Žádný model auta nelze vyrábět věčně, a tak se i přelomový Citroën DS dočkal v srpnu 1974 nástupce v podobě řady CX. Byl to poslední „opravdový“ vůz značky vyvinutý ve vlastní režii.
projel galerii. CX snad zná každej, ale zaujaly mě dvě věci. V první řadě jsem si uvědomil, že ač to auto má 40 let, má i na dnešní dobu celkem moderní a svěží tvar karoserie. No a za druhé u posledních CX při pohledu na přístrojovku mě zaujala až neskutečná podobnost s posledním MB-C. Samozřejmě chybí střední tunel a citroen má navíc ty svoje "revoluční" hejblátka, ale asi fakt byli tehdy francouzi tak trochu vizionáři. ;-)
Neuvěřitelně podařené auto. V podstatě i teď by vypadal francouzský prezident, který je dokáže tak tvrdě odsoudit útoky ISIL, v tomto voze důstojněji než v DS5.
....není snímek přístrojů druhé série - tak třeba [odkaz] . (No, vlastně je, ale ne v detailu. [odkaz] .)
Možná ještě stojí zmínit klíček na levou ruku.
Tvarem čelního skla docílil Fransouzi podobnéjo oválu setřené plochy, jako Němci u Mercedesu složitým převodem u čepu ramene stírače. Setřená plocha byla nejen větší, než kruhová, ale bez použití pomocného stírače na straně řidiče umožňovala dobrá výhled řidiči u sloupku A.
Navíc se tvar okna podílel na dobré aerodynamice..
to auto má styl, na který dnešní designeři rezignovali
nebo stárnu. Když jsem v tomto voze seděl prvně jako kluk, tak mi CXka připadala jak ufo. Pamatuju si na krásné digitální mechanické přístroje a fotely v interiéru. A potom ta plavba na hydropneumatických tlumicích jednotkách a to jsem už znal GS. Krásné auto.
Me nejoblibenejsi auto. nekolikrat jsme v nemve 4 dobrovolne v sede nocovali,protoze se namz tech kreselpokalbe nechtelo...
mel jsemho proste rad, melo dusi