Bezpečnost
Ano,budoucí lídr třídy a nejprodávanější auto segmentu v Evropě :yes: výborně :yes:
Moje nové auto v kombíku příští rok :yes:
Moje nové auto v kombíku příští rok :yes:
Ada už s ním určitě i jezdil, ale já si nový Mégane alespoň prohlédl ve Frankfurtu. Mám rád odvážnější design, ale to auto se povedlo. Schvaluju! :yes:
Ada s ním najel tisíce kilometrů a všechno se pokazilo, tak ho nehal po hození ze skály sešrotovat.
Když jsem koukal na čísla za 1-9/2015, měl Golf 400t, Focus 180, Octavia 160, 308 s Astrou 150 a Megane 100.
Astra s Meganem jako novinky půjdou nahoru, ostatní asi spíše dolů. Čekat místo v top 5 je realistické, podle mě nejspíš na úkor 308 a nejspíš až po rozjezdu prodejů vč. kombíku. Čekat první místo je podle mě úplně mimo, bez urážky.
Astra s Meganem jako novinky půjdou nahoru, ostatní asi spíše dolů. Čekat místo v top 5 je realistické, podle mě nejspíš na úkor 308 a nejspíš až po rozjezdu prodejů vč. kombíku. Čekat první místo je podle mě úplně mimo, bez urážky.
Myslím si, že si povede zpočátku o něco lépe, než nová Astra. Golfa samozřejmě z trůnu nesesadí, to by byl zázrak. Vidím to na souboj s PSA produkcí.
Podobně? Mezi "nejprodávanější" a "v první pětce" je sakra rozdíl. I mezi první a druhý je rozdíl víc než dvojnásobný.
Vidíš to príliš jednoducho a jednofarebne. Bezpečnosť pri náraze nie je priamo úmerná dĺžke čumáku. Preťaženie nie je priamo úmerné dĺžke deformácie.
Bude tam přece 1.6TCe v GT, myslím 154kW nebo tak něco, samozřejmě pouze AT...
2.0TCe skoro jistě nebude v novém Meganu vůbec.
2.0TCe skoro jistě nebude v novém Meganu vůbec.
taky bych sel spis do megane nez do astry
megane na me pusobi trochu solidněji
aspoň jak to vidim z obrazku
megane na me pusobi trochu solidněji
aspoň jak to vidim z obrazku
Počkejme si. Beztak teď jenom spekulujeme. Kdybych vybíral mezi novou Astrou a Mégane, pravděpodobně bych šel spíše do Megane, než do Astry. Nejspíš kvůli vzhledu a interiéru, a také věřím, že uvnitř bude Francouz tišší. Také předpokládám typické francouzské pohodlí... ale jak říkám... spekulace
No, tak pro nerusifikovanou Evropu je tento segment stejně jenom spotřebka 😄 těch 150000 jim to vydrží i "pod tlakem" a pak to pošlou na východ jako ojetinu 😄
Ale pokud jsi zvyklý na 160 grošáků, tvůj příspěvek chápu.
Ale pokud jsi zvyklý na 160 grošáků, tvůj příspěvek chápu.
Nemůžeš se dívat na vzhled auta, lidské tělo není programovatelný stroj. Stačí jen "blbě" sedět... A 60% nárůst energie při zpomalení... to je sakra dost!
Při 80 km/h už je to loterie při sebelepším autě. Stačí odchylka pár stupňů od ideálu a z posádky je fašírka. Ta deformační zóna samozřejmě náraz ztlumí, ale energie nárazu je na měkké tkáně dost velká.
[odkaz]
Statistika každého auta je když na něj klikneš v tabulce, není tam ale žádné srovnání nebo tak, musíš si otevřít pár aut vedle sebe nebo hledat starší články.
Statistika každého auta je když na něj klikneš v tabulce, není tam ale žádné srovnání nebo tak, musíš si otevřít pár aut vedle sebe nebo hledat starší články.
Dal bys sem prosím odkaz, odkud čerpáš? Je tam nějaká historie kdy které auto vedlo prodeje? 😄
Byl bych spíš překvapený. Astra už se ukázala i v kombíku, má kompletní ceníky a je připravená na zahájení prodejů se vším všudy.
Historicky byl Megane před Astrou pouze po představení druhé generace v době, kdy končil životní cyklus Astry G.
Historicky byl Megane před Astrou pouze po představení druhé generace v době, kdy končil životní cyklus Astry G.
Zajímavý je v této tabulce (kromě postavení Golfu) součet koncernu VW tzv. "proti všem" (ostatním).
To je trošku jiná diskuse. Pro mě jsou ta auta celkem vyrovnaná, chtěl bych kombi + manuál + silnější benzín... k tomu má zatím blíž Astra.
jsem zvykly na 160k a jit dolu se nikomu nechce
navíc ani tech 160k zadny zazrak není
samozrejme, ze ten vykon v naprosty vetsine ani zdaleka nevyuzivam, ale s motorem co ma výkonovou rezervu je daleko prijemnejsi jezdit.
a navíc jsem presvedecenej, ze takovej motor vic vydrzi, když ho porad nedrzis pod krkem
navíc ani tech 160k zadny zazrak není
samozrejme, ze ten vykon v naprosty vetsine ani zdaleka nevyuzivam, ale s motorem co ma výkonovou rezervu je daleko prijemnejsi jezdit.
a navíc jsem presvedecenej, ze takovej motor vic vydrzi, když ho porad nedrzis pod krkem
megane bohužel nemá motor co by me zaujal, alespoň ne ten soucasnej megan.
130k benzin 1.2tce mi prijde malo, na jezdeni kolem komina by ale urcite stacil, pak ale není potřeba kombik. navic asi dost foukanej motor, a ja nejsem velky priznivce hodne foukanych maloobjemových motoru.
220k benzin 2.0tce, to mi prijde na civilni auto uz dost, navíc predpokladam, ze z nabídky vypadne.
pro me chybi nejaka 1.6tce kolem 160-180k, predpokladam, ze naopak pribyde.
mezi 130k a 220k je moc velka dira.
dyzly vubec nekomentuju...
130k benzin 1.2tce mi prijde malo, na jezdeni kolem komina by ale urcite stacil, pak ale není potřeba kombik. navic asi dost foukanej motor, a ja nejsem velky priznivce hodne foukanych maloobjemových motoru.
220k benzin 2.0tce, to mi prijde na civilni auto uz dost, navíc predpokladam, ze z nabídky vypadne.
pro me chybi nejaka 1.6tce kolem 160-180k, predpokladam, ze naopak pribyde.
mezi 130k a 220k je moc velka dira.
dyzly vubec nekomentuju...
Čo ma na tomto crashteste nesmierne zaujalo je lámanie blatníka... to som ešte nevidel 8-s
U NCAP testů se divím ještě jedné věci, když tak přemýšlím... Na jedné straně chtějí tuhou skořepinu karoserie, aby ochránila posádku. A do kontrastu k tomu by chtěli měkké A sloupky, které jsou velmi důležitým nosným prvkem celé konstrukce... Není to náhodou evropská organizace?
Proč normální verze? GT vypadá hezky... takový pěkný kompromis mezi hot RS a obyč autem.
1.6TCe zatím Renault nabízí jen s AT napříč modely, bohužel. Přitom třeba v Pulsaru podobný motor v manuálu je...
1.6TCe zatím Renault nabízí jen s AT napříč modely, bohužel. Přitom třeba v Pulsaru podobný motor v manuálu je...
a to mas necim podlozeny, nebo jen tak plácáš???
tady mas porovnani crash testu laguny v 64 a 80km/h
[odkaz]
při 80km/h spolujezdec vyvaz docela OK
ridic mel problém s hrudníkem diky volantu
dite v sedačce jedno OK, druhé ne tak uplne
připomínám, ze jde o cca 10 let stare auto a dnes by bezpečnost mela byt zase dal.
problém je, ze vyrobci se snazi získat 5* podle NCAP, takze smeruji vse na rychlost 64km/h a co je dal je uz mozna az tolik nezajima
tady mas prerizeni, jake clovek zvlada
[odkaz]
- 46G při zastaveni z 1000km/h za 1.4 sec znamena zrejme problém zejména proto, ze trva tak dlouho. kdybys to vztáhnul na 1m dlouhou kapotu auta, znamenalo by to zastavit při tomhle pretizeni ze 110km/h s pravdepodobne slusnou sanci na preziti
- 100G kratkodobe pretizeni při nehode znamena zastavit z rychlosti 160km/h na metru a jak pisou - muzes odejit s odřeninou, otresem mozku, nebo utrzenym organem, ale při urcite konstalaci stále se sanci na preziti
- 214G - maximalni pretizeni, který kdy kdo prezil znamena zastavit z rychlosti 235km/h na metru, tedy na delku kapoty auta
samozrejme, ze na to ma vliv vek, kondice fyzicke i fyziologicke předpoklady a jinak dopadne pilot stihacky nebo formule 1 a jinak postava typu našeho presidenta ...
a samozrejme, ze pretizeni není konstantni, ale s určitou spickou, ale to je z velke casti dany konstrukci auta a jeho bezpečnostními systémy, takze diky nerovnoměrnému pretizeni musí ty uvedeny rychlosti samozrejme pokratit
ale tvrdit, ze při narazu 80km/h z tebe bude fašírka je nicim podlozenej hospodskej kec
tady mas porovnani crash testu laguny v 64 a 80km/h
[odkaz]
při 80km/h spolujezdec vyvaz docela OK
ridic mel problém s hrudníkem diky volantu
dite v sedačce jedno OK, druhé ne tak uplne
připomínám, ze jde o cca 10 let stare auto a dnes by bezpečnost mela byt zase dal.
problém je, ze vyrobci se snazi získat 5* podle NCAP, takze smeruji vse na rychlost 64km/h a co je dal je uz mozna az tolik nezajima
tady mas prerizeni, jake clovek zvlada
[odkaz]
- 46G při zastaveni z 1000km/h za 1.4 sec znamena zrejme problém zejména proto, ze trva tak dlouho. kdybys to vztáhnul na 1m dlouhou kapotu auta, znamenalo by to zastavit při tomhle pretizeni ze 110km/h s pravdepodobne slusnou sanci na preziti
- 100G kratkodobe pretizeni při nehode znamena zastavit z rychlosti 160km/h na metru a jak pisou - muzes odejit s odřeninou, otresem mozku, nebo utrzenym organem, ale při urcite konstalaci stále se sanci na preziti
- 214G - maximalni pretizeni, který kdy kdo prezil znamena zastavit z rychlosti 235km/h na metru, tedy na delku kapoty auta
samozrejme, ze na to ma vliv vek, kondice fyzicke i fyziologicke předpoklady a jinak dopadne pilot stihacky nebo formule 1 a jinak postava typu našeho presidenta ...
a samozrejme, ze pretizeni není konstantni, ale s určitou spickou, ale to je z velke casti dany konstrukci auta a jeho bezpečnostními systémy, takze diky nerovnoměrnému pretizeni musí ty uvedeny rychlosti samozrejme pokratit
ale tvrdit, ze při narazu 80km/h z tebe bude fašírka je nicim podlozenej hospodskej kec
me by zas zajimal naraz ve dvou ruznych rychlostech.
třeba i min nez tech 64 podle NCAP, ale pak ještě vetsi rychlost, když se snad ještě da prezit celni naraz, třeba nejakych 80, mozna 100, aby se oddelilo zrno od plev.
takhle se muze stat, ze auto, co v rychlosti co se dnes testuje posadka prezije bez zraneni, ale pri 80km/h uz nemusi mit sanci na preziti, protože se veskera deformacni zona vyplacala uz při tech 64km/h.
a na druhou stranu auto, které posádce poskytne sanci na preziti i pri vyssi rychlosti podle NCAP nevyjde tak bezpecne, protože bude mit tuzsi deformacni zony a tedy vetsi a tedy nepriznivejsi pretizeni pro posadku nez ten první pripad.
třeba i min nez tech 64 podle NCAP, ale pak ještě vetsi rychlost, když se snad ještě da prezit celni naraz, třeba nejakych 80, mozna 100, aby se oddelilo zrno od plev.
takhle se muze stat, ze auto, co v rychlosti co se dnes testuje posadka prezije bez zraneni, ale pri 80km/h uz nemusi mit sanci na preziti, protože se veskera deformacni zona vyplacala uz při tech 64km/h.
a na druhou stranu auto, které posádce poskytne sanci na preziti i pri vyssi rychlosti podle NCAP nevyjde tak bezpecne, protože bude mit tuzsi deformacni zony a tedy vetsi a tedy nepriznivejsi pretizeni pro posadku nez ten první pripad.
ja se nejsem vyznavac GT nebo RS verzi.
pro me GT nebo RS je spojeny s agresivitou a takhle navenek pusobit nechci.
ja dokonce sundavam ten stitek vzadu za oknem, který naznacuje, ze vezes dite.
protože samozrejme jezdim jinak sam a jinak s detma a nechci aby si o me někdo myslel, ze tak jak nekdy jedu, tak jedu s detma. a to se v mym pripade nejedna o zadnou agresivni jizdu ani nahodou, ale prece jenom, jedu vic pro radost.
samozrejme bych bral GT nebo třeba OIII v RS, ale ve standardnim baleni tak, aby to nebylo poznat
tady pisou, ze by 1.6tce 150k mela byt v manualu...
[odkaz]
pro me GT nebo RS je spojeny s agresivitou a takhle navenek pusobit nechci.
ja dokonce sundavam ten stitek vzadu za oknem, který naznacuje, ze vezes dite.
protože samozrejme jezdim jinak sam a jinak s detma a nechci aby si o me někdo myslel, ze tak jak nekdy jedu, tak jedu s detma. a to se v mym pripade nejedna o zadnou agresivni jizdu ani nahodou, ale prece jenom, jedu vic pro radost.
samozrejme bych bral GT nebo třeba OIII v RS, ale ve standardnim baleni tak, aby to nebylo poznat
tady pisou, ze by 1.6tce 150k mela byt v manualu...
[odkaz]
podivej se na výsledky testu
podle stavajiciho NCAP - tedy celni v 64km/h je ochrana posadky hodnocena často jako dobra (zelena) a pak mas další stupne - dostacujici, mezni, slaba, nedostačující
v 80km/h je energie o 60% vic nez v 64, nevidim důvod, proc by z toho při vhodne konstrukci mela byt hned fašírka a uz vůbec ne u auta s dlouhou kapotou.
vsimni si, ze hodnoceni "dobra" dostavaji i mala auta, kde na deformaci moc mista nezbyva. tedy i v malych autech je pretizeni při narazu 64km/h hodoceno jako "dobre", tedy predpokladam se z takovyho auta clovek vyleze po svých a bez zraneni.
takze u auta s delsim cumakem by prece jen posadka mel mit sanci i ve vetsi rychlosti nez na ni prijde rada a i kdyby hodnoceni bylo třeba mezni - tedy nejspis uz vazne zraneni - o necem by to prece jenom vypovídalo ...
podle stavajiciho NCAP - tedy celni v 64km/h je ochrana posadky hodnocena často jako dobra (zelena) a pak mas další stupne - dostacujici, mezni, slaba, nedostačující
v 80km/h je energie o 60% vic nez v 64, nevidim důvod, proc by z toho při vhodne konstrukci mela byt hned fašírka a uz vůbec ne u auta s dlouhou kapotou.
vsimni si, ze hodnoceni "dobra" dostavaji i mala auta, kde na deformaci moc mista nezbyva. tedy i v malych autech je pretizeni při narazu 64km/h hodoceno jako "dobre", tedy predpokladam se z takovyho auta clovek vyleze po svých a bez zraneni.
takze u auta s delsim cumakem by prece jen posadka mel mit sanci i ve vetsi rychlosti nez na ni prijde rada a i kdyby hodnoceni bylo třeba mezni - tedy nejspis uz vazne zraneni - o necem by to prece jenom vypovídalo ...
PS: Výsledky bočních nárazových testů jsou překvapivě dobré.