Ford Focus Electric 2017: Druhý pokus s vylepšenou technikou
Ford zareagoval na nastupující trend elektromobilů docela rychle, už zkraje roku 2011 představil model Ford Focus Electric a v polovině následujícího roku zahájil jeho prodej. Vůz byl vybaven 92kW (později 107kW) elektromotorem s 245 N.m, mohl jet rychlostí až 135 km/h a jeho akční rádius činil 122 km. Mohli jste si k němu pořídit třeba i solání nabíječku, nabíjení z běžné elektrické sítě trvalo 4 hodiny a rychlodobíjení vůz (vcelku moudře) nepodporoval.
Auto funguje dobře, jenže úspěch se nedostavil, potíže nastaly už v prvním roce a přestože v těch dalších už byla situace lepší, stále jsou prodeje oproti leaderovi trhu Nissanu Leaf ani ne desetinové. V rámci modelového roku 2017však Focus Electric dostane vylepšenou techniku, která by ho mohla vrátit do hry.
Omlazený elektrofocus se představí v lednu 2016 v Detroitu a zdá se, že se Ford zaměřil zejména na handicap v podobě nemožnosti rychlodobíjení, protože teaserový obrázek slibuje nabití na 80 % kapacity už za půl hodiny. Novinkou také bude nový přístrojový štít s možností individualizace a asistenční systém Brake Coach, jenž bude řidiče učit, jak nejúčinněji přeměnit brzdění v energii pro akumulátory.
Modrý ovál tedy na elektřinu rozhodně nezanevřel, ostatně do roku 2020 hodlá elektrifikovat 13 svých automobilů a do vývoje a výroby této techniky investuje 4,5 miliardy dolarů.