Tak to zkusím ještě jednou.
1. Šéf Renaultu a Nissanu v Japonsku řekl, že podíl dieslů v Evropě už dosáhl vrchol a začal pokles. Ten pokles se jen podvodem VW urychlí. Ghosn jen popsal realitu, která je vidět i reálných prodejích Renaultů (podíl dieslů u Renaultu klesá). V čem dle tebe je žvanil Ghosn pokrytecký? Co podle tebe Ghosn (Renault a Nissan) reálně dělá? V čem vidíš rozpor mezi slovy a činy?
2. Šéf BMW dál dieslům věří. Asi zná prodeje svých aut a ví, že podíl dieslů neustále roste (za posledních 10 let to byl u BMW růst z 50 na 82%).
Přijde ti normální to shrnout těmito slovy.
"...Jinými slovy někdo tu má koule, a jiný populisticky surfuje na aktuální antidýzl vlně a ještě je pokrytec...."
Chapani psaneho textu nikdy nebyla tvoje silna stranka. Tim tuplem, kdyz mame v komentu dve promenne, a ty neumis pracovat ani s jednou. Ale zkusim to: Nikdo nerozporuje vyjadreni sefa BMW a sefa Renaultu, to, o cem psal Dinar a o cem pisu ja, je rozpor mezi tim, co tito dva nahlas rikaji a co realne delaji.
Než zase něco napíšeš, tak si přečti na co jsem reagoval. Pokud však vidíš ve výjádřeních BMW a Ghosna rozpor, tak se můžeš přidat k Dinarovi a jeho blábolům.
Presne tak, vsechny ostatni firmy od Alfy po Žuk vyrabeji podstatne lepsi benzinove sestivalce, BMW by se melo fakt zamyslet. Je fajn tu mit Marihuanka, kterej nam to vsem vysvetlil.
Tak ty v tom kazdopadne mas jasno trochu jinak, nez ostatni, ale na tom neni nic divneho... Co se tyka dieselu BMW, tak se da rict, ze pokud dieselova vlna v Evrope opadne, bude zbytecne je vyrabet - ve zbytku sveta o ne neni dostatecny zajem. To same resily asijske automobilky pred par lety a dosly ke stejnemu zaveru.
Zase jsi nic nepochopil. Žádné překvapení včetně neschopnosti rozumné argumentace. Jen tupoun jako ty může proti sobě stavět pohledy Renaultu a BMW na budoucnost dieslů. Normální člověk pochopí, že oba pohledy jsou správné a logické.
Emel nic nevysvětlil. Prostě jsi z neznalosti napsal nesmysl. Včetně toho souhlasu s Dinarem. Ghosn z Renaultu řekl, že podíl dieslů už v Evropě dosáhl vrcholu. Už před podvodem VW podíl dieslů u Renaultu klesal. Ghosn jen řekl, že se tento proces urychlí. Co je na tom pokryteckého? V čem Ghosn žvaní? U BMW podíl dieslů neustále roste. Na základě toho je celkem logické, že BMW dál dieslům věří. Tobě přijde normální postoje Renaultu a BMW stavět proti sobě jako Dinar? Vřdyť jsou obě automobilky v úplně jiné situaci a obě také na základě čísel správně vidí budoucnost dieslů.
A?
BMW prodává s největším podílem dýzly a říká, že jim věří. Přesto nabízí paletu špičkových benzinů. Rozpor mezi slovy a činy, žádný.
Renault prodává polovinu v dýzlu, říká, že už jim nevěří, ale v benzinu nabízí jeden motor. Rozpor mezi slovy a činy, pokrytectví.
Pointa jasná, že tupan s kosočtvercem na čele prská, taky. ;-)
...cili, nejsme schopni vyrobit konkurenceschopny benzin. BMW by se melo ohlednout zpet do, rekneme, 80. let. To byly konkurenceschopne radove 6-valce. Auta, kterych fanouskem jsem byval i ja.
No ale to jsou ty dva pohledy - co převažuje a co se nabízí. Rychle jsem to zkontroloval a 1.6THP se u Peugeotu pořád koupit dá, do 508 i 5008, v 5008 je i 1.2PureTech. Pouze Citroën je u větších modelů čistě naftový.
Skladovka nevím, když není skladovka tak objednáš, ne?
Myslím, že jo, mně spíš šlo o to, že když chceš třeba Zafiru v benzínu není problém, C4 už ale neseženeš, atd. Jinak jsem rozhodně nechtěl nějak říct, že Francouzi prodávají jenom diesely a omlouvám se, pokud to tak vyznělo, každopádně u většiny výrobců máš na výběr jak z dieselových tak i z benzínových motorizací, zatímco u francouzských aut převažují u určité třídy pouze diesely a benzíny, i když jsou, tak jako skladovky neseženeš.
Já to píšu jen proto, že tady pár ignorantů píše nesmysly. Pokud se o něčem chcete bavit a dělat hlubokomyslné závěry, tak je dobré začít u reálných čísel. Dojmy a představy vedou jen k tupému plácání.
BMW prodava v nafte cca 35% celosvetove produkce. Z pohledu, ...vseho ve vztahu k budoucnosti tech motoru, je asi toto dulezitejsi nez procenta jen z evropy. ;-)
Zákazník je pán. Chce naftu, koupí si naftu, chce benzín, koupí si benzín. BMW se kupují nejčastěji na dlouhé dálniční lety, tam nafta dává smysl. Co BMW může ovlivnit je nabídka motorizací... a tam je i přes tebou uváděný podíl nafty pořád z čeho vybírat i v benzínové skupince.
Jak psal velkoodběratel... odstrašující případ je PSA. Minule jsem asi pět minut hledal, jestli jsem u C4 Picasso / GrandPicasso někde nepřehlédl tlačítko benzínové... ale ne, prostě tam žádný benzínový motor v nabídce není. Že pak PSA prodá v benzínu kvanta malých aut sice ovlivní to celkové procento benzín:nafta, ale chování BMW je jistě více pro-benzínové.
PS: a abych reagoval na Renault, kvůli kterému to celé píšeš... 1.2TCe + 1.6TCe v Megane je pro mě ok, Talisman by ještě nějaký větší benzín užil.
To opusteni nelze udelat ze dne na den a uplne. Jasne, Francie je jedna ze zemi doslova posedla diesel manii, ale prave proto si myslim, ze je dobre, kdyz zmena nastane prave tam. Dalsi otazka je, jestli za to muzou automobilky, ktere "cpou" svoje naftaky do vsech modelu, nebo vlady, ktere jsou posedle honem na CO2 a diesely jim byly predlozeny, jako spasne reseni. Navic zrovna v te Francii chteji zakazovat vjezd dieselum do centra Parize a sama starostka poukazala na jejich vysoky podil na znecisteni a vyslovila neduveru vselijakym filtrum pevnych castic atd.
Ale Dinar to řekl správně, dobře, tak ať Renault nežvaní a diesely opustí. To by ses divil, že by byli první, kdo by se ozvali. Jen se podívej, kde se prodá nejvíce dieselů, ve Francii. Které automobilky nejvíce cpou diesely do všech modelů? Ano, francouzské. Peugeot 508 se nedá koupit v benzínu, výjimečně na něho narazíš, C5 to samé. Francouzi jsou posedlí dojezdem, takže velká nádrž + diesel = velký dojezd, jedna z první kritérií, na které se dívají. A za další PSA a Renault podle mne daly do vývoje na diesel mnohem větší peníze než na benzíny, popř. hybridy.
podle mě to máš naopak - nafta patří až za PETlahve >:D . PETlahve bez víček prý moc škodlivé nejsou, takže pokud někdo poctivě odstraní víčka včetně těch malých kroužků (a nenaplní ty PETlahve vyjetým olejem), tak by to teoreticky neměla být až taková hrůza. :-) Jen aby bylo jasno, já to nedělám - u nás se topí plynem...
... horší než nafta budou třeba pneumatiky nebo asfalt.
Tech spickovych benzinaku BMW dela stale mene a mene. Spis Renault pochopil, jaka je situace a snazi se opustit nesmyslny trend dieselu, zatimco BMW, ve snaze zachranit prodeje, jde hlavou proti zdi a argumentuje CO2, coz je vlastne pricina vsech problemu dnesniho automobiloveho prumyslu od downsizingu po aferu s diesely..
bmw si uprimne s dizlom ani neviem predstavit.... a kupatko alebo kabrio uz vobec.. ... pre mna neprekusnutelna kombinacia ... ale stejne na nich dojde... dizle su uz vseobevne na ustupe potvrdili to aj konkurenti v MB aj inde :yes:
taketo dizlfandovske clanky nic neriesia.... ustup dizlov uz nastal... mnoho vyrobcov sa sustredi dnes uz na vyroby hybridov v kombinacii benzin plus elektromotor... ( aj hyundai, kia, MB, mitsubihi, PSA ,suzuki, toyota a mnoho mnoho dalsich ) nafta bude v najblizsej dekade uz na ustupe... ved uvidime ;-)
o co ich dlhsie budu povazovat za nenahraditelne o to viac ich bude potom boliet ked dojde k ustupu ich uzasnych naftakov... je jasne ze naftaky su defakto uz za zenitom.. uz par rokov minimalne
inak nie je to prave BMW ktore si buducnost predstavuje ciste v elekrike bez ziadneho benzinu ci nafty? kdesi bol tusim aj clanok ze bmw casom so spalovakmi uplne skonci... mozno to bol kusok scifi clanok ale viem ze nieco take som kdesi cital...
Re: turbodieselum verime, dokud bude nafta danove zvyhodnova
problém je, že spotřební daň z nafty se musí řešit celoevropsky (protože se díky kamionům celoevropsky používá) a jen do snížení daně z benzinu se prostě nikomu nechce (krátkodobě by to byl čistý výpadek v rozpočtu). Mimochodem i podle současných minimálních sazeb stanovených EU (a současném ČNB uměle oslabeném kurzu koruny) by bylo možné snížit zdanění benzinu na 9,69 Kč/litr...
Re: A na fotke bezinak ! <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
ziadna tragedia... stane sa aj zasvetenejsim..... a v dolezitejsich situaciach... ja uz tiez dnes radsej dvakrat meram a raz striham ... aj ked obas mam tie noznicky stale akesi "tupe" ;-) a na "pravitko" zabudnem
Re: A na fotke bezinak ! <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
BMW ako benzin tak aj dizel oznacuju ako TwinPower Turbo.Mnohonásobné ocenené zážihové a vznetové motory s BMW TwinPower Turbo technológií patrí medzi inováciou z BMW EfficientDynamics. Spájajú najmodernejšie systémy vstrekovania paliva, plne variabilné ovládanie výkon a inovatívnu technológiu turbodúchadla
Re: A na fotke bezinak ! <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
chalani, google nieje moj obvykly pracovny nastroj, ale to oznacenie zacalo BMW pouzivat prave pri benzinovych motoroch 335i, ktore mali najskor 2 turba a potom presli na 1 twinscroll turbo.
Schvalne si pozrite nejake obrazky R6 naftakov, ci je na nich hento napisane... ;-)
Re: turbodieselum verime, dokud bude nafta danove zvyhodnova
přesně - spotřební daně z PHM by se měly "znormálnit" a pak by se teprve vidělo, mají-li diesely vůbec nějaký smysl... pomocí daňového dopingu lze totiž prosadit prakticky cokoliv - klidně parní stroj >:D
"Diesel je jeden z nejčistších a nejefektivnějších hnacích ústrojí v průmyslu. Bez vznětových pohonných jednotek bychom v Evropě nebyli schopni plnit přísné limity na oxid uhličitý," uvedl předseda představenstva BMW Harald Krüger
Jeden z nejcistsich, jakoze elektrina, potom vodik, potom CNG, LPG, benzin, nasledne nafta a konecne spalovani PET lahvi. No opravdu jeden z necistsich.
Jinak tato automobilka pro movite prodava s podiem 80% sve produkce v EU v nafte
Povedené jsou dnes, za 3 roky nám budou ti samí redaktoři o těch samých motorech v rubrice bazar psát hororové historky o předčasně umírající polovině komponent a jak velkým obloukem že se jim má každý vyhnout. Protože je přece jasné, že moderní diesel je akorát kasička na peníze.
Každý evropský výrobce bude muset ještě alespoň 10 let věřit dieselům, protože většina zákazníků zase věří na čísílko spotřeby na palubním počítači jakožto na jediný náklad na provoz svého vozidla.
řekne člověk z BMW, automobilky, která vyrábí x špičkových benzinových motorů. Naopak šéf Renaultu zahlásí, že diesly už nechce, a přitom v nových modelech nabízí v benzinu jednu jedinou jednašestku a půlku aut prodá v dýzlu. Jinými slovy někdo tu má koule, a jiný populisticky surfuje na aktuální antidýzl vlně a ještě je pokrytec.