Majitelé vozů koncernu Volkswagen musí v Německu do servisu. V plánu jsou úpravy zařízení pro kontrolu emisí. Téměř tři sta tisíc z celkových zhruba 2,46 milionu vozů nese na kapotě okřídlený šíp.
Souhlasím. Kolem každýho prdu ve VW se píše článek, točí reportáž a já nevim co všechno. Auta dělaj dobrý a víc mě nezajímá. Měl jsem Passata z Áček a jezdilo se v něm úplně suprově. Emise mě v té chvíli byly ukradený, auto bych do servisu určitě nevezl
evidentní poruchou osobnosti trpí především sociopaté provozující kvůli údajně značné finanční úspoře dieselová vozidla. Vše zpravidla korunují tvrzením, že jim o tu finanční úsporu vůbec nejde (nejsou přece socky), nýbrž jim jde výhradně o pohodlí v podobě delšího dojezdu na jednu nádrž a také o záchranu globálního klimatu. :-|
Každé firemní vozidlo nenajede ročně víc jak 20 tisíc km. Najít firemní auto s benzínem-plynem-lpg-elektro není nic vzácného. Např. pizzu ti v drtivé většině případů nepřivezou žádným smradometem, ale relativně čistým benzínem nebo lpg-cng.
Omluvou (za ty nemysly v článku) pro redakci je že článek je kompletně převzatý z četky, a ta to zase převzala z die weltu, tedy pouze přehazovačka mezi medii, relevantnost informací 0.
Mne přijde větší nebezpečí kauza airbagů Tanaka, než jestli auto vypouší o 5% více nebo méně emisí. Co se týče změny portfolia nabízených vozů a motorizací, nepředpokládám změnu, jelikož by se musela změnit preference zákazníků a hlavně firem. Nižší střední a střední, potažmo i vyšší jezdí a bude jezdit v naftě, pár fanšmejků si koupí benzín, který v těchto třídách stále není v Evropě ke každodennímu nalítávání kilometrů.
Počítám, že při faceliftu O3 dojde na močovinu pro všechny nabízené naftové motory.
V nasich luhoch, hajoch, dolinach a vrchoch sa naslo prilis vela medii, ktore o VAG Diesel gate informovali zasadne mimo hlavnej obrazovky - clovek sa k tomu musel preskrolovat, preklikat atd.
Auto.cz bolo v tomto smere pomerne zodpovedne medium.
Ano, casto, hlavne v neskorsom stadiu kauzy, sa hromadili apologeticke clanky, ale treba dat kredit redakcii, ze o tom vobec informovala pravidelne a prinasala nove info. Nie vsetky (to asi nie je ani mozne), a mozno nie uplne vyvazane, ale v ramci CR a SR to bol nadpriemer.
Je to kauza, ktora:
a) ovplyvnuje viac aut ako VAG vyrobi za rok.
b) ma realny potencial zmenit vozovy park a vyrobny program VAG a inych vyrobcov orientovanych na diesel.
c) ovplyvni legislativu na najvacsich automobilovych trhoch sveta - USA, EU, Cina
d) personalne dosledky - vedenie druhej najvacsej automobilky sveta bolo odvolane, je tu hrozba trestneho stihania atd.
Automobilovy svet vacsiu aferu nezazil a neinformovat o diani, ktore navyse priamo ovplyvni miliony motoristov, by bolo nezodpovedne.
Prosimtě uklidni se, proč degenů? Je to normální 4válocvý naftový motor, má své plusy a mínusy, jako tuna jiných motorů od konkurence. Pro majitele či provozovatele je to uplně stejné, hlavně že to jede a nestojí v servisu a jestli to smrdí víc, nebo míň, než DCI, TDCI, HDI...
Zrovna jsem to chtěl napsat. Že se dočkáme článku o 159 kapitolách, kde budou vypsaná VIN, RZ a iniciály majitelů. Další týden pak příjde nekonečný seriál "Příběhy lidí s postiženými motory", kde se budou majitelů dotazovat jaké to je žít s něčím takovým v garáži.