Technika
a zvuk fiatu s tímhle pak bude jako u Aprilie?
No u Hondy S2000 to nikomu nevadí... >😒] :-!
Zde máme vrchol techniky v maloobjemových agregátech. :yes:
A máš pro toto své tvrzení nějaký relevantní důkaz?
Tak mi ukaž někoho, kdo si dovolí představit 2-vácový agregát.
husqarna >😒]
ale ne, dvojvalec môže byť ok..ak si zoberú čas a vyladia všetko tak ako má byť :yes:
ale ne, dvojvalec môže byť ok..ak si zoberú čas a vyladia všetko tak ako má byť :yes:
Třeba já. Na dvouválcove čtyřtaktní motorce jsem něco najezdil. Je to hodně o stylu, ale chod motoru a projev je velmi - řekněme specifický. K ševelení a kultivovanosti čyřválců to má hodně daleko.
No právě, nikdo.
Ale vážně, třeba se během těch cca. 2 let dočkáme podobné "modelářské" motorizace i od někoho jiného. Pořád si ale neumim představit, že by to mělo pohánět cokoliv jiného než auto velikostí a zaměřením podobné Smartu.
Ale vážně, třeba se během těch cca. 2 let dočkáme podobné "modelářské" motorizace i od někoho jiného. Pořád si ale neumim představit, že by to mělo pohánět cokoliv jiného než auto velikostí a zaměřením podobné Smartu.
myslim,ze tie motory budu s turbom...
Dobrej postřeh. :yes:
No jasně, ale jak to mění to co jsem napsal.
Já to nepsal v konfrontaci s tebou (postřeh vzhledem k článku a dosavadnímu info), i když taky nesouhlasím, protože 0,9 turbo se 100HP a 160Nm/4,5l/100km bude bohatě dostatečnou silou i pro GP.
Zatím si tedy nedokážu představit jen atmosféru, s tou jsem ani nepočítal.
Zatím si tedy nedokážu představit jen atmosféru, s tou jsem ani nepočítal.
Je určitě správně, že FIAT se vydává cestou vývoje dvouválce, místo řezání bloku a amputace 4 válce na známé HTP. Ano tady je vidět kdo umí konstrukci a má schopnosti dotáhnout vše do konce.
Ještě k tomu článku stojí za to podotknout že nás čeká taky nová generace Multijetu 2 vyvíjená ve spolupráci s Boschem - čeká nás další skok ve vývoji moderních turbodieslů, technologie Multiair umožňující nové možnosti časování ventilů, lepší průběh krouťáku v nižších otáčkách atd. Jen tak dál.
Ještě k tomu článku stojí za to podotknout že nás čeká taky nová generace Multijetu 2 vyvíjená ve spolupráci s Boschem - čeká nás další skok ve vývoji moderních turbodieslů, technologie Multiair umožňující nové možnosti časování ventilů, lepší průběh krouťáku v nižších otáčkách atd. Jen tak dál.
A jéje, Italové se dali dohromady s těmi zlými Němci od Bosche. Jak se neco nepodaří, svede se to na němčoury. >😁
Uz to tu jednou bylo, dali se dohromady s Boschem a vzniknul CR, neco se nepovedlo?
Vždy, když se něco na Fiatu pokazí, tak zdejší fiatomilci prohlásí, že se pokazila německá součástka. >😁
a to si ešte nečítal keď minule GTI obhajoval poruchovosť passatu v teste na 100 000km tým že sa kazili talianske súčiastky >😁
každý má svojich extrémistov že
každý má svojich extrémistov že
Podle tvé logiky by se dalo tvrdit, že Fiat zase uřízl válce dva. Nebo jak to vlastně je ty konstruktére?
Blok motoru se dělá vždy nový a to v obou případech. A že daný motor sdílí komponenty s větší jednotkou je zcela normální. Hádej co mají společného motory Audi: V6, V8, či VR6 a W12?
Blok motoru se dělá vždy nový a to v obou případech. A že daný motor sdílí komponenty s větší jednotkou je zcela normální. Hádej co mají společného motory Audi: V6, V8, či VR6 a W12?
Nespolehlivost >😒]
Jsou to společný komponenty pro celý klikový mechanizmus, stejné vrtání, rozteče válců, rozvody, vačky, ventily atd. Podobnou strategii volí i Škoda.
Zrovna tak na tom bude i Fiat, zvlášť u takových motorů, které pohánějí vozy s nízkou cenou. Zde je jakékoliv sdílení komponent bráno jako velké plus, zkrátka snaha co nejvíce stlačit náklady na vývoj.
Nebo si tady někdo naivně myslí, že Fiat začal od znova, s čistým papírem?
Zrovna tak na tom bude i Fiat, zvlášť u takových motorů, které pohánějí vozy s nízkou cenou. Zde je jakékoliv sdílení komponent bráno jako velké plus, zkrátka snaha co nejvíce stlačit náklady na vývoj.
Nebo si tady někdo naivně myslí, že Fiat začal od znova, s čistým papírem?
Jistě že od znova, totiž Fiat nemusí sdílet nutně většinu komponentů, jeho motory odebírá mnoho firem napříč automobilovým spektrem, např. Ford, Opel, Saab, Suzuki atd, proto se mu zaplatí vývoj z těchto prostředků.
Ty si snad myslíš, že ty tvoje V8 a W12 VW pokrýjí takovými prodeji, že by se vyplatil samostatný vývoj těchto jednotek? Nikoliv.
Jen motory s image, výkonem a kvalitou se takto uchytí.
Myslíš, že přijde objednávka od Fiatu na HTP? >😁
Ty si snad myslíš, že ty tvoje V8 a W12 VW pokrýjí takovými prodeji, že by se vyplatil samostatný vývoj těchto jednotek? Nikoliv.
Jen motory s image, výkonem a kvalitou se takto uchytí.
Myslíš, že přijde objednávka od Fiatu na HTP? >😁
Psal jse i o šestiválcích. Jasně kromě Audi, Bentley, VW, Porsche, Škody a menších výrobců jako Spyker, Gumpert, Artega...ty motory vlasně nikdo nepoužívá >😁 .
Které motory zdílí Fiat s Fordem?
Které motory zdílí Fiat s Fordem?
Jsem zvědavej, jak Fiaťáci vyřešej vibrace dvouválce. Klukům z Vlkohradu se to u tříválců nepovedlo a máme z toho katastrofu v podání HTP nebo TDI 1.4.
Klid, klid, klid. Mám velmi důvěrné zprávy, že níž už to nepůjde, s jednoválcem se prý do GP nepočítá... >😁
No, ale vážně, za tohle náleží Fiatu velká pochvala. Fiat není nějakým výrobcem drahých aut, vyrábí auta pro majetkově skromněji vybavené spoluobčany a tohle myslím je ten správnej fiatah na branku. Trochu mě jen vyjukal ten dvouválec v subkompaktu... ale nakonec, Grande Punto není žádný závodní stroj (ani nevím zda už se konečně po bezmála čtyřech rocích výroby nabízí ve verzi hot?), takže do delvity s ním člověk hravě dojede. Jenom za... Cromu bych se cudně přimlouval... do Cromy snad ne?... 😄
No, ale vážně, za tohle náleží Fiatu velká pochvala. Fiat není nějakým výrobcem drahých aut, vyrábí auta pro majetkově skromněji vybavené spoluobčany a tohle myslím je ten správnej fiatah na branku. Trochu mě jen vyjukal ten dvouválec v subkompaktu... ale nakonec, Grande Punto není žádný závodní stroj (ani nevím zda už se konečně po bezmála čtyřech rocích výroby nabízí ve verzi hot?), takže do delvity s ním člověk hravě dojede. Jenom za... Cromu bych se cudně přimlouval... do Cromy snad ne?... 😄
zato voplastovanú scout verziu u GP postrádam
Ak sa chceš niekomu posmievať a použiješ Češtinu, aspoň píš po česky. Takto si smiešný, možno aj sám sebe.
tri písmená B-A-N
Zdá sa mi, že nepoznáš abecedu.
Pocuvaj, Ty dostavas od GTI-ho neake protiplnenie? Mozes ho pekne vyfajat po vydarenom dni ritolizacstva? Alebo ti naserie do huby, lebo to mas rad, a vsetko od GTI0ho je zlate, a dobre?
Ty si teda divny clovek, ty vsevedko...
Ty si teda divny clovek, ty vsevedko...
Neviem, prečo sa k tomu staviaš tak skepticky. Na druhej strane- navidím nejaký extra význam nateraz. Ale do Cromy? Čo to je? Naposledy som to videl niekde na fotkách... 😲 Ale možno, ten hybrid kombi-MPV, teda najpraktickejších aut, pritom so zlou variabilitou ponúknu s dvojvalcom...
Svět se zbláznil, držte se ! Doba slabých a kvílících vozů nejen že nekončí, ale pravděpodobně bude mít svého krále ... 😒 😒 😒 😒
slabých? kvíliacich možno ale tá 70kw verzia môže byť v takej 500-ke riadne žihadlo
Žihadlo ?? To jako, že by to mohlo být sportovní ?? No, vzhledem k degradaci slova sportovní ve vztahu k automobilovému průmyslu je i tohle možný.
Takovej výtvor s žihadlem by tak maximálně zasloužil rozmáznout plácačkou.
Takovej výtvor s žihadlem by tak maximálně zasloužil rozmáznout plácačkou.
slovo športový si použil ty 😉
žihadlo myslím vo význame živé..ako B segment s jedna šesťkou..nie fábču 1.2 s nápisom sport-line na dverách..
žihadlo myslím vo význame živé..ako B segment s jedna šesťkou..nie fábču 1.2 s nápisom sport-line na dverách..
Fiat, ten proste milujeme. Máme ho v krvy. Ten veľký automobil, ten skvost, ktorý zmotorizoval Taliansko. Proste úžasný. V roku 190... Aha, teraz je tu šúčastnosť. Nuž, zdá sa, že Fiat si chce zakladať na IMAGE výrobcu malých aut. Namiesto toho, aby si už konenčne začal budovať IMAGE, aký mu patrí. Na druhej strane-prečo nie? Len sa mi nezdá, že je potrebný už teraz.
a aký IMAGE podľa teba prináleží fiatu?
Akéhosi mainstreamového lowendu. Vidíš, VW prémiový mainstream, Fiat mainstreamový lowend. Pritom VW bol ešte v ... keď Fiat už vyrábal veľké autá. Ach, takto si zničiť značku.
zase slovíčkárenie s hyper-uber-subpremium mainstream..fiat si v ničom nezadá trebárs s VW..len sa proste zameriava na malé autá a VW má úspechy prevažne od nižšej strednej
teraz ale pozor, fakt že fiat vie najmä malé autá z neho nerobí lowend..nedávno sa to tu pretriasalo v diskusii o lowendovej značke koncernu fiat
teraz ale pozor, fakt že fiat vie najmä malé autá z neho nerobí lowend..nedávno sa to tu pretriasalo v diskusii o lowendovej značke koncernu fiat
Pretriasal sa tu leda tak marianek, keď nám tu vysmetloval, že totiž Fiat má väčšiu IMAGE než Audi. Tá diskusia ma natoľko znechutila, že radšej som hneď klikol inde.
A mimochodom, práve podľa zamerania na kategóriu sa určuje kategória značky. Malé autá-lowend. Bohužiaľ. Croma je len akýsi tieň bývalej slávy.
chyba lávky..aj malé autá môžu byť prémiové, lowendové či bežné (v tvojom jazyku mainstreamové)
Ale darmo, keď Fiat končí v nižšej strednej triede.
dobre, končí..a čo s tým?
No že je to lowend.
takže podľa teba značka zameraná na malé autá je automaticky lowendová..tj že malé auto nemôže byť prémiové alebo mainstreamové?
Ale môže, ale čo na tom, keď končí nízko?
aby sme sa zbytočne neopakovali: modelová ponuka končí nízko, ale NIE JE TO LOWEND..lowend je tata nano
To není low end, to už není snad ani auto. :-!
Já hovorím o značke celej.
ja tiež..tata ako značka je v našom ponímaní lowend..a to vyrába autá od veľkosti nano až po veľké pick-upy
Veď som povedal, že fiat je mainstreamový lowend
to je dosť kostrbatý pojem..definuj mainstreamový lowend..
Ty si iný e😜ort...povedz mi, na čo iné používaš mozog namiesto premýšľania?
Ty si tak sportý Ľuboško, ani sa nečudujem, že si pracoval ako zvárač. >😁
bobišku, až budeš umět svařovat jako profesionální svářeči tak ti vyseknu hlubokou poklonu. To není jako když slepíš dvě sušně k sobě vědátore.
Nechapu proc tu nekteri diskutujici skoro "panikari" nebo se posmivaji downsizingu v podani Fiatu. Jde preci o jedine: snizeni ekologicke zateze zpusobene provozem automobilu spolu se snizenim nakladu na jeho provoz. Tato snaha je jednoznacne chvalihodna a vsichni lide kterym zalezi na zivotnim prostredi by se meli radovat! Misto toho se tu ozyvaji posmesky. Nebo jsem snad neco nepochopil?
[odkaz]
nemyslim, ze snaha o snizovani emisnich limitu je utopie! Nekde se proste zacit musi! Ano mas pravdu v tom, ze zlepseni v jedne oblasti neznamena v globalnim meritku velkou zmenu. Zmeny ale nutne jsou a rezignace nebo ignorace je cestou do pekla. Ps: i ja obdivuju silna rychla auta, ale problem neni jen v nich. Problem je daleko obecnejsi. Ted se emise spalovacich nejen motoru snizuji. V budoucnu nahradi spalovaci motory jina technologie...to je vyvoj v tomto pripade vice nez prirozeny, nutny.
Takže chceš začať u minimálneho zdroja? Zaujímavé.
nevim co je minimalni a co je maximalni zdroj emisi, ale rekl bych, ze pri mnozstvi automobilu ve vyspelem svete to zanedbatelny zdroj asi nebude. Zadne konkretni statistiky k dispozici nemam, proto nemuzu porovnat jak velky vliv automobilizmus celkove na zivotni prostredi ma. Nicmene porad je tu argument c.2 a to je snizovani svetovych zasob ropy, tedy je logicke snizovat spotrebu pohonnych hmot.
Ale moderné autá sú minimálny zdroj emisíí či nie?
jedno auto ano, ale co kdyz jich je 100 000 000?
Nehlede na to ze zdaleka ne vsechna auta jsou moderni. Tento smer vyvoje Fiatu vnimam jako byt moderni byt ekologicky. Myslis ze snizovat emise u automobilu nema smysl? Ja si myslim, ze ma a dodavam, ze tento trend by se nemel tykat jen automobiloveho prumyslu.
Nehlede na to ze zdaleka ne vsechna auta jsou moderni. Tento smer vyvoje Fiatu vnimam jako byt moderni byt ekologicky. Myslis ze snizovat emise u automobilu nema smysl? Ja si myslim, ze ma a dodavam, ze tento trend by se nemel tykat jen automobiloveho prumyslu.
Pozri sa, a čo tie chemické továrne, tepelné elektrárne? Oproti ním je aj veľa moderných áut nič. Aj keď 100 000 000 asi nie.
ano ja se nechci prit co je vetsim zdrojem znecisteni na Zemekouli. Jen rikam ze automobily jednim z tech zdroju nepopiratelne jsou a myslim, ze ne nezanedbatelnym. Proto je dobre, ze se vyrobci snazi minimalizovat tento efekt, mimo to ze se snazi snizovat naklady na provoz takovych to automobilu. To je jednoznacne chvalihodna snaha.
A je to tu. Riešime zase kúpu auta. V tomto prípade tu síce opäť nemáme trio, že totiž do Fínska pre Fiat Bravo so zimnými pneu, ale celkom iste to, že miestny plejstejšnoví kovboji, ako cih volá GTI, a v tomto prípade doslova, si mýslia snívanie s kpou auta. Alebo si robia srandu. Vieme iste jedno: Že istý MUŽ , istý JOUDA to myslí MSRTEĽNE vážne! >😁
Už se těším na zdejší testy, jak nám budou bazalkáři pak vysvětlovat, že třes za jízdy uklidňuje... >😁 že se ti na semaforech aspoň výborně setřese nákup... >😁 a že jako vlastně... když to vezměš kolem dokola, co je přes litr je vlastně nemorální... 😄
Přemýšlím nad slangem... GRANDE TUPLÁK... to by šlo ne? 😉
Přemýšlím nad slangem... GRANDE TUPLÁK... to by šlo ne? 😉
To ale evoukuje slovo tulák, hoci pripomína mi to niečo tupé. Ale celkom iste mi sedí "JOUDA MUŽ". 😄 :yes:
v downsizingu nevidím nič sockárske, ty snáď áno..?
Downsitzing není špatný, ale ubírat válce? Je to potřeba? Nebude mít takový motor více negativ?
Nespojuj downsizing se snižováním počtu válců... jde prioritně o snižování objemu. Co sem motáš nějaké sockářství? ;-\
ako som už napísal..downsizing v maloobjemových motoroch proste niekam ísť musí..štvorvalec (a aj trojvalec) pod 0,8l je hlúposť
aj mercedes nahradí dvanásťvalec dva krát preplňovaným osemvalcom..teda nie len že zníži objem
aj mercedes nahradí dvanásťvalec dva krát preplňovaným osemvalcom..teda nie len že zníži objem
Už jsem se lekl, že napíšeš, že ten 12ti válec nahradí licencí od fiatu... >😁 Tohle jsi asi nezvolil šťastně...
VW 1,2 HTP :yes: :yes: :yes: :yes:
No, to je maloobjemový tříválec... mistrovský motor, základní VW motorizace napříiklad ve Fabii. Má nadrpůměrnou pružnost, je úsporný. Patří k uživatelsky nejpříjemnějším základním motorům třídy. Zkus jinou konkurenci v základu, s kritikou HTP u lidí, co tomu rozumí tu uspěješ težko.
trojvalec nevadí a dvoj už hej
No nevim GTI jezdil jsem s novou fabii 1,2 HTP a moc usporná teda není pokud teda 8L pro tebe není super spotřeba. Já mám teda jiné představy o úsporné spotřebě.
Musel jsi jí šlapat na krk nebo ten motor nebyl ještě zajetý. Běžnou předpisovou jízdu musíš normálně udržet někde kolem 6 - 6,5 litrů na sto.
NO to máš pravdu musel aby to trochu jelo. Jsem zarytý Fiaťak, ale nechci škodovku nijak hanit jen proste ten motor se nepoved jo a měl najeto 60tis.
Neviem ako tebe, ale mne 6-6,5 litrov od motoru 1.2HTP teda ziadna slava neni. Civic to skoro dokaze s 1.8-kou, a to aspon aj ide, ked potrebujes, vlastne aj vtedy, ked ani sa o to nesnazis.
Jak píše GTI, s HTP se člověk musí naučit jezdit. Tys to očividně nezvládl.
Dlouhodobý průměr jde udržet bez problému pod 7 litry.
Dlouhodobý průměr jde udržet bez problému pod 7 litry.
Ak nejazdíš denne v 4 alebo 5 ľuďoch. Plus nejakých 50-70 kg v kufri. Deficit výkonu a absenciu jedného valca už poznať, z auta sa stáva lemra a spotreba ide hore...
Auto, s ktorým sa musíš naučiť jazdiť, aby bolo znesiteľné, stojí za hojno.
Auto, s ktorým sa musíš naučiť jazdiť, aby bolo znesiteľné, stojí za hojno.
HTP není auto pro 4-5 lidí. To je motor na hrkání po městě. :-!
S litrovým motorem taky nebudu zaclánět na dálnici.
S litrovým motorem taky nebudu zaclánět na dálnici.
Tak čo potom robí taký motor vo 4-5 miestnom aute?
Protože menší auto škodovka nevyrábí? Třeba? Co tak začít myslet?
No neviem, tak skúsiť to hádam môžeš...
Podľa tvojej "logiky" ak Fiat prestane vyrábať malé autá, tak bude dávať dvojvalec do Cromy z toho pragmatického dôvodu, že to bude najmenší model v ponuke. Logicky do neho teda musí ísť aj najmenší motor v ponuke.
Vyvstáva z toho otázka: prečo teda Škoda vyrába menšie motory ako autá? A platí to aj opačne? Myslíš, že by Tatra, ak by robila auto veľkosti Fabie, dávala do neho svoj 3,5 liter do V, pretože menší motor nemá? >😁 >😁 >😁
Podľa tvojej "logiky" ak Fiat prestane vyrábať malé autá, tak bude dávať dvojvalec do Cromy z toho pragmatického dôvodu, že to bude najmenší model v ponuke. Logicky do neho teda musí ísť aj najmenší motor v ponuke.
Vyvstáva z toho otázka: prečo teda Škoda vyrába menšie motory ako autá? A platí to aj opačne? Myslíš, že by Tatra, ak by robila auto veľkosti Fabie, dávala do neho svoj 3,5 liter do V, pretože menší motor nemá? >😁 >😁 >😁
Opravdu začni používat mozek.
Škoda má nejmenší auto Fabii, nejmenší motor má HTP. Logicky tedy montuje HTP do Fabie.
A kté logice, cos tady předvedl ty, se nehlásím, to je tvá pokřivená dedukce, která nemá se zdravým rozumem co dočinění.
Škoda má nejmenší auto Fabii, nejmenší motor má HTP. Logicky tedy montuje HTP do Fabie.
A kté logice, cos tady předvedl ty, se nehlásím, to je tvá pokřivená dedukce, která nemá se zdravým rozumem co dočinění.
Kdo si pořídí 1.2HTP na denní ježdění ve 4-5 lidech a 50-70kg v kufru, tak neni normální a chyba opravdu neni v autě.
Musíš brať ale v úvahu fakt, že je to naša firemná realita.
Chyba nie je v aute? Tak mi vysvetli, prečo sa do auta so 4-5 miestami na sedenie a kufrom cez 400 litrov montuje motor, ktorý svoju prácu nezvláda? Chyba je len a jedine v aute. Resp. v použitom motore.
Chyba nie je v aute? Tak mi vysvetli, prečo sa do auta so 4-5 miestami na sedenie a kufrom cez 400 litrov montuje motor, ktorý svoju prácu nezvláda? Chyba je len a jedine v aute. Resp. v použitom motore.
A proč by proboha automobilka neměla nabízet nejlevnější variantu s malým motorem pro nenáročné uživatele (víkendoví jezdci mezi vesnicemi, poštovní doručovatelky, servisák přes počítače pro oblast Prahy apod.). A nebo by Škodovka měla jít cestou Smartu - originální konstrukce nevyužívající žádný stávající model s velmi úzkým zaměřením (ale bohužel díky samostatnému vývoji i odpovídající cenou). Jestli tvůj zaměstnavatel kupuje tyto auta a pak vás nutí jezdit v plném obsazení, tak opět platí - chyba neni v autě. A hlavně (a píši to už asi po 50té) cožpak Škodovka kohokoliv nutí kupovat HTP a prezentuje ho jako dálniční křižník ?? Motor nezvládá svoji práci ?? Když i jakékoliv auto z nižší střední, které nemá špičkovou motorizaci naložíš na maximum, tak jde dynamika taky do..... Pokud jakékoliv auto pod 200HP+ s odpovídajícím krouťákem (turbo,kompresor) naložíš, tak nemůžeš čekat zázraky a není to problém pouze Škody.
P.S. Radši si stěžuj ve firmě
P.S. Radši si stěžuj ve firmě
Priateľu, problém je v tom, že tá dynamika je HTP v p rdeli aj pri pomerne prázdnom aute...
No tak není, protože má jinak poskládanou převodovku, takže ten motor je velmi točivý a nakrátko zpřevodovaný a přesně se hodí jak do města, tak i příměstského provozu.
Koukám pánové jossalito a GTI shazují ostatní co mají jiný názor a stojí si za ním, přitom stále dokola melou ty svý stejný a jednoduchý písničky... Vážně si oba myslíte, že na to máte?!
Obhajovat motor 1.2 HTP se spotřebou do 7 litrů, když se s tím někdo naučí... a komu už teď shazovat předmětný 2-válcový motor, na kterém se vývojově podílí hodně koncernových vývojářů... Nevím, nevím a hlavně ani nevěřím jestli byste byly oba dva schopni prokázat více vědomostí a schopností, než ti zainteresovaní konstruktéři. Zkuste zapojit hlavu...je možné,že by ten vývoj dle vás téměř "nefunkčního" motoru jen tak někdo platil, kdyby to byla tak nesmyslná cesta? Malá rada...hlava není od toho aby nepršelo do krku vy dva chytrolíni! :no:
Obhajovat motor 1.2 HTP se spotřebou do 7 litrů, když se s tím někdo naučí... a komu už teď shazovat předmětný 2-válcový motor, na kterém se vývojově podílí hodně koncernových vývojářů... Nevím, nevím a hlavně ani nevěřím jestli byste byly oba dva schopni prokázat více vědomostí a schopností, než ti zainteresovaní konstruktéři. Zkuste zapojit hlavu...je možné,že by ten vývoj dle vás téměř "nefunkčního" motoru jen tak někdo platil, kdyby to byla tak nesmyslná cesta? Malá rada...hlava není od toho aby nepršelo do krku vy dva chytrolíni! :no:
Tvůj nick ukazuje jednoznačně na nezaujatost toho, co píšeš.
Jak říkám, s dvouválcem sem toho hodně najezdil na motorce a ten motor má sice své kouzlo, ale rozhodně nevykazuje klid a linearitu čtyřválců.
Mimochodem, možná bys taky mohl projevit ty svoje znalosti a vysvětlit konstruktérům ve VW a Škodovce, že HTP je vlastně něco hrozného >😁
Upřímně, pokud bys něco znamenal v konstrukci motorů, nebudeš zde psát tyto kraviny. Takže to co píšeš o mě, platí beze zbytku také pro tebe. 😉
Jak říkám, s dvouválcem sem toho hodně najezdil na motorce a ten motor má sice své kouzlo, ale rozhodně nevykazuje klid a linearitu čtyřválců.
Mimochodem, možná bys taky mohl projevit ty svoje znalosti a vysvětlit konstruktérům ve VW a Škodovce, že HTP je vlastně něco hrozného >😁
Upřímně, pokud bys něco znamenal v konstrukci motorů, nebudeš zde psát tyto kraviny. Takže to co píšeš o mě, platí beze zbytku také pro tebe. 😉
No možná by si měli konstruktéři ve VW odzkoušet třeba 1,2 16V v Hondě Jazz, ten jezdí za 5,6 l/100 naprosto běžně
Ale ako moze niekto presvedcovat ludi o tom, ze 1.2 HTP je skvely motor, ked sam tvrdis, ze to dlhodobo jazdi pod 7 litrov!!!, to je hrozne vela, ak k tomu pripocitam, ze podla teba je to auto pre jednu osobu. Takze, uplne nevyuzitelny motor, do auta, ktore potom bude idealne pre jednu osobu, tak potom sa pozri na 1,4 z Cee'du tak tam si mozu sadnut aj 4 osoby, a ani tak nezerie viac ako 7 litrov, tak o com je teda rec?
Asi o tom, že si toho Ceeda klidně kup. :-!
HTP je skvělý motor do města, na zahrádku a chalupu a pro důchodce. Tohle se po něm chce a tohle zvládne. O čem je tedy řeč? O tom, že ho tady mnozí vidí v autě na dálnici? Jak psala figurka, chyba není v autě....
HTP je skvělý motor do města, na zahrádku a chalupu a pro důchodce. Tohle se po něm chce a tohle zvládne. O čem je tedy řeč? O tom, že ho tady mnozí vidí v autě na dálnici? Jak psala figurka, chyba není v autě....
Ak je to skvely motor pre tych, co hovoris, tak nech neargumentujete tym, ze zerie "iba" 7 litrov, lebo takato spotreba fakt prednostou u takych motorov-nemotorov neni.
Já taky nikde netvrdím, že s ním musíš jezdit za 7. Tvrdím, že s ním můžeš jezdit jak za 5 a když to neumíš i za 8.
3 valce sú rozhodne väčšia blbosť ako dva - nepomer hmoty proti sebe sa pohybujúcich piestov spôsobuje väčšie vibrácie ako dvojvalec, použitie vyvažovaieho hriadeľa je nutnosťou. HTP je znesiteľný v krátkej Fabii, do kombi, najmä keď využívaš jeho kapacitu a nosnosť, ani omylom. Je to proste slabé, a stále to točiť do 3-4 tisíc otáčok, to je trápenie.
3 valce sú blbina aj u diesla, paradoxne zase u Fabie. Do 2000 otáčok je to zdochlina, ožije tak pri 2 a pol, aj to nestačí pohladiť plyn (ako som zvyknutý napríklad u 1.5dCi/60kW), treba ho zošliapnuť fest, okamih počkať a až potom motor potiahne. Za patričnej zvukovej kulisy, rev chudáka trojvalca prehluší aj 20-ročný Zetor...
3 valce sú blbina aj u diesla, paradoxne zase u Fabie. Do 2000 otáčok je to zdochlina, ožije tak pri 2 a pol, aj to nestačí pohladiť plyn (ako som zvyknutý napríklad u 1.5dCi/60kW), treba ho zošliapnuť fest, okamih počkať a až potom motor potiahne. Za patričnej zvukovej kulisy, rev chudáka trojvalca prehluší aj 20-ročný Zetor...
Ale ale, jsi snad úplně hluchý? 3 válcové TDI sice není nikterak kultivované, ale "20-ročný" Zetor je teda jiný kafe, pane nahluchlý. :-!
tak tohle byl direkt na solar dottore. Je vidět že jsi veselá kopa a máš smysl pro jumor.... >😁 Bravo HTP, bravo GTI, bravo dottore... >😁 >😁
Chceš říci, že 6-7 l/100 km je u motoru o objemu 1,2 litru a výkonu 47/51 kW dobrá spotřeba?
Honda Jazz, která má daleko větší čelní plochu, s 1,2 jezdí při běžném stylu jízdy za 5,3 l/100km a když jsem tomu šlapal já po krku, tak jsem se dostal nanejvýš na 5,7 l/100 km.
S Fabii 1,2 HTP se není problém dostat klidně i na 9 l/100 km. Při hodně úsprné jízdě ve dvou se dá těch 6, ale to je už zdržování provozu.
Mimochodem výkon HTP je hodně sporný díky jeho křivce točivého momentu.
Přesedlal jsem do HTP (má stejně kW a dokonce více Nm než auto moje) a vyrazil na mnou známý úsek. Předemnou dva kamiony, dlouhý rovný úsek, v protisměru nikdo. Podřadím na 3, sešlápnu, jo poskočilo to na 90 km/h, dál nic, dám 4... zrychlení nikde, výkonový Mt.Blanc k nenalezení. Byl jsem rád, že jsem se vůbec dostal před jednoho krále silnic.... S HTP se jezdit dá, ale rozhodně patří k "lowendu" maloobjemových motorů...
Honda Jazz, která má daleko větší čelní plochu, s 1,2 jezdí při běžném stylu jízdy za 5,3 l/100km a když jsem tomu šlapal já po krku, tak jsem se dostal nanejvýš na 5,7 l/100 km.
S Fabii 1,2 HTP se není problém dostat klidně i na 9 l/100 km. Při hodně úsprné jízdě ve dvou se dá těch 6, ale to je už zdržování provozu.
Mimochodem výkon HTP je hodně sporný díky jeho křivce točivého momentu.
Přesedlal jsem do HTP (má stejně kW a dokonce více Nm než auto moje) a vyrazil na mnou známý úsek. Předemnou dva kamiony, dlouhý rovný úsek, v protisměru nikdo. Podřadím na 3, sešlápnu, jo poskočilo to na 90 km/h, dál nic, dám 4... zrychlení nikde, výkonový Mt.Blanc k nenalezení. Byl jsem rád, že jsem se vůbec dostal před jednoho krále silnic.... S HTP se jezdit dá, ale rozhodně patří k "lowendu" maloobjemových motorů...
Úsporná jízda s Fabií HTP při dodržování limitů ve dvou je to za 4.8. (47kW) :-!
Jak píšu, kdo rozumí autu a motoru, ten nemá problém jezdit, nezdržovat a mít spotřebu opravdu nízkou. Naproti tomu, kdo má těžkou nohu, neumí řadit a hlavně myslet, tak se pak dočká spotřeby klidně 8 litrů.
Jak píšu, kdo rozumí autu a motoru, ten nemá problém jezdit, nezdržovat a mít spotřebu opravdu nízkou. Naproti tomu, kdo má těžkou nohu, neumí řadit a hlavně myslet, tak se pak dočká spotřeby klidně 8 litrů.
Jestli ses nedostal vys jak na 5,7litru se spotrebou u Jazzu kdyz jsi tomu udajne "slapal" na krk, tak si nemuzu pomoct, musel jsi jet jako snek. Jinak to neni mozne. Dej mi do ruky tvoje auto a taky ti ukazu jak si cucne 9 😄
Este pred par rokmi mal Fiat motor stvorvalec 1.2 s 80 konmi.Myslim,ze bol o moc lepsi ako HTP.
Zkus fordí základ 1.2 snad 44kW. To je katastrofa pod kapotou. Ta pružnost, ten výkon .... hmmmm. :no: :-!
Na obranu slabého motora ukazovať na iných, že sú ešte horší, to je trochu trápne, nie? Ak je to vôbec pravda, neviem, neskúsil som, ale na tom ani nezáleží.
známé či neznámé názvy😒br />
canelloni – duté válečky plněné masem či zeleninou
cappelletti – jejich podobu můžeme přirovnat ke kloboučkům hub
farfalle – poznáte je podle tvaru motýlích křídel
pappardelle – toskánská verze známějších tenkých nudlí fettuccine
penne – jednoduše „krátké a duté“
radiatori – krátké a žebrované
ravioli – plněné malé polštářky
tagliatelle – relativně široké, delší nudle
tortelini – těstoviny plněné a stočené do kroužků
dvouhrnek - budoucí raketa boloňských dálnic
canelloni – duté válečky plněné masem či zeleninou
cappelletti – jejich podobu můžeme přirovnat ke kloboučkům hub
farfalle – poznáte je podle tvaru motýlích křídel
pappardelle – toskánská verze známějších tenkých nudlí fettuccine
penne – jednoduše „krátké a duté“
radiatori – krátké a žebrované
ravioli – plněné malé polštářky
tagliatelle – relativně široké, delší nudle
tortelini – těstoviny plněné a stočené do kroužků
dvouhrnek - budoucí raketa boloňských dálnic
Kua...som bezmocný. Navtech našiel ďalši spôsob ako vyvolať hlad. 8-s 😲 😉
Přiběhli jste právě z práce, doma prázdná lednice a spíž, zkuste se podívat jestli nenajdete suroviny na tuto rychlou a zdravou večeři, která má ještě navíc nepřeberné množství variant.
Potřebujete😒br /> * 2 ks taveného sýra
* 1 středně velká cibule nebo pórek
* trošku oleje
* 1.5 dcl - 2 dcl mléka nebo smetany
* sůl
* pepř
* špagety /mohou být i kolínka, mušle/
Postup😒br />
Cibuli nakrájíme na kostičky /spodní část pórku na kolečka/, osmahneme ji na oleji "dosklovata"
a přidáme rozpustit sýr, do rozpuštěného sýru přilijeme mléko nebo smetanu, osolíme opepříme
a ještě krátce povaříme. Omáčkou přeléváme špagety, které jsme uvařili dle návodu na krabičce.
Potřebujete😒br /> * 2 ks taveného sýra
* 1 středně velká cibule nebo pórek
* trošku oleje
* 1.5 dcl - 2 dcl mléka nebo smetany
* sůl
* pepř
* špagety /mohou být i kolínka, mušle/
Postup😒br />
Cibuli nakrájíme na kostičky /spodní část pórku na kolečka/, osmahneme ji na oleji "dosklovata"
a přidáme rozpustit sýr, do rozpuštěného sýru přilijeme mléko nebo smetanu, osolíme opepříme
a ještě krátce povaříme. Omáčkou přeléváme špagety, které jsme uvařili dle návodu na krabičce.
Tento recept je tak internátne "profláklý" ako napr. Morcadela. Zhltol som Horalku. Mám dnes deficit sladkého. 😉
pridaj ešte trochu sušeého alebo čerstvého cesnaku a zaručujem sa, že príde aj sused a budeš sa musieť deliť >😁
Já myslim, že tomu taveňáku nepomůžou ani ty kolínka, natož česnek.
Ver tomu, že áno. Inak ja to robím opačne. Najprv z mlieka a múky omáčku (bešamel), a až do nej pridať tie taveňáky. Diametrálny rozdiel. 😉
No, když ti to chutná ;-\
Skús, a budeme dvaja. Inak ja to kombinujem ešte s pol kilom šunky, sáčkom parmezánu a čerstvou bazalkou...
Taveňák s parmezánem, to je pro mě asi jako si dát na BMW gumy Kumho.
Vychádzaš z faktu, že taveňák je humus. Ale aj taveňák môže mať dobrú značku. 😉
Jednoznačne chvála Fiatu. Konečne sa poriadne začal angažovať tam, kde je už dávno doma. Malé autá mu priniesli najviac slávy, malé autá ho spasia aj v časoch krízy, šetrenia aj ekológie. S malými autami to proste Fiat vie lepšie než ktokoľvek iný.
Dvojvalec? Prečo nie? Tichý a výkonný diesel s pokojným chodom a minimom vibrácií bol pred dvomi desaťročiami tiež iba útópiou.
Docela som na tie dvojvalce zvedavý, držím palce. :yes:
Dvojvalec? Prečo nie? Tichý a výkonný diesel s pokojným chodom a minimom vibrácií bol pred dvomi desaťročiami tiež iba útópiou.
Docela som na tie dvojvalce zvedavý, držím palce. :yes:
Klasika od nejmenovaného
dvouválec Fiat = šmejd
tříválec VW group = jediná hvězda na nebesích, jenž boha se dotýká
dvouválec Fiat = šmejd
tříválec VW group = jediná hvězda na nebesích, jenž boha se dotýká
No já bych to viděl spíš tak😒br />
Uvedeno HTP😒br />
Fiaťáci - fůj, my máme moderní čtyřválce, HTP je zastaralá sra*ka ala wartburg, kam to spěje...
4 roky na to Fiat oznámí dvouválce (ala maluch)😒br />
Fiaťáci - super, high-tech! Fiat jde vzorem všem ostatním! Už jen půlválce a jsme šťastni!
A vůbec už nevezmou v potaz, že u VW začal downsizing už daleko dřív to čemu se dřív smáli nyní sami aplikují (v ještě absurdnější podobě...) Nehledě v potaz, že sám Fiat ty motory Fire které chce nahradit považuje za již několik desítek let překonané (ale dle fiaťáků byly ještě před týdnem naprostý high-tech, oproti HTP)... nu což, časy se mění... 😄 😄 😄
btw stejná situace byla u 1.4TSI v 1.4 T-JET. Napřed vykřikovali že to ni nevydrží, rozpadne se to po 100Km...no a uběhly dva roky a hned se ohánějí jak to je super motor, nic nežere, pozávodí i McLaren F1... >😒]
Uvedeno HTP😒br />
Fiaťáci - fůj, my máme moderní čtyřválce, HTP je zastaralá sra*ka ala wartburg, kam to spěje...
4 roky na to Fiat oznámí dvouválce (ala maluch)😒br />
Fiaťáci - super, high-tech! Fiat jde vzorem všem ostatním! Už jen půlválce a jsme šťastni!
A vůbec už nevezmou v potaz, že u VW začal downsizing už daleko dřív to čemu se dřív smáli nyní sami aplikují (v ještě absurdnější podobě...) Nehledě v potaz, že sám Fiat ty motory Fire které chce nahradit považuje za již několik desítek let překonané (ale dle fiaťáků byly ještě před týdnem naprostý high-tech, oproti HTP)... nu což, časy se mění... 😄 😄 😄
btw stejná situace byla u 1.4TSI v 1.4 T-JET. Napřed vykřikovali že to ni nevydrží, rozpadne se to po 100Km...no a uběhly dva roky a hned se ohánějí jak to je super motor, nic nežere, pozávodí i McLaren F1... >😒]
Čo bolo prv, VW 1.4 TSI alebo turbo u malého benzínu u Fiata? >😁
nikto z diskuterov ten motor este ani nevidel a uz tu GTI & co. vedia, ze to bude prepadak. ale potom nechapem, naco (!!!!!!) by niekto stracal vyvojom drahocenny cas a peniaze 8-s
Nikdo z kritiků tu nenapsal, že to bude propadák.
Ovsem je tu par kritikov ktory by sa do krvi pobili za TDI PD, aky to bol fasa motor, ale tomuto motoru pretoze je od Fiatu, idu vycitat nekulturnost, vibracie a to ho videli len na obrazku >😁
Prosim GTI neukamenuj mě za tenhle příspěvek.
Jen chci říct že FIAT je po Motorické stránce velký průkopník.
Jen si vzpomeňme když přišli s Alfou v 98 s prvním CR ano ty motory měly své dětské mouchy, ale kde je teď dokonce i Sám velký VW koncern uznal že se se svým PD nechytá, pak to pokračovalo úspěšným downsizengem (pardon nevim přesně jak se to píše) a hle ostatní přišly taky na to že tudy vede cesta. Takže jestli FIAT ten FIAT který se ještě před 6 lety zmítal v krizi sazí na 2hrnky tak mu plně důvěřuji. A věřím že ostatní pujdou stejnou cestou. někdo dřív a někdo později.
Jen chci říct že FIAT je po Motorické stránce velký průkopník.
Jen si vzpomeňme když přišli s Alfou v 98 s prvním CR ano ty motory měly své dětské mouchy, ale kde je teď dokonce i Sám velký VW koncern uznal že se se svým PD nechytá, pak to pokračovalo úspěšným downsizengem (pardon nevim přesně jak se to píše) a hle ostatní přišly taky na to že tudy vede cesta. Takže jestli FIAT ten FIAT který se ještě před 6 lety zmítal v krizi sazí na 2hrnky tak mu plně důvěřuji. A věřím že ostatní pujdou stejnou cestou. někdo dřív a někdo později.
Nechci nic říkat, ale neměl VW to svoje PD právě z toho důvodu, že v té době se nějaký CR na něj absolutně nechytal ať už se jedná o spolehlivost, nebo spotřebu? Však už tehdy bylo známo, jaké limity technologie PD má a sám VW tehdy prohlašoval, že až nastane doba, kdy CR překoná PD tak k němu přejde, což nyní dělá? Aneb, proč se ohánět ve své době nějakou "novinkou", která je při uvádění jen nedonošený zmetek, který ani nepřekoná současné technologie? Příkladem budiž takové první CPU Pentium 4. Spotřeba jak lokomotiva, výkon ani zdaleka né takový jak tehdejší PIII a Athlon...hlavně že fajnšmekři měli "high-tech"...
Ty máš tiež na zadku vypálený znak VW, že? :-!
Zaujímalo by ma, kto vlastne si. Fungl nový nick, a hneď také fundované názory...
Na nováčika v diskusii rozhodne nevyzeráš?
Zaujímalo by ma, kto vlastne si. Fungl nový nick, a hneď také fundované názory...
Na nováčika v diskusii rozhodne nevyzeráš?
Neboj, VW na zadku vypáleno nemám. >😁 A nový de-facto jsem. Doteď jsem to sledoval spíš jen pasivně, nyní jsem se i rovnou zapojil, protože mi to nedalo. 😄 😄 😄
A fundované názory? Dejme tomu, že mám k motorům a jejich vývoji blízko... 😉
A fundované názory? Dejme tomu, že mám k motorům a jejich vývoji blízko... 😉
Vždyť má pravdu. První CR měli 160MPa, když VW dávalo 200MPa. Až nejnovější generace CR se dostává na 180 až 200MPa.
Vyšší vstrekovací tlak = lepší motor? Ak by to platilo, jasne že by mal pravdu. Ale to je skôr téma na diskusiu, čo znamená lepší a čo horší...
Hodnota vstřikovacího tlaku je ZÁSADNÍ! Velikost ka***k paliva je při vysokém tlaku mnohem menší. Snáze se pak oxidují, lepší hoření směsi. Obrovský vliv to má hlavně na tvorbu pevných částic a emise vůbec. U velkých kapek dochází k varu uvnitř, vlastně kapky krakují, taková směs hodně špatně hoří, vznikají saze, nespálené uhlovodíky (HC) atd.
Prvotní myšlenkou vstřikování všech systémů na kapalná paliva, je vytvořit dostatečně jemnou mlhu. Zkrátka dvě plynné látky jako vzduch a CNG se mísí mnohem snáze, než kapalina se vzduchem. Proto je zapotřebí vysoký vstřikovací tlak, zvlášť pro naftu.
Prvotní myšlenkou vstřikování všech systémů na kapalná paliva, je vytvořit dostatečně jemnou mlhu. Zkrátka dvě plynné látky jako vzduch a CNG se mísí mnohem snáze, než kapalina se vzduchem. Proto je zapotřebí vysoký vstřikovací tlak, zvlášť pro naftu.
O.K., díky za školenie. Ale o niečo vyšší výkon, nižšia spotreba a čistejšie výfukové plyny nemusia byť pre zákazníka dostatočným argumentom. Možno vezme radšej menej výkonný motor, so spotrebou o deci vyššou, ale s vyššou životnosťou, spoľahlivosťou a za nižšiu cenu. Preto jednoznačne neurčíš, ktorý motor je lepší, rozhodne to nezávisí na vstrekovacom tlaku... >😁
OK, OK, už Ťa nebudem šponovať... 😄 😉
OK, OK, už Ťa nebudem šponovať... 😄 😉
K té spolehlivosti a životnosti u CR. Dej si pozor na to, jakou tankuješ naftu. Ona sada vstřikovačů odpalených, třeba ani ne po 100 tkm, taky něco stojí a takových případů je docela dost.
To si pak člověk řekne, že zlatý koncernový TDI, který sice mělo výraznější projev, ale trvanlivost a spotřebu úplně jinde. :-!
Je mi velkou záhadou, jak se tady někteří dokáží obout do PDčka, díky tomu, že to více klepe.
😐
To si pak člověk řekne, že zlatý koncernový TDI, který sice mělo výraznější projev, ale trvanlivost a spotřebu úplně jinde. :-!
Je mi velkou záhadou, jak se tady někteří dokáží obout do PDčka, díky tomu, že to více klepe.
😐
skoro 5 rokov som z titulu svojej funkcie dennodene obchadzal servisy Skoda, Seat a aj niektore VW. To ze boli PD vyznamnejsie spolahlivejsie ako CR, alebo vyznamne menej citlive na kvalitu nafty je blud. Na PD takisto odchadzaju vstreky, tak isto sa menia turba a odchadzala elektronika a to hlavne na 2.0 TDI PD. Jedine co bol medzi CR naozaj pruser, bol isty cas Ford so svojim TDCI, tam uznavam ze je diesel na houby. Na druhej strane su CR motory ako napr. od Hondy, Mazdy a su daleko, DALEKO menej poruchove ako TDI PD. Z tohto titulu zase ja nedokazem pochopit ako niekto dokaze branit PDcko kvoli uspore do 0,3l/100Km, pricom kultura cestovania je oproti CR vyrazne mensia. To sa jednoducho neoplati.
Ja zase nepochopim ze niekto ktu tu brani vyhlaseny traktor TDI PD zubami nechtami, je na druhu stranu schopny poukazovat na vibracie u dvojvalca ktory prave prvykrat videl na obrazku. Trochu sudnosti prosim.
Ja zase nepochopim ze niekto ktu tu brani vyhlaseny traktor TDI PD zubami nechtami, je na druhu stranu schopny poukazovat na vibracie u dvojvalca ktory prave prvykrat videl na obrazku. Trochu sudnosti prosim.
Kultůra cestování... Ale ale, hoši, hoši. Připadá mi, že byste měli vyrůstat taky na škodovkách a žigulech, to by vaše pozadí poznalo teprv středověk. :-!
A znovu k tomu dojválci. Už jsem tu několikrát psal, že sem něco odjezdil na dvouválcovém čtyřtaktu, takže "něco" vím.
A znovu k tomu dojválci. Už jsem tu několikrát psal, že sem něco odjezdil na dvouválcovém čtyřtaktu, takže "něco" vím.
To co je za pochybnu argumentaciu? Namiesto toho aby som nasiel sposob ako pri najazde 60-70tis.km/r cestovat komfortnejsie, pohodlnejsie, nemusiet mat nahlas pustene radio a nevystupit po 300km jazde unaveny,oduneny mam sa utesovat ze v porovnani s mojou prvou feldou som si neskutocne polepsil? V tom pripade bude neskutocny pokrok aj oturbeny dvojvalec vo fiate. Inak Tvoje skusenosti so zahradnym traktorom alebo nejakym dost starym 2-valcom motorom su isto cenne, ale tu sa bavime o novom motore, ktory odstartuje za viac ako rok. Takze by som pockal co to bude az to bude.
Pro méně chápavé. Vibrace 2-válce jsou dány jeho konstrukcí a nic s tím neudělá ani Fiat. U 2-válce je možný jen jeden způsob zalomení kliky a čas zážehu každého válce. U 2-válce je to zážeh každou otáčku kliky (360°), u 4-válce (řadový) každou půlotáčku (180°). U víceválcových záleží na zalomení kliky, více možností. Zda je motor do V, boxer atd.
Stačí si projet tenhle článek a pochopíš [odkaz]
Stačí si projet tenhle článek a pochopíš [odkaz]
To, že u dvouválce (řadového) je jen jeden způsob zalomení kliky je trochu přežitek. U motocyklů se běžně vyskytují motory s přesazením klikového čepu, např. o 270° u Yamahy TDM... A není to jen tento motor, ale asi nejznámější. Tato architektura mu kupodivu (při pohledu na kliku se tomu nechce věřit) nabízí kulturnější chod a plynulejší zátah z nízkých otáček. A samozřejmě eliminaci "hopsání" motoru při chodu na volnoběh. Ale to jen tak bokem 😉
Problém je v tom, že CR jako "novinka" měl jaksi tu spolehlivost nejistou (a zpočátku taky tragickou - i když se to velice rychle zlepšilo.) Kdežto ten PD byl právě léty prověřený systém, který se používal ve "velkých dieslech" a koncernu se jen podařilo tento systém dostatešné miniaturizovat pro použití v osobních autech... 😉
Jen doplním, že nejde jenom o maximum toho tlaku, ale i o "tvrdost zdroje", jinak řečeno - k čemu mi je 160MPa, když tenhle tlak ten rail je schopný dodávat jen pro pár vstřiků a pak tlak rychle klesá? Právě toto byla možná ještě větší výhoda, než to maximum 160 vs. 200MPa (i když to mělo svůj význam taky - tam kde PD nekleslo pod 180 mělo CR sotva 2/3...)
Právě CR má v railu(je to jako tlakový zásobník) stálý tlak,to je jeho výhoda.Můžeš mít více vstřiků pod stálým tlakem.
U systému PD tlak po hlavním vstřiku klesá.
U systému PD tlak po hlavním vstřiku klesá.
Líbí se mi tyhle diskuze, kdy je každý odborník na vše od zápalek po raketoplány. Někdo si tu plete počet vstřiků a zásobníkový tlak... 😉
Tak polopaticky,CR má při každém z více vstřiků v jednom cyklu stejný tlak.Lišta neboli rail je tlakový zásobník,který čerpadlo nepřetržitě tlakuje.
V PD po hlavním vstřiku klesne tlak,čili dovstřiky už mají podstatně nižší,protože nemá žádný talkový zásobník.
Tak to zkus popsat lépe "odborníku".
V PD po hlavním vstřiku klesne tlak,čili dovstřiky už mají podstatně nižší,protože nemá žádný talkový zásobník.
Tak to zkus popsat lépe "odborníku".
Tak to přirovnání sedí,ale P4 je stejné jako systém PD.Stará architektura,halasná PR.Architektura Athlonu přežila více,stejně jako CR,a bez těch reklam. 😄
No nevím P4 byla právě "nová" architektura, ne stará. I když trocha analogie tu je, velký náskok (P4 umožňovalo velké kmitočty i výkon), který ale narazil na problémy s chlazením (u PD emise). Ale svou službu to v meziobdobí, než se na základě "staré" architektury P6 z dob PII a PIII vyklubala "staronová" P-M a následně Core splnilo.
Jen ale upozorním, že PD je jako P6 (z kterého se vychází dodnes) starší systém než CR (popř willamette u P4)...
Jo a víc než architektura Athlonu přežila právě ta P6, která se používá od 1995 dodnes... 😉
Jen ale upozorním, že PD je jako P6 (z kterého se vychází dodnes) starší systém než CR (popř willamette u P4)...
Jo a víc než architektura Athlonu přežila právě ta P6, která se používá od 1995 dodnes... 😉
waw ja by som hrozne rad videl vyjadrenie VW z rokov 1998-2000 ze az nastane doba, ked prekona CR PD tak k nemu prejde. Dalej ma zaujima, preco sa systemu PD chytil len a len VW. Znackam ako Mercedes, BMW a vobec vsetkym okrem VW nebol PD dost dobry. VW ano. Kazdeho koho poznam, kazdy test ktory som cital konstatoval ze sastem PD nedosahoval kulturu systemu CR. Ako moze niekto na jednej strane obhajovat system PD a na druhej strane sa smiat kulture preplnaneho dvojvalca od Fiatu ktorym sa este nikto neviezol?
Ha,ha.Vážený Dute, postrádáte historickou pamět. V 90 letech představoval pojem ,,TDI" v myslích mainstreamových toužičů naprostý vrchol naftového uspokojení. Spotřeba 5,5 l nafty a výkon 81 KW. 10 let tady TDI v mainsreamu absolutně kraloval a nebylo nic co by se mu rovnalo. Všechny taxíkářská Venta, tehdy hodně populární Toleda, první Octávky. TDI byl dlouho na vrcholu.
Ano s tym uplne suhlasim TDI 66 a 81 KW boli spica. Ale to este neboli motory so systemom PD o ktorom sa bavime. Tie prisli az potom, a jednalo sa o 1,9 TDI PD s vykonom 74,85,96,110KW a dalej 2,0TDI PD a prave o tych tu bola rec.Vieme?
Tahle Fiatí motorkizace automobilových motorů sebou přináší nečekané možnosti, třeba v oblasti hothatchů. Představte si GP Abarth Turbo-Twin se dvěma přeplňovanými dvouválci. To bude masakr.
P.S. Nebylo by lepší nakoupit licence na ty malý motory od Cagivy, nebo Aprilie?
P.S. Nebylo by lepší nakoupit licence na ty malý motory od Cagivy, nebo Aprilie?
8-s
Zase to mám promazaný. Ale předpokládám, že tady někteří jedinci vypotili slušné zvratky.
Zase to mám promazaný. Ale předpokládám, že tady někteří jedinci vypotili slušné zvratky.
Zaregistroval som sa sem len koli tvojim nazorom.Taky ludia ako ty ktory si myslia ze vw je vsetko zboznujem.Este viac sa ti podarilo znechutit mi znacku vw.Mozno ten motor nebude stat za nic a mozno o rok neskor sa bude chciet vw votriet k fiatu.Ale strasne by ma zaujimalo ako mozes vediet ze to bude prepadak?V zivote si nic take nevidel ani nepocul a ani nevies ako to bude fungovat.A slavne htp stoja za velke ... a nie ucit sa jazdit.Vtedy clovek PREMYSLA pri kupe auta.Ci sa na nom bude ucit jazdit par rokov alebo hned sadne a odvezie sa na nom.
Pokud tě překvapuje, že tak malý motor (1.2 HTP) při plném kufru a ve 4-5 lidech bere osm litrů, pak si asi jedený. Tenhle motor je na poskakování do města a ne na dálkové jízdy. Proto není kritika při takovém režimu na místě. Každý motor je úsporný, pokud se pohybuješ v první třetině otáčkoměru, což při takovém obsazení není možné.
Tak to asi né.Accent 1,3 5lidí,plný kufr,6-6,5litru na100 :-!
Ale ten Accent má o polovicu väčší výkon, nie?
Mnohé velké osobnosti a myslím tím velké demokraty typu W. S. L. Chrchilla, T.G.M., F.D. Roosvelta, Miloše Zemana >😁 měli své chyby. A naše velká osobnost GTI má jednu nenápadnou, ale zásadní - nikdy, ale nikdy jsem ho neviděl přiznat chybu nebo omyl. Když výjimečně plácne hloupost tak na ni trvá za každou cenu a obhajuje velmi kvalifikovaně neobhajitelné. Připomíná mi tím ješitného staříka z Hradu. A přitom je takovou personou, že by si svoji omylnost mohl zde veřejně občas dovolit připustit. Věřím, že by se potom stal opravdovým a většinově váženým GURU.
Rozdiel je iba ten, ze od GTI-ho som tu malokrat videl normalny nazor, a ten 'starik z Hradu: ma vo vela veciach pravdu...
No jistě. Grónsko jako zelená země, kde kdysi Vikingové pěstovali obilí. To je nepopiratelný fakt a jenom kuchtová je tak b..á, že to pořád nechápe. >😁 . Ale ta velká ješitnost tam je, ne? Konstatuji pouze problém, jak se stát mocným mužem a nezpychnout nebo dokonce nezblbnout. Stává se to mnohým.
No nepozorujem kazdy jeho prejav, ale ja som teraz myslel, trebars Lisabonsku zmluvu, alebo iba obecne, ze dokaze vyvolat diskusie o veciach, o ktorych by obycajny clovek neinformoval, ba ani o nich nevedel, keby nebolo Klausa. Ver mi, je to lespie, ako mat typka, ktory prikyvne na vsetko, co mu povedia...
Tak i Fiátek nám brzy bude nabízet vibrační masáž na semaforech v základní výbavě. Ke klidnému a sametovému chodu stávajících čtyřválců to bude asi mít daleko, ovšem tuzemský motorářský zázrak ukazuje, že řidič si nakonec zvykne. Však také nejen dle mého soudu jakožto bývalého majitele Fabie 1,2 47kW nejsou nejhorším aspektem tuzemských tříválců vibrace - ostatně čtyřválcové čtrnáctistovky z wolfsburgu si s českými motory moc nezadaly i přes výhodnější konstrukci. Mnohem kritičtěji vnímám tristní výkonovou křivka motoru, který v otáčkách prostě netáhne, n-e-t-á-h-n-e, což dělá z předjíždění adrenalinový sport. Pokud tady Fiat zapracuje, a že zde ta šance díky turbu a jeho vlastnostem je, mohl by být motor uživatelsky mnohem příjemnější díky většímu spektru využitelných otáček a rozumnému výkonu. Takže to sice bude natřásadlo, ale aspoň pojede. Lze čekat i nižší spotřebu než u stávajících čtyřválců FIRE, tedy aspoň při klidné jízdě, s cihlou na plynu bude naopak apetit větší, jako u každého malého turba. Tudíž nezavrhujme nic předčasně, vyčkejme s chladnou hlavou skutečného uvedení a nechme si případné hysterické výkřiky na později. Aby to nedopadlo jako s hysterickými předpověďmi o nízkých prodejích Fiatu 500 >😁
Tak konečně bude na světě nefalšovanej evropskej mainstreamovej hybrid. Ovšem, že to bude auto říznutý motorkou, to si netipovali ani v nejdivočejších konkurenčních snech u toyoty.
Nakonec, hele, auto prioritně nemusí být od toho aby jsi v něm jezdil. Pochop, každou sobotu naplníš kýbl vodou a vyrazíš před rodnej panelák na pucovačku. To ti zabere i u malýho draka skoro celej den. Navečer se do něho posadíš, sklopíš sluneční clonu, nastartuješ to a jen tak na neutrál budeš dělat, jako že jedeš. Trošku to protůruješ, nějakej ten meziplyn a volantem jako ostrou pravou...spotřebu udržíš do jednoho litru na sto, no garantuju ti, že na balkónech bude veselo. Ten pravej zážitek z jízdy pak absolvuješ večer u televize, až narveš do plejstejšnu nějakou dravou rally.
No a je to. Na otázky, čím jezdíš můžeš samozřejmě uvádět, že máš fiata. Jak tě znám, bude ti to každej věřit.
Ale vážně, jak jsem napsal nahoře, ambice fiatu není inspirovat ostrý evropský bejčkodrzky se strništem na tváři i na prsou k pořízení jedné nadupané pandy. Drzkové evropy mají své značky. Ovšem své holce, té bys sen splnit mohl. Za to rozčarování, co s tebou prožívá by to možná bylo i vhodné, kapiš?
Nakonec, hele, auto prioritně nemusí být od toho aby jsi v něm jezdil. Pochop, každou sobotu naplníš kýbl vodou a vyrazíš před rodnej panelák na pucovačku. To ti zabere i u malýho draka skoro celej den. Navečer se do něho posadíš, sklopíš sluneční clonu, nastartuješ to a jen tak na neutrál budeš dělat, jako že jedeš. Trošku to protůruješ, nějakej ten meziplyn a volantem jako ostrou pravou...spotřebu udržíš do jednoho litru na sto, no garantuju ti, že na balkónech bude veselo. Ten pravej zážitek z jízdy pak absolvuješ večer u televize, až narveš do plejstejšnu nějakou dravou rally.
No a je to. Na otázky, čím jezdíš můžeš samozřejmě uvádět, že máš fiata. Jak tě znám, bude ti to každej věřit.
Ale vážně, jak jsem napsal nahoře, ambice fiatu není inspirovat ostrý evropský bejčkodrzky se strništem na tváři i na prsou k pořízení jedné nadupané pandy. Drzkové evropy mají své značky. Ovšem své holce, té bys sen splnit mohl. Za to rozčarování, co s tebou prožívá by to možná bylo i vhodné, kapiš?
Jako obvykle nic k věci, zato mindráčků plný kýbl >😁
Mat GTI-ho ako pacienta, by taky Freud vyskocil z okna...
Jestli zváš význam slova "mindrák", bylo by celkem zajímavý uvést nějakej příklad mindráku u GTI. To by mě vážně zajímalo. 😉
Vsetko co pise su bludy v jeho hlave, a tie svoje mindraky sa snazi reflektovat na nemenovane osoby v jeho prispevkoch.
Pokusím se to tedy napsat srozumitelněji... jakým mindrákem tedy trpí?
Prave tym, o ktorych pise. On je vlastne ten clovek v jeho prispevkoch, ta zakomplexovana osoba, ktora trpi menejcennostou, a pokusi sa tu hrat na machra, ktorim ocividne neni. Zboznuje VW, a pritom odsudzuje vsetko ine. Ale vsak co ineho by mohla robit osoba, ktoremu zalezi na tom, aby niekam patrila, a nema na to, aby si mohol dovolit objktivne nazory.
Pise o nadradenosti ludi, ci aut, a pri tom je jeden z tych, co na tie jeho vysnene auta nikdy v zivote mat nebudu.
Pise o nadradenosti ludi, ci aut, a pri tom je jeden z tych, co na tie jeho vysnene auta nikdy v zivote mat nebudu.
Nevím zda to je mindrák,ale zkus někomu každý den stále dokola omílat,že je některý výrobek nejlepší (přitom některé protiargumenty při diskuzích nedokázal vyvrátit) a ostatní je šunt.
Zkus to třeba v hospodě u piva,být jak zaseklý gramec,buď se s tebou za chvíli nikdo nebude bavit,v horším případě když se jim budeš vnucovat dostaneš přes *.Demagogie nejhoršího kalibru,žádný produkt totiž není uplně bez chyb a nemusí každému vyhovovat.S jídlem je to to samé,dám přednost obyčejnému čerstvě vyuzenému masu (musí být dobře uleželé a vyuzené,to je také umění)před kteroukoliv hogofogo restauračkou.
Bez GTI-ho by zde byla nuda,vždy se docela dobře bavim,nesmysly,ale výtečně podaný (někdy se ale neovládá).
Zkus to třeba v hospodě u piva,být jak zaseklý gramec,buď se s tebou za chvíli nikdo nebude bavit,v horším případě když se jim budeš vnucovat dostaneš přes *.Demagogie nejhoršího kalibru,žádný produkt totiž není uplně bez chyb a nemusí každému vyhovovat.S jídlem je to to samé,dám přednost obyčejnému čerstvě vyuzenému masu (musí být dobře uleželé a vyuzené,to je také umění)před kteroukoliv hogofogo restauračkou.
Bez GTI-ho by zde byla nuda,vždy se docela dobře bavim,nesmysly,ale výtečně podaný (někdy se ale neovládá).
V hospodě jsem velmi oblíben, tam zkouším kde co.
Nevím, jak je na tom v hospodě GTI, ale tady dokáže upoutat skoro všechny, ať v dobrám, či špatném slova smyslu. Spíš bych očekával od většiny moralistů, že na něj nebudou reagovat, ale ono je těžký, když jeho slova přesně sednou na skoro každýho oponenta a pak se mu to snaží směšně vrátit, nebo se mu vyrovnat. To je pak ta nádhera, sledovat ty nevyzrálý hlupáky, jak se potí celý říčný u PC a blábolej, nebo když si přitakávaj děti z Finska a Dánska, to je potom jízda.
Mlčim, nereaguju, nebo reaguju a pak tady nepláču. Nic jinýho, je to diskuse a ne pivní pohotovost.
Nevím, jak je na tom v hospodě GTI, ale tady dokáže upoutat skoro všechny, ať v dobrám, či špatném slova smyslu. Spíš bych očekával od většiny moralistů, že na něj nebudou reagovat, ale ono je těžký, když jeho slova přesně sednou na skoro každýho oponenta a pak se mu to snaží směšně vrátit, nebo se mu vyrovnat. To je pak ta nádhera, sledovat ty nevyzrálý hlupáky, jak se potí celý říčný u PC a blábolej, nebo když si přitakávaj děti z Finska a Dánska, to je potom jízda.
Mlčim, nereaguju, nebo reaguju a pak tady nepláču. Nic jinýho, je to diskuse a ne pivní pohotovost.
Tak abychom to shrnuli, seš mladej, chtěl bys pořádnou káru a bohužel na ni nemáš. Tak vynadáme GTImu, ne? >😁
Potřeste si hoši ruce, v omezenosti jste si rovni. Každý oponent, resp. kritik a) nemá pořádné auto a závidí; b) nemá pořádné auto, závidí a hraje si na playstationu; c) jeho přítelkyně s ním není spokojená; d) není drzek (co to znamená, zkratka deformovaného zrzka?). To jsou opravdu inteligentní a duchaplné argumenty, které se samozřejmě plodí mnohem snáz než cokoli seriozního k věci.
Já ve 22 jako má Beekey, jezdil šalinou do školy. >😁
Ale Beekey bude asi jiný kápo. Sem se spletl a kaju se. :😉
Pravda bude asi někde jinde, co? >😁
Ale Beekey bude asi jiný kápo. Sem se spletl a kaju se. :😉
Pravda bude asi někde jinde, co? >😁
Neznám pojem "zváš" >😒]
Na pojem "zváš" je jednoduchý vysvětlení. Člověk se prostě přepíše.
Naopak ty by si měl definovat pojem "mindrák" u někoho, kdo tvoje vlastní mindráky dokáže přesně odhalit a v každym příspěvku se stejně, jako i mnozí tobě podobný, o něj otíraj s jistou dávkou primitivismu a nedokážou na to adekvátně reagovat. Zvláště pokud jsou to tak jednoduchý "bláboly", by bylo dobrý ho jistym způsobem slovně utřít a ne tady bezduše kopat nožičkama.
Naopak ty by si měl definovat pojem "mindrák" u někoho, kdo tvoje vlastní mindráky dokáže přesně odhalit a v každym příspěvku se stejně, jako i mnozí tobě podobný, o něj otíraj s jistou dávkou primitivismu a nedokážou na to adekvátně reagovat. Zvláště pokud jsou to tak jednoduchý "bláboly", by bylo dobrý ho jistym způsobem slovně utřít a ne tady bezduše kopat nožičkama.
Podobně jako některé jiné současné "hvězdy" tohoto serveru děláš všechno proto, aby se nediskutovalo k věci. Pro osobu GTI jsem základní připomínky formuloval o kus výše, jaké se v nich odráží mindráky, není jistě obtížné uhodnout.
Tak jsem si zasel na obed, a rekl sem si, ze nez vytravim to jedno pivko a obidek, mrknu na auto.cz do diskuzi. Dlouho se na diskuzich nic nedelo, bud okurkova sezona nebo proste nebylo co diskutovat. Ale zde se najednou objevila stejna sestava - 507, GTI, a jini. A najednou jak tak ctu GTI-ho reakce v prvnim vlaknu, rikam si, co to proboha je, blitky, blitky, pubertalni tlachani o nesmrtelnosti brouka. No tak asi jsem bud mlady a hloupy a nepochopil jsem hloubku polemiky o "premysleni o koupi auta" nebo jste se vsichni zblaznili. Rek bych to prvni, kazdopadne si tu masturbujte sami, ja to tady vzdavam. Rozumny nazor aby clovek pohledal a kdyz uz konecne sem nekdo napise vykrik do tmy a vyjadri svou myslenku, hned se tu sejdou ruzni doktori, psychiatri a psychologove, kteri presne vedi, kdo jak proc, za jakym ucelem si kupuje auto a podle toho taky jejich kastovni zarazeni. Usetrete si svoje reakce na tento prispevek, cist je nebudu, tak nemusite sve intelektualni predpoklady oslabovat necim tak nizkym jako je odpoved na otazku😒br />
Kam se podela rozumna diskuze, bez napadani a zesmesnovani oponentu? To uz opravdu mistni spolecnost klesla tak hluboko?
Kam se podela rozumna diskuze, bez napadani a zesmesnovani oponentu? To uz opravdu mistni spolecnost klesla tak hluboko?
Tak neviem co sa tu tolko rozculovat. FIAT ma dost siroku paletu co sa tyka malych aut, a ked to je vyhodnejsie pre nich, a aj pre celu automobilku, aby sa snizili tie priemerne emisie, tak preco nie?
Vsak ked o par rokov bude mat Fox tiez 2-valce, alebo nedajboze pohon a la Flintstones, GTI to nejak vysvetli tym blbcom ako to vlastne je.
:-!
Vsak ked o par rokov bude mat Fox tiez 2-valce, alebo nedajboze pohon a la Flintstones, GTI to nejak vysvetli tym blbcom ako to vlastne je.
:-!
Ale nevysvětlí. Bude to jako po diskuzi tichosti zimáků. Tam byl GTI zase za blba, technickou nicku. Bude aspirovat na dalšího ZLATÝHO JOUDU.
Tak kvoli tomuto som sa musel, MUSEL zaregistrovat.
Mistr GTI je *. A teraz si to zdovodnim. Tvrdi, ze 1.2 je uzasny motor - nizka spotreba atd.
Takze - motor je nevhodny pre cokolvek vacsie ako zakladna fabia. Pri vyssej hmotnosti vykazuje velku spotrebu. "spotreba pod 7 litrov" sa da spravit na hondackej 1,6 so 110 konmi. Na prispevky podobneho razu nereaguje, tvrdi si svoje a pri odpovedi ktora ho odpalkuje s jeho HTP neodpovie a neprizna ze konkurencne motory o tom samom objeme a lepsom vykone, hlavne teda od japoncov, su neporovnatelne lepsie.
HOWGH
Mistr GTI je *. A teraz si to zdovodnim. Tvrdi, ze 1.2 je uzasny motor - nizka spotreba atd.
Takze - motor je nevhodny pre cokolvek vacsie ako zakladna fabia. Pri vyssej hmotnosti vykazuje velku spotrebu. "spotreba pod 7 litrov" sa da spravit na hondackej 1,6 so 110 konmi. Na prispevky podobneho razu nereaguje, tvrdi si svoje a pri odpovedi ktora ho odpalkuje s jeho HTP neodpovie a neprizna ze konkurencne motory o tom samom objeme a lepsom vykone, hlavne teda od japoncov, su neporovnatelne lepsie.
HOWGH
Roky v šachtě žil, mlčel si.Ale už jsi to nevydržel. Hladina trpělivosti přetekla. Budeš zase roky mlčet?
😉 AK si sa ale zaregistroval iba kvoli tomu, tak Ti hned mozem prezradit, ze za kratku dobu nieze len zrusis registraciu, ale tu ani diskusie citat nebudes, totiz, taketo veci sa tu tvrdia dost casto, a to je iba vrcholom ladovca.
nj, a vseho vsudy koncime u toho ze vacsina ludi su sentimentalni * zijuci v snoch. Keby bol kazdy tak inteligentny ako si to o sebe mysli, zili by sme si ako v raji. Napriek tomu su bohuzial ludia este blbejsi ako sa prezentuju, a tak sa nam tu zije tak ako sa zije. (to howgh bolo howgh na temu GTI a jeho demagogia 😄
Víte mě se jen nelíbí že ten co nemiluje pouze VW nemůže v klidu říct svůj názor ani zkušenosti. Když už se člověk dopustí této chyby spustí se na něho sprška jaký že je chudák a socka že si nemůže dovolit něco z VW koncernu pardon Porsche koncernu tohle mi zní líp 😉
A víš, co jsou to čárky ve větách? Po tobě se to nedá číst. Šupej zpět do školy. Taky na svý auto teprv čekáš, co?
v podstate osobna skusenost / jeden exemplar mam v rodine/ : lambdasondy vymena, cidla neviem ake 3x menene, preskocena rozvodova retaz - pretoze zle navrhli nejaky piestik, co este - ano vymena dvoch cievok. ... a este nieco, - ano vymena katalyzatora - nasledok predchadzajucich zlahyni. NEEXISTUJE nieco ako "supermainstream" a ak ano tak pre mna VW to urcite nie je.
1,2 HTP je poruchovy sunt, nie je to len moja skusenost, kedze som to riesil - na internete je kopec podobnych skusenosti.
Nevadi mi pocet valcov, a vykon tiez nechajme bokom. Spotreba je tiez akceptovatelna.
Je to informacia pre GTI: Nie vsetko co vyprodukuje VW musi byt automaticky najlepsie.
K tomu Fiatu: Ten motor je teda odvazny pocin. A preto davam plus za odvahu. Na minusy si pripadne pockajme - od hodnoteni realnych buducich majitelov.
1,2 HTP je poruchovy sunt, nie je to len moja skusenost, kedze som to riesil - na internete je kopec podobnych skusenosti.
Nevadi mi pocet valcov, a vykon tiez nechajme bokom. Spotreba je tiez akceptovatelna.
Je to informacia pre GTI: Nie vsetko co vyprodukuje VW musi byt automaticky najlepsie.
K tomu Fiatu: Ten motor je teda odvazny pocin. A preto davam plus za odvahu. Na minusy si pripadne pockajme - od hodnoteni realnych buducich majitelov.
Měl jsi prostě smůlu na špatný kus.To je při dnešních sériích normální.To se může stát u kterékoliv firmy i výrobku.Někde je jen o pár procent vetší nebo menší pravděpodobnost že budeš mít pech.Obecně se ví kde dělají (zatím) auta nejkvalitněji. 😉
Tu smůlu na kus má bohužel docela dost lidí, známému na tom motoru nedávno praskla hlava - což je známý problém 6V verzí. Prostě kvalita... :yes:
A známému to zase šlape jako hodinky. >😒]
ale tomu, prirodzene rozumiem, ze nie je mozne z jedinej skusenosti vyvodit zaver, ze nieco je apriori zle. Ale ked tych chyb uz bolo privela, no tak som sa o to zacal zaujmat. A je naozaj vacsina zakazikov, ktory nikdy nebudu mat zlu skusenost. Ale je mensina, ktorej sa donekonecna objavuju tie iste problemy.
Tvrdim ze poruchovost motora 1,2 HTP prekracuje normal a je podriemerne spolahlivy a tym padom nemoze byt najlepsi motor v triede, ako pise hore GTI.
Tvrdim ze poruchovost motora 1,2 HTP prekracuje normal a je podriemerne spolahlivy a tym padom nemoze byt najlepsi motor v triede, ako pise hore GTI.
GTI psal něco o tom, že HTP je "najlepsi motor v triede"?
"mistrovský motor" ... "zkus jinou konkurenci v základu, s kritikou HTP u lidí, co tomu rozumí tu uspěješ težko"
Já v tom ale nikde nevidím, že by něco psal o "nejlepším motoru v třídě". Ty snad ano?
Píše pouze o mistrovském motoru (nikoli o nejlepším), třeba v rámci VW a pak o tom, že ve srovnání s konurencí to není žádný chudák.
Píše pouze o mistrovském motoru (nikoli o nejlepším), třeba v rámci VW a pak o tom, že ve srovnání s konurencí to není žádný chudák.
Dobre, ospravedlnujem sa. A opravujem uvodny prispevok vo vlakne: Nie vsetko co vyprodukuje VW musi byt automaticky majstrovske.
Ani deset smajlíků na tom nic nezmění, problém je zdokumentovaný, dobře známý (viz třeba i škoda klub) a opravu do určitého stáří a nájezdu i po záruce z větší části platí škodovka - vědí, že mají máslo na hlavě. Aby praskaly motorům hlavy po několika desítkách tisíc km, to jistě není znakem kvality.
...a stačily na to dva válce! Bravo Fiat! 😲
požádal bych všechny "příznivce" těch německejch sr***k, aby si psali jen do článků, který se týkaj VW Group.. já vim, že pro Vás je sen fóbie HTP a Octavia TDI PD :no: , ale tahle diskuze je o Fiatu a jeho novejch motorech a NIKOHO VAŠE NÁZORY NEZAJMAJ!!!!!!
Ani o Lambu? To je skoro Fiata nevlastní švagr, ne?
Ba ne! Lambo je nečistá rasa!
Klidně si tu směsku vezmu domu do boudičky!
místo tý tvý čivauvy?
Ta neni moje, ona je takovej ten rodinej fijátek. Dětma milovaná a mnou okopávaná krysa s očima, jako by vylezla z mikrovlnýho solárka.
mám rád starý Lamborghini z dob, kdy je stavěl ještě Ferruccio.. jako třeba Espada, Jarama 400GT, 350GT, Miura, Urraco... prostě pravý Lamborghini...! ty nový auta za 8 mega s klimoškou z A4 bych si nekoupil, ani kdybych na ně měl... ničim mě nový Lamba neoslovujou a hlavně z italskýho auta zbyl snad už jen název... 😒
Já mám Lambo rád. Hlavně kafe Tonino Lamborghini.
tak cafe Lamborghini mám rád - to naštěstí nepatří do VW... 😉
A čím myslíš, že ho rozváží místní dealer v ČR? Ani Lambem, ani Fiákrem, ale VW! 😉
Není pravda že čtyřdobý dvouválec nelze dynamicky vyvážit, to nejde pouze u čtyřdobého tříválce. Sice se o to tvůrci snaží za pomoci vyvažovacích hřídelů, ale nikdy se to nemůže zcela povést už z principu. Z toho plyne i zápor tříválců v podobě nižší životnosti - vibrace ničí veškerá uložení a ložiska mnohem rychleji než u čtyřválce. Bohužel stavět dnes maloobjemové čtyřválce začíná být neúnosně výrobně drahé, proto výrobci jdou k méněválcovým variantám. VW dokonce uvažuje o jednoválci. Doufám že se to Fiatu povede.
Ten jednovalec to bude bomba....a určite to bude boxer, iba namiesto druhého valca bude závažie... >😁
Veď logicky, jednovalec bude vykazovať len polovicu vibrácií ako dvojvalec! A polovičné straty trením, jednoduchšiu výrobu...ale výkon bude mať ako dvojvalec, ale z menšieho objemu a len z jedného valca, takže kvalitnejšia technika nusí byť tým pádom drahšia...A rekordné zisky zase budú!!! Bravwo Wolkswagen!!! >😁 >😁 >😁
Veď logicky, jednovalec bude vykazovať len polovicu vibrácií ako dvojvalec! A polovičné straty trením, jednoduchšiu výrobu...ale výkon bude mať ako dvojvalec, ale z menšieho objemu a len z jedného valca, takže kvalitnejšia technika nusí byť tým pádom drahšia...A rekordné zisky zase budú!!! Bravwo Wolkswagen!!! >😁 >😁 >😁
A v čem je problém? Odstup mezi zážehy v hodnotě 240° otočení klikové hřídele je z hlediska vibrací a dynamických vlastností výrazně výhodnější než 360° u čtyřdobého dvouválce... Samozřejmě nejvýhodnější je počet válců větší než plný (tedy alespoň 5), ale to je pro malé motory nevýhodné z hlediska třecích ztrát.
Vnímání méněválcových motorů v Čechách je hlavně ovlivněno 3-válci 1,2HTP a 1,4TDI, které se používají ve Fábiích. Oba motory jsem měl možnost vyzkoušet, takže vím o čem píšu. Výsledek práce konstruktérů Škoda a VW je víceméně rozpačitý. Na druhou stranu moc prostoru od vedení firmy VW nedostali. Úkol zněl jasně, při minimálních nákladec na vývoj udělat menší motory s využitím co největšího počtu dílů z již existujících "obstarožních" motorů 1,6 a 1,9TDI. Takže výsledek je přímo úměrný vynaložené práci. Jak jsem napsal v nadpisu, když dva dělají totéž není to vždy totéž, takže si počkáme, kolik úsilí novým motorům budou věnovat u Fiatu a co z nich vypadne. Nebudou to jistě žádné vysokootáčkové závodní motory, to z principu věci ani nejde, ale jako základní motorizace pro auto na "nákup" (Fiat 500 nebo Panda)by to mělo stačit.
Držim těm italskejm klukum palce,protože malý motory Fiat vždycky uměl a byl v nich třída! Narozdíl od škodovky a celýho toho pochybnýho koncernu.. 1.2 od škodovky žere jak tatra 815 a výkon taky nemá.. Takový řeči že jede takovej bambula v pěti lidech do kopce a se spotřebou 4,5 litru je jen hodně velkej sen.. Neni problém jezdit za 10 litrů.. Škodovky jsem prodával dva roky.. A jak řekl můj kamarád.. Pracoval v jedný tiskárně a taky by si tam nic nekoupil, stejně tak jako já jsem viděl do hrnce u Škodovky a ty auta bych si taky nekoupil.. Benzínovej motor udělat neuměj.. Pokud mi někdo řekne kterj motor je pro něj dobrej jsem ochotnej diskutovat.. A jejich slavný TDi PD už taky pomalu končí výrobu takže asi taky žádná sláva.. Je to jak zvuk traktoru, na moderní common rail to nemá.. A na common railu se podílel i Fiat s Alfou.. Tekrát byl prvně použitý v Alfě 156 a taky v Mercedesu 220CDi.. A pokud se ještě podívám do soutěžního pole tak je to jedno a to samé.. Pro Škodovku nebylo nikdy důležitý vyhrát ,ale zúčastnit se.. Naproti tomu Fiat vyhrál kategorii S2000 a letos jim titul utekl protože Peugeot byl holt rychlejší.. A prodejnost bych ani nerozebíral.. To ovlivňování že je Škodovka nejprodávanější..no jo ale na čekém trhu..koukněte na prodejnost na trhu v Evropě.. Tam Škodovku v první desítce nenajdete.. :yes: >😁
Osobně si nedovedu představit, jezdit s atm. 0.9 dvouválcem v nízkých otáčkách. Dle mého se výkonu bude dosahovat až při pěkně vytočeným motoru a ještě v mizerně úzkém spektru.
P.S. Jak se to dělá, to "přemýšlení O GP? Já zatím zažil jen lidi, co si auto koupili a jezdili, ale to přemýšlení... to mě trochu rozhodilo... >😁 😉
alebo vy páni kupujete auto štýlom: "hm, dnes si kúpim auto..TAXII k predajni VW prosím, rýchlo"
?
navyše auto je tak závažná investícia že aj majetnejší človek si naozaj rozmyslí do čoho pôjde..spraví "prieskum trhu", zájde do showroomu na predvádzaciu jazdu, vyskúša..
impulzové nakupovanie auta možno uplatniť tak pri služobnej dodávke..hej treba mi dodávku, berem jeden jumper, hej biely môže byť..
Přemýšlím o panasoniku, plazmě... >😁 chápeš ten nesmysl?
Samozřejmě, že než něco koupím, přemýšlím, ale napíši - hodlám koupit novou televizi, zvažuji panasonik nebo sony... to je rozdíl, viď.
to ma zarazilo a tak som chcel s ním vydiskutovať ako to IL dotore vlastne myslí..očividne nijak hlboko
niekedy to berem s humorom ale nie vždy..dnes to bolo moc hardcore
že situáciu teraz zahmlíš a zneprehladníš nič nezmení
rozmýšlať občas treba aj nad inými vecami ako nákup auta 😉
A pak si přečti, na co a jak GTI v TOMTO kontextu reaguje.
píše tam že sa mu páči GP ale ak by ho aj kúpil tak si počká na nové motory..mne to príde tak
nutno dodať že rozmýšlanie nad kúpou nového auta nemusí znamenať okamžitú kúpu..proste začneš uvažovať že ti staré auto už nevyhovuje a páči sa ti trebárs ten fiat..ale nič ťa nesúri..a potom si prečítaš že sa majú doň začať montovať nové motory..tak si povieš že ešte počkáš
P.S. dokonalá trojka - mistRR, wolffík a Premda... >😁 vás kdyby tiskli v příloze světa motorů, jdu do předplatného... >😁 :yes:
Historicky první vítěz, osoba, která už navždy bude předlohou všech příštích ZLATÝCH JOUDŮ.
Jedním slovem - GTI
P.S. to byl jen takovej malej vejcuc.
Každý by měl mít svůj rozum na to, aby byl schopen zdravého úsudku. Což ale neplatí vždy.
VW je evropská jednička. Je jedničkou proto, že ji lidé kupují (a v nezávislosti na GTIm). Co na tom nechápeš? >😁
Ale hlavně si vzpomeň na tu svou, za čí peníze sis pořídil první auto.
některým ne, ale o to více pak kážou co má dělat následující generace :-!
Popravdě, odpověď jsem ani nečekal. 😉