Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti jako rakouská Tesla, Jezdí na elektřinu, má 170 kW a má pohon všech kol!

David Bureš
Diskuze (25)
Elektrická Škoda Yeti je čtyřkolkou. A podobně jako vozy americké značky Tesla je pekelně rychlá.

Škoda Yeti je v tuto chvíli nabízena výhradně se spalovacími motory. Společnost Kreiser Electric z rakouského Freistadtu si ale myslí, že mladoboleslavské SUV je ideálním základem pro elektromobil. Rozhodla se tak vlastní silou elektrické Yeti postavit.

Elektrické Yeti je poháněno dvěma elektromotory u přední a zadní nápravy o celkovém výkonu 170 kW. Tato koncepce inspirovaná Teslou Model S znamená, že je automobil čtyřkolkou.

Podobně jako ostatní elektromobily má i Yeti od firmy Kreiser více než slušný odpich. Šedesátkou automobil jede za pouhé 2,6 sekundy. Maximální rychlost je na poměry aut s elektrickým pohonem více než slušná – činí 180 km/h. Odhalování schopností elektrického Yeti příliš nepomůže dojezdu, pokud však řidič pojede opatrně, může před vybitím baterií ujet přes 350 kilometrů.

Akumulátor s kapacitou 64 kWh je umístěn v podlaze auta pro snížení těžiště karoserie. Hmotnost baterií včetně potřebné techniky činí 350 kilogramů. Automobil je kompatibilní s různými elektrickými zdroji, za použití nejvýkonnějšího nabíjení (22 kW) se baterie vozu dobijí za pouhé 2,5 hodiny.

Elektrický Yeti je postaven na základě verze Outdoor s nárazníky upravenými pro jízdu mimo zpevněné cesty. Uvnitř se auto proti sériovému provedení liší upravenou kapličkou přístrojů.

Kreisel Electric je firma rodiny Kreiselů, jejíž členové v oblasti elektrotechniky pracují už více než 35 let. Elektrický Yeti není ani zdaleka jejich první projekt, ve Freistadtu v minulosti vznikly elektromobily na bázi Porsche Panamera nebo Volkswagenu Caddy.

David Bureš
Diskuze (25)
4. 11. 2015 09:07
Re: Yeti s Cx Žigulíku a čelní plochou jako amlara se na ele
Tak ono to není ani tak o spotřebě. Máme doma X5, která utáhne na kouli 3,5 tuny, s kterou mohu tahat koně nebo plošinu, dále vyšší světlou výšku, vysoký posez. Který kombík mi toto nabídne?
Teď jsme objednali novou Q7 a víte proč zase diesel? Protože za benzín chtějí skoro o 100 tisíc víc a to vrazím radši do nějaké výbavy.
Je zajímavé, že na SUV lidé nadávají a když bych jezdil po městě velkým sedanem (A8, BMW 7, atd.), tak nic nenamítají. Přitom (z mé zkušenosti) s X5 se jezdí po městě lépe než třeba s rodinným Sharanem. Lepší rejd, zaparkuji na menším místě, neničím nárazníky o obrubníky, je kratší než velké sedany/kombíky...
Nejvíc na SUV nadávají hlavně ti, co si jej nemohou dovolit. Až si budete kupovat místo velkého SUV stejně drahý sedan/kombík, pak Vaše slova budou mít nějakou váhu. Protože místo slov uvidím činy. Jinak je to jen plácání lidí, co když si něco nemohou koupit, tak si to musí "rozumově" odůvodnit, proč je to fuj a proč by si to nekupili.
4. 11. 2015 08:30
Re: Yeti s Cx Žigulíku a čelní plochou jako amlara se na ele
Co se týče lepší služby, pro mne je světlá výška to, proč na SUV koukám. Obzvláště na kusy s výškově stavitelným podvozkem. Potom jsou to uzávěrky diferenciálů. Už jsem si vyzkoušel, jak se prodírá lesem (to neznamená po pěkné lesní cestě) se sedanem (s pohonem všech kol), a nechce se mi to opakovat. A další v pořadí je tažné. Pro velká kupé se typicky vůbec nedělají, musel bych ho nechat udělat na zakázku. A za sedan mohu typicky zapřáhnout mnohem méně než za velké SUV (rozdíl dělá více než tunu). Dvě tuny mi většinou stačí, takže je to spíš problém u kupé, které normálně preferuji.

Pro SUV tedy u mne hovoří to, že lépe zvládne úlohu univerzálního auta než sedan. allroad by byl přijatelnou alternativou, ale prostě nemá dostatečnou světlou výšku. I na polní cestě klidně tahá břicho (stačí koleje od zemědělců nebo lesníků).
4. 11. 2015 08:10
Re: Yeti s Cx Žigulíku a čelní plochou jako amlara se na ele
I ML bylo primárně určené pro americký trh. Proto tam postavili továrnu. To samé X5. Nebo allroad u Audi. To všechno vzniklo pro americký trh. Vím, že u Audi ani nepočítali s úspěchem allroadu, což měla být alternativa k SUV, v EU a to se tu vyráběl, na rozdíl od ML a X5. Bez vznětových motorů by zřejmě velká SUV tak neuspěla v EU, ale byla by. A malá by tu nejspíš stejně byla.
4. 11. 2015 08:08
Re: Yeti s Cx Žigulíku a čelní plochou jako amlara se na ele
kdyby automobilky v Evrope nezamrzli nesmyslnym vyvojem dieselu, tak by s SUV mozna bojovali mnohem vic, stacilo se poradne soustredit na USA, Cinu a Rusko a nesmyslne necpat miliardy do vyvoje dieselu ktere stejne uspeli jen v Evrope ;-) SUV proste neni vynalez Mercedesu a to jestli byl prvni v Evrope je tak nejak fuk, onem ML se dalal a dela (M) i v benzinu

kdyby zakaznici lacnici po SUV nemeli moznost dieselu, tak by velka cast z nich to SUV proste koupilo v benzinu, asi by byli jen castejsi prestavby na LPG
4. 11. 2015 07:55
Re: Yeti s Cx Žigulíku a čelní plochou jako amlara se na ele
SUV byla a jsou hodně úspěšná v USA. Odtamtud ostatně, dá se říct, pochází. Připadá ti, že byl (nebo je) vznětový motor důležitý pro prodeje SUV v USA? Asi těžko, že.