Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus Electric 2017: Druhý pokus s vylepšenou technikou

Ford Focus Electric byl nepříliš úspěšným pokusem modrého oválu prosadit se v kategorii aut bez motoru s vnitřním spalováním. Teď to zkusí znova.
Zpět na článek
12. 12. 2015 16:33
13. 12. 2015 19:00
12. 12. 2015 16:33
"(vcelku moudře)"
"(vcelku moudře)" co je na tom moudreho? na stejnou blbost dojizdi i B-ecetric, aneb usetrime asi $100 15kg vahy a tim auto odsoudime jen na domaci zasuvku

asi jako kdyby hrdlo nadrze u spalovaku/zazehu melo misto bezneho tankovaciho hrdla jen 1-2mm hadicku ;-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Naštvaná Dopravní Značka
Re: "(vcelku moudře)"
Také jsem se nad tím pozastavil, několikrát přečetl, ale stále nepochopil.
Jinak k vozu. Dojezd je předpokládán na okolo 160km podle EPA (nárůst přibližně o třetinu) a zařadil by se tak na úroveň Nissanu Leaf 30kWh. Jen si říkám zda konec roku 2016 není až moc pozdě.
Avatar - Achernar9
13. 12. 2015 08:48
Re: "(vcelku moudře)"
To vycházelo pravděpodobně z toho předpokladu, že rychlonabíjení bateriím neprospívá. Ovšem je otázka, jestli by to nevadilo jen při častým rychlodobíjení. Ale to by měli mít ing. zmáklý a odůvodněný.
Jinak nic tak hnusnýho jako je Nissan Leaf bych si já do garáže nikdy nepořídil ! >:D Focus je vedle něho uplnej král krásy ! :yes: To ale bude už otázka vkusu jednotlivců.
13. 12. 2015 09:41
Re: "(vcelku moudře)"
netusim jak u Fordu, ale treba u Tesly maj od ruznych majitelu jiz reporty ze caste rychlonabijeni, tedy treba i 2-3x za den (najezd treba 100 tisic km za rok) znamena rocni ubytek kapacity cca 3-6% rocne, je to ruzne podle majitelu, asi nejznamejsi majitel Tesly Bjorn Nyland avizoval pokles u sve Tesly P85 cca 4% po 100 tisicich km, a jeho tesla S ma najeto jiz prez 200 tisic km a vetsinu "tankovani" ma na Superchargerech

u Nissanu se od majitelu treba taxisluzeb kde maji ve sluzbach Leafy a eNV200 hlasej ze baterie se meni mezi 300-500 tisici km

bude asi dost zalezet na tom jak kvalitni je elektronika ktera nabijeni ridi a jak kombinuje a vyuziva jednotlive clanky baterie, kuprikladu casto zminovana spotrebni elektronika co se tyce vydrze baterii je v tomhle ohledu uplne out, nabijeni tam je vpodstate "nerizene" a i samotna technologii baterii je totalni aušus, kdesto u elektromobilu se to ridi vpodstate nad kazdym clankem, ci nad skupinou clanku a ac nazvem je to porad stejna bateri li-ion, tak chemie je celkem hodne rozdilna
14. 12. 2015 10:53
Re: "(vcelku moudře)"
Tak ono záleží především na použitých akumulátorech a jejich chemii. Lithiové baterie stárnou a kapacita jim klesá.
Při dobíjení je třeba, aby byl každý akumulátor v baterii překlenut balancérem = výkonový tranzistor. A to je věc, na které se nejvíc šetří a pak dochází k tomu, že odejde jeden akumulátor v sérii a znehodnotí tím celou baterii. Pak se taky musí hlídat teplota článků. Pořádná nabíječka je sice trochu věda, ale ne zas taková.
14. 12. 2015 12:47
Re: "(vcelku moudře)"
Vzhledem k tomu, ze u nas ma prumerna ojetina relanych 300tisic a stoji 89tisic Kc, tak elektromobil asi nebude v preferenci teto skupiny jeste hodne dlouho :-)
13. 12. 2015 19:00
A kufr...
...bude zase zacpany tou dementni bednou s baterkami?
Je videt, ze i po "vylepseni", ktere je spis jen ne moc aktivnim pokusem o dohnani konkurence, bude Focus v elektromobilech jen paberkovat, tohle je proste pro ne verze delana z nutnosti a na elektriku jinak Ford haze bobek.
Rozbalit vlákno
0