Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FIAT: Dvouválce 0,9 SGE (48 kW-77 kW) nahradí čtyřválcové motory Fire v roce 2010

Fiat
Fiat
Fiat
Fiat
5 Fotogalerie
Diskuze (435)
Šéf firmy Fiat Powertrain Technologies Alfredo Altavilla poodhalil italskému listu Corriere della Sera blízkou budoucnost motorové palety modelů skupiny Fiat Auto.

Asi nikoho nepřekvapí, že se budou zmenšovat objemy, ti lépe informovaní už slyšeli o nové generaci dvouválcových motorů, ale nyní jsou zde další podrobnosti.

Malá auta jsou dlouhodobě pro Fiat želízkem v ohni. Dnes, kdy nejde jen o spotřebu "pro zákazníky", ale také o ekvivalent - emise oxidu uhličitého - "pro legislativu EU", se tato karta Fiatu vyplácí. Jednoduché a desítkami let prověřené čtyřválce Fire, ale začínají přesluhovat přespříliš. Vývoj v odvětví by napovídal, že příštím masově vyríběným minimotorem Fiatu bude tříválec, ale Italové jdou vstříc konfiguraci s ještě nepravidelnějším chodem. Dva válce místo čtyř vypadají lákavě, ale dovést takovou konstrukci do velkosériové výroby žádalo dlouhé roky vývojových prací. Podrobnosti o konstrukci zatím bohužel nejsou k dispozici, ale máme alespoň základní indicie.

Nový motor SGE (Small Gasoline Engine) se zdvihovým objemem 900 cm3 je zcela novým motorem, který je současně prvním agregátem modulární rodiny motorů s jednotným zdvihovým objemem jednoho válce 450 cm3. Jeho příchod na trh je naplánován na rok 2010.

Základní provedení budou mít atmosférické plnění, připravována je však také přeplňovaná verze a varianta spalující stlačený zemní plyn. Zpočátku budou nabízeny 4 výkonové varianty se 48 kW, 59 kW, 66 kW a 77 kW, které nahradí končící motory Fire s objemy 1,1 l, 1,2 l a 1,4 l. Později se ve výrobě mohou objevit také provedení spalující vodík a hybridní kombinace s elektromotorem.

Hlavními kandidáty na instalaci nových dvouválců jsou modely Fiat 500, Fiat Topolino, Fiat Grande Punto, připravovaná nová generace modelu Panda a nová Lancia Ypsilon.

Vstoupit do diskuze (435)