Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Není reálné, aby Česko do roku 2020 splnilo snížení emisí v dopravě

35 komentářů

topten
ale karcinogenni castice a jedy NOx z naftových motoru nevadi..
-------
Ty Bože, je to naprosto jednoduché řečeno [odkaz] :-!
topten
nemas pravdu dedo.
co se tyce sazi - to ti vysvetlil gordon
a co se tyce jedu NOx, tak v realnem provozu naftak s euro 6 stezi vyhovi historicke euro 3:
[odkaz]
Avatar - bystron
bystron
dobrý obrázek, tady jde krásně vidět, jaký je diesel oproti benzínu svinstvo
IPace
stacilo by ke kazde benzince na prilehla parkovaci mista postavit polovicni pocet rychlodobijecich stojanu nez kolik je stojanu na ostatni paliva, cos by jen v CR znamenalo asi 24 tisic rychlodobijecich mist, v tu chvili by se zajem o ekeltromobily ci plug-in hybridy zvedal uplne jinak nez ve chvili kdy podobnej pocet rychlonabijecich stojanu neni ani v cele EU natoz v nejaky zaprdeny CR kde jich snad ani neni cela pulstovka (rychlonabijecich)

mimochodem, cela tahle sranda by prisla na necelich 5 miliard korun, to jsou kolik? 3km dalnice?

a treba by jsme se pak dockali i neceho takoveho za rozumnej peniz [odkaz]
Neurotic
V té době už žádná EK a EU nebude >😁 a jinak by možná pomohlo udělat přesný opak takže místo toho nacpat tam ještě víš řepky tam nedávat žádnou jenom nevím co chudák Babiš 8-s
megacruiser
Nebezpečí je v tom, že tyto nejmenší pevné částice z dieselů jsou tak malé, že dokážou projít přímo přes plicní sklípky do krve. Jak putují krevním řečištěm, pronikají do buněk a díky své toxicitě je poškozují. Ty, které naše tělo nezlikviduje dostatečně brzy způsobí rakovinu.
Vždycky si říkám, jak může tolik sebevrahů běhat ve městě v místech kde je největší koncentrace těchto sazí. A oni si ještě myslí že svému tělu prospějí když přes plíce profiltrují třeba 10x víc těchto škodlivin ve srovnání s tím, když je člověk v klidu.
Ve srovnání s tím je CO2 zcela neškodný plyn. Celé globální oteplení je jeden velký podvod díky kterému se pakuje pár chytráků prodávajících emisní povolenky.
-------
Ale i benzínový motor s dobrým výfukem hraje oproti toho svinstva jsou diesely.
_MT_
Snižování emisí skleníkových plynů spadá pod OSN. Kjótský protokol ČR ratifikovala roky před vstupem do EU. A i bez EU se bude snižovat. Nebo se budeme alespoň tvářit, že se snažíme. 😄
-------
Na silnicích tak přibývá moderních aut, která jsou ze zdravotního hlediska často rizikovější, než bývaly nejvíc starších nafty,

Takže modernější motor, tím vyšší tlak při vstřikování paliva, tedy i jemnější kapičky a i menší saze. A právě čím jsou saze menší, tím více škodí. V případě nejmodernějších dieselových osobních aut jsou výfukové plyny neviditelné, mikroskopické částečky však pronikají do plicních sklípků, kde časem mohou způsobit zhoubné bujení. :-!
Avatar - praděda7
praděda7
Co tu říkáš, se samozřejmě týká nejvíc starších "naft"... :-!
252kW
„Toyota je leader na trhu alternativnich pohonu. Co dela Toyota, ostatni nasleduji. Toyota ukoncila iQ, ukoncila RAV4 EV a nebude vyvijet dalsi."

Leader neprohrává v souboji s Nissanem Leaf a BMW i3 atd. Ostatní automobilky kroky Toyoty nenásledují. Např. Honda chystá PHEV i elektromobil. Z toho anglického odstavce se nedají dělat jednoznačné závěry.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Toyota je leader na trhu alternativnich pohonu. Co dela Toyota, ostatni nasleduji. Toyota ukoncila iQ, ukoncila RAV4 EV a nebude vyvijet dalsi.

"Toyota Motor has made its view loud and clear: Hydrogen-powered cars are the future. That’s why the world’s largest automaker pulled the plug last year on the all-electric RAV4 EV crossover it developed with Tesla Motors"
_Teddy_
Tak to som sa dobre zasmial nad tym "neskodnym" CO2! Pritom staci tak 10% CO2 vo vzduchu a clovek sa zacne dusit. Neveris? Daj si plastovy pytlik na hlavu a utiahni okolo krku. Par krat hlboky nadych a vydych, a uvidis co to s tebou spravi!

O "neskodnosti" CO2 by ti mohli porozpravat napriklad niektori jaskyniari alebo banici. Teda keby neboli zomreli v neviditelnom "jazierku" CO2 (je tazsie ako vzduch)...

A co s tyka tych "jedov" NOx: samotne oxidy dusiku nie su jedovate. Problem je ze za pritomnosti ozonu a ultrafialoveho ziarenia vytvaraju nitratove radikaly. A tie su nebezpecne hlavne z genetickeho hladiska (aj ked nie bezprostredne jedovate)...

Skratka z chemie si prepadol, doplietol si vsetko co sa dalo! Ale na reklamny plagat strany zelenych by to stacilo...
😄
252kW
Kde Toyota napsala, že je nabíjení aut ze sítě DEAD? A i kdyby jsou zde jiní. BTW až prodělají kalhoty s vodíkem, tak změní názor, ale nejsem si jistý jestli je konec nabíjení PHEV nebo elektromobilů ze sítě oficiální stanovisko Toyoty.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Nesouhlasis? To je tak jedine, co s tim muzes udelat.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Tak jeste chvilku studuj. To, ze investuji do baterii rozhodne neznamena, ze budou pokracovat s plug-in hybridy. Ale to je na tebe moc slozite. Toyota se vyjadrila jasne - konec plug-in hybridu - aut napajenych ze zasuvky. Slepa vetev, mrtva technologie. A kazdemu soudnemu cloveku, ktery umi pocitat do peti to je uz nyni jasne.
_MT_
To je od ICCT? Jen bych rád viděl studii, kde se nezaměřují jen na konkrétní druh motorů. A je zajímavé, že Euro6 vznětové motory (alespoň ty, které se podívají za louži) projdou i testy a limity pro Californii, oblíbeným příkladem. Byť palivové systémy a další komponenty nemusí být stejné kvůli jiné metodice/ předpisům (to i u zážehových jednotek).
_MT_
Co přesně na tom, co jsem napsal, není pravda? Problematika je to samozřejmě složitější a na reálné výsledky této snahy naráží to poslední souvětí. Pointa byla, že kampaň za snižování emisí skleníkových plynů vede OSN a nestojí na existenci EU. Rozdíl by byl v tom, že bez EU by ČR nikdo nekecal do toho, kde případně bude tlačit na emise. A přišla by o možnost prodávat povolenky, což je myslím systém EU.
IPace
tak jo, tak si to povime za 5-10 let , asi z toho budes dost prekvapenej na vetvi, slepe vetvi >😁

to proto Toyota spolecne s PowerJapan+ planuji dalsi obri investice do rozvoje baterii a moznosti infrastruktury, to protoze s plug-iny konci >😁
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
nesouhlasím. Elektřina je zavedená všude, vodík není zavedený nikde >😁
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
zelené, nikoli modré planetě vadí CO2. Naopak čím více lidí pomře na rakovinu z dieselů, tím pro zelenou, nikoli modrou planetu lépe. Zelená, nikoli modrá planeta je přelidněná >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
Indukcni nabijeni je jenom jina forma zasobovani z verjne elektircke site. Nikdy to nebude a ani nemuze fungovat masivne. K te Toyote si jeste najdi trosku vic informaci. To co pises platilo pred 3-5 lety. Dneska je to uplne jinak a Toyota s plugin-hybridy konci - neperspektivni slepa vetev.
IPace
jj, nejak jsem to zamenil, samozrejme vznetove 😄
252kW
Těmi zážehovými myslíš asi vznětové-dieselové. Zážehové mají díky CNG ještě pár desetiletí před sebou.
XTad
Snizovat ano, ale ne pokud se na ukor snizeni CO2 zvednou emise NOx a pevnych castic. Nehlede na komplikovanejsi a mene spolehlive motory, ktere to CO2 zase o tolik nesnizi, naopak ho se zapoctenim vyroby a oprav maji jeste vetsi.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Máš v tom jednu drobnou, leč zásadní chybičku. Degenerativní myšlení, jak "něco nejde" není výsadou ČR a SR, ale funguje (minimálně) celoevropsky. Kolikrát už automobily brečely, že nejde snížit emise, že nemohou, že to je nemožné? Jsou snad všechny automobilky české, nebo je řídí Češi a Slováci? Ne, problém je jinde, i když myšlení lidí s ním samozřejmě má mnoho společného.
Chápu, že i po pětadvaceti letech je pořád antikomunismus v módě, ale ti komunisti za to už opravdu nemůžou. Naopak, je to důsledek moderní "demo-kracie"
Avatar - praděda7
praděda7
Není pravda... :-!
Avatar - praděda7
praděda7
Starší nafty bez jakýchkoliv emisních prvků jsou ze zdravotního hlediska rizikovější než moderní nafty s [odkaz] :-!
Dalsia ukazka typickeho degenerativneho totalitarneho myslenia, ktore je typicke pre CR a SR.

Bohuzial, nejde o nic ine len o dokaz toho, mentalne dedicstvo komunizmu v nasich krajoch nielen preziva ale dokonca sa mu dari a bujnie.

Radsej oznacime cokolvek za 'sprisahanie', za diktat ZSSR, USA, EU atd., podla toho, co je v mode, a povieme si, ze ten nas sposob zivota, ten nas svetonazor, je ten spravny a ostatni nam ho chcu zobrat. My sme ti mali chudaci, ktorym kazdy ublizuje. Kaslat na fyziku, argumenty, logiku ci zdravy rozum...

Znizovanie emisii cohokolvek je predsa prospesne samo o sebe.
IPace
ano vsem jim doslo ze casem bude treba misto zasuvky a kabelu prejit na indukcni dobijeni, ale to casem prijde az po globalne zajimavem rozsireni elektromobilu

nebo ze by v Toyote utraceli ty miliardy za vyzkum baterii jen tak zbytecne? ano je to zvlastni, ale za vyvoj a vyzkum hybridnich, plug-in hybirnich a ciste alektrickych pohonu utraci v Toyote asi 10x vice nez za vyzkum vodikovich technologii a technologii spojenych s ciste spalovacimi motory, ty zazehove odsunuli na uplny okraj a spise si je licencuji a nechavaji dodavat od jinych
Avatar - Anonym
Anonym
V náboženství nehledej logiku ...
Avatar - Anonym
Anonym
To není pravda. ČR Kjótský protokol s obrovskou rezervou plní (tak jako ostatní země sovětského bloku díky tomu, že se zredukoval těžký průmysl).
Když se to vezme globálně, tak emise CO2 mají stále rostoucí trend.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Automobil dobijeny z elektricke site je nesmysl, ktery nikdy nebude nahradou klasickeho spalovaciho motoru; je to mrtva vetev. Tudy cesta nevede. To je uz dnes jasne napr. i nejpokorokovejsimu vyrobci - Toyote. Nejvyssi cas, aby jsi se probral i ty...
_MT_
Jaké hodnoty naměříš v provozu starším vznětovým motorům? A co zážehovým motorům?