Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI

51 komentářů

Columbo
Tak nějak se mi zdá ten diesel s příplatkem 60 tisíc jako ekonomický nesmysl. O kolik bude mít nižší spotřebu? O dva, dva a půl litru? Když pominu rozdíl v ceně banzínu a nafty (v létě je dražší benzín, v zimě nafta), tak se nafta vyplatí po nějakých 70 - 90 tisících km. Pro normálního rodinného uživatele tak 4-5 let. Což je tak asi doba než doplatí úvěr a koupí nové auto. Do toho močovina, a podobné "user friendly" vychytávky... Nějak se mi to až tak výhodné nezdá. A kdoví, jakou to bude mít za 5 let zůstatkovou hodnotu - jestli vlády podlehnou trendu a zvýší daň na naftu, tak diesel bude neprodejný...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
[odkaz]
povolldi
co to je za kec s tou spotřebou? >😁 >😁 , takže buď je na 2 věci...nebo jste nezměřili základní (a vlastně jediný) parametr v dnešním světě pro výběr dieselu...ale Váš výsledek je stejně dopředu jasný
"u takto velkého automobilu bychom ale rozhodně neváhali a šli do turbodieselu (rozdíl činí 60.000 Kč ve prospěch TSI za 587.900 Kč)." >😁 >😁 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: 😁 😁

myšlení Auto.cz😒/a> no takže ten diesel je dražší, kazí se, výkon to nemá, smrdí to, spotřeba je hrozná, je to traktor...no ale víte, kola sou kulatý, výfuk je dlouhé...no takže optimální volbou zůstává zase TDI :yes: :yes: >😒] >😒]
Avatar - Well-being
Well-being
u takového auta je asi největší důvod, proč by se měl potenciální zákazník o něj zajímat. V tom případě mi nedává smysl fotogalerie, kde je přehršel snímků exteriéru a minimum z interiéru.
Avatar - Merrill
Merrill
..to se máme ve městech na co těšit.
Kharl.ANTIDIESEL
[odkaz] [odkaz] [odkaz] 😉
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Se divím, že rovnou při testu nezměřili taky ty emise, aby se předešlo dalším diskuzím. U každého testovaného VW bych to bral jako povinnost. 😉

Jinak za mě k autu, jen další facelift (i přes nafouknutí rozměrů a linky na dveřích).
jossalito
Emise už změřil Ťok. 😉
Avatar - Ondore
Ondore
Honzo nemáte náhodou info kedy sa objaví CNG verzia?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Teda Honzo, jestli necelých 8l spotřeby považujete za úspěch, tak to jste skromější, než jsem myslel. A vysvětlení, proč u takhle malýho auta raději naftu, to se taky moc nepovedlo. Tedy spíš chybí. Dynamika dle papírů lepší u TSI, spotřeba dle papírů +0,5l.
U Sharana už bych to chápal víc, tady ty motory vidím přinejlepším na plichtu.
Ivan_M
Kde mají v nabídce 1.8TSI? Německý, rakouský, španělský ani anglický konfigurátor jej nemají a myslím že minulá generage jej také nikdy neměla
jossalito
Tohle má nový motor. Ťok nechal měřit nové "motory" euro 6. Prošly.
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
Nebude vůbec. Ani v Passatu. Vlivem toho, že největší trh (severní Evropa) přestal vozy CNG podporovat na státní úrovni. Takže v budoucnu pouze hybridní modely GTE.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Za mě rozhodně 1.8 TSI (132 kW). Mohla by slušně jet. 😄
Jinak 60 000Kč za diesel ?????? No to rozhodně ne !!!!! Přestřelili. Ikdyž se najdou ovečky který to koupí, protože jsou zmasírovaný: "táhne to vocpoda, žere to málo".
www.spritmonitor.de 😒br /> 1.4 TSI/103kw jezdí za cca 8,31l/100km
2.0TDI/103kw jezdí za cca 6,80l/100km
1,4TSI/110kw CNG jezdí za cca 5,60kg/100km (1kg stojí 26kč)
Rozdíl je 1,5l/100km - koupě dieslu se mi tedy vyplatí po cca 120 000km - počítány pouze náklady na palivo. Močovinu ani dražší servis jsem nekalkuloval.
Jako optimální pro polykače KM se jeví CNG verze.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, pokud vozíš pravidelně v autě dalších 6 dospělých, plnou střechu i kufr, a ještě v té situaci spěcháš, pak budiž, nějaký malý rozdíl by tam mohl být.
Hugi_77
Investice do dieselu bude rozhodně smysluplnější než u Sportvanu nebo Golfu. Taky záleží, jestli bude auto v rodině jedničkou nebo dvojkou. Jedničky budou diesely, dvojky benzíny.

Před měsícem jsem zkoušel Zafiru Tourer a taky mně zajímalo, čeho se prodává více - zda benzínů nebo dieselů. Odpověď zněla - především benzín.

Nicméně pokud bude v reálu rozdíl 2-2,5l - ta návratnost je slušná. Běžný nájezd dneska vidím kolem 25-30t km.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ve velkém a těžkém autě-ano. Je Touran velké a těžké auto?
topten
rozdil není jen v DPF, ale hlavne ve zbavovani se NOx, tedy v pripade dyzlu asi uz jen SCR a to ještě tak, ze ho nebude mozne sidit. redukcni katalyzator který se pouziva v méně vykonnych dyzlech zrejme nemá sanci.

znamej co si cca před 5 lety pujcil moje 1.8tsi, tak mi tvrdil, ze jeho polotraktor 1.4tdi s polovicnim vykonem ma vetsi dynamiku. pochopil jsem když me s tim svez - ramus jako v tanku, a dynamika byla ve smyslu - dlouho nic - pak kopanec - a pak zase nic. a protože tomu kopanic nic nepředcházelo ani neic nenásledovalo, tak to budilo zdani jakou to ma uzasnou dynamiku. a ktomu ten rachot a klepot. nedivim, se ze se jeho deti bojej jezdit autem..
bufes
priplatok 300k czk, to je z inej planety. Ludia tu (opravnene) riesia ci/kedy sa vrati priplatok 60k za diesel.
Avatar - MGRR
MGRR
VW -CNG má léta obrovské problémy už s ročními nádržemi, je toho neuvěřitelné množství na fórech v Německu. Nádrže rezaví, náklady na provoz jsou vyšší než u LPG
Avatar - Jaros71
Jaros71
Tak nevím , zda vůbec bude verze nového Touranu Cross s 4-motion?
Starý pohon 4*4 neměl ani za příplatek , což byla chyba..
Pak lidi musí koupit SUV..
Na TEST se těším , je to pěkné MPV.
dvorcidlo0
Moderný diesel - moderné TSI - spoľahlivosť na rovnakej úrovni ( aj medzi TSI aj medzi TDI nájdeme spoľahlivejšie a tie menej - rozdiel je len v DPF do Tsi zatiaľ nemusí )
Problém okolo tdi sa týka eura5 nie týchto euro6 motorov čiže diskusia o tom je zbytočná...
A autor článku pravdepodobne myslel , že práve v rodinnom polovane - sa ten motor TDI omnoho viac vyplatí - či už úspora je ale nie to je diskutabilné - ale užívateľ ktorý si kupuje také auto pravdepodobne patrí k tým čo jazdia 1500 - 2500 ot / min a tu je diesel omnoho omnoho pružnejší. Mam doma 2,0 tdi 150 v O3 jazdil som na Golfe 7 tsi 140 a možno objektívne porovnateľná dynamika - subjektívne tomu Golfu trebalo stále šľapať na krk aby som dosiahol podobnú dynamiku ( rozdiel v spotrebách bol okolo 0,8 až 2 l ale Golfa som mal len 1000 km )
Kto neverí , nech si skúsi......
riverside
Novy Touran rozhodne tezky neni: 1.4TSI ma 1379kg... 2.0TDI ma vsak o 100kg vic, takze pro mne jasny vyber benzin, urcite bude agilnejsi do zatacek a s tou pruznosti bych to taky videl OK 😉 Navratnost do naftaku bych pri prumernem najezdu 25t/rok videl tak na 8 let - doporuceni redakce dost pokulhava...
bufes
7 ludi + stresny nosic + ten maly zvysok kufra. S tym by sa uz predbiehalo tak, ze radsej nie.
Serveronaut
1.4 TSI prostě tak pružný jako 2.0 TDI nebude, obzvláště ve velkém a těžkém autě, tady už je propastný rozdíl v objemu...
Avatar - Jaros71
Jaros71
Grand Scenic je mnohem delší a větší auto , k němu přiřadíme Sharan , OK? >😁
K Touranovi má Renault alternativu Scenic..a ten má kufr o dost menší!
Samozřejmě že má Touran plnohodnotnou rezervu a to dokonce ALU kolo. :yes:
Avatar - Jaros71
Jaros71
Starý měl 700 l nový má skoro 750l..
Což je super a zcela bez konkurence , má to i s alu rezervou v kufru!
PŘI ROZUMNÉ DÉLCE AUTA , SKVĚLE OBESTAVĚNÝ VNITŘNÍ PROSTOR. :yes:
ALLSTONE
A to hlavní...dvouhmota,vstřiky,čepy,finanční navýšení 60 000,- + úroky,pojistky,chcanky,atd...
mrazik
V podstate bych i souhlasil, ale to by ho Toyota nesmela nesmyslne zdrazit. Prvni generace Prius+ byl lehce pod 700 tisic, ted je cena konkurujici velkym MPV a to je nesmysl.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Na www.spritmonitor.de je průměr takto😒br /> 1.4 TSI/103kw jezdí za cca 8,31l/100km
2.0TDI/103kw jezdí za cca 6,80l/100km
Takže 1,5litru.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jenže reálný rozdíl je spíš kolem 1-1,5 litru... A to se už moc nevyplatí.
Serveronaut
Srovnáváš 1.8 TSI s tříválcem 1.4 TDI-PD? To jsou neporovnatelné motory, 1.4 TDI-PD je o dvě generace starší motor než 1.8 TSI a navíc je to tříválec... je to ekvivalent k 1.2 HTP...

1.8 TSI srovnávej s 2.0 TDI-CR (ideálně ve 125kW verzi)...
dvorcidlo0
Porovnávať 3 valcové 1.4 tdi z EA288 je ako porovnávať tvoje tsi s 8 valcom v BMW M3 😄
Rachot dávno zmyzol , aj ked len hluchý si to pomýli s benzínom.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Blbě čtu články, nebo to Ťok změřil úplně stejnou metodou jako doposud, na kterou je sw připravený?
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Taky bych šel do 4*4....!!
A 2.0 TDI.. 😄
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Ne...benzín 1.4 TSI..osobní zkušenost děsivá!
Jede dobře , náklady extra vysoké..
VÝMĚNA PO ZÁRUCE: řetěz a spol....30 tis , turbo a spol...36 tis..uff..zlatá nafta.
Avatar - Individualita
Individualita
No nevím. Průměrný nájezd mezi všemi soukromými vozy je cca 15tis, u tohoto vozu bude vyšší, řekněme 20tis. Rozdíl ve spotřebě zaokrouhleme na 2l (dle spritmonitoru 1,5l). To je při ceně litru nafty 30Kč/l roční úspora 12tis. To je skutečně 5 let než se vyplatí jen skrze palivo. Navíc to auto je těžší=dřívější opotřebení brzd, tlumičů atd. + další naftové neduhy. Ve výsledku to fakt vidím na benzín už dnes a to se ještě možná budou dít věci. Tedy pápá nafto 😄
Hugi_77
Přesně naopak než píšeš. Reálný bude větší, teoretický menší. Pokud by si majitelé dieselů (větší poměr jízdy na dálnicích) pořídili benzín, stoupnou i zde uváděná čísla.

Nalož si auto třemi dětmi a nějakou výbavou, ideálně nasaď 5 kol (ty už všechny na kouli nedáš) a zajeď si 250km tam a zpět na jižní moravu na kola...v obou vozech.
Samozřejmě při jízdě kolem komínu bude rozdíl menší.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Mámo, protože to říkali v televizi a psali v novinách, že diesel se vyplatí tak koupíme diesel. >😁
topten
ja to nesrovnaval
to ten blazen s tou 1.4tdi tvrdil, ze to tahne lip nez 1.8tsi
tak sem to sem hodil pro zasmani a vysvetlil důvod
u soucasnych tsi motoru není zrychleni diky lineárnímu prubehu točivého momentu tak znat jako u tdi
Gabo1
Nejak som to v článku nenašiel... Veď taký dôležitý údaj by mal byť zverejnený 😄
Avatar - Ondore
Ondore
Wau, to je oficiálne? Čakal by som, že v passatovi použijú dvojliter predstavený pre A4 g-tron...
trelis
Mal som možnosť sa Touran-om zviesť.
Plusy😒br /> LED světlomety
Odhlučnění motoru
Dynamika jízdy
2 sedačky + dospělý v 2.řade sedaček

Mínusy😒br /> Aerodynamický hluk již od cca 140 km/h (tachometrových).
Nezvykle malé zpětné zrcátka
Uvítal by jsem výraznější bočné vedení sedadel
hipisko
grand scenic k sharanu nemozes prirovnavat ani nahodou.
ani cenovo, ani vnutornymi a ani vonkajsimi rozmermi. Grand scenic je lacnejsi ako tento touranm, nieto este sharan, ktory je velkosotu rovnejsi staremu espace.
Ale pomylil som sa, grand scenic je o 2cm sirsi a je dokonca aj dlhsi, neviem preco som mal v hlave zafixovane 445cm.... realne ma 457 (vs 452 touran)
hipisko
mne sa tak nejak cely touran zda ako ekonomicky nezmysel, za tu cenu kupis u konkurencie auto rovnake s lepsim motorom a vyssej vybave
Avatar - Jaros71
Jaros71
Zlatá nafta .. pokud nejezdí někdo jen po městě je 2.0 TDI jasná volba.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Ťuk? Jo v novinách emise změřil. Vyšlo to co mělo vyjít. To bylo bez diskuse.
Jak je to v reálu se můžeme jen dohadovat......
Tady nejde o lidi, tady jde o peníze. O neskutečně mnoho peněz. A tak se i politici angažujou.
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ten se ti povedl >😁 :yes:
hipisko
co to trepes stary grand scenic3 z roku 2009 ma kufor 750l aj s plnohodnotnou rezervou(5 miestny, ale to iste aj u turana) a je o 8cm kratsi, pricom ponuka najviac miesta na zadnych sedadlach na nohy.....Za rok pride novy scenic, potom touran upadne do zabudnutia....tam kde bol aj teraz
Avatar - MGRR
MGRR
Co mají Prius+ neznají závady, nedělají se rozvody, DPF to nemá, automat je bezporuchový, topí okamžitě a jezdí kousky na elektřinu.