Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz G dostal další facelift, novinkou je osmiválec biturbo pro G 500

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 20. 9. 2015 • 07:17
62
18
Zobrazit náhledy (62)
Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G
Netroufáme si hádat, kolikátý facelift tohoto vozu to již je, nicméně Mercedes-Benz G pro rok 2016 přijíždí a s ním až o 17% úspornější pohonné jednotky.

Automobilový dinosaurus a zároveň jedna z největších současných ikon německého automobilového průmyslu, Mercedes-Benz G, přijíždí ve variantě pro modelový rok 2016. Hlavní novinkou je v tomto případě nabídka motorů, přičemž varianta G 500 má nyní „pouze“ čtyřlitrový osmiválec s výkonem 310 kW (422 koní) a točivým momentem 610 N.m. Ve srovnání s předchozí, o 1,5 litru větší jednotkou, to je ale zlepšení o 35 koní a 80 N.m.

To vše znamená, že rozložité G 500 zrychlí z klidu na stovku za 5,9 sekundy a průměrně spotřebuje 12,3 litrů na sto kilometrů dle evropských norem, což je o dost méně než 14,9 l/100 km u předchozího agregátu. Novinkou v nabídce je varianta G 500 4x4², tedy zvýšená terénnější verze.

Jediným turbodieselem pod kapotou pak je varianta 350 d, tedy třílitrový šestiválec o výkonu 180 kW a točivém momentu 600 N.m. Tato verze se dostane na sto kilometrů v hodině za 8,8 sekund. Kombinovaná spotřeba se pak poprvé dostala pod desetilitrovou hranici, a to na 9,9 l/100 km.

V nabídce nechybí ani modely AMG, které dostaly více výkonu. AMG G 63 tak nyní má 420 kW, dvanáctiválcová G 65 zase 463 kW (630 koní). Druhá jmenovaná verze s točivým momentem 1000 N.m zrychluje z klidu na stovku za 5,3 sekundy. Do prodeje by upravený Mercedes G měl jít již tento měsíc, s výjimkou drsnější varianty G 500 4x4², kterou můžeme čekat až v prosinci. Krásný dáreček!

Související články

Témata
23. 9. 2015 11:09
Re: Ta čísla:)
Proč by ses pletl? Jak se však auto chová, když na razíš na limit kola, už záleží na pohonu. U RWD také záleží na diferenciálu, co se přesně stane. Stejně jako se zadokolce s otevřeným diferenciálem začne v zatáčce protáčet vnitřní kolo, se čtyřkolce se třemi otevřenými diferenciály začne při prudké akceleraci protáčet přední náprava (s předpokladem, že mezinápravový dělí 50:50, jako nápravové, a že jsou všechna kola stejně obutá, jinak je to složitější). V obou případech ze stejného důvodu: odlehčení. A když při tom bude zatáčet, tak to bude vnitřní přední kolo. Teď je otázka, jestli máš vůbec tušení, co to je otevřený diferenciál a jak funguje (byť je v drtivé většině aut).
23. 9. 2015 11:03
Re: Ta čísla:)
G65 má omezovač na 230. ;-) Ne všechny 65 jsou takhle omezené.

Opravdu o sekundu rychleji než 500? Jel jsem v ní bohužel jen jednou a bez přímého srovnání, takže mám vlastně jen pocity a dojmy.
21. 9. 2015 15:34
Re: Ta čísla:)
Doposud jsem myslel, že pohon 4x4 je určen k tomu, aby se dal přenést výkon na cestu efektivněji, ale pletl jsem se:)
21. 9. 2015 15:33
Re: Ta čísla:)
A dvoustovka je lepší? Tam je 65ka o sekundu rychleji. Řekl bych i třístovku, ale nejede to víc než 210:)
21. 9. 2015 11:13
Re: Ta čísla:)
V dynamice v nízkých rychlostech. 0-100 nemá u silnějších aut moc smysl, 100 je příliš nízká rychlost. A pak se mi nezdají ani ty výkony, cos tu napsal. Mezi 63 a 65 by měl být menší rozdíl. Já však koně moc nevedu, preferuji kW a přepočítávat to nebudu, můžeš si to opravit sám. Co já vím, možná mícháš čísla z brzdy s těmi z techničáku. >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku