Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Yeti jako rakouská Tesla, Jezdí na elektřinu, má 170 kW a má pohon všech kol!
25 komentářů
Nonsens
0
príde mi to ako rýchly zajačik, nič moc >😁
T.E.S.L.A už na ACZ serie
0
Pán je odborník?
Barry Lyndon
... dokud se nevynaleznou nějaké geniální baterie, tak si musí výrobci uvědomit, že je potřeba s energií na palubě mnohem více šetřit... a SUV je synonymem pro plýtvání, nikoliv šetření...
co je lepsi, plejtvat fosilnim palivem v benzinovem/naftovem SUV ze ktereho se spalenim vytvori castice a "smrady" ktere dychame, nebo elektrinou v EV SUV kdy ta elektrina pro nej se vyrobi rekneme treba i z pulky z tech fosilnich paliv? a ze SUV tu jsou a dokud je lidi budou chtit tak tady proste budou, a to je proste fakt
stejne jako si lidi kupujou naftova SUV typu Q7, X5, Discovery a dalsi, tak si kupuji model X, ktery z tech SUV je lepsi pro ostatni lidi okolo krom majitele toho auta?
stejne jako si lidi kupujou naftova SUV typu Q7, X5, Discovery a dalsi, tak si kupuji model X, ktery z tech SUV je lepsi pro ostatni lidi okolo krom majitele toho auta?
jak tuhle správně podotknul někdo od Mercedesu: "nebýt dieselového motoru, kategorie SUV by pravděpodobně vůbec nevznikla"
Elektromobily mají v současnosti (včetně drahé TESLY) velice chabý dojezd. A jako SUV jsou na tom samozřejmě ještě hůře. A mimochodem Yeti se svým Cx vymyká zřejmě i mězi těmi SUV... Tesla X má Cx = 0,24. Yeti má kolik? 0,37?
Elektromobily mají v současnosti (včetně drahé TESLY) velice chabý dojezd. A jako SUV jsou na tom samozřejmě ještě hůře. A mimochodem Yeti se svým Cx vymyká zřejmě i mězi těmi SUV... Tesla X má Cx = 0,24. Yeti má kolik? 0,37?
Na druhou stranu, omezený dojezd vadí víc u limuzíny než u SUV, které často vyjíždí primárně do městské džungle.
S tim se samozrejme naprosto neda souhlasit. SUV je casto pomerne drahe auto, ktere by melo plnit jakykoliv ukol. SUV do mesta jsou tak jako tak hovadina pro zeny, to je obecne prijimany fakt, specialne mezi lidmi, kteri autum rozumi.
Tzn. mit auto, ktere na jedno nabiti neujede v komfortnim rezimu (klima, radio, atd.) aspon 500 km je proste nezajimave. Z toho plyne, ze az na - dejme tomu - teslu (a ta, jestli se nepeltu, to nezvladne taky) jsou nynejsi elektromobily k nicemu.
Jo a jestli si myslite, ze kdyz jezdite na elektrinu, tak jste superekologicti, bylo by dobry se taky zamyslet, kde se ta elektrina bere. Ani auto na elektrinu nema nulove emise, a to ani zdaleka. Jen nejsou, abych tak rekl, prime.
Tzn. mit auto, ktere na jedno nabiti neujede v komfortnim rezimu (klima, radio, atd.) aspon 500 km je proste nezajimave. Z toho plyne, ze az na - dejme tomu - teslu (a ta, jestli se nepeltu, to nezvladne taky) jsou nynejsi elektromobily k nicemu.
Jo a jestli si myslite, ze kdyz jezdite na elektrinu, tak jste superekologicti, bylo by dobry se taky zamyslet, kde se ta elektrina bere. Ani auto na elektrinu nema nulove emise, a to ani zdaleka. Jen nejsou, abych tak rekl, prime.
Elektřina dává smysl ve městě. Malý nájezd, malé rychlosti, krátké trasy, časté ježdění se studeným motorem (které elektromobilu nevadí), často opakující se trasy.
Naopak je to na dálnici - dlouhé trasy, vysoká rychlost, různé vzdálené lokality (kde může být dostupnost nabíjení problém).
Do definice 1 mi spíš pasuje Yeti a do definice 2 spíš Tesla.
Naopak je to na dálnici - dlouhé trasy, vysoká rychlost, různé vzdálené lokality (kde může být dostupnost nabíjení problém).
Do definice 1 mi spíš pasuje Yeti a do definice 2 spíš Tesla.
A do obou definic současně nejlépe pasuje SUV s dieselem. :-!
Pomalé ohřívání, relativně pomalá reakce na plyn (samozřejmě zkazky o několikavteřinových prodlevách turba jsou nesmysl), vysoké emise, nepříjemný zvuk. Hlavní klady jako efektivita a silný zátah i ve vyšších rychlostech bez nutnosti vytáčet se neprojeví, zůstávají ta negativa a vyšší cena.
On teda leckterý benzín také na jedno nalití neujede 500km, ale chápu, jak je to myšleno....
a proc by SUV nevzniklo bez dieselu? mozna by nevzniklo SUV od Mercedesu (cos je taky blbost, sli by proste za proudem a prodavali by to taky), ale kdys se podivam na americke automobilky a jejich SUV v historii, tak je tam spousta SUV s benzinakem co naftu nikdy nemeli, napadaj me treba SUV z 60 let od GMC, nebo ruske 4 kolky od GAZu ze 40 let, vsechny ty auta maj spolecnej benzinak
ze ty si uveril tem kecum co tu na auto.cz zas nekdo napsal o tom kdo byl s cim prvni co?
ze ty si uveril tem kecum co tu na auto.cz zas nekdo napsal o tom kdo byl s cim prvni co?
tady bylo zřejmě myšleno SUV tak jak ho vnímáme nyní my v Evropě a tady pokud se nepletu byl první Mercedes ML. A nevzniklo by proto, že zejména tady v Evropě jsou lidé posedlí spotřebou. Za auto vypláznou 2,5 mil Kč jako nic, ale pak řeší jestli je kilometr vyjde na 3 Kč nebo 3,50 Kč. Pro mě je takové myšlení nepochopitelné, ale je fakt, že je většinové....
A SUV s 4x4 a automatem se zážehovým motorem holt něco sežere... A to by většinu zákazníků holt odradilo (LPG je menšinová záležitost a CNG záležitost posledních let). A proč by je to především odradilo? Protože to SUV vlastně vůbec nepotřebují - kombi 4x4 (a nebo i 4x2) od stejné značky udělá stejnou, ne-li lepší službu s výrazně nižší spotřebou. SUV je zřejmě spíš záležitost machrování, ale aby to moc nestálo (to zajistí diesel na levnou naftu).
A SUV s 4x4 a automatem se zážehovým motorem holt něco sežere... A to by většinu zákazníků holt odradilo (LPG je menšinová záležitost a CNG záležitost posledních let). A proč by je to především odradilo? Protože to SUV vlastně vůbec nepotřebují - kombi 4x4 (a nebo i 4x2) od stejné značky udělá stejnou, ne-li lepší službu s výrazně nižší spotřebou. SUV je zřejmě spíš záležitost machrování, ale aby to moc nestálo (to zajistí diesel na levnou naftu).
kdyby automobilky v Evrope nezamrzli nesmyslnym vyvojem dieselu, tak by s SUV mozna bojovali mnohem vic, stacilo se poradne soustredit na USA, Cinu a Rusko a nesmyslne necpat miliardy do vyvoje dieselu ktere stejne uspeli jen v Evrope 😉 SUV proste neni vynalez Mercedesu a to jestli byl prvni v Evrope je tak nejak fuk, onem ML se dalal a dela (M) i v benzinu
kdyby zakaznici lacnici po SUV nemeli moznost dieselu, tak by velka cast z nich to SUV proste koupilo v benzinu, asi by byli jen castejsi prestavby na LPG
kdyby zakaznici lacnici po SUV nemeli moznost dieselu, tak by velka cast z nich to SUV proste koupilo v benzinu, asi by byli jen castejsi prestavby na LPG
I ML bylo primárně určené pro americký trh. Proto tam postavili továrnu. To samé X5. Nebo allroad u Audi. To všechno vzniklo pro americký trh. Vím, že u Audi ani nepočítali s úspěchem allroadu, což měla být alternativa k SUV, v EU a to se tu vyráběl, na rozdíl od ML a X5. Bez vznětových motorů by zřejmě velká SUV tak neuspěla v EU, ale byla by. A malá by tu nejspíš stejně byla.
Co se týče lepší služby, pro mne je světlá výška to, proč na SUV koukám. Obzvláště na kusy s výškově stavitelným podvozkem. Potom jsou to uzávěrky diferenciálů. Už jsem si vyzkoušel, jak se prodírá lesem (to neznamená po pěkné lesní cestě) se sedanem (s pohonem všech kol), a nechce se mi to opakovat. A další v pořadí je tažné. Pro velká kupé se typicky vůbec nedělají, musel bych ho nechat udělat na zakázku. A za sedan mohu typicky zapřáhnout mnohem méně než za velké SUV (rozdíl dělá více než tunu). Dvě tuny mi většinou stačí, takže je to spíš problém u kupé, které normálně preferuji.
Pro SUV tedy u mne hovoří to, že lépe zvládne úlohu univerzálního auta než sedan. allroad by byl přijatelnou alternativou, ale prostě nemá dostatečnou světlou výšku. I na polní cestě klidně tahá břicho (stačí koleje od zemědělců nebo lesníků).
Pro SUV tedy u mne hovoří to, že lépe zvládne úlohu univerzálního auta než sedan. allroad by byl přijatelnou alternativou, ale prostě nemá dostatečnou světlou výšku. I na polní cestě klidně tahá břicho (stačí koleje od zemědělců nebo lesníků).
Tak ono to není ani tak o spotřebě. Máme doma X5, která utáhne na kouli 3,5 tuny, s kterou mohu tahat koně nebo plošinu, dále vyšší světlou výšku, vysoký posez. Který kombík mi toto nabídne?
Teď jsme objednali novou Q7 a víte proč zase diesel? Protože za benzín chtějí skoro o 100 tisíc víc a to vrazím radši do nějaké výbavy.
Je zajímavé, že na SUV lidé nadávají a když bych jezdil po městě velkým sedanem (A8, BMW 7, atd.), tak nic nenamítají. Přitom (z mé zkušenosti) s X5 se jezdí po městě lépe než třeba s rodinným Sharanem. Lepší rejd, zaparkuji na menším místě, neničím nárazníky o obrubníky, je kratší než velké sedany/kombíky...
Nejvíc na SUV nadávají hlavně ti, co si jej nemohou dovolit. Až si budete kupovat místo velkého SUV stejně drahý sedan/kombík, pak Vaše slova budou mít nějakou váhu. Protože místo slov uvidím činy. Jinak je to jen plácání lidí, co když si něco nemohou koupit, tak si to musí "rozumově" odůvodnit, proč je to fuj a proč by si to nekupili.
Teď jsme objednali novou Q7 a víte proč zase diesel? Protože za benzín chtějí skoro o 100 tisíc víc a to vrazím radši do nějaké výbavy.
Je zajímavé, že na SUV lidé nadávají a když bych jezdil po městě velkým sedanem (A8, BMW 7, atd.), tak nic nenamítají. Přitom (z mé zkušenosti) s X5 se jezdí po městě lépe než třeba s rodinným Sharanem. Lepší rejd, zaparkuji na menším místě, neničím nárazníky o obrubníky, je kratší než velké sedany/kombíky...
Nejvíc na SUV nadávají hlavně ti, co si jej nemohou dovolit. Až si budete kupovat místo velkého SUV stejně drahý sedan/kombík, pak Vaše slova budou mít nějakou váhu. Protože místo slov uvidím činy. Jinak je to jen plácání lidí, co když si něco nemohou koupit, tak si to musí "rozumově" odůvodnit, proč je to fuj a proč by si to nekupili.
SUV byla a jsou hodně úspěšná v USA. Odtamtud ostatně, dá se říct, pochází. Připadá ti, že byl (nebo je) vznětový motor důležitý pro prodeje SUV v USA? Asi těžko, že.
Emel
Článek jsem zatím nečetl, třeba se k tomu ještě dostanu, ale ta fotka... jen se mi to zdá, nebo je to fakt brutální fotošop 😄?
wakantanka
Z toho urobili len FWD s jednym elektromotorom ? Bolo by to sice pomalsie,ale dojazd by mohol byt aj o tretinu lepsi.
este som tu .......
moc pekne dakujem za ponuku 😄 .. priznavam ze ma prekvapila a vazim si to ... je fakt ze obcas necitam uz potom co mi kto kedy kde odpise pod ktorym prispevkom takze SZ je v tomto fajn riesenie ak ma chces zohnat ...... tak uzite si to tam potom aj za mna .... 😉 ... s pozdravom Peto
moc pekne dakujem za ponuku 😄 .. priznavam ze ma prekvapila a vazim si to ... je fakt ze obcas necitam uz potom co mi kto kedy kde odpise pod ktorym prispevkom takze SZ je v tomto fajn riesenie ak ma chces zohnat ...... tak uzite si to tam potom aj za mna .... 😉 ... s pozdravom Peto
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Výborný počin - vyše 60 kWh, vysoký výkon, slušný dojazd, prijateľná váha bateriek. Takto sa to robí. :yes: :yes: :yes😒br />
Žiaľ, úroveň článku je len na tradičnej úrovni, pár riadkov a minimum informácií, jak o technike, tak o možnej budúcnosti tohto modelu. Dúfam, že ho ACZ aspoň nestratí z dohľadu a pokúsi sa ešte priniesť o ňom viac a podrobnejších informácií.
Žiaľ, úroveň článku je len na tradičnej úrovni, pár riadkov a minimum informácií, jak o technike, tak o možnej budúcnosti tohto modelu. Dúfam, že ho ACZ aspoň nestratí z dohľadu a pokúsi sa ešte priniesť o ňom viac a podrobnejších informácií.
Lucass32
Škodovko ,takhle se to dělá a ne že něco nejde ... všechno jde a všechno má svého kupce ...