten
ale karcinogenni castice a jedy NOx z naftových motoru nevadi..
Avatar - praděda7
praděda7
Co tu říkáš, se samozřejmě týká nejvíc starších "naft"... :-!
-------
Na silnicích tak přibývá moderních aut, která jsou ze zdravotního hlediska často rizikovější, než bývaly nejvíc starších nafty,

Takže modernější motor, tím vyšší tlak při vstřikování paliva, tedy i jemnější kapičky a i menší saze. A právě čím jsou saze menší, tím více škodí. V případě nejmodernějších dieselových osobních aut jsou výfukové plyny neviditelné, mikroskopické částečky však pronikají do plicních sklípků, kde časem mohou způsobit zhoubné bujení. :-!
megacruiser
Nebezpečí je v tom, že tyto nejmenší pevné částice z dieselů jsou tak malé, že dokážou projít přímo přes plicní sklípky do krve. Jak putují krevním řečištěm, pronikají do buněk a díky své toxicitě je poškozují. Ty, které naše tělo nezlikviduje dostatečně brzy způsobí rakovinu.
Vždycky si říkám, jak může tolik sebevrahů běhat ve městě v místech kde je největší koncentrace těchto sazí. A oni si ještě myslí že svému tělu prospějí když přes plíce profiltrují třeba 10x víc těchto škodlivin ve srovnání s tím, když je člověk v klidu.
Ve srovnání s tím je CO2 zcela neškodný plyn. Celé globální oteplení je jeden velký podvod díky kterému se pakuje pár chytráků prodávajících emisní povolenky.
Avatar - praděda7
praděda7
Starší nafty bez jakýchkoliv emisních prvků jsou ze zdravotního hlediska rizikovější než moderní nafty s [odkaz] :-!
topten
nemas pravdu dedo.
co se tyce sazi - to ti vysvetlil gordon
a co se tyce jedu NOx, tak v realnem provozu naftak s euro 6 stezi vyhovi historicke euro 3:
[odkaz]
_MT_
Jaké hodnoty naměříš v provozu starším vznětovým motorům? A co zážehovým motorům?
-------
Ty Bože, je to naprosto jednoduché řečeno [odkaz] :-!
Avatar - bystron
bystron
dobrý obrázek, tady jde krásně vidět, jaký je diesel oproti benzínu svinstvo
-------
Ale i benzínový motor s dobrým výfukem hraje oproti toho svinstva jsou diesely.
_MT_
To je od ICCT? Jen bych rád viděl studii, kde se nezaměřují jen na konkrétní druh motorů. A je zajímavé, že Euro6 vznětové motory (alespoň ty, které se podívají za louži) projdou i testy a limity pro Californii, oblíbeným příkladem. Byť palivové systémy a další komponenty nemusí být stejné kvůli jiné metodice/ předpisům (to i u zážehových jednotek).
Avatar - praděda7
praděda7
Není pravda... :-!
Avatar - Anonym
Anonym
V náboženství nehledej logiku ...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
zelené, nikoli modré planetě vadí CO2. Naopak čím více lidí pomře na rakovinu z dieselů, tím pro zelenou, nikoli modrou planetu lépe. Zelená, nikoli modrá planeta je přelidněná >😁
_Teddy_
Tak to som sa dobre zasmial nad tym "neskodnym" CO2! Pritom staci tak 10% CO2 vo vzduchu a clovek sa zacne dusit. Neveris? Daj si plastovy pytlik na hlavu a utiahni okolo krku. Par krat hlboky nadych a vydych, a uvidis co to s tebou spravi!

O "neskodnosti" CO2 by ti mohli porozpravat napriklad niektori jaskyniari alebo banici. Teda keby neboli zomreli v neviditelnom "jazierku" CO2 (je tazsie ako vzduch)...

A co s tyka tych "jedov" NOx: samotne oxidy dusiku nie su jedovate. Problem je ze za pritomnosti ozonu a ultrafialoveho ziarenia vytvaraju nitratove radikaly. A tie su nebezpecne hlavne z genetickeho hladiska (aj ked nie bezprostredne jedovate)...

Skratka z chemie si prepadol, doplietol si vsetko co sa dalo! Ale na reklamny plagat strany zelenych by to stacilo...
😄
IPace
stacilo by ke kazde benzince na prilehla parkovaci mista postavit polovicni pocet rychlodobijecich stojanu nez kolik je stojanu na ostatni paliva, cos by jen v CR znamenalo asi 24 tisic rychlodobijecich mist, v tu chvili by se zajem o ekeltromobily ci plug-in hybridy zvedal uplne jinak nez ve chvili kdy podobnej pocet rychlonabijecich stojanu neni ani v cele EU natoz v nejaky zaprdeny CR kde jich snad ani neni cela pulstovka (rychlonabijecich)

mimochodem, cela tahle sranda by prisla na necelich 5 miliard korun, to jsou kolik? 3km dalnice?

a treba by jsme se pak dockali i neceho takoveho za rozumnej peniz [odkaz]
Avatar - Katikakus
Katikakus
Automobil dobijeny z elektricke site je nesmysl, ktery nikdy nebude nahradou klasickeho spalovaciho motoru; je to mrtva vetev. Tudy cesta nevede. To je uz dnes jasne napr. i nejpokorokovejsimu vyrobci - Toyote. Nejvyssi cas, aby jsi se probral i ty...
IPace
ano vsem jim doslo ze casem bude treba misto zasuvky a kabelu prejit na indukcni dobijeni, ale to casem prijde az po globalne zajimavem rozsireni elektromobilu

nebo ze by v Toyote utraceli ty miliardy za vyzkum baterii jen tak zbytecne? ano je to zvlastni, ale za vyvoj a vyzkum hybridnich, plug-in hybirnich a ciste alektrickych pohonu utraci v Toyote asi 10x vice nez za vyzkum vodikovich technologii a technologii spojenych s ciste spalovacimi motory, ty zazehove odsunuli na uplny okraj a spise si je licencuji a nechavaji dodavat od jinych
252kW
Těmi zážehovými myslíš asi vznětové-dieselové. Zážehové mají díky CNG ještě pár desetiletí před sebou.
IPace
jj, nejak jsem to zamenil, samozrejme vznetove 😄
Avatar - Katikakus
Katikakus
Indukcni nabijeni je jenom jina forma zasobovani z verjne elektircke site. Nikdy to nebude a ani nemuze fungovat masivne. K te Toyote si jeste najdi trosku vic informaci. To co pises platilo pred 3-5 lety. Dneska je to uplne jinak a Toyota s plugin-hybridy konci - neperspektivni slepa vetev.
IPace
tak jo, tak si to povime za 5-10 let , asi z toho budes dost prekvapenej na vetvi, slepe vetvi >😁

to proto Toyota spolecne s PowerJapan+ planuji dalsi obri investice do rozvoje baterii a moznosti infrastruktury, to protoze s plug-iny konci >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
Tak jeste chvilku studuj. To, ze investuji do baterii rozhodne neznamena, ze budou pokracovat s plug-in hybridy. Ale to je na tebe moc slozite. Toyota se vyjadrila jasne - konec plug-in hybridu - aut napajenych ze zasuvky. Slepa vetev, mrtva technologie. A kazdemu soudnemu cloveku, ktery umi pocitat do peti to je uz nyni jasne.
252kW
Kde Toyota napsala, že je nabíjení aut ze sítě DEAD? A i kdyby jsou zde jiní. BTW až prodělají kalhoty s vodíkem, tak změní názor, ale nejsem si jistý jestli je konec nabíjení PHEV nebo elektromobilů ze sítě oficiální stanovisko Toyoty.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Toyota je leader na trhu alternativnich pohonu. Co dela Toyota, ostatni nasleduji. Toyota ukoncila iQ, ukoncila RAV4 EV a nebude vyvijet dalsi.

"Toyota Motor has made its view loud and clear: Hydrogen-powered cars are the future. That’s why the world’s largest automaker pulled the plug last year on the all-electric RAV4 EV crossover it developed with Tesla Motors"
252kW
„Toyota je leader na trhu alternativnich pohonu. Co dela Toyota, ostatni nasleduji. Toyota ukoncila iQ, ukoncila RAV4 EV a nebude vyvijet dalsi."

Leader neprohrává v souboji s Nissanem Leaf a BMW i3 atd. Ostatní automobilky kroky Toyoty nenásledují. Např. Honda chystá PHEV i elektromobil. Z toho anglického odstavce se nedají dělat jednoznačné závěry.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
nesouhlasím. Elektřina je zavedená všude, vodík není zavedený nikde >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
Nesouhlasis? To je tak jedine, co s tim muzes udelat.
Dalsia ukazka typickeho degenerativneho totalitarneho myslenia, ktore je typicke pre CR a SR.

Bohuzial, nejde o nic ine len o dokaz toho, mentalne dedicstvo komunizmu v nasich krajoch nielen preziva ale dokonca sa mu dari a bujnie.

Radsej oznacime cokolvek za 'sprisahanie', za diktat ZSSR, USA, EU atd., podla toho, co je v mode, a povieme si, ze ten nas sposob zivota, ten nas svetonazor, je ten spravny a ostatni nam ho chcu zobrat. My sme ti mali chudaci, ktorym kazdy ublizuje. Kaslat na fyziku, argumenty, logiku ci zdravy rozum...

Znizovanie emisii cohokolvek je predsa prospesne samo o sebe.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Máš v tom jednu drobnou, leč zásadní chybičku. Degenerativní myšlení, jak "něco nejde" není výsadou ČR a SR, ale funguje (minimálně) celoevropsky. Kolikrát už automobily brečely, že nejde snížit emise, že nemohou, že to je nemožné? Jsou snad všechny automobilky české, nebo je řídí Češi a Slováci? Ne, problém je jinde, i když myšlení lidí s ním samozřejmě má mnoho společného.
Chápu, že i po pětadvaceti letech je pořád antikomunismus v módě, ale ti komunisti za to už opravdu nemůžou. Naopak, je to důsledek moderní "demo-kracie"
XTad
Snizovat ano, ale ne pokud se na ukor snizeni CO2 zvednou emise NOx a pevnych castic. Nehlede na komplikovanejsi a mene spolehlive motory, ktere to CO2 zase o tolik nesnizi, naopak ho se zapoctenim vyroby a oprav maji jeste vetsi.