Moskviče 408 a 412 si mnozí z nás moc dobře pamatují. Méně známou kapitolou z historie moskevské automobilky je vývoj nástupců sérií 3-5 a S. Tyto vozy se bohužel k zákazníkům nedostaly.
Minúta ticha za všetky zaujímavé prototypy Východného bloku, ktoré sa bohužiaľ nikdy nedostali do sériovej výroby.
Sleeperovi ďakujem za zaujímavý článok, o málo známych prototypoch a modeloch, ktoré u nás nejazdili sa mohol človek čo to dočítať aj vďaka zberateľskej kolekcii Kultové autá. :-)
Mrzí ma to, ale zas mi nejde načítať galéria, s tou už treba fakt niečo spraviť, reklamu načíta, fotky nie (používam Chrome).
Jojo, bohužel celý východní blok utratil za prototypy všecho možného stovky milionů možná i miliardy, ale většina se nedostala do sériové výroby. Frustrace konstruktérů a zaměstnanců vývoje musela být obrovská. A spousty projektů byla opravdu škoda
V r. 75 mohl v Rusku vyjet vůz Meridian 1700 TS, který by aspoň trošku držel krok s tehdejší dobou. [odkaz] . I přes jasnou inspiraci saabem 99 (a tak trochu předpovězením tvarů saabu 9000, což valím oči), to mohl být dobrý počin. Jenomže to by se nám sovětský občan proháněl ve voze se 71 Kw, a to zaručeně tehdejší soudruzi nemohli připustit. Škoda.
Nie je tajomstvom, že napríklad projekt FSM Beskid bol inšpiráciou pre zrod Renaulta Twingo a napríklad jednému z prototypov Lady Niva, ktorý vznikol v druhej polovici 80. rokov je až nápadne podobná Honda HR-V, ktorá prišla o 10 rokov neskôr. Bol to projekt 2323 z ktorého po výraznom obrúsení hrán vzišiel Lada/Chevrolet Niva. Tu je fotka, v pozadí vidieť nejaký rozobratý Ford, asi pri inšpiráciu. >:D
[odkaz]
Neviem kto bol dizajnérom, ale vyzerá, že robil aj Ladu 110. Škoda, že tie autá neprišli hneď na začiatku 90. rokov, bol to podľa mňa celkom fajn dizajn na tú dobu, aj keď teda tiež zrejme šlo o patrnú inšpiráciu zo západu, napríklad prototypom Audi B12 z 83.
Jj, jen jsem chtěl doplnit článek o svůj komentář, ale asi to špatně vyznělo, že o něm není v článku zmínka. Každopádně tento projekt se jevil zajímavý tím, že doposud co v Rusku v automobilovém průmyslu vzešlo, tak už jako u nich novinka, to bylo technicky i designově zastaralé, a tohle mohl být průlom.
Zkuste něco udělat s galerií, nejde otevřít.
přední náprava byla z Audi, jen tak pro zajímvost. Nakonec krom části skeletu z původní simcy 1307 skoro nic nezbylo, zvláště co se týká porevolučních vozů (92-až konec výroby)
Moc pěkný a povedený článek. musím uznat, že v té době by se jednalo o vcelku hezký a moderní automobil. Škoda, že se nedostal do výroby. Myslím si, že nebyly na výrobu peníze a asi ani vůle soudruhů.
Je to jako tenkrát. V SSSR zabili tyto nadějné projekty, u nás škodováckou parádu s italským kabátem a dnes? Auta již nejsou prioritou, jen ČR se tváří, že ano a fedruje produkci bez ohledu na zdrojovou stabilitu. Blbci u vesla jsou hrobem každé společnosti, která dopustí partajničení, kamarádíčkování, mafiánství a nestojí o poctivost a odpovědnost. V každé zemi se najdou skvělí lidé s myšlenkami na progresivní konstrukce produktů, které nám dobře poslouží a nebudou překážet. Blbci u vesla financí mají na svědomí další, tentokrát již úplný kolaps.