Novinky
.... je dnes x automobily překonaný ve většině parametrů. To, že přežívá až do dnešních dnů, je jen nostalgie a neobjektivní posuzování jeho kvalit z dob již minulých. Na trhu bude hledat uplatnění stále hůř, pokud nebude radikálně změněn. Tuto skutečnost nelze nevidět a z historie a z několika zatvrzelých pacientů nejde již déle model držet při životě tak, aby byl lukrativní. Změna měla proběhnout možná už před dvaceti lety.
Pokud se opravdu narodí nový "Defender" - a i bych mu to docela přál - bude to stále Defender ? Chápu snahu vytěžit ze jména ikony, lépe bývalé ikony, maximum. Lepší by bylo ale udělat dobré auto určené i pro střední až těžký terén a pojmenovat ho raději jinak, než tahat marně kočku za ocas. Případně je zde ještě možnost vytvořit zcela ultimativní stroj určený primárně do terénu s možností jízdy po silnici (tím myslím jakousi přijatelnou míru komfortu a výbavy). Udělat ho ale tak, aby splňovalo dnešní požadavky po všech stránkách. Prakticky nikdo v dnešní době neocení, že jej lze opravit kladivem, vázacím drátem, kombinačkami a kůží a sádlem z buvola. Dnes nikdo nechce nic opravovat vůbec a celosvětově prapodivné předpisy pro nově vyráběná auta a i pracovní stroje, kam původní Defender s jistou mírou nadsázky vždy patřil, ani nedovolují jednoduchá a úderná řešení.
Pokud se opravdu narodí nový "Defender" - a i bych mu to docela přál - bude to stále Defender ? Chápu snahu vytěžit ze jména ikony, lépe bývalé ikony, maximum. Lepší by bylo ale udělat dobré auto určené i pro střední až těžký terén a pojmenovat ho raději jinak, než tahat marně kočku za ocas. Případně je zde ještě možnost vytvořit zcela ultimativní stroj určený primárně do terénu s možností jízdy po silnici (tím myslím jakousi přijatelnou míru komfortu a výbavy). Udělat ho ale tak, aby splňovalo dnešní požadavky po všech stránkách. Prakticky nikdo v dnešní době neocení, že jej lze opravit kladivem, vázacím drátem, kombinačkami a kůží a sádlem z buvola. Dnes nikdo nechce nic opravovat vůbec a celosvětově prapodivné předpisy pro nově vyráběná auta a i pracovní stroje, kam původní Defender s jistou mírou nadsázky vždy patřil, ani nedovolují jednoduchá a úderná řešení.
... jediný ,,luxusnější,, offroad je Land Cruiser 200 V8 nebo Prado 150 ... oba mají žebřinový rám, redukční převodovku a zadní tuhou nápravu, a také méně elektroniky v porovnaní s LR, nemají tak dynamické motory ale ty motory jsou udělané aby vynikli spolehlivostí a byli odolné pod větší zátěží v terénu... i také Pajero přišlo o zadní tuhou, to už není ten pravý offroad
... ještě že tady pořád je legendární MB G nebo Land Cruiser 70
😉