Novinky
800V je nabijeni, nikoliv provozni napeti, a sami volty osobe jsou nicnerikajici udaj, kuprikladu tasery maj klidne desitky, stovky nebo miliony voltu, dulezite ale je pri jakych amperach, respektive v pripade tech taseru miliamperach, takze ikdys te zasahne treba 50 tisic voltu, tak ti to da jen facku ktera te bud paralizuje nebo ne, realne maji elektromobily pro tohle pojistku a v pripade pozaru nebo nehody se proste napajeni odpoji a melo by se to chovat jako bezne 18650 clanky, aneb elektromobily, plug-in hybridy a hybridy se hasi uplne stejne jako jakekoliv jine auto, normalne vodou
vpodstate bezna autobaterie kterou ma v aute kazdy z nas ti muze pri haseni dat vetsi ranu nez baterka treba v Tesle
vpodstate bezna autobaterie kterou ma v aute kazdy z nas ti muze pri haseni dat vetsi ranu nez baterka treba v Tesle
prece jenom, 800voltu neni zadna velka sranda
a když bude auto na maderu, nebude hrozit uraz tomu, kdo se bude snazit pomoct posádce??
a když bude auto na maderu, nebude hrozit uraz tomu, kdo se bude snazit pomoct posádce??
Normálně se to řeší tak, že při nehodě dojde k automatickému odpojení baterie. Dokud není sama poškozená, tak je riziko minimální.
Je to auto, ne taser, který je navržený tak, aby pravděpodobnost úmrtí byla přijatelně malá (pořád můžeš zemřít, jen musíš mít slušnou smůlu), slouží k tomu dát člověku záměrně elektrický šok. Bude tam více než dost na to, aby tě to zabilo (půjde o stovky voltů a stovky ampér).
Že by konkurovali Tesle superrychlým nabíjením je to taky dost nerealistické, myslím, že je jednak nepravděpodobné, že by měl někdo v současné době výrazně lepší technologii než Tesla bez zásadních kompromisů, vzhledem k objemu výroby, investicím a míře pozornosti, jakou bateriím věnuje Tesla a jakou Porsche. A druhak jsme nikde neměli možnost číst o tom, kterak Porsche chystá celosvětovou síť Superchargerů podle své skvělé papírové technologie. Je hodně nepravděpodobné, že by se Porsche pustilo do budování vlastní sítě, zejména když už se nechali slyšet, že se budou přizpůsobovat standardu Tesly. Čili i když to vlastní supernabíjení vyvinou, v praxi to buď nebude mít velký význam a rozhodně to nepřetáhne zákazníky, anebo budou svoji technologii muset s Teslou sdílet, aby to mělo praktický význam (což pochybuju). Jediná šance, jak by tento produkt od Porsche mohl v roce 2020 uspět na trhu je, že se Tesla dostane do zásadních problémů a zkrachuje. Ale ani to mi nepřipadá jako nejlepší business plán na světě.
Takže co teda chce Porsche představením tohoto prototypu vlastně říct? Přikláním se k tomu, že jde o PR a s projektem to nemyslí seriózně.