Bezpečnost
U NCAP testů se divím ještě jedné věci, když tak přemýšlím... Na jedné straně chtějí tuhou skořepinu karoserie, aby ochránila posádku. A do kontrastu k tomu by chtěli měkké A sloupky, které jsou velmi důležitým nosným prvkem celé konstrukce... Není to náhodou evropská organizace?
me by zas zajimal naraz ve dvou ruznych rychlostech.
třeba i min nez tech 64 podle NCAP, ale pak ještě vetsi rychlost, když se snad ještě da prezit celni naraz, třeba nejakych 80, mozna 100, aby se oddelilo zrno od plev.
takhle se muze stat, ze auto, co v rychlosti co se dnes testuje posadka prezije bez zraneni, ale pri 80km/h uz nemusi mit sanci na preziti, protože se veskera deformacni zona vyplacala uz při tech 64km/h.
a na druhou stranu auto, které posádce poskytne sanci na preziti i pri vyssi rychlosti podle NCAP nevyjde tak bezpecne, protože bude mit tuzsi deformacni zony a tedy vetsi a tedy nepriznivejsi pretizeni pro posadku nez ten první pripad.
třeba i min nez tech 64 podle NCAP, ale pak ještě vetsi rychlost, když se snad ještě da prezit celni naraz, třeba nejakych 80, mozna 100, aby se oddelilo zrno od plev.
takhle se muze stat, ze auto, co v rychlosti co se dnes testuje posadka prezije bez zraneni, ale pri 80km/h uz nemusi mit sanci na preziti, protože se veskera deformacni zona vyplacala uz při tech 64km/h.
a na druhou stranu auto, které posádce poskytne sanci na preziti i pri vyssi rychlosti podle NCAP nevyjde tak bezpecne, protože bude mit tuzsi deformacni zony a tedy vetsi a tedy nepriznivejsi pretizeni pro posadku nez ten první pripad.
Při 80 km/h už je to loterie při sebelepším autě. Stačí odchylka pár stupňů od ideálu a z posádky je fašírka. Ta deformační zóna samozřejmě náraz ztlumí, ale energie nárazu je na měkké tkáně dost velká.
podivej se na výsledky testu
podle stavajiciho NCAP - tedy celni v 64km/h je ochrana posadky hodnocena často jako dobra (zelena) a pak mas další stupne - dostacujici, mezni, slaba, nedostačující
v 80km/h je energie o 60% vic nez v 64, nevidim důvod, proc by z toho při vhodne konstrukci mela byt hned fašírka a uz vůbec ne u auta s dlouhou kapotou.
vsimni si, ze hodnoceni "dobra" dostavaji i mala auta, kde na deformaci moc mista nezbyva. tedy i v malych autech je pretizeni při narazu 64km/h hodoceno jako "dobre", tedy predpokladam se z takovyho auta clovek vyleze po svých a bez zraneni.
takze u auta s delsim cumakem by prece jen posadka mel mit sanci i ve vetsi rychlosti nez na ni prijde rada a i kdyby hodnoceni bylo třeba mezni - tedy nejspis uz vazne zraneni - o necem by to prece jenom vypovídalo ...
podle stavajiciho NCAP - tedy celni v 64km/h je ochrana posadky hodnocena často jako dobra (zelena) a pak mas další stupne - dostacujici, mezni, slaba, nedostačující
v 80km/h je energie o 60% vic nez v 64, nevidim důvod, proc by z toho při vhodne konstrukci mela byt hned fašírka a uz vůbec ne u auta s dlouhou kapotou.
vsimni si, ze hodnoceni "dobra" dostavaji i mala auta, kde na deformaci moc mista nezbyva. tedy i v malych autech je pretizeni při narazu 64km/h hodoceno jako "dobre", tedy predpokladam se z takovyho auta clovek vyleze po svých a bez zraneni.
takze u auta s delsim cumakem by prece jen posadka mel mit sanci i ve vetsi rychlosti nez na ni prijde rada a i kdyby hodnoceni bylo třeba mezni - tedy nejspis uz vazne zraneni - o necem by to prece jenom vypovídalo ...
Vidíš to príliš jednoducho a jednofarebne. Bezpečnosť pri náraze nie je priamo úmerná dĺžke čumáku. Preťaženie nie je priamo úmerné dĺžke deformácie.
Nemůžeš se dívat na vzhled auta, lidské tělo není programovatelný stroj. Stačí jen "blbě" sedět... A 60% nárůst energie při zpomalení... to je sakra dost!
a to mas necim podlozeny, nebo jen tak plácáš???
tady mas porovnani crash testu laguny v 64 a 80km/h
[odkaz]
při 80km/h spolujezdec vyvaz docela OK
ridic mel problém s hrudníkem diky volantu
dite v sedačce jedno OK, druhé ne tak uplne
připomínám, ze jde o cca 10 let stare auto a dnes by bezpečnost mela byt zase dal.
problém je, ze vyrobci se snazi získat 5* podle NCAP, takze smeruji vse na rychlost 64km/h a co je dal je uz mozna az tolik nezajima
tady mas prerizeni, jake clovek zvlada
[odkaz]
- 46G při zastaveni z 1000km/h za 1.4 sec znamena zrejme problém zejména proto, ze trva tak dlouho. kdybys to vztáhnul na 1m dlouhou kapotu auta, znamenalo by to zastavit při tomhle pretizeni ze 110km/h s pravdepodobne slusnou sanci na preziti
- 100G kratkodobe pretizeni při nehode znamena zastavit z rychlosti 160km/h na metru a jak pisou - muzes odejit s odřeninou, otresem mozku, nebo utrzenym organem, ale při urcite konstalaci stále se sanci na preziti
- 214G - maximalni pretizeni, který kdy kdo prezil znamena zastavit z rychlosti 235km/h na metru, tedy na delku kapoty auta
samozrejme, ze na to ma vliv vek, kondice fyzicke i fyziologicke předpoklady a jinak dopadne pilot stihacky nebo formule 1 a jinak postava typu našeho presidenta ...
a samozrejme, ze pretizeni není konstantni, ale s určitou spickou, ale to je z velke casti dany konstrukci auta a jeho bezpečnostními systémy, takze diky nerovnoměrnému pretizeni musí ty uvedeny rychlosti samozrejme pokratit
ale tvrdit, ze při narazu 80km/h z tebe bude fašírka je nicim podlozenej hospodskej kec
tady mas porovnani crash testu laguny v 64 a 80km/h
[odkaz]
při 80km/h spolujezdec vyvaz docela OK
ridic mel problém s hrudníkem diky volantu
dite v sedačce jedno OK, druhé ne tak uplne
připomínám, ze jde o cca 10 let stare auto a dnes by bezpečnost mela byt zase dal.
problém je, ze vyrobci se snazi získat 5* podle NCAP, takze smeruji vse na rychlost 64km/h a co je dal je uz mozna az tolik nezajima
tady mas prerizeni, jake clovek zvlada
[odkaz]
- 46G při zastaveni z 1000km/h za 1.4 sec znamena zrejme problém zejména proto, ze trva tak dlouho. kdybys to vztáhnul na 1m dlouhou kapotu auta, znamenalo by to zastavit při tomhle pretizeni ze 110km/h s pravdepodobne slusnou sanci na preziti
- 100G kratkodobe pretizeni při nehode znamena zastavit z rychlosti 160km/h na metru a jak pisou - muzes odejit s odřeninou, otresem mozku, nebo utrzenym organem, ale při urcite konstalaci stále se sanci na preziti
- 214G - maximalni pretizeni, který kdy kdo prezil znamena zastavit z rychlosti 235km/h na metru, tedy na delku kapoty auta
samozrejme, ze na to ma vliv vek, kondice fyzicke i fyziologicke předpoklady a jinak dopadne pilot stihacky nebo formule 1 a jinak postava typu našeho presidenta ...
a samozrejme, ze pretizeni není konstantni, ale s určitou spickou, ale to je z velke casti dany konstrukci auta a jeho bezpečnostními systémy, takze diky nerovnoměrnému pretizeni musí ty uvedeny rychlosti samozrejme pokratit
ale tvrdit, ze při narazu 80km/h z tebe bude fašírka je nicim podlozenej hospodskej kec
Čo ma na tomto crashteste nesmierne zaujalo je lámanie blatníka... to som ešte nevidel 8-s
Moje nové auto v kombíku příští rok :yes:
PS: Výsledky bočních nárazových testů jsou překvapivě dobré.
Astra s Meganem jako novinky půjdou nahoru, ostatní asi spíše dolů. Čekat místo v top 5 je realistické, podle mě nejspíš na úkor 308 a nejspíš až po rozjezdu prodejů vč. kombíku. Čekat první místo je podle mě úplně mimo, bez urážky.
Statistika každého auta je když na něj klikneš v tabulce, není tam ale žádné srovnání nebo tak, musíš si otevřít pár aut vedle sebe nebo hledat starší články.
Historicky byl Megane před Astrou pouze po představení druhé generace v době, kdy končil životní cyklus Astry G.
megane na me pusobi trochu solidněji
aspoň jak to vidim z obrazku
130k benzin 1.2tce mi prijde malo, na jezdeni kolem komina by ale urcite stacil, pak ale není potřeba kombik. navic asi dost foukanej motor, a ja nejsem velky priznivce hodne foukanych maloobjemových motoru.
220k benzin 2.0tce, to mi prijde na civilni auto uz dost, navíc predpokladam, ze z nabídky vypadne.
pro me chybi nejaka 1.6tce kolem 160-180k, predpokladam, ze naopak pribyde.
mezi 130k a 220k je moc velka dira.
dyzly vubec nekomentuju...
navíc ani tech 160k zadny zazrak není
samozrejme, ze ten vykon v naprosty vetsine ani zdaleka nevyuzivam, ale s motorem co ma výkonovou rezervu je daleko prijemnejsi jezdit.
a navíc jsem presvedecenej, ze takovej motor vic vydrzi, když ho porad nedrzis pod krkem
Ale pokud jsi zvyklý na 160 grošáků, tvůj příspěvek chápu.
2.0TCe skoro jistě nebude v novém Meganu vůbec.
a k tomu AT? tomu se budu bránit co to pujde ..
1.6TCe zatím Renault nabízí jen s AT napříč modely, bohužel. Přitom třeba v Pulsaru podobný motor v manuálu je...
pro me GT nebo RS je spojeny s agresivitou a takhle navenek pusobit nechci.
ja dokonce sundavam ten stitek vzadu za oknem, který naznacuje, ze vezes dite.
protože samozrejme jezdim jinak sam a jinak s detma a nechci aby si o me někdo myslel, ze tak jak nekdy jedu, tak jedu s detma. a to se v mym pripade nejedna o zadnou agresivni jizdu ani nahodou, ale prece jenom, jedu vic pro radost.
samozrejme bych bral GT nebo třeba OIII v RS, ale ve standardnim baleni tak, aby to nebylo poznat
tady pisou, ze by 1.6tce 150k mela byt v manualu...
[odkaz]