Radar, resp. úsekové měrění tam skutečně nikdy nebylo. Značku o který píšeš si teda úplně nevybavuji, ale když kdysi platilo že měřené úseky musí být označeny - tento nebyl.
A co myslíš jakou zónou, od značky rychlostní silnice platí 80, jelikož tam úsekovka není tak nevím co by kdo dokončoval...
Přemíru dopravního značení v čr v porovnání s evropou kritizují především dotčené subjekty a organizace (úmyslně nepíšu odborníci - tak si dneska říká kdekdo i cyklofašisti z automatu) jako je Policie, Besip, obce atd, a neustále v tomto směru tvoří různé aktivity jak tu úroveň snížit. A pochopitelně kdo alespoň někdy opustil ČR tak si té přemíry tady je vědom.
jaktože není, když tam ještě do loňského června byla z centra značka Kontrola rychlosti?
Podívej se na můj příspěvek z večera. Je jasný, že ty lidi tam jezdí pořád 50, když ta značka o rychlostní silnici je až za první detekcí a ti, co jedou od cemají ukončenou 50 zonu.
Jasně, směrem do centra je to značený v pořádku. u výjezdu z Turkovi ulice je 80, ale když jedeš z jižní spojky do centra, tak ještě v pátek co jsem tam jel naposled je tam 50, tak se nediv, že tam ty lidi jezdí pomalu.
A pokuty jim určitě dávat nebudou. Včera nějaký zástupce policie a magistrátu v rádiu říkal, že jsou rádi, že tam lidi jezdí postaru, i když je tam vyšší rychlost, takže za to, že tam někdo jede 50 tam pokutovat určitě nebudou.
a NIKDY nebyl.... jak už uvedl kolega nahoře, je to z peněz EU a nesmí to být použito k vybírání pokut. Pouze to sčítá dopravu a slouží třeba PČR k identifikaci apod.
Do centra to měřilo, nyní je tam 80kmh a 90% lidí jak troubové to tam perou 47 49 51 ideálně vedle sebe 3 auta. To samé z centra.... opravdu povědomí řidičů je tristní.... a ty passaty co tam běžně lítají (modrej Kombi a zlatej sedan) by tohle měly regulérně pokutovat.... pomalou jízdu a to že někdo to valí v levým stejně jako ten vedle apod....
Třeba ten novej officehouse v Jihlavský stojí přímo před domem kde bydlí jedna z místních ekoteroristek která tu 50 prosazovala, a slouží přímo jako odstínění, tak doufám že má teď ta paní hezkej výhled a je spokojená :yes:
Přesně tak, jedná se o zařízení k monitorování provozu a získávání dat, které byly pořízeny v rámci dotačních programů EU a nesmí být použity k represivním účelům. Jenom po Praze jich je spousta, krom těhle ještě na Spořilově ve směru k D1, na magistrále u nádraží atd atd...
Ano, říkalo se to. Tedy že kamery, na které přispěla EU, nesmí být použity pro pokutování, tedy slouží jen ke sledování provozu (bylo by to v rozporu s nějakými podmínkami a nejspíš by dotaci museli vrátit). Nějaký problém prý byl i s využitím mýtných bran k úsekovému měření, co si pamatuji.
Šmarjá, instalovali tam tichý asfalt a PHS. Skoro všude kolem jsou akorát kanceláře. Konečně jednou za x-let udělal magistrát něco pro řidiče (navíc na místě, kde kvůli radaru, co tam je i docela dost kasíroval) a stejně se zase sejde mraky mudrlantů, kteří budou do toho rýpat. A ještě k tomu na auto webu. Vy si ten silniční fašismus a buzeraci opravdu zasloužíte.
Ano, zvyšuje, právě tak asi do těch 80 km/h, pak se zase snižuje. Při cca. 80 km/h je údajně teoretické maximum propustnosti těchto komunikací. Právě proto je to rychlost nejčastěji používaná třeba v omezeních při opravách dálnic.
To ne, to nekecáš, protože směrem z centra ta kontrola rychlosti není uvedena jako úsekové měření. na webu prahy je vyznačen jen směr do centra, že tam měří 50.
Právě naopak, ČR je dlouhdobě kritizována za přemíru značek a zní plynoucího odvádění pozornosti řidičů. Bohužel se stav moc nezlepšuje, protože spousta dopravních staveb či oprav je financována z fondů EU a čím více značek=tím větší business pro zhotovitele. :no:
1) máš pravdu, značení je dosti nepřehledné a hlavně: zvyk je železná košile.
2) ta ,,detekce,, není ani úsekové měření rychlosti. Věř mi, poslední tři roky tam jezdím furt a pokud to provoz dovolí, tak pade nejedu a nikdy nic (směr z centra). Je to snad za peníze EU a ta nedovoluje pokutovat (velmi stručně řečeno...a možná že i kecám). Mám i pocit, že tento úsek není vyznačen na webu Prahy jako úsekové měření.
3) ikdyby to teda rychlost měřilo, tak to pro úsekové měření není žádný problém. Je zajímá průměrná rychlost, takže jinde můžeš jet třeba kilem, pak zastavit na cigárko a jet dál a úsekovka si bude myslet, že si jel např 15km/h.
Takle by se to jen nastavilo na 65 km/h (berme, že ta osmdesátka je v polovině úseku) a kdo má víc, tak někde porušil max rychlost. - Už jasné? ;-)
Člověk by čekal, že budou hlídat i odstavný pruh, ale pak bych alespoň já nečekal, že bude počet kamer odpovídat počtu jízdních pruhů (buď zvládne více než jeden najednou a pak jich stačí méně, nebo zvládá jen jeden a musí tam být případně jedna navíc). Navíc jsem si v odstavném nikdy nevšiml vodorovného značení, které k tomuto systému patří. Ne že bych to nějak zvlášť sledoval. A nevím, jestli zrovna tenhle úsek není jiný, beru to obecně.
Tak přátelé, jak jsem psal odpoledne, tak jsem se na to večer teď díval, ve směru z centra a je to tedy pěkně blbě značený.
Ano 50 zmizela a nahradila ji silnice pro motorová vozidla, která je ale ve směru z centra až za začátkem detekce kontroly rychlosti. Či li, pokud se nepletu, tak když vjedete ve směru z centra do detekce, musíte jet 50, ale když z ní vyjedete tak 80
Přiznám, že si nepamatuju, že bych se s tím někde setkal a docela by mě zajímalo, jak se s tím ty kamery poperou.
Aha, proto jsou vlastně dálnice a rychlostní silnice zbytečná, stačí levý pruh vyhradit pro cyklisty a v pravém umožnit max 90 km/hod a hned se bude jezdit plynuleji a bezpečněji do Práglu a zpět ;-)
To je sice hezká představa, ale v hustém provozu nepoužitelná. V rámci plynulosti, pohodlí a bezpečnosti se musí omezovat... A v ČR těch značek opravdu, ale opravdu není přemnoho. Nejhorší záležitosti tu jsou takové ty relativně přehledné úseky, kde je třeba 70, která se co sto metrů střídá s padesátkou kvůli přechodu (který na sobě navíc má světa). To je pak hodně blbá jízda, heh.
Řidiče k ignoraci silničních zákonů a značek vede věcí spoustu, zvlášť v této zemi >:D
Ale pozor, bavíme se o vyústění k dálnici se 3-4 proudy v každém směru. Povrch a podmínky jsou v tomto úseku asi nejlepší co v ČR máme, "tichý asfalt" se tam položil už před delší dobou, od té doby proběhla nějaká experimentální měření, z kterých vyplynulo naprosto minimální zvýšení hluku při zvýšené rychlosti. V kombinaci s dalšími opatřeními (protihlukové stěny, dovýstavby dalších komerčních prostor v lokalitě, které to odstiňují) už objektivně opadl důvod pro takové omezení. A pokud se tomu někdo diví, tak v tom místě asi nikdy neřídil auto :-) Neznám nikoho (i z kategorie svátečních řidičů, resp. lidí co se o to nezajímají a pravidla neporušují), kdo by tam viděl omezení na 50km/h jako opodstatněné. V té lokalitě žiju a stížnosti co jsem zaregistroval jsou většinou od "extrémistických" sdružení (jak naznačuje pan náměstek) nebo "haterů", kteří si budou stěžovat i kdyby tam město postavilo ráj na zemi :-)
Já tam teda jezdím jen pozdě večer zpravidla, ale já bych odpřísáhnul, že ještě o víkendu tam ty značky byly. Dneska večer se teda až pojedu z centra domů podívám, ale pokud předtím měřeným úsekem sundali 50 a nedali tam 80 nebo aspoň konec omezené rychlosti, tak je jasný, že tam každý jede 50, já se přiznám, že tam jezdím tak 3x až 4x týdně, ale že se tam dá 80 to vím až díky článku. Hlavně jsem zatím nezažil, že by mě tam někdo předjel, zatím všichni jeli 50, co jsem tam aspoň jel já. Vyjma teda nějakýho trouby v CLS, který tam jel asi kilo a v místě detekce to vzal odstavným pruhem:-)
Dneska se na to schválně podívám, protože tohle je fakt divný: "Ve směru z centra platí zvýšení rychlosti od ulice Vyskočilovy až k Jižní spojce" - to ale znamená, že když vjedu ve směru z centra do detekce, tak v té první detekci podle téhle věty platí 50 a na výjezdu z detekce 80, protože detekce ve směru z centra je u ulice na Strži.
Ano, i to, že jsou značky rozmístěny blbě vede k ignoraci řidičů na dopravní značení a jízdy dle intuice. Řidič není stroj, který se striktně řídí dle instrukcí, ale organismus schopný vlastního úsudku, intuice a rozhodování, jehož primárním cílem je někam dojet bezpečně a v pořádku... Ideální stav by byl minimum omezení a dopravního značení, ale hlavně vše naprosto bezchybně přehledné...
stejne tam vetsina jezdi dal pade, si od prosince na tom useku pripadam jak pirat, kdy ostatni jedou pade a ja vesele 8 petek, natuty si spousta tech ktere mijim v duchu rikaji "tak a mas to, budes platit pokutu pac te zmerili usekove" >:D
"... nesmyslně nízkou rychlostí...". To je tedy od náměstka primátorky hodně drsné prohlášení! Pokud hluk přesahuje povolené limity, pak snad snížená rychlost smysl má, nebo ne?! Pokud hluk přestane přesahovat limity, pak jen pominou důvody pro nařízení nízké rychlosti. Ale ta rychlost samotná nemůže být nesmyslně nízká... Fuj!
Huh? Tak to už jsem dlouho neslyšel. Naopak mi tu značení přijde dost nedostatečné. A ještě ke všemu neudržované, rozmístěné blbě (často i s ohledem na to, že je řidiči dodržují prostě špatně, např z 80 na 50 začnou zpomalovat až za značkou......)
Nechci nikoho omlouvat, ale toto je právě důsledek nesmyslného přeznačkování našich silnic. Řidiči jsou spíše zvyklí jezdit dle intuice a paměti, než dle značek, které by je prostě od řízení rozptylovaly, protože jich je příliš...
Vzhledem k tomu, že milý pan náměstek považuje ohleduplnost k obyvatelům oblasti kolem velkých silnic za nesmysl, nebral bych ho moc vážně a ani bych nečekal nějaké inteligentní argumenty.
jako nic proti zvýšení rychlosti, ale opravdu by mě zajímal zdroj informace, že vyšší rychlost zvyšuje plynulost provozu. všechny studie, které jsem dosud viděl, tvrdí přesný opak. pokud někde dochází k neplynulosti či zácpám, je lepší rychlost snížit. představa, že díky vyšší rychlosti projede víc aut je naivní hospodská úvaha, která je dlouho vyvrácená.