Dakar 2016
Méně vzduchu = méně kyslíku + menší tlak ve válci při vrcholu komprese. Je to asi takové, jako když řidič sedne z auta s dieselem do auta s benzínovým motorem srovnatelné kubatury. Také dobře pozná, že motor netáhne...
Tak Kolomý má po naději na umístění na bedně a i Top5. Během dnešní etapy poškodil řízení a hodinu a půl opravoval - škoda. 😢
Je ovšem dobré připomenout že s nižší hustotou vzduchu lineárně klesá i odpor vzduchu. Sice se to více projeví až při vyšší rychlosti ale alespoň trochu kompenzuje ztrátu výkonu
V roce 2003 přejela Tatra 805 z roku 1957 s motorem T 603 H sedla v Kyrgystánu ve výšce 3349 mnm. V roce 2011 již s motorem T613 překonala Andy a to s výškami 4800 mnm. Vše je o stylu jízdy. www.volny.cz/t805
Zajímalo by mě jak se tam teda "dýchá" elektrocentrálám.
😄
Fakt je ten, že s Alfou jsem byl jen přes dva tisíce... přes 4 už by asi problém byl.
na kole jsem nejvejs vyslap do 2700 a to sem se zadýchával uz na vychozich 800.
na lyzich nejvejs 3400 a zadny problém.
zajímalo by, kdy by se to zacalo lamat
Hodně tam závisí na kvalitě paliva a čistých filtrech sání, prach je rychle zanáší.