Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus Electric 2017: Druhý pokus s vylepšenou technikou

Michal Fokt
Diskuze (7)
Ford Focus Electric byl nepříliš úspěšným pokusem modrého oválu prosadit se v kategorii aut bez motoru s vnitřním spalováním. Teď to zkusí znova.

Ford zareagoval na nastupující trend elektromobilů docela rychle, už zkraje roku 2011 představil model Ford Focus Electric a v polovině následujícího roku zahájil jeho prodej. Vůz byl vybaven 92kW (později 107kW) elektromotorem s 245 N.m, mohl jet rychlostí až 135 km/h a jeho akční rádius činil 122 km. Mohli jste si k němu pořídit třeba i solání nabíječku, nabíjení z běžné elektrické sítě trvalo 4 hodiny a rychlodobíjení vůz (vcelku moudře) nepodporoval.

Auto funguje dobře, jenže úspěch se nedostavil, potíže nastaly už v prvním roce a přestože v těch dalších už byla situace lepší, stále jsou prodeje oproti leaderovi trhu Nissanu Leaf ani ne desetinové. V rámci modelového roku 2017však Focus Electric dostane vylepšenou techniku, která by ho mohla vrátit do hry.

Omlazený elektrofocus se představí v lednu 2016 v Detroitu a zdá se, že se Ford zaměřil zejména na handicap v podobě nemožnosti rychlodobíjení, protože teaserový obrázek slibuje nabití na 80 % kapacity už za půl hodiny. Novinkou také bude nový přístrojový štít s možností individualizace a asistenční systém Brake Coach, jenž bude řidiče učit, jak nejúčinněji přeměnit brzdění v energii pro akumulátory.

Modrý ovál tedy na elektřinu rozhodně nezanevřel, ostatně do roku 2020 hodlá elektrifikovat 13 svých automobilů a do vývoje a výroby této techniky investuje 4,5 miliardy dolarů.

Michal Fokt
Diskuze (7)
14. 12. 2015 12:47
Re: "(vcelku moudře)"
Vzhledem k tomu, ze u nas ma prumerna ojetina relanych 300tisic a stoji 89tisic Kc, tak elektromobil asi nebude v preferenci teto skupiny jeste hodne dlouho :-)
14. 12. 2015 10:53
Re: "(vcelku moudře)"
Tak ono záleží především na použitých akumulátorech a jejich chemii. Lithiové baterie stárnou a kapacita jim klesá.
Při dobíjení je třeba, aby byl každý akumulátor v baterii překlenut balancérem = výkonový tranzistor. A to je věc, na které se nejvíc šetří a pak dochází k tomu, že odejde jeden akumulátor v sérii a znehodnotí tím celou baterii. Pak se taky musí hlídat teplota článků. Pořádná nabíječka je sice trochu věda, ale ne zas taková.
13. 12. 2015 19:00
A kufr...
...bude zase zacpany tou dementni bednou s baterkami?
Je videt, ze i po "vylepseni", ktere je spis jen ne moc aktivnim pokusem o dohnani konkurence, bude Focus v elektromobilech jen paberkovat, tohle je proste pro ne verze delana z nutnosti a na elektriku jinak Ford haze bobek.
13. 12. 2015 09:41
Re: "(vcelku moudře)"
netusim jak u Fordu, ale treba u Tesly maj od ruznych majitelu jiz reporty ze caste rychlonabijeni, tedy treba i 2-3x za den (najezd treba 100 tisic km za rok) znamena rocni ubytek kapacity cca 3-6% rocne, je to ruzne podle majitelu, asi nejznamejsi majitel Tesly Bjorn Nyland avizoval pokles u sve Tesly P85 cca 4% po 100 tisicich km, a jeho tesla S ma najeto jiz prez 200 tisic km a vetsinu "tankovani" ma na Superchargerech

u Nissanu se od majitelu treba taxisluzeb kde maji ve sluzbach Leafy a eNV200 hlasej ze baterie se meni mezi 300-500 tisici km

bude asi dost zalezet na tom jak kvalitni je elektronika ktera nabijeni ridi a jak kombinuje a vyuziva jednotlive clanky baterie, kuprikladu casto zminovana spotrebni elektronika co se tyce vydrze baterii je v tomhle ohledu uplne out, nabijeni tam je vpodstate "nerizene" a i samotna technologii baterii je totalni aušus, kdesto u elektromobilu se to ridi vpodstate nad kazdym clankem, ci nad skupinou clanku a ac nazvem je to porad stejna bateri li-ion, tak chemie je celkem hodne rozdilna
Avatar - Achernar9
13. 12. 2015 08:48
Re: "(vcelku moudře)"
To vycházelo pravděpodobně z toho předpokladu, že rychlonabíjení bateriím neprospívá. Ovšem je otázka, jestli by to nevadilo jen při častým rychlodobíjení. Ale to by měli mít ing. zmáklý a odůvodněný.
Jinak nic tak hnusnýho jako je Nissan Leaf bych si já do garáže nikdy nepořídil ! >:D Focus je vedle něho uplnej král krásy ! :yes: To ale bude už otázka vkusu jednotlivců.