Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Není reálné, aby Česko do roku 2020 splnilo snížení emisí v dopravě

redakce AUTO.CZ
Diskuze (35)
Snížení emisí skleníkových plynů ze spalování pohonných hmot stanovené evropskou směrnicí do konce roku 2017, respektive 2020, se zřejmě nepodaří.

Povinnost snížit emise skleníkových plynů mají prodejci paliv od loňského roku. Jde nejprve o dvě, do konce roku 2017 o čtyři a do konce roku 2020 o šest procent. Takové snížení však podle České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu (ČAPPO) v současném technickém i legislativním prostředí není možné.

"Když to řeknu hodně zjednodušeně, tak se to nesplní proto, že bychom museli do současné skladby paliv přimíchávat tolik biosložky, že některá starší auta by na ta paliva nefungovala. Zároveň legislativně v tuto chvíli ani nesmíme tolik přimíchávat," prohlásil předseda představenstva asociace Petr Pražský.

Podle asociace je řešením mimo jiné rozvoj alternativních paliv, jako je například CNG, nebo vývoj biopaliv takzvané druhé generace, která se vyrábějí z odpadů a řas.

Snížení emisí není jedinou povinností, které Evropská unie palivářům nakazuje. Podle pravidel z roku 2008 má v roce 2020 také pocházet z obnovitelných zdrojů deset procent spotřebované energie v dopravě.

V dubnu letošního roku se europoslanci shodli, že takzvaná biopaliva první generace, která jsou vyráběna ze zemědělských plodin, se na konečné spotřebě energie v dopravě v členských státech budou podílet maximálně sedmi procenty.

Členské firmy ČAPPO provozují asi třetinu veřejných čerpacích stanic v Česku, jejich podíl na trhu činí asi 60 procent prodaných pohonných hmot. Členy jsou například Benzina, Slovnaft, Shell ČR, OMV ČR a státní distributor paliv Čepro. Na valné hromadě se nově členem asociace stal také výrobce biopaliv Agrofert vlastněný ministrem financí Andrejem Babišem a správce ropovodů Mero.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (35)
30. 6. 2015 11:58
Re: ale slo by to, ta druha cast
„Toyota je leader na trhu alternativnich pohonu. Co dela Toyota, ostatni nasleduji. Toyota ukoncila iQ, ukoncila RAV4 EV a nebude vyvijet dalsi."

Leader neprohrává v souboji s Nissanem Leaf a BMW i3 atd. Ostatní automobilky kroky Toyoty nenásledují. Např. Honda chystá PHEV i elektromobil. Z toho anglického odstavce se nedají dělat jednoznačné závěry.
Avatar - Katikakus
30. 6. 2015 09:14
Re: ale slo by to, ta druha cast
Toyota je leader na trhu alternativnich pohonu. Co dela Toyota, ostatni nasleduji. Toyota ukoncila iQ, ukoncila RAV4 EV a nebude vyvijet dalsi.

"Toyota Motor has made its view loud and clear: Hydrogen-powered cars are the future. That’s why the world’s largest automaker pulled the plug last year on the all-electric RAV4 EV crossover it developed with Tesla Motors"
29. 6. 2015 22:23
Re: neskodny CO2 ???`
Tak to som sa dobre zasmial nad tym "neskodnym" CO2! Pritom staci tak 10% CO2 vo vzduchu a clovek sa zacne dusit. Neveris? Daj si plastovy pytlik na hlavu a utiahni okolo krku. Par krat hlboky nadych a vydych, a uvidis co to s tebou spravi!

O "neskodnosti" CO2 by ti mohli porozpravat napriklad niektori jaskyniari alebo banici. Teda keby neboli zomreli v neviditelnom "jazierku" CO2 (je tazsie ako vzduch)...

A co s tyka tych "jedov" NOx: samotne oxidy dusiku nie su jedovate. Problem je ze za pritomnosti ozonu a ultrafialoveho ziarenia vytvaraju nitratove radikaly. A tie su nebezpecne hlavne z genetickeho hladiska (aj ked nie bezprostredne jedovate)...

Skratka z chemie si prepadol, doplietol si vsetko co sa dalo! Ale na reklamny plagat strany zelenych by to stacilo...
:-)
29. 6. 2015 20:10
Re: ale slo by to, ta druha cast
Kde Toyota napsala, že je nabíjení aut ze sítě DEAD? A i kdyby jsou zde jiní. BTW až prodělají kalhoty s vodíkem, tak změní názor, ale nejsem si jistý jestli je konec nabíjení PHEV nebo elektromobilů ze sítě oficiální stanovisko Toyoty.
Avatar - Katikakus
29. 6. 2015 19:08
Re: ale slo by to, ta druha cast
Nesouhlasis? To je tak jedine, co s tim muzes udelat.