Šéf BMW: Turbodieselům nadále věříme
Turbodiesely jsou v osobních automobilech populární vlastně jen v Evropě, v důsledku kauzy Dieselgate ale z mnohých stran zaznívá, že zájem zákazníků o tyto motory by i zde mohl klesnout. Třeba Mercedes-Benz už dal najevo, že vznětové agregáty patrně nahradí hybridy. Konkurenční BMW ale turbodieselům nadále věří.
„Diesel je jeden z nejčistších a nejefektivnějších hnacích ústrojí v průmyslu. Bez vznětových pohonných jednotek bychom v Evropě nebyli schopni plnit přísné limity na oxid uhličitý,“ uvedl předseda představenstva BMW Harald Krüger na konferenci věnované finančním výsledkům automobilky v minulém čtvrtletí.
Krüger tvrdí, že mnoho zákazníků oceňuje výhody turbodieselů. V současné době přitom zájem klientů o tyto motory podle šéfa BMW neklesá. To je jistě dobrá zpráva, protože někteří odborníci se poklesu prodejů vznětových motorů obávají. To by mohl být problém hlavně pro výrobce v Evropě, kde turbodiesely tvoří podstatnou část prodejů.
Mnichovská značka však věří také alternativním pohonům, hlavně hybridům a elektromobilům. Krüger zároveň potvrdil, že automobilka pracuje na dalším členovi rodiny ekologických modelů divize BMW i. Počítá se také s novými plug-in hybridy, v příštím roce takovou verzi dostanou řada 7 a řada 2.
Hlava BMW Group zdůrazňuje, že automobilka striktně dodržuje platné právní předpisy a stávající zkušební cykly. „Jednáme v souladu se závaznými postupy a dodržujeme pokyny, které jsme ustanovili,“ říká Krüger a reaguje tak na názory, že VW Group rozhodně není jediným výrobcem, který se snažil obejít předpisy na měření emisí. BMW X5 v minulosti měřením organizace ICCT, které celou kauzu Dieselgate rozjelo, na rozdíl od modelů Volkswagenu prošlo.
BMW by však jako celosvětově působící společnost rádo zavedlo jednotné normy pro technické systémy, což by snížilo celkové náklady a usnadnilo investiční rozhodnutí výrobců. Proto mnichovská automobilka slovy Krügera podporuje rychlé zavedení nových testovacích cyklů. V EU by přísnější měření více odpovídající realitě mělo být zavedeno v roce 2017.