Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus Electric 2017: Druhý pokus s vylepšenou technikou

Michal Fokt Michal Fokt 12. 12. 2015 • 20:35
59
7
Zobrazit náhledy (59)
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus
Ford Focus Electric byl nepříliš úspěšným pokusem modrého oválu prosadit se v kategorii aut bez motoru s vnitřním spalováním. Teď to zkusí znova.

Ford zareagoval na nastupující trend elektromobilů docela rychle, už zkraje roku 2011 představil model Ford Focus Electric a v polovině následujícího roku zahájil jeho prodej. Vůz byl vybaven 92kW (později 107kW) elektromotorem s 245 N.m, mohl jet rychlostí až 135 km/h a jeho akční rádius činil 122 km. Mohli jste si k němu pořídit třeba i solání nabíječku, nabíjení z běžné elektrické sítě trvalo 4 hodiny a rychlodobíjení vůz (vcelku moudře) nepodporoval.

Auto funguje dobře, jenže úspěch se nedostavil, potíže nastaly už v prvním roce a přestože v těch dalších už byla situace lepší, stále jsou prodeje oproti leaderovi trhu Nissanu Leaf ani ne desetinové. V rámci modelového roku 2017však Focus Electric dostane vylepšenou techniku, která by ho mohla vrátit do hry.

Omlazený elektrofocus se představí v lednu 2016 v Detroitu a zdá se, že se Ford zaměřil zejména na handicap v podobě nemožnosti rychlodobíjení, protože teaserový obrázek slibuje nabití na 80 % kapacity už za půl hodiny. Novinkou také bude nový přístrojový štít s možností individualizace a asistenční systém Brake Coach, jenž bude řidiče učit, jak nejúčinněji přeměnit brzdění v energii pro akumulátory.

Modrý ovál tedy na elektřinu rozhodně nezanevřel, ostatně do roku 2020 hodlá elektrifikovat 13 svých automobilů a do vývoje a výroby této techniky investuje 4,5 miliardy dolarů.

Související články

Témata
14. 12. 2015 12:47
Re: "(vcelku moudře)"
Vzhledem k tomu, ze u nas ma prumerna ojetina relanych 300tisic a stoji 89tisic Kc, tak elektromobil asi nebude v preferenci teto skupiny jeste hodne dlouho :-)
14. 12. 2015 10:53
Re: "(vcelku moudře)"
Tak ono záleží především na použitých akumulátorech a jejich chemii. Lithiové baterie stárnou a kapacita jim klesá.
Při dobíjení je třeba, aby byl každý akumulátor v baterii překlenut balancérem = výkonový tranzistor. A to je věc, na které se nejvíc šetří a pak dochází k tomu, že odejde jeden akumulátor v sérii a znehodnotí tím celou baterii. Pak se taky musí hlídat teplota článků. Pořádná nabíječka je sice trochu věda, ale ne zas taková.
13. 12. 2015 19:00
A kufr...
...bude zase zacpany tou dementni bednou s baterkami?
Je videt, ze i po "vylepseni", ktere je spis jen ne moc aktivnim pokusem o dohnani konkurence, bude Focus v elektromobilech jen paberkovat, tohle je proste pro ne verze delana z nutnosti a na elektriku jinak Ford haze bobek.
13. 12. 2015 09:41
Re: "(vcelku moudře)"
netusim jak u Fordu, ale treba u Tesly maj od ruznych majitelu jiz reporty ze caste rychlonabijeni, tedy treba i 2-3x za den (najezd treba 100 tisic km za rok) znamena rocni ubytek kapacity cca 3-6% rocne, je to ruzne podle majitelu, asi nejznamejsi majitel Tesly Bjorn Nyland avizoval pokles u sve Tesly P85 cca 4% po 100 tisicich km, a jeho tesla S ma najeto jiz prez 200 tisic km a vetsinu "tankovani" ma na Superchargerech

u Nissanu se od majitelu treba taxisluzeb kde maji ve sluzbach Leafy a eNV200 hlasej ze baterie se meni mezi 300-500 tisici km

bude asi dost zalezet na tom jak kvalitni je elektronika ktera nabijeni ridi a jak kombinuje a vyuziva jednotlive clanky baterie, kuprikladu casto zminovana spotrebni elektronika co se tyce vydrze baterii je v tomhle ohledu uplne out, nabijeni tam je vpodstate "nerizene" a i samotna technologii baterii je totalni aušus, kdesto u elektromobilu se to ridi vpodstate nad kazdym clankem, ci nad skupinou clanku a ac nazvem je to porad stejna bateri li-ion, tak chemie je celkem hodne rozdilna
Avatar - Achernar9
13. 12. 2015 08:48
Re: "(vcelku moudře)"
To vycházelo pravděpodobně z toho předpokladu, že rychlonabíjení bateriím neprospívá. Ovšem je otázka, jestli by to nevadilo jen při častým rychlodobíjení. Ale to by měli mít ing. zmáklý a odůvodněný.
Jinak nic tak hnusnýho jako je Nissan Leaf bych si já do garáže nikdy nepořídil ! >:D Focus je vedle něho uplnej král krásy ! :yes: To ale bude už otázka vkusu jednotlivců.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku