Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Renault Mégane – Návrat k pěti hvězdám

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 2. 12. 2015 • 19:35
9
39
Zobrazit náhledy (9)
crashtest renault euroncap novemodely video nizsistredni crashtest renault euroncap novemodely video nizsistredni crashtest renault euroncap novemodely video nizsistredni crashtest renault euroncap novemodely video nizsistredni
Renault Mégane ve své nejnovější generaci zamířil do testů Euro NCAP a předvedl slušné výsledky ve všech kategoriích.

Renault na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představil čtvrtou generací Mégane, která v testech Euro NCAP dosáhla plného počtu hvězd a navázala tak na výsledky druhé generace z roku 2002 a třetí generace z roku 2008, i když ta v loňském roce ve své modernizované podobě získala jen tři hvězdy.

Předmětem testu byl Renault Mégane 1.5dCi, s karosérií pětidvéřový hatchback a pohotovostní hmotností 1318 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro figuríny obou dětí instalována proti směru jízdy autosedačka HTS iZi Kid X3 isofix.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní.Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Renault dokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a vůz získal maximální počet bodů. Při testu bočního nárazu na sloup byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako dostatečná, ostatních částí těla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel ukazuje na dobrou ochranu při tomto druhu nárazu.

Systém autonomního brždění při nízkých rychlostech není pro Mégane k dispozici, a proto nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem
Jednotky body body body body body % body %
Ochrana dospělých 7,8 8 15,4 2,5 0 0% 33,8 88%

crashtest renault euroncap novemodely video nizsistredni crashtest renault euroncap novemodely video nizsistredni

Ochrana dětí

Mégane získal maximální počet bodů za ochranu obou věkových kategorií dětí při všech testech.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test 18měsíční dítě 3leté dítě Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 12 12 7 12 43,0 87%

Ochrana chodců

Nárazník získal plný počet bodů za ochranu nohou chodců, stejně tak získala maximum bodů přední hrana kapoty za ochranu pánevní oblasti chodců.

Kapota jako taková poskytuje ochranu převážně dobrou nebo dostatečnou, s oblastí špatné ochrany v oblasti čelního skla a A sloupků.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
Test Hlava Pánev Nohy Celkem
Jednotky body body body body %
Ochrana chodců 13,8 6 6 25,8 71%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Renaultu Mégane je ESC a připomínání nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla.

Systém autonomního brždění je součástí volitelné výbavy a nepředpokládá se, že by jím byla vybavena většina prodaných vozů, proto nebyl hodnocen.

Dalším bezpečnostním systémem ve volitelné výbavě, u kterého se naopak předpokládá jeho velký prodej, je omezovač rychlosti, který používá kameru k informování řidiče o povolené rychlosti a řidič tak může změnit nastavení systému.

Dále byl hodnocen systém varování před opuštěním jízdního pruhu, kterým bude dle předpokladu rovněž vybavena většina vozů Renault Mégane.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
- Omezovač rychl. Stabilizační systém Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
- body body body body body body %
Asistenční systémy 2,3 3 3 1 0 9,3 71%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Renault Mégane si velmi dobře vedl v ochraně dětských cestující a dobrých výsledků dosáhl i v kategoriích ochrany dospělých cestujících.

V kategorii asistenčních systémů dosáhl nový hatchback rovněž dobrých výsledků a špatně si nevedl ani v oblasti ochrany chodců, i když zde je i nadále hodně prostoru zdokonalení.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 34 88% 43 87% 26 71% 9 71% 83%
Počet hvězd *****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015 Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asistenční systémy Vážený průměr
Pro ***** 80% 75% 60% 60% 80%
Pro **** 70% 60% 50% 40% 70%
Pro *** 40% 30% 25% 25% 60%
Pro ** 30% 25% 15% 15% 55%
Pro * 20% 15% 10% 5% 45%

Související články

Témata
Avatar - Czerwik
3. 12. 2015 13:58
Megane
Čo ma na tomto crashteste nesmierne zaujalo je lámanie blatníka... to som ešte nevidel 8-s
3. 12. 2015 11:20
Re: Jojo
a to mas necim podlozeny, nebo jen tak plácáš???

tady mas porovnani crash testu laguny v 64 a 80km/h
[odkaz]
při 80km/h spolujezdec vyvaz docela OK
ridic mel problém s hrudníkem diky volantu
dite v sedačce jedno OK, druhé ne tak uplne
připomínám, ze jde o cca 10 let stare auto a dnes by bezpečnost mela byt zase dal.
problém je, ze vyrobci se snazi získat 5* podle NCAP, takze smeruji vse na rychlost 64km/h a co je dal je uz mozna az tolik nezajima

tady mas prerizeni, jake clovek zvlada
[odkaz]
- 46G při zastaveni z 1000km/h za 1.4 sec znamena zrejme problém zejména proto, ze trva tak dlouho. kdybys to vztáhnul na 1m dlouhou kapotu auta, znamenalo by to zastavit při tomhle pretizeni ze 110km/h s pravdepodobne slusnou sanci na preziti
- 100G kratkodobe pretizeni při nehode znamena zastavit z rychlosti 160km/h na metru a jak pisou - muzes odejit s odřeninou, otresem mozku, nebo utrzenym organem, ale při urcite konstalaci stále se sanci na preziti
- 214G - maximalni pretizeni, který kdy kdo prezil znamena zastavit z rychlosti 235km/h na metru, tedy na delku kapoty auta

samozrejme, ze na to ma vliv vek, kondice fyzicke i fyziologicke předpoklady a jinak dopadne pilot stihacky nebo formule 1 a jinak postava typu našeho presidenta ...

a samozrejme, ze pretizeni není konstantni, ale s určitou spickou, ale to je z velke casti dany konstrukci auta a jeho bezpečnostními systémy, takze diky nerovnoměrnému pretizeni musí ty uvedeny rychlosti samozrejme pokratit

ale tvrdit, ze při narazu 80km/h z tebe bude fašírka je nicim podlozenej hospodskej kec

3. 12. 2015 08:48
Re: Megane
U Ady je úplně jasný, co se mu pokazilo a auto to nebylo .... >:-[]
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2015 22:09
Re: Jojo
Nemůžeš se dívat na vzhled auta, lidské tělo není programovatelný stroj. Stačí jen "blbě" sedět... A 60% nárůst energie při zpomalení... to je sakra dost!
Re: Jojo
Vidíš to príliš jednoducho a jednofarebne. Bezpečnosť pri náraze nie je priamo úmerná dĺžke čumáku. Preťaženie nie je priamo úmerné dĺžke deformácie.
Články odjinud