Novinky
Kdepak, koncern pružně zareagoval a přerušil výrobu Passatu a převodovek >😁 Myslím, že tu snahu kopírovat vše od konkurence už trochu přehnali >😁
[odkaz]
[odkaz]
No tak to doženou třeba na Apríla, v čem je tak hrozný problém, že si zhorší statistiku ? Zákazníci těch pár dnů vůbec nezaznamenají, dodací lhůty se na konkrétní dny neurčují. Kdyby to byl výpadek několikaměsíční tak to je jiná, ale tohle za zprávu nestojí.
Náhodou to je docela důležitá a zajímavá zpráva tentokrát, a zdá se, že i správně opsaná/přeložená. Sice se místo řečiček o Porsche asi dalo zmínit o tom, že zasaženej bude asi nejvíc Prius a že by to mělo znamenat 70,000 nevyrobenejch kusů oproti plánu, který se jim budou do konce fiskálu (31.3.) hodně blbě dohánět, ale co už.
Záleží, co ten výbuch způsobilo. Pokud to byl například člověk, který nedodržel pracovní postup, tak podle mne ani náhodou. Už vidím, jak bys pojišťovnu přesvědčoval, že lajdák, kterého jsi přijal do provozu a který ti ho srovnal se zemí, je vis maior. Protože to je něco, co je v tvé moci. Na rozdíl od tornáda nebo nepokojů.
"Výroba se v automobilkách většinou neplánovaně zastaví jen tehdy, když je problém s odbytem, popřípadě dojde-li k nějaké živelné katastrofě nebo jsou-li zaměstnanci ve stávce. To ale není případ výrobní pauzy v Toyotě, která proběhne od 8. do 13. února."
vs.
"V továrně Aichi Steel Corporation, dodávající Toyotě ocel, došlo 8. ledna k e😜lozi, která způsobila zastavení výroby..."
Ja neviem, ale vybuch v oceliarni mi pride ako Force Majeure/Act of God, co je na rovnakej urovni ako zivelna katastrofa.
Uvodny odstavec sa vsak jednoznacne poukazuje, ze odstavka v Toyote je dosledkom zleho manazmentu Toyoty.
Redakcii asi nevadi zjavny logicky a semanticky rozpor...
vs.
"V továrně Aichi Steel Corporation, dodávající Toyotě ocel, došlo 8. ledna k e😜lozi, která způsobila zastavení výroby..."
Ja neviem, ale vybuch v oceliarni mi pride ako Force Majeure/Act of God, co je na rovnakej urovni ako zivelna katastrofa.
Uvodny odstavec sa vsak jednoznacne poukazuje, ze odstavka v Toyote je dosledkom zleho manazmentu Toyoty.
Redakcii asi nevadi zjavny logicky a semanticky rozpor...
Přesně to jsem chtěl napsat. Předběhl si mě.... :-! Kdysi také fungoval náhradní dodavatel, ale teď už je "supply chain" tak našponovaný, že nikdo nemá rezervní kapacitu pokrýt "mimořádné události". ;-\
...to je jedno z rizik vyrabet metodou Just-In-Time (sofistikovane receno - bez mezi-skladu). 😉
v Toyote proste zapomeli na dostatecne zasoby dulezite soucasti vyrobniho procesu a tim to hasne
zadna super organizace a efektivita, tu stratili kdys jim klicovi lide odesli k jinym automobilkam, treba k Tesle
v Toyote delaj nesmyslne projekty a pak se divej kdys jim odchazi lide co to umeli ridit a s danyma projektama nesouhlasili
zadna super organizace a efektivita, tu stratili kdys jim klicovi lide odesli k jinym automobilkam, treba k Tesle
v Toyote delaj nesmyslne projekty a pak se divej kdys jim odchazi lide co to umeli ridit a s danyma projektama nesouhlasili
Něco se porouchá a dokud se to neopraví, tak se nejede dál. A do toho to Porsche, těm taky docházely plechy ? Já myslel, že je zachránil nápad dělat společně s Volkswagenem drahou sportovní nesportovní obludu do terénu neterénu. Prostě zpráva typ Fokt.
"...chtěl napsat. Předběhl si mě." Nezoufej, vetsinou to delas ty me... >😁
"fungoval náhradní dodavatel..." Ano..."second source". I ten se zjevne da usetrit. >😒] Meli by se stydet za ty sve metody. ;-\
"fungoval náhradní dodavatel..." Ano..."second source". I ten se zjevne da usetrit. >😒] Meli by se stydet za ty sve metody. ;-\
To z toho nedělá zásah vyšší moci. A to bývá pro tebe jako odběratele dobře, protože v takových případech kolikrát nedostaneš žádné odškodnění (bývá na to ve smlouvách klauzule). Tough luck.
K e😜lozi došlo 8.1., výroba bude zastavena 8.2. To mi nepřijde jako "žádný sklad a žádná odolnost vůči výkyvům dodávek". Naopak, až měsíc trvající problém má dopad na výrobu.
To, nad cim sa rozculujes, Toyota vola Toyota Production System a aj vdaka tomu je tam, kde je. Porsche to know how kupilo a pomohlo jej to na nohy. Lufthansa a najvacsia US energeticka spolocnost su dalsi klienti.
Zásoby jdou proti filosofii JIT (cílem je eliminovat sklady a průběžně podle potřeby dodávat komponenty přímo na linku). I když se v praxi, pokud vím, ukázalo, že malý sklad ("buffer") je výhodný, alespoň tady v Evropě. Tady se však nebavíme o kamionu zaseknutém v zácpě. Sklad schopný pokrýt takhle velký výpadek nemá s JIT nic společného. Tohle je něco, co Toyota dělá hodně, hodně dlouho.
Agenti jo, ale koncernovi? >😁 Ti jsou jeste ve fronte v pradelne. Perou ty pos*rane kalhoty od lonskeho zari... >😁
"...odstavka v Toyote je dosledkom zleho manazmentu Toyoty." To snad ne! :-!
Ze by japonci selhali? Nasadte kamikaze a rozdavejte drevene mece na seppuku. >😁
Ze by japonci selhali? Nasadte kamikaze a rozdavejte drevene mece na seppuku. >😁
"...dostatecne zasoby dulezite soucasti vyrobniho procesu" jejich system s tim nepocita, ale pokud ano, pak znamkovano skolnim zpusobem nedostatecne = 5.
Nevim, mě tydle zprávy zajímaj no, lepší než si číst o tom, že nemáš v autě honit, jinak umřeš.