Netroufáme si hádat, kolikátý facelift tohoto vozu to již je, nicméně Mercedes-Benz G pro rok 2016 přijíždí a s ním až o 17% úspornější pohonné jednotky.
verze G500 se 422 hp z nula na sto za 5,9
verze G63 AMG s 544 hp z nula na sto za 5,7
verze G65 AMG s 630 hp z nula na sto za 5,3 sekundy
nějak mi to nejde do hlavy. ty koně ze stáje MB jsou fakt nějaké zdechlé:)
tak ono to nema atleticke proporcie, vahu ani aerodynamiku hurracanu a nemozno cakat zrychlenie 3 sekundy u tejto masiny .... predsa len je to "terenak" a nie supersport ... ja tu v dynamike nevidim problem ..... co ma ale viac zarazilo su tie optimisticke udaje papierovej spotreby vsetkych motorov ..... v reali to ale urcite zozerie o hodne viac... a urcite bude musiet mat aj poriadnu nadrz...
Gecko sa mi paci napriek tomu asi malokto uveri ze tento neaerodynamicky a tazkotonazny kolos so 422 konikmi v benzine si s tymto mamutim vykonom pojde za 12 litrov ... ten priemer bude urcite aspon 15 litrov... a pri vyuzivani potencialu aj 20 a viac...
Snad žádnou 65 nemá smysl kupovat kvůli času na stovku. A 65 jsou dobře vybavené, slušná část peněz jde právě tam. I tak si v ceníku samozřejmě drží řádný odstup. U G tomu nebude jinak.
V dynamice v nízkých rychlostech. 0-100 nemá u silnějších aut moc smysl, 100 je příliš nízká rychlost. A pak se mi nezdají ani ty výkony, cos tu napsal. Mezi 63 a 65 by měl být menší rozdíl. Já však koně moc nevedu, preferuji kW a přepočítávat to nebudu, můžeš si to opravit sám. Co já vím, možná mícháš čísla z brzdy s těmi z techničáku. >:-[]
U MB nebývá problém zdechlost koní, ale dostat to na silnici (AMG jsou věhlasní paliči pneumatik). Na neomezeném úseku není o koních pochyb. Plus mají podle mne pomalejší převodovky, to dokáže udělat hodně, a konkrétně G myslím nemají launch control (Race Start, nebo jak tomu AMG říká). Také je otázka, jak jsou konzervativní. Pokud je na těch číslech něco zvláštního, pak to, že je mezi 63 a 65 větší rozdíl než mezi 500 a 63. Mezi 63 a 65 bývá tak 0,1-0,2.
PS: Máš tam chybu, 63 má mít podle německého webu MB 5,4. To už se mi líbí víc.
AMG jsou paliči pneumatik co se týče RWD. Až uvidím kouř od všech čtyřech, přijedu se ti omluvit. Jel jsem v 500 i 63 AMG a nic takového jsem nepozoroval. Převodovky také nejsou problém, AMG jsou docela svižné proti běžnému 7G.
5,7 bylo ve vícero testech jako naměřená hodnota.
Takže je možné, že i 65ka je na tom hůř.
Obávám se, že obyčejná X3 35i by prohnala krom 65ky všechny ostatní verze géčka... což není moc lichotivé.
Proč by ses pletl? Jak se však auto chová, když na razíš na limit kola, už záleží na pohonu. U RWD také záleží na diferenciálu, co se přesně stane. Stejně jako se zadokolce s otevřeným diferenciálem začne v zatáčce protáčet vnitřní kolo, se čtyřkolce se třemi otevřenými diferenciály začne při prudké akceleraci protáčet přední náprava (s předpokladem, že mezinápravový dělí 50:50, jako nápravové, a že jsou všechna kola stejně obutá, jinak je to složitější). V obou případech ze stejného důvodu: odlehčení. A když při tom bude zatáčet, tak to bude vnitřní přední kolo. Teď je otázka, jestli máš vůbec tušení, co to je otevřený diferenciál a jak funguje (byť je v drtivé většině aut).