Srovnávací testy
Petrko
3
holt dnes je svět v pořádku už jen v Globusu. 😉
No tak ty ceny náhradních dílů to je čistá zlodějina. 8-s
zvlast ten pezotacky svetlomet 😲 ...
Tak pokud je to full led tak je to pochopitelné. Ovšem zase nevím jestli je to full led, auta v této kategorii nekupují.
Pokud se dívám dobře, jsou v základu halogeny s denními LED, lepší světla nejsou ani za příplatek. A za jedno světlo je to teda fakt pálka 😲
V tom případě je to síla.
To teda, když si vezmeš že 2 světla stojí 15% pořizovací ceny auta 8-s Je fakt nehorázný jak automobilky okrádají svoje zákazníky na náhradních dílech. Navíc je úplně jedno jestli je to full LED nebo xenon. Výrobní cena toho světla bude reálně tak 1000 korun. ne 20 nebo 30 tis.
Že sada předních světel stojí dnes 10-15 % ceny auta, je bohužel normální. Platí se za design, vývoj, led, a další kravinky. Řešit se to dá jedině havarijkou s minimální spoluúčastí, jinak se i o drobném ťukanci dá hovořit jako o totálce, hlavně finanční.
Ne neplatí se za nic takovýho. Design a vývoj je započítaný v ceně auta ne až v ceně náhradního dílu. Je to jinak. Automobilka si tam prostě dá 3000% marži, protože ví, že když nabouráš, tak ti nic jinýho nezbyde, než ty předražený díly (v tomhle případě světla) koupit. Pak si kup nový auto a automobilka tě na jeho provozu stáhne z kůže. Tady se to dá možná ošetřit havarijním pojištěním, ale kolikpak asi stojí náhradní díly, který se ti můžou po záruce vysypat? To je podobná cenová relace.
Takhle... normální cena za světlo je dejme tomu 10k. Superb nebo Passat jako dražší auta jsou někde do 20. 35 na subkompakt je fakt úlet, tím spíš když je to halogen.
Normální cena za světlo je tak 2-3 tisíce.
S tou zlodějnou automobilek v cenách ND je to naprostá pravda a dnes bohužel velmi častý jev. Moje zkušenost - bláhově jsem uvažoval, že si pro zimní provoz sadu zimních gum obuju na originální litá kola o velikosti 16 palců (jednalo se o auto nižší střední koncernu VW). Když mi řekli, že jedno to kolo stojí 12 000 Kč (!!!) tak jsem málem upad. Samozřejmě jsem tedy nic nekupil a budu to řešit nějakými neoriginálkami.. 😢 8-s :no:
To je dobra cena za 16" plechac. Na moji velmi neobvyklou premiovku vyjde cela sada na nejakych 80.000 Kc, ale v tom jsou zahrnuty gumy co i na pneu webech stoji 30.000 Kc, tedy cena za kola velmi srovnatelna. A to se bavime o dvoudilnych 20" elektronech na auto, ktere jako funglovka stoji 1,7 mio.
To je dobra cena za 16" plechac. Na moji velmi neobvyklou premiovku vyjde cela sada na nejakych 80.000 Kc, ale v tom jsou zahrnuty gumy co i na pneu webech stoji 30.000 Kc, tedy cena za kola velmi srovnatelna. A to se bavime o dvoudilnych 20" elektronech.
Protože disk používaný v prvovýrobě kupuješ jako náhradní díl (x 4).
Musíš se dívat po sadě disků z originálního příslušenství, kde jsou ceny podstatně přijatelnější.
Ale i tak je 12 litrů za 16" nějak podezřele (nechceš být trochu konkrétnější?) hodně, to je cena spíš tak na 18"-19".
Musíš se dívat po sadě disků z originálního příslušenství, kde jsou ceny podstatně přijatelnější.
Ale i tak je 12 litrů za 16" nějak podezřele (nechceš být trochu konkrétnější?) hodně, to je cena spíš tak na 18"-19".
Když kupuješ celou sadu třeba na zimáky, tak se dá dostat na rozumnou cenu. Horší je, když potřebuješ 1 konkrétní originál kus. Zrovna třeba 18" Austin je u ofiko dealera za 16 a něco za kus.
Ta cena byla opravdu za jednotlivy disk - oficialni cenikova. Ani jsem nesmlouval a objednal sadu.
Tak to je docela dost, Detroit 18" tuším stojí cca 12 tis. Problém může být i v tom , že ty ceny nejsou pevné/stejné a konkrétní dealer tě může zkusit natáhnout.
Celá sada (za zvýhodněnou cenu) se dá koupit právě jen z originálního příslušenství, ale pokud chceš origo disky z prvovýroby platíš obvykle cenu za kus x 4.
Celá sada (za zvýhodněnou cenu) se dá koupit právě jen z originálního příslušenství, ale pokud chceš origo disky z prvovýroby platíš obvykle cenu za kus x 4.
Peugeot dává Full LED světlomety až od nové 308 (a 508 FL). 208 má i ve faceliftu halogeny + LED denní svícení. [odkaz]
Sice OT, ale vzpomel jsem si na soupis nahradnich dilu pri oprave meho auta, kde ridici jednotka stala vice nez prevodovka.
Ridici jednotka na sedmickoveho baworaka stala cca 700 EUR, kdyz jsme ji kupovali na rodinnou sedmicku. To mate bude velmi drahou ridici jednotku nebo velmi levnou prevodovku. 😄
Zeptejte se kohokoli, jaký malý hot hatch by chtěl. Nejspíš odpoví, že Fiestu ST. Není to na Peugeot 208 GTi s poněkud problematickou minulostí trošku velké sousto?
Oldschool, nebo moderna?
Po asi kilometru jízdy městem rovně s 208 GTi zastavuji na parkovišti vedle Honzy Mičky, stahuji okénko a hned to ze mě vypadlo: „Už teď to auto nemám rád“. Teprve před pár minutami jsem totiž vylezl z Fordu Fiesta ST a ta změna ve mně vyvolala menší šok. Jako by v Peugeotu bylo všechno špatně – posaz, volant, přístroje v kapličce, obestavění prostoru, zvuk motoru, převodovka. Pozitivní je snad jen to, že si nepřipadám, že sedím na odstřeďující automatické pračce, což je zase velký problém Fordu. Prostě to asi dopadne tak, jak jsme si v minulých letech zvykli.
Kam se dnes ubírá segment malých hot-hatchů? Bohužel nám trošku degeneruje. Pokud ne přímo král, tak určitě korunní princ poslední dekády nepochopitelně vyměkl a nahradil manuál divně fungující dvouspojkou, další aspirant na špičku jako by zapomněl, že Evropa nejsou jen silnice rovné jako zrcadlo, jiný ze schopných hot-hatchů stojí dvojnásobek toho, co je hranice slušnosti. A kdo by chtěl jezdit malým hot-hatchem bez koulí? Ford Fiesta ST prostě přijel, viděl a zvítězil. To ví každý, dílem díky pozitivním recenzím v českých testech a dílem zásluhou testů v britských médiích, milujících Fordy. Má to ale i háček – očekávání mohou být větší než realita.
Naproti tomu Peugeot nemá co ztratit. Jeho image výrobce sportovně laděných aut od dob 205 GTi a 306 S16 padlo někam k absolutní nule a RCZ R je přece jen trošku jiný svět. Očekávaní nejsou kdovíjaká, ale Francouzi zase mohou jen překvapit.
Na prvním dojmu určitě záleží a Ford podle očekávání vyhlíží jako Clint Eastwood, drsňák, který nejdříve střílí a pak se ptá, zatímco se mu na tváři podepsal zub času. Naproti tomu Peugeot je takový Jean Marais v nejlepších letech, atletický elegán v obleku a se širokým úsměvem. Ještě více pak rozdíly mezi auty vyniknou v interiéru.
HODNOCENÍ DESIGNU
Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTi
Vnější vzhled 8 9
Vnitřní vzhled 6 8
Zpracování 8 8
Ergonomie 8 6
Konektivita 8 8
Průměr 7.60 7.80
Tady už Fiesta ST tuplem nezapře svůj věk. Palubní deska před lety vypadala až futuristicky, teď už je spíš divná a volant se sice výborně drží, ale svými rozměry nebezpečně připomíná kormidlo. Posaz není úplně nízký, ale nevadí to, protože řidičova pozice je znamenitá, navíc interiér příjemně obklopuje a vyvolává dojem, že si auto „oblékáte“. Šestistupňový manuál má krátké, přesné dráhy a do ruky dobře padnoucí hlavici, odpory na neutrálu se drží v rozumných mezích, takže je řazení vcelku rychlé a rozložení pedálů umožňuje dávat meziplyny. Mám ale problém se sedadly, tady se Recaro moc nepředvedlo. Jsou příliš úzká, takže ve střední části sice podrží, ale tlačí a jako by se mě pokoušela vystrčit ven. Ideálně není tvarovaná ani ramenní oblast. Copak je to auto pro japonský trh?
Peugeot 208 GTi je uvnitř tak o dvě generace novější, ale zdaleka ne tak útulný. Palubní deska je někde daleko vepředu, volant směšně malý, přístroje nad věncem působí dost nezvykle, kulisa má delší a gumovější dráhy a fakt mi vadil sloupek čelního skla – umístěním i tloušťkou. Ale dejte tomu čas a možná pozměníte názor. S volantem jak ze závoďáku se výborně pracuje, řazení je sice trošku „guma“, ale lépe se vypořádává s odporem na neutrálu a sedadla sice trup tak nesevřou, ale drží velmi příjemně. A pokud rádi sedíte nízko, budete také spokojeni. Jenže určitá negativa tu přece jen jsou. Výhodu budíků v zorném poli „vyváží“ jejich miniaturní rozměry, víceméně nutností je nastavení digitálního rychloměru na středovém displeji a ukazuje se také, že nízký posaz není vše, v 208 se sedí trochu na krátké nohy a dlouhé ruce.
HODNOCENÍ INTERIÉRU
Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTi
Prostornost 6 6
Přední sedačky 7 8
Zadní sedačky 7 7
Kufr 7 7
Variabilita 7 7
Průměr 6.80 7.00
Problémem 208 GTi byla zpočátku cena, za částku přes 540 tisíc korun už bylo třeba se důkladně rozmýšlet. Ale časem šla automobilka do sebe a gétéíčko nyní lze pořídit už za 475.000 korun, tedy dokonce laciněji, než od počátku velmi agresivně „vyceněnou“ Fiestu ST. Ta se v našem případě dostavila v top verzi ST+ za 483.990 a dá se říci, že vrcholným výbavám nic zásadního nechybí a jsou téměř identické. Takový cenový rozdíl asi nebude při rozhodování hrát příliš velkou roli.
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTi
Základní cena 8 8
Standardní výbava a příplatky 8 9
Servis 8 8
Záruky 7 9
Průměr 7.75 8.50
Technické údaje
Motor Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTi
Typ motoru: přeplňovaný zážehový zážehový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1596 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 134 / 5700 153 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1600 - 5000 300 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.9 6.5
Spotřeba-měst👋mim👋kombi (l/100 km): 7.9 / 4.8 / 5.9 7 / 4.5 / 5.4
Emise CO2: 138 125
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 281 / 985 285 / 1076
Objem nádrže (l): 42 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1196 / 379 1190 / 460
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3975 3962
b) šířka (mm): 1709 1739
c) výška (mm): 1495 1471
d) rozvor (mm): 2489 2538
e) rozchod vpředu (mm): 1492 1480
f) rozchod vzadu (mm): 1481 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 880 590 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990 880
k) šířka vpředu (mm): 1450 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400 1405
délka sedáku vpředu (mm): 530 520
délka sedáku vzadu (mm): 480 470
výška opěradla vpředu (mm): 610 630
výška opěradla vzadu (mm): 580 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano ano
Není turbo jako turbo
Ford se v posledních letech naučil, jak se petrolheadovi vlichotit. Focus je už tradičně takovým kompaktním Maserati s působivým laděním výfuku a ve stejném akustickém stylu teď jede i Fiesta ST. Stačí lehce polechtat plyn a chtě nechtě se vám po tváři rozlije úsměv. Auto se odvděčí sytým vrčením, přiváděným z motorového prostoru do kabiny. Spíše než o zvuk motoru jde asi o sání, můžu se ale plést; faktem zůstává, že vás bude bavit každé sešlápnutí pedálu.
To v 208 GTi o motoru skoro nevíte, je odhlučněný možná až moc dobře, napadá mě otřepané přirovnání k vysavači, situaci zachraňuje pro změnu laděný výfuk, jenž mi ale duněním v určitých otáčkách a rychlostech byl trošku protivný. Šestnáctistovka z líhně PSA a BMW má také trošku mdlejší reakci na rychlé ťuknutí do plynu při heel-toe, ale vzhledem k tomu, že nejsou pedály poskládané úplně ideálně, to nevadí, prostě si patu-špičku odpustíte. Klasické meziplyny bez brzdění elektronice ale problémy nedělají.
Asi tušíte, jak se tyhle motory v autech budou při jízdě chovat… Tak je to přesně naopak! Čtyřválec 1.6 EcoBoost se 182 koňmi a 240 N.m má zřejmě menší turbo – reaguje v nízkých otáčkách rychleji a rozbíhá se plynule, téměř bez turboefektu. Jeho průběh je plochý a vyhlazený, dynamika se do 5000 otáček zlepšuje jen pozvolna a poté stejně plynule klesá až k 6000/min. To byste se dověděli od nějakého suchara. Jenže faktem je, že se ve skutečnosti na to „vadnutí“ budete těšit, už tak parádní zvuk se v 5000 otáčkách ještě umocní a šestnáctistovka jako by teprve teď začala ze sebe vydávat to nejlepší. To byste neřekli, kolik radosti může udělat u turbomotoru škála pouhých 1000 otáček… Jenže kvalty jsou přece jen těžší a po přeřazení padnou zhruba na 4500/min, na svou dávku emocí tedy vždycky musíte chvilku počkat.
Psal jsem, že je fordí motor docela plochý? Tak to pardon. Jestli se u něj těšíte na pět tisíc, abyste si užili alespoň zvuk, tak u THP …stejně tak. S vidinou, že to trápení už skončí a budete moci zase přeřadit a poslat francouzsko-německý čtyřválec zpátky do středního pásma mezi 3500-5000 otáček, kde se cítí nejlépe. Je to zvláštní - přitom výkonové maximum 208 koní leží ještě o 300/min výše (@6000), než u Fordu, jenže křivka točivého momentu s vrcholem 300 N.m ve 3000 otáčkách asi nebude tak vodorovná.
Nenechte se mýlit, takhle to možná zní jako nebetyčná nuda, jenže …není. Větší turbo THP se v nízkých a středních otáčkách déle nadechuje a má tedy větší turboefekt, když následně intenzivně vyrazí vpřed. Více síly oproti fordu je poznat okamžitě a výbušný charakter tak vrchovatou měrou kompenzuje absenci akustického koncertu. EcoBoost 1.6 má prý při overboostu až 290 N.m, tedy jen o deset méně, než THP. Ehm… nevypadá to tak, Fiestu za sebou necháte kdykoli a kdekoli a ani vám to nedá moc práce, čímž myslím, že se nemusíte maximu výkonu ani přiblížit. Pokud byste adekvátně tomu čekali, že bude mít Peugeot problémy s turbolagem ve vysokých otáčkách, kde bude citlivější na změnu polohy plynového pedálu, pak vězte, že nikoli, reakční doba je de facto stejná. Může za to zřejmě nějaké nastavení elektroniky, jejímž jediným negativním projevem jsou pomaleji klesající otáčky a určitá setrvačnost motoru.
A výprask Fiesty pokračuje. EcoBoosty nejsou zrovna proslulé střídmostí apetitu a potvrzuje to i tento motor. Při jízdě ustálenou devadesátkou spaluje 5,4 litru benzinu a při 130 km/h 8,1 litru, zatímco 208 GTi si vystačí se 4,9 l, respektive 7,6 l benzinu na 100 km. A to točí zhruba o 100 otáček více (cca 3250/min). A situace není lepší ani v reálném provozu. Zvukový placebo efekt nutí držet se zpoceným čelem motor v otáčkách, zatímco pilot Peugeotu se shovívavým úsměvem usrkává kapučíno a potahuje z doutníku, přičemž se při stejné dynamice mohou nůžky spotřeby rozevřít skoro na dva litry.
HODNOCENÍ MOTORU Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTi
Zrychlení 7 9
Pružnost 8 9
Spotřeba udávaná 8 9
Spotřeba v testu 6 8
Odhlučnění motoru 8 9
Průměr 7.40 8.80
Ale nezoufejte, Fordisti, teď se vrhneme na jízdní vlastnosti a pomsta bude sladká…
Analog vs. digitál
Už ani nevím, kdy se vlastně Ford stal doslova synonymem pro předokolky s vynikající kombinací jízdních vlastností a kvality jízdy. S prvním Focusem? Mondeem? Nebo ještě dříve? Časem se to ale zase začalo kazit, když se do popředí dostává komfort a jízdní vlastnosti už nějak přestaly být prioritou. A minulý Focus RS, který neměl každý, v obavě z diskuzní vendety, odvahu pokárat za nedotáčivost, také zasadil pověsti značky těžkou ránu. Naproti tomu minulá Fiesta ST byla podvozkově jedinečná a není důvod nic jiného očekávat u té současné.
A ano – Fiesta ST je jedinečná, …pokud přes týden parkuje v garáži a víkend co víkend s ní vyrážíte zahanbovat silnější auta na volné jízdy na závodních okruzích. Ford se tak moc bál něco na podvozku ST pokazit, že z auta udělal „tatramatku“, jištěnou elektronikou v podobě systému simulujícího diferenciál se zvýšenou svorností. V praxi to znamená jediné – doslova motokárové jízdní vlastnosti, téměř nulové náklony v zatáčkách a fenomenální ochotu zatáčet. Ba co víc, „samosvor“ funguje nejen při jízdě pod plným plynem, ale i na půl plynu nebo bez plynu a přibrzďováním vyvolává takřka neustálý dojem, že vás předběhne zadek. Neustálé náznaky přetáčivosti (jednoho z kolegů dokonce donutily mi zavolat a zeptat se, jestli je bezpečné vypínat stabilizaci), které nemusí být jen náznaky, když tomu trochu pomůžete volantem, jsou maximálně zábavné.
Do chvíle, než zjistíte, že vlastně přesně nevíte, kdy přijdou, jak moc intenzivní budou a jestli z nich nakonec nebude nějaká polízanice. A ještě jednu úžasnou věc to umí – měnit bez varování poloměr zatáčení. To si třeba takhle jedete v ostrém dálničním sjezdu v pravém pruhu vedle tatrovky, když tu najednou si to auto zamíří bez pohnutí volantem přímo do mlýna čtveřice obřích pneumatik.
Navíc to Ford, stejně jako Opel u Corsy, přehnal s tuhostí pérování. Jízda skutečně připomíná rozběsněnou pračku socialistické provenience, netušili byste, kolik nerovností může být na silnici, kterou jste dosud považovali za perfektní… A co teprve ty nekvalitní - stopařky budou v sedmém nebi. Co se ale Fordu musí nechat – tlumení menších i větších nerovností je tradičně znamenité, pokud bych si měl vybrat, s kterým autem vymést propadlý kanál, volím bez váhání ST.
To 208 ví, proč si říká Gran Turismo. Zvládnete s ním opravdu i velké cestování, a to ve velkém stylu. Jízdě nechybí plavnost, ale stále v mezích sportovního ladění podvozku, nejde tedy o žádnou houpačku, jen Francouz nepovažuje za nutné informovat meziobratlové ploténky o tom, že ty spadané listy, které jste právě přejeli, byly tři na sobě. Peugeot se kvůli svému naladění v zatáčkách naklání více, a přestože i v jeho případě velmi příjemně překvapí ochota zatáčet, dříve či později se dostaví nedotáčivost, kterou Fiesta ST téměř nezná. A to vypadá pro Forda dobře, nemyslíte?
Jenže je tu problém. Ford ve snaze zničit náklony a nedotáčivost mezi tím vším vrtěním a hopsáním zapomněl, že je také dobré informovat řidiče o dění pod koly. Bohužel nejen nájezdy do zatáček, ale i průjezdy jsou o vzájemné důvěře muže a stroje a nepochybně též o sžití se s autem než o komunikaci. A přiznávám se bez mučení, že jsem byl na své testovací trase v oblíbených zatáčkách s kdejakým hatchbackem jistější (a mnohdy i rychlejší) než s pýchou Fordu. A nepomohlo ani řízení s lehkou zpětnou vazbou.
To 208 GTi si před zatáčkou mírně zaklekne a následně drží oblouk, přičemž zadkem přesně cítím míru neutrality, popřípadě nedotáčivosti a mám starosvětský přehled o tom, kolik si toho ještě k předním pneumatikám mohu dovolit. Ba co víc, nesnaží se mě vyděsit věčně rozevlátý zadek. A to je potřeba, protože jestli v řízení ST jsou nějaká torza zpětné vazby, v 208 nepřežilo nic. Peugeot si to ale vynahrazuje spontánností – s malinkým volantem a účinnějším posilovačem lze dělat jen velmi malé pohyby na to, aby auto začalo reagovat. GTi tak působí na silnici oproti ST poněkud hyperaktivně, což mi dobře ladí s celkově zběsilejším pojetím francouzského hot-hatche.
Ale vezměte obě auta na okruh (v našem případě bohužel tentokrát jen na letiště) a všechno bude rázem jinak – nedotáčivost 208 GTi vás brzy otráví a budete stát ve frontě na volné sedadlo ve Fiestě, která se tu cítí jako Audi na filmovém festivalu. Kde Peugeot dále propadá, jsou brzdy. Na okresce se sice zdají být lepší – s rychlejším nástupem a účinnější, ale měření odhalí pravý opak, určitě i kvůli hůř naladěnému ABS, které zasahuje dost brzo a s velkou frekvencí. V obou případech ale auto dokáží za běžných podmínek bez obtíží zkrotit.
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTi
Ovladatelnost 10 8
Komfort odpružení 5 9
Odhlučnění podvozku 7 8
Řízení 9 7
Řazení 9 7
Brzdy 9 5
Průměr 8.17 7.33
Motor3/4
Vive la France
No to jsou mi konce. V mém srovnáváku hot-hatchů vyhrál Peugeot! Teď už jen ten východ slunce na západě a máme tu apokalypsu. Ba co víc, není to o prsa korejské sprinterky, žádné „…ale je vyváženější“. Peugeot 208 GTi má pro urostlejší řidiče vhodnější sedadla, výkonnější, výbušnější motor s nižší spotřebou, jenž dokonce občas na výjezdu ze zatáček protočí vnitřní kolo, čitelnější a komfortnější podvozek, rychlejší řazení ale hlavně - je zábavnější a zběsilejší, ovšem stále v mezích dnešní politické korektnosti, není tedy třeba se ho bát. A právě tyto hodnoty asi budou hlavním důvodem, proč si koupit malé a lehké supermini. Jestli chcete preciznost, pořiďte si kompaktní hatch.
Ford Fiesta nedal svou kůži zadarmo – je z něj lepší výhled, má lepší pozici za volantem, vyváženější řízení, menší turbolag v nízkých a středních otáčkách, účinnější brzdy a je schopnější na okruhu. Je to každopádně zvláštní – petrolheady, zpravidla nenávidějícími vše nové, je ST doslova uctíváno, přitom jeho kouzlo spočívá právě v tom, že boří tradiční hodnoty – pomáhá zvuku z motorového prostoru vloudit se do kabiny a za fantastickou agilitou a ovladatelností stojí hlavně elektronika.
Mimochodem ještě k té elektronice – jestli se chcete za volantem Fiesty ST bavit, je nutné deaktivovat systém jízdní stability. Je totiž přepvapivě protivný, naštěstí jej lze zcela vypnout nebo nastavit do tolerantnějšího módu, v němž už o něm nebudete téměř vědět. To naladění stabilizace u 208 GTi je lepší, ale i v tomto případě si užijete více bez teroru jedniček a nul.
Nebuďte smutní, radost jezdit je s oběma vozy a je jisté, že oba si najdou své vyznavače o odpůrce, jen to možná nakonec bude jiná sorta lidí, než jakou byste za volanty vozů obou značek očekávali. Ortodoxní petrolhead by teď správně měl zamířit do Paříže.
Tak – diskuze je vaše. Provaz bych si s dovolením přinesl vlastní.
SHRNUTÍ HODNOCENÍ
MODEL Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTi
POŘIZOVACÍ NÁKLADY 7.75 8.50
DESIGN 7.60 7.80
INTERIÉR 6.80 7.00
MOTOR 7.40 8.80
JÍZDNÍ VLASTNOSTI 8.17 7.33
CELKOVÝ PRŮMĚR 7.54 7.89
CELKEM * 1/2 * 1/2
Ford Fiesta ST
Plusy
Pozice za volantem
Přesné a krátké řazení
Účinné brzdy
Agilita a ovladatelnost, jízdní vlastnosti
Minusy
Úzká sedadla
Příliš tuhý podvozek
Občas trošku nepředvídatelné chování šasi
Nejlevnější verze modelu 459.990 Kč
Základ s testovaným motorem 459.990 Kč
Testovaný vůz bez příplatků 483.990 Kč (ST+)
Testovaný vůz s výbavou 533.990 Kč (ST+)
Peugeot 208 GTi
Plusy
Pohodlná sedadla s bočním vedením
Rychlé řazení
Výbušný charakter motoru, síla a dynamika
Čitelný podvozek
Minusy
Horší pozice za volantem
Slabší brzdy
Nedotáčivější charakter podvozku
Nejlevnější verze modelu 475.000 Kč
Základ s testovaným motorem 475.000 Kč
Testovaný vůz bez příplatků 475.00 Kč
Testovaný vůz s výbavou 515.900 Kč
Oldschool, nebo moderna?
Po asi kilometru jízdy městem rovně s 208 GTi zastavuji na parkovišti vedle Honzy Mičky, stahuji okénko a hned to ze mě vypadlo: „Už teď to auto nemám rád“. Teprve před pár minutami jsem totiž vylezl z Fordu Fiesta ST a ta změna ve mně vyvolala menší šok. Jako by v Peugeotu bylo všechno špatně – posaz, volant, přístroje v kapličce, obestavění prostoru, zvuk motoru, převodovka. Pozitivní je snad jen to, že si nepřipadám, že sedím na odstřeďující automatické pračce, což je zase velký problém Fordu. Prostě to asi dopadne tak, jak jsme si v minulých letech zvykli.
Kam se dnes ubírá segment malých hot-hatchů? Bohužel nám trošku degeneruje. Pokud ne přímo král, tak určitě korunní princ poslední dekády nepochopitelně vyměkl a nahradil manuál divně fungující dvouspojkou, další aspirant na špičku jako by zapomněl, že Evropa nejsou jen silnice rovné jako zrcadlo, jiný ze schopných hot-hatchů stojí dvojnásobek toho, co je hranice slušnosti. A kdo by chtěl jezdit malým hot-hatchem bez koulí? Ford Fiesta ST prostě přijel, viděl a zvítězil. To ví každý, dílem díky pozitivním recenzím v českých testech a dílem zásluhou testů v britských médiích, milujících Fordy. Má to ale i háček – očekávání mohou být větší než realita.
Naproti tomu Peugeot nemá co ztratit. Jeho image výrobce sportovně laděných aut od dob 205 GTi a 306 S16 padlo někam k absolutní nule a RCZ R je přece jen trošku jiný svět. Očekávaní nejsou kdovíjaká, ale Francouzi zase mohou jen překvapit.
Na prvním dojmu určitě záleží a Ford podle očekávání vyhlíží jako Clint Eastwood, drsňák, který nejdříve střílí a pak se ptá, zatímco se mu na tváři podepsal zub času. Naproti tomu Peugeot je takový Jean Marais v nejlepších letech, atletický elegán v obleku a se širokým úsměvem. Ještě více pak rozdíly mezi auty vyniknou v interiéru.
HODNOCENÍ DESIGNU
Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTi
Vnější vzhled 8 9
Vnitřní vzhled 6 8
Zpracování 8 8
Ergonomie 8 6
Konektivita 8 8
Průměr 7.60 7.80
Tady už Fiesta ST tuplem nezapře svůj věk. Palubní deska před lety vypadala až futuristicky, teď už je spíš divná a volant se sice výborně drží, ale svými rozměry nebezpečně připomíná kormidlo. Posaz není úplně nízký, ale nevadí to, protože řidičova pozice je znamenitá, navíc interiér příjemně obklopuje a vyvolává dojem, že si auto „oblékáte“. Šestistupňový manuál má krátké, přesné dráhy a do ruky dobře padnoucí hlavici, odpory na neutrálu se drží v rozumných mezích, takže je řazení vcelku rychlé a rozložení pedálů umožňuje dávat meziplyny. Mám ale problém se sedadly, tady se Recaro moc nepředvedlo. Jsou příliš úzká, takže ve střední části sice podrží, ale tlačí a jako by se mě pokoušela vystrčit ven. Ideálně není tvarovaná ani ramenní oblast. Copak je to auto pro japonský trh?
Peugeot 208 GTi je uvnitř tak o dvě generace novější, ale zdaleka ne tak útulný. Palubní deska je někde daleko vepředu, volant směšně malý, přístroje nad věncem působí dost nezvykle, kulisa má delší a gumovější dráhy a fakt mi vadil sloupek čelního skla – umístěním i tloušťkou. Ale dejte tomu čas a možná pozměníte názor. S volantem jak ze závoďáku se výborně pracuje, řazení je sice trošku „guma“, ale lépe se vypořádává s odporem na neutrálu a sedadla sice trup tak nesevřou, ale drží velmi příjemně. A pokud rádi sedíte nízko, budete také spokojeni. Jenže určitá negativa tu přece jen jsou. Výhodu budíků v zorném poli „vyváží“ jejich miniaturní rozměry, víceméně nutností je nastavení digitálního rychloměru na středovém displeji a ukazuje se také, že nízký posaz není vše, v 208 se sedí trochu na krátké nohy a dlouhé ruce.
HODNOCENÍ INTERIÉRU
Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTi
Prostornost 6 6
Přední sedačky 7 8
Zadní sedačky 7 7
Kufr 7 7
Variabilita 7 7
Průměr 6.80 7.00
Problémem 208 GTi byla zpočátku cena, za částku přes 540 tisíc korun už bylo třeba se důkladně rozmýšlet. Ale časem šla automobilka do sebe a gétéíčko nyní lze pořídit už za 475.000 korun, tedy dokonce laciněji, než od počátku velmi agresivně „vyceněnou“ Fiestu ST. Ta se v našem případě dostavila v top verzi ST+ za 483.990 a dá se říci, že vrcholným výbavám nic zásadního nechybí a jsou téměř identické. Takový cenový rozdíl asi nebude při rozhodování hrát příliš velkou roli.
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTi
Základní cena 8 8
Standardní výbava a příplatky 8 9
Servis 8 8
Záruky 7 9
Průměr 7.75 8.50
Technické údaje
Motor Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTi
Typ motoru: přeplňovaný zážehový zážehový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1596 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 134 / 5700 153 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1600 - 5000 300 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.9 6.5
Spotřeba-měst👋mim👋kombi (l/100 km): 7.9 / 4.8 / 5.9 7 / 4.5 / 5.4
Emise CO2: 138 125
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 281 / 985 285 / 1076
Objem nádrže (l): 42 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1196 / 379 1190 / 460
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3975 3962
b) šířka (mm): 1709 1739
c) výška (mm): 1495 1471
d) rozvor (mm): 2489 2538
e) rozchod vpředu (mm): 1492 1480
f) rozchod vzadu (mm): 1481 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 880 590 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990 880
k) šířka vpředu (mm): 1450 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400 1405
délka sedáku vpředu (mm): 530 520
délka sedáku vzadu (mm): 480 470
výška opěradla vpředu (mm): 610 630
výška opěradla vzadu (mm): 580 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano ano
Není turbo jako turbo
Ford se v posledních letech naučil, jak se petrolheadovi vlichotit. Focus je už tradičně takovým kompaktním Maserati s působivým laděním výfuku a ve stejném akustickém stylu teď jede i Fiesta ST. Stačí lehce polechtat plyn a chtě nechtě se vám po tváři rozlije úsměv. Auto se odvděčí sytým vrčením, přiváděným z motorového prostoru do kabiny. Spíše než o zvuk motoru jde asi o sání, můžu se ale plést; faktem zůstává, že vás bude bavit každé sešlápnutí pedálu.
To v 208 GTi o motoru skoro nevíte, je odhlučněný možná až moc dobře, napadá mě otřepané přirovnání k vysavači, situaci zachraňuje pro změnu laděný výfuk, jenž mi ale duněním v určitých otáčkách a rychlostech byl trošku protivný. Šestnáctistovka z líhně PSA a BMW má také trošku mdlejší reakci na rychlé ťuknutí do plynu při heel-toe, ale vzhledem k tomu, že nejsou pedály poskládané úplně ideálně, to nevadí, prostě si patu-špičku odpustíte. Klasické meziplyny bez brzdění elektronice ale problémy nedělají.
Asi tušíte, jak se tyhle motory v autech budou při jízdě chovat… Tak je to přesně naopak! Čtyřválec 1.6 EcoBoost se 182 koňmi a 240 N.m má zřejmě menší turbo – reaguje v nízkých otáčkách rychleji a rozbíhá se plynule, téměř bez turboefektu. Jeho průběh je plochý a vyhlazený, dynamika se do 5000 otáček zlepšuje jen pozvolna a poté stejně plynule klesá až k 6000/min. To byste se dověděli od nějakého suchara. Jenže faktem je, že se ve skutečnosti na to „vadnutí“ budete těšit, už tak parádní zvuk se v 5000 otáčkách ještě umocní a šestnáctistovka jako by teprve teď začala ze sebe vydávat to nejlepší. To byste neřekli, kolik radosti může udělat u turbomotoru škála pouhých 1000 otáček… Jenže kvalty jsou přece jen těžší a po přeřazení padnou zhruba na 4500/min, na svou dávku emocí tedy vždycky musíte chvilku počkat.
Psal jsem, že je fordí motor docela plochý? Tak to pardon. Jestli se u něj těšíte na pět tisíc, abyste si užili alespoň zvuk, tak u THP …stejně tak. S vidinou, že to trápení už skončí a budete moci zase přeřadit a poslat francouzsko-německý čtyřválec zpátky do středního pásma mezi 3500-5000 otáček, kde se cítí nejlépe. Je to zvláštní - přitom výkonové maximum 208 koní leží ještě o 300/min výše (@6000), než u Fordu, jenže křivka točivého momentu s vrcholem 300 N.m ve 3000 otáčkách asi nebude tak vodorovná.
Nenechte se mýlit, takhle to možná zní jako nebetyčná nuda, jenže …není. Větší turbo THP se v nízkých a středních otáčkách déle nadechuje a má tedy větší turboefekt, když následně intenzivně vyrazí vpřed. Více síly oproti fordu je poznat okamžitě a výbušný charakter tak vrchovatou měrou kompenzuje absenci akustického koncertu. EcoBoost 1.6 má prý při overboostu až 290 N.m, tedy jen o deset méně, než THP. Ehm… nevypadá to tak, Fiestu za sebou necháte kdykoli a kdekoli a ani vám to nedá moc práce, čímž myslím, že se nemusíte maximu výkonu ani přiblížit. Pokud byste adekvátně tomu čekali, že bude mít Peugeot problémy s turbolagem ve vysokých otáčkách, kde bude citlivější na změnu polohy plynového pedálu, pak vězte, že nikoli, reakční doba je de facto stejná. Může za to zřejmě nějaké nastavení elektroniky, jejímž jediným negativním projevem jsou pomaleji klesající otáčky a určitá setrvačnost motoru.
A výprask Fiesty pokračuje. EcoBoosty nejsou zrovna proslulé střídmostí apetitu a potvrzuje to i tento motor. Při jízdě ustálenou devadesátkou spaluje 5,4 litru benzinu a při 130 km/h 8,1 litru, zatímco 208 GTi si vystačí se 4,9 l, respektive 7,6 l benzinu na 100 km. A to točí zhruba o 100 otáček více (cca 3250/min). A situace není lepší ani v reálném provozu. Zvukový placebo efekt nutí držet se zpoceným čelem motor v otáčkách, zatímco pilot Peugeotu se shovívavým úsměvem usrkává kapučíno a potahuje z doutníku, přičemž se při stejné dynamice mohou nůžky spotřeby rozevřít skoro na dva litry.
HODNOCENÍ MOTORU Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTi
Zrychlení 7 9
Pružnost 8 9
Spotřeba udávaná 8 9
Spotřeba v testu 6 8
Odhlučnění motoru 8 9
Průměr 7.40 8.80
Ale nezoufejte, Fordisti, teď se vrhneme na jízdní vlastnosti a pomsta bude sladká…
Analog vs. digitál
Už ani nevím, kdy se vlastně Ford stal doslova synonymem pro předokolky s vynikající kombinací jízdních vlastností a kvality jízdy. S prvním Focusem? Mondeem? Nebo ještě dříve? Časem se to ale zase začalo kazit, když se do popředí dostává komfort a jízdní vlastnosti už nějak přestaly být prioritou. A minulý Focus RS, který neměl každý, v obavě z diskuzní vendety, odvahu pokárat za nedotáčivost, také zasadil pověsti značky těžkou ránu. Naproti tomu minulá Fiesta ST byla podvozkově jedinečná a není důvod nic jiného očekávat u té současné.
A ano – Fiesta ST je jedinečná, …pokud přes týden parkuje v garáži a víkend co víkend s ní vyrážíte zahanbovat silnější auta na volné jízdy na závodních okruzích. Ford se tak moc bál něco na podvozku ST pokazit, že z auta udělal „tatramatku“, jištěnou elektronikou v podobě systému simulujícího diferenciál se zvýšenou svorností. V praxi to znamená jediné – doslova motokárové jízdní vlastnosti, téměř nulové náklony v zatáčkách a fenomenální ochotu zatáčet. Ba co víc, „samosvor“ funguje nejen při jízdě pod plným plynem, ale i na půl plynu nebo bez plynu a přibrzďováním vyvolává takřka neustálý dojem, že vás předběhne zadek. Neustálé náznaky přetáčivosti (jednoho z kolegů dokonce donutily mi zavolat a zeptat se, jestli je bezpečné vypínat stabilizaci), které nemusí být jen náznaky, když tomu trochu pomůžete volantem, jsou maximálně zábavné.
Do chvíle, než zjistíte, že vlastně přesně nevíte, kdy přijdou, jak moc intenzivní budou a jestli z nich nakonec nebude nějaká polízanice. A ještě jednu úžasnou věc to umí – měnit bez varování poloměr zatáčení. To si třeba takhle jedete v ostrém dálničním sjezdu v pravém pruhu vedle tatrovky, když tu najednou si to auto zamíří bez pohnutí volantem přímo do mlýna čtveřice obřích pneumatik.
Navíc to Ford, stejně jako Opel u Corsy, přehnal s tuhostí pérování. Jízda skutečně připomíná rozběsněnou pračku socialistické provenience, netušili byste, kolik nerovností může být na silnici, kterou jste dosud považovali za perfektní… A co teprve ty nekvalitní - stopařky budou v sedmém nebi. Co se ale Fordu musí nechat – tlumení menších i větších nerovností je tradičně znamenité, pokud bych si měl vybrat, s kterým autem vymést propadlý kanál, volím bez váhání ST.
To 208 ví, proč si říká Gran Turismo. Zvládnete s ním opravdu i velké cestování, a to ve velkém stylu. Jízdě nechybí plavnost, ale stále v mezích sportovního ladění podvozku, nejde tedy o žádnou houpačku, jen Francouz nepovažuje za nutné informovat meziobratlové ploténky o tom, že ty spadané listy, které jste právě přejeli, byly tři na sobě. Peugeot se kvůli svému naladění v zatáčkách naklání více, a přestože i v jeho případě velmi příjemně překvapí ochota zatáčet, dříve či později se dostaví nedotáčivost, kterou Fiesta ST téměř nezná. A to vypadá pro Forda dobře, nemyslíte?
Jenže je tu problém. Ford ve snaze zničit náklony a nedotáčivost mezi tím vším vrtěním a hopsáním zapomněl, že je také dobré informovat řidiče o dění pod koly. Bohužel nejen nájezdy do zatáček, ale i průjezdy jsou o vzájemné důvěře muže a stroje a nepochybně též o sžití se s autem než o komunikaci. A přiznávám se bez mučení, že jsem byl na své testovací trase v oblíbených zatáčkách s kdejakým hatchbackem jistější (a mnohdy i rychlejší) než s pýchou Fordu. A nepomohlo ani řízení s lehkou zpětnou vazbou.
To 208 GTi si před zatáčkou mírně zaklekne a následně drží oblouk, přičemž zadkem přesně cítím míru neutrality, popřípadě nedotáčivosti a mám starosvětský přehled o tom, kolik si toho ještě k předním pneumatikám mohu dovolit. Ba co víc, nesnaží se mě vyděsit věčně rozevlátý zadek. A to je potřeba, protože jestli v řízení ST jsou nějaká torza zpětné vazby, v 208 nepřežilo nic. Peugeot si to ale vynahrazuje spontánností – s malinkým volantem a účinnějším posilovačem lze dělat jen velmi malé pohyby na to, aby auto začalo reagovat. GTi tak působí na silnici oproti ST poněkud hyperaktivně, což mi dobře ladí s celkově zběsilejším pojetím francouzského hot-hatche.
Ale vezměte obě auta na okruh (v našem případě bohužel tentokrát jen na letiště) a všechno bude rázem jinak – nedotáčivost 208 GTi vás brzy otráví a budete stát ve frontě na volné sedadlo ve Fiestě, která se tu cítí jako Audi na filmovém festivalu. Kde Peugeot dále propadá, jsou brzdy. Na okresce se sice zdají být lepší – s rychlejším nástupem a účinnější, ale měření odhalí pravý opak, určitě i kvůli hůř naladěnému ABS, které zasahuje dost brzo a s velkou frekvencí. V obou případech ale auto dokáží za běžných podmínek bez obtíží zkrotit.
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTi
Ovladatelnost 10 8
Komfort odpružení 5 9
Odhlučnění podvozku 7 8
Řízení 9 7
Řazení 9 7
Brzdy 9 5
Průměr 8.17 7.33
Motor3/4
Vive la France
No to jsou mi konce. V mém srovnáváku hot-hatchů vyhrál Peugeot! Teď už jen ten východ slunce na západě a máme tu apokalypsu. Ba co víc, není to o prsa korejské sprinterky, žádné „…ale je vyváženější“. Peugeot 208 GTi má pro urostlejší řidiče vhodnější sedadla, výkonnější, výbušnější motor s nižší spotřebou, jenž dokonce občas na výjezdu ze zatáček protočí vnitřní kolo, čitelnější a komfortnější podvozek, rychlejší řazení ale hlavně - je zábavnější a zběsilejší, ovšem stále v mezích dnešní politické korektnosti, není tedy třeba se ho bát. A právě tyto hodnoty asi budou hlavním důvodem, proč si koupit malé a lehké supermini. Jestli chcete preciznost, pořiďte si kompaktní hatch.
Ford Fiesta nedal svou kůži zadarmo – je z něj lepší výhled, má lepší pozici za volantem, vyváženější řízení, menší turbolag v nízkých a středních otáčkách, účinnější brzdy a je schopnější na okruhu. Je to každopádně zvláštní – petrolheady, zpravidla nenávidějícími vše nové, je ST doslova uctíváno, přitom jeho kouzlo spočívá právě v tom, že boří tradiční hodnoty – pomáhá zvuku z motorového prostoru vloudit se do kabiny a za fantastickou agilitou a ovladatelností stojí hlavně elektronika.
Mimochodem ještě k té elektronice – jestli se chcete za volantem Fiesty ST bavit, je nutné deaktivovat systém jízdní stability. Je totiž přepvapivě protivný, naštěstí jej lze zcela vypnout nebo nastavit do tolerantnějšího módu, v němž už o něm nebudete téměř vědět. To naladění stabilizace u 208 GTi je lepší, ale i v tomto případě si užijete více bez teroru jedniček a nul.
Nebuďte smutní, radost jezdit je s oběma vozy a je jisté, že oba si najdou své vyznavače o odpůrce, jen to možná nakonec bude jiná sorta lidí, než jakou byste za volanty vozů obou značek očekávali. Ortodoxní petrolhead by teď správně měl zamířit do Paříže.
Tak – diskuze je vaše. Provaz bych si s dovolením přinesl vlastní.
SHRNUTÍ HODNOCENÍ
MODEL Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTi
POŘIZOVACÍ NÁKLADY 7.75 8.50
DESIGN 7.60 7.80
INTERIÉR 6.80 7.00
MOTOR 7.40 8.80
JÍZDNÍ VLASTNOSTI 8.17 7.33
CELKOVÝ PRŮMĚR 7.54 7.89
CELKEM * 1/2 * 1/2
Ford Fiesta ST
Plusy
Pozice za volantem
Přesné a krátké řazení
Účinné brzdy
Agilita a ovladatelnost, jízdní vlastnosti
Minusy
Úzká sedadla
Příliš tuhý podvozek
Občas trošku nepředvídatelné chování šasi
Nejlevnější verze modelu 459.990 Kč
Základ s testovaným motorem 459.990 Kč
Testovaný vůz bez příplatků 483.990 Kč (ST+)
Testovaný vůz s výbavou 533.990 Kč (ST+)
Peugeot 208 GTi
Plusy
Pohodlná sedadla s bočním vedením
Rychlé řazení
Výbušný charakter motoru, síla a dynamika
Čitelný podvozek
Minusy
Horší pozice za volantem
Slabší brzdy
Nedotáčivější charakter podvozku
Nejlevnější verze modelu 475.000 Kč
Základ s testovaným motorem 475.000 Kč
Testovaný vůz bez příplatků 475.00 Kč
Testovaný vůz s výbavou 515.900 Kč
Starýho psa novým kouskům... :yes: >😒]
Ale test je pěknej :yes:
Jo, to jo. Za mě jen krátké shrnutí. FieSTa vs. 208GTi (před modernizací). Problém FieSTy byl pro mě opravdu hodně tvrdý podvozek (to o té informaci stran počtu spadaných listů bylo přesné >😁 ) a podměrečná Recara, která tlačí a řežou a zapomeneš na to právě a jenom tehdy, když máš plno jiný práce. 208 GTi pro mě bylo cellkem zklamání. Nesedla mi vůbec pozice za volantem, štvaly mě dlouhý převody, celková utlumenost a měl jsem pocit, jako když jedu s nafťákem. No a protože jsem na jízdu s 208 GTi přijel Cliem RS, tak i přes všechno, co bylo kde napsáno, musím tvrdit, že v tomhle ohledu na mě C-RS zapůsobilo mnohem víc. Každopádně kdybych musel volit z dvojice v testu, tak bych i přes zmíněná negativa jednoznačně vybral FieSTu. Bolí, bolí, ale je s ní sranda.
I přesto nějak z text cítím, že se autorovi více líbila Fiesta, možná se spíš bránil přijmout fakt, že král byl poražen 😄
Je otázka co chceš od HH, jestli univerzálnost, tam evidentně vládne 208...pokud jsi ostrej kluk a nezáleží ti až tak na vlastním pohodlí jako spíš na zážitcích, budeš brát ST.
Tak znáš mě >😁 Já bych si vzal Forda >😁 Vidím to stejně jako když se porovnával Golf GTI - mistr univerzálnosti s ostrými Fordy či Mégany. Vidím velkou snahu Peugeotu jít cestou VW 😄
Možná ti udělá radost tohle😒br />
[odkaz]
To je hodně zajímavý verdikt, a ano, potěšil mne, že FoFoRS zválcovalo dokonce i Audi, čekal jsem, že práve RS3 bude lepší, jenže jak tak čtu a jestli chápu správně, tak je více těžkopádné ovládání oproti Fokusu? No, nezbývá než počkat si na verdikt ACZ 😄
V sobotu jsem se jedím naplno akcelerujícím RS3 setkal na Německé dálnici a byl jsem doslova ohromen, co to auto dokáže a jak při tom parádně zní 😄
V sobotu jsem se jedím naplno akcelerujícím RS3 setkal na Německé dálnici a byl jsem doslova ohromen, co to auto dokáže a jak při tom parádně zní 😄
Jsou to angláni a tam Ford vždy topuje. Takže uber trochu z nadšení redaktora, ale pořád to vypadá dobře 😉
Jo, je tam trochu toho fanouškovství, ostatně jako u nás ke Škodovce žejo 😄 Takže zde to vyhraje ORS >😒]
To asi není konkurent, ale na jednom českým webu by to FFRS natřel Rapid 1,2TSI 😉
A víš proč? Protože má prostě větší kufr a méně žere! A je náš >😒] Ne, sorry, nechal jsem se unést, normálně takový nejsem >😁 Když to ale to u Fordu ale vemu cenově, tak jsem minulý týden při neplánované návštěvě našeho Ford servisu konečně prohlédl nového Mustanga.... no 😄 Asi jsem ještě puberťák v tomhle, to auto je parádní a jak se mi první "nová vlna" Mustangů zas extra nelíbila, tak tenhle fakt můžu a ta cena je stejná s FoFoRS 😄 Mít ty prachy, tak BYCH asi hodně váhal, jestli nezvítězí image nad zábavou >😁
Buď v klidu, já už puberťák nejsem a Mustang na mě taky působí. Sranda byla, když k nám přijel švagr s (půjčeným) Shelby GT500 a moje Mondeo kombi vedle toho vypadalo jak tintítko. A kouknout se na to se sbíhali i toulaví psi. >😒]
Myslíš web Mistra volantu ? 😉 Tak určitě, tam si Rapid 1.2 TSI dával Nordschleife jako předkrm. >😒]
Když to vezmu za sebe, tak chleba se takříkajíc láme s velikostí. Kompakt už je auto použitelný na dlouhý cesty, tam se u H-H kloním spíš k univerzálnosti. Supermini je pro mě víc sranda auto než vážný dopravní prostředek. A krom malých rozměrů a s tím související mrštnosti ocením i nízkou hmotnost. Pak neočekávám a nevyžaduji komfort limuzíny. Nicméně je fakt, že FieSTa bolí už dost. Shrnuto - 208 GTi ale ani koncern bych v této třídě nebral, pokud modernu, tak FieSTu nebo C-RS (kecy,prdy, beďary - v Race si řadíš parádně a ta krátká trojka je v dnešní době vyloženě okouzlující), pokud zábavnej old-school, tak SSS.
SSS - Swift? Ten sem jezdil kdysi jen chvilku a to je fenomenální sranda hračka 😄 On i ten 1.5 či 1.3 umí vykouzlit úsměv 😄
...jsi ten, kdo tahle auta reálně projel, posoudil a vybíral mezi nimi. Jestli je nějaký verdikt relevantní, pak právě ten tvůj 😉
Ked oldschool, tak este lepsia by bola (asi) Dacia Sandrero RS, ale doviest ju nebude sranda >😁
Ale inak ak je cielom maleho auta mesto + obcasne zabavne povozenie, tak potom jedznoznacne SSS.
Ak to taha viac smerom k vikendovemu vozeniu, tak radsej nieco jazdene miesto tychto turbo prckov. Pridu mi stale malo zabavmy v tom klasickom sposobe, kde clovek musel podvozok a motor zmykat, ale cim viac tlacil, tym lepsie to fungovalo :-! a atmosfericky motor reagoval na kazdy povel, bez odvravania.
Moj tajny tip by bolo Clio RS este bez turba resp. Mazda MX5 podla preferencii.
Ale inak ak je cielom maleho auta mesto + obcasne zabavne povozenie, tak potom jedznoznacne SSS.
Ak to taha viac smerom k vikendovemu vozeniu, tak radsej nieco jazdene miesto tychto turbo prckov. Pridu mi stale malo zabavmy v tom klasickom sposobe, kde clovek musel podvozok a motor zmykat, ale cim viac tlacil, tym lepsie to fungovalo :-! a atmosfericky motor reagoval na kazdy povel, bez odvravania.
Moj tajny tip by bolo Clio RS este bez turba resp. Mazda MX5 podla preferencii.
No začínat test větou " už teď to auto nemám rád " je přinejmenším zhovadilost... Dalši věc je popis pozice za volantem u P208. To, že to někdo dělá jinak, neznamená, že to je špatně. Stačí si jen umět nastavit sedačku a volant 😉
Pak už se to dá i číst, jinak je fakt, že P208GTi je takový univerzálni hothatch, mě se moc líbil a to jak jízdně, tak i esteticky. Současnou Fiestu mám projetou jen se silnější 1.2, což na měsrský auto jde. Nicméně interiér je u fiesty naprosto tragický...
Pak už se to dá i číst, jinak je fakt, že P208GTi je takový univerzálni hothatch, mě se moc líbil a to jak jízdně, tak i esteticky. Současnou Fiestu mám projetou jen se silnější 1.2, což na měsrský auto jde. Nicméně interiér je u fiesty naprosto tragický...
Vždycky se tu operovalo tím, jak hothatch má být univerzální, zejména pokud mégane sportovností potíral golfa... Najednou, když je na pranýři ST, zdá se, že by tahle definice měla být přehodnocena...
Ale ne, vždyť vyhrál (a právem) ten univerzálnější ne? 😄 Já jen popisoval to, co na mne z testu působí a to je fakt, že Autor se více bavil fe FieSTě 😄
Já souhlasím s woodym v jedné věci - kompakt má větší potenciál být tím univerzálem, subkompakt vidím taky víc jako hračku, tudíž bych třeba byl ochoten přimhouřit oko... je otázka jak moc.
Ale jinak... ať staví kdo chce co chce, není to tak, že by jedno bylo správně a druhé špatně. Univerzální hothatch má své místo na trhu a ultimativní taky a jestli dá člověk přednost a nebo b je otázka priorit.
PS: z mého pohledu pak nesmí být ten ultimativní HH moc drahý, protože pro mě prostě sebelepší HH není náhrada za RWD kupé.
Ale jinak... ať staví kdo chce co chce, není to tak, že by jedno bylo správně a druhé špatně. Univerzální hothatch má své místo na trhu a ultimativní taky a jestli dá člověk přednost a nebo b je otázka priorit.
PS: z mého pohledu pak nesmí být ten ultimativní HH moc drahý, protože pro mě prostě sebelepší HH není náhrada za RWD kupé.
ale mne sa ( na rodiel od testera ) fiesta zda na pohlad atletickejsia ako 208micka .... kym 208micka posobi ako taka tucna vypasena gulicka 😄 ... tak fiesta je svojim sipovytym predkom a dohora vystrcenym zadkom ako taka prikrcena mackovita selma .. fiesta ma ostrejsie rysy a mne pride atletickejsia aj ked ok.... kazdy to moze vidiet inak... v pohode..... popravde nepoviem nic nove ked poviem ze 208 gti sa mi aj napriek jej "zagulatenej" vizazi paci viac ako fiesta 😉 ..... a uz pri teste clia RS som pisal ze 208 gti je pre mna najlepsim malym hothatchom sucasnosti ... a tento test potvrdzuje ze rozhodne patri k tym ozaj najlepsim.... je uz len na kazdom zo zakaznikov ktory co uprednostni v tejto triede malych rychlych hothatchov .... ( prevodovka, dizajn, vykon )
Tak nějak to na mne působí, jakoby si autor přál, aby Fiesta ST vyhrála, ale hodnoty z tabulek mluví pro Peugeot.
Osobně bych si taky vybral Fiestu, prostě proto, že vypadá dobře 😄 Má agresivní vzhled, tenhle testovaný kousek jsem viděl i na živo, takže i barva je za mne :yes😒br />
P208 je z exteriéru velmi povedené auto, minulý týden jsem okukoval jeden Allure kousek a řikal jsem si, sakra, to se povedlo, a i když mu nemohu upřít snahu o v B segmentu hodně dobrý interiér (na úrovni kdejakého kompaktu), tak mi zcela odpuzuje posaz, malý volant a kaplička přístrojů... dodnes se ptám, proč?? Přitom nové Peugeoty jinak umí zaujmout ! Fiesta je už starší, ale že by to byl zas takový propadák se říct nedá, i neST verze mají měkčenou palubku, jen někdo nezkousne ten středový panel 😄
Tyto aspekty a cena posílají Fiestu tabulkově pod P208 (což jako objektivní hodnocení sedí a nemám s tím problém), ale od autora je cítit, jak se mu více líbilo ve Fiestě + projev Ecoboostu a zvláště jeho zvuk (mohu potvrdit, že v otáčkách jednašestka zní na tak "malý" motor velmi hezky až sportovně a to i bez lazeného výfuku + je slyšet citelně, jak se nadechuje turbo.. toto umocněné u malého HH musí být super a žádná tabulka tyto pocity nepopíše).
Test hezký, naladil mne k tomu se jít svézt 😉 Ještě by se mi líbilo srovnání s Polem GTI nebo Cliem RS (které bohužel zabila převodovka) 😄
Osobně bych si taky vybral Fiestu, prostě proto, že vypadá dobře 😄 Má agresivní vzhled, tenhle testovaný kousek jsem viděl i na živo, takže i barva je za mne :yes😒br />
P208 je z exteriéru velmi povedené auto, minulý týden jsem okukoval jeden Allure kousek a řikal jsem si, sakra, to se povedlo, a i když mu nemohu upřít snahu o v B segmentu hodně dobrý interiér (na úrovni kdejakého kompaktu), tak mi zcela odpuzuje posaz, malý volant a kaplička přístrojů... dodnes se ptám, proč?? Přitom nové Peugeoty jinak umí zaujmout ! Fiesta je už starší, ale že by to byl zas takový propadák se říct nedá, i neST verze mají měkčenou palubku, jen někdo nezkousne ten středový panel 😄
Tyto aspekty a cena posílají Fiestu tabulkově pod P208 (což jako objektivní hodnocení sedí a nemám s tím problém), ale od autora je cítit, jak se mu více líbilo ve Fiestě + projev Ecoboostu a zvláště jeho zvuk (mohu potvrdit, že v otáčkách jednašestka zní na tak "malý" motor velmi hezky až sportovně a to i bez lazeného výfuku + je slyšet citelně, jak se nadechuje turbo.. toto umocněné u malého HH musí být super a žádná tabulka tyto pocity nepopíše).
Test hezký, naladil mne k tomu se jít svézt 😉 Ještě by se mi líbilo srovnání s Polem GTI nebo Cliem RS (které bohužel zabila převodovka) 😄
treba povedat uprimne ze obe auta su v interieri trosku zvlastne a nesadnu kazdemu to je jasne.... fiesta s tou jej stredovou konzolou uz na mna posobi ako korejec spred 6-7 rokov.. a pezotacky posed volant a budiky tiez nesadnu asi kazdemu.... zvlast ak niekto ma nekonfekcnu postavu.... ja som v kamaratovom beznom P208 sedel aj nejake dve tri kratke mimomestske cesty za jeho pritomnosti odjazdil a kedze mam vskutku konfekcne rozmery tak som sa v nom citil ozaj fajn.... ten malicky volant mi prisiel uzasny .. ako z motokary... po presadnuti do ineho auta som zrazu mal pocit ze pred sebou mam nejake velke kormidlo ... na ten malicky volant sa zvyka velmi rychlo.. je to navykove 😉 ... podla mna ten tah s volantom peugeotu vysiel.. ovsem umiestnenie budikov uz moc nie.... mozno to mohli riesit inak.... ale ako... kde ich dat? .. hmm.... vo fieste som nesiel a zvonku je ozaj fajn.. tie jej ostre rysy jej seknu.... ale interier je uplne mimo mna... to uz aj strohe polo sa mi paci viacej ... ale fiesta tazi z inych veci.... z podvozku... z dizajnu exterieru... takze je to individualne... ano co sa tyka clia RS ... tou prevodovkou ho podla mna uplne zmrvili... kto tuzi po sportovom malom zabavnom hothatchi tak sa da logicky predpokaldat ze automat tam moc nechce vidiet ... uz ine je mat automat v 2 tonovom AMG za 3 melony .... ale v cliu RS mal ostat manual ale ono na to pridu... 😉 ... vo vw na to uz prislo.. polo gti sa k manualu vratilo coby dup...
Ten malý volant má jednu obrovskou nevýhodu. Pokud si ho chci přitáhnout a zvednout nahoru, zastíní budíky. Při sportovní jízdě si nikdo asi nechce leštit kulky.
problem je ten ze najvyssia poloha volantu je stejne relativne nizko ... ale velkost volantu je fajn... uzasne nieco ... uz taky p308 ho ma posadeny akoby kusocek vyssie aj v tej najvyssej polohe a budiky su tam este kusok dalej od volantu ... asi kvoli lepsej viditelnosti
I u 308 je stejný problém.... přitom jinak to provedené interiérů Peugeotu není vůbec zlé, výplně dveří, materiály, i prostornost ujde 😄
a v zaklade je aj bez toho dotykoveho tabletu 😉 .. slo by to
Proč jen při sportovní? Snad i při normální jízdě je to pro větší lidi problém >😁 To Fiesta mi mimo esteticky nehezkého středového panlu v ničem nepřekážela >😁 Holt se musí Topper koukat před sebe a bude to vyřešené >😁
A už jsi s tou "zabíjející" převodovkou jel ? Já s tím lítal celej den od Doks až do Kladna a zase zpátky, na tom vašem superhladkým asfaltu >😁 a bavilo mě to stejně jako FieSTa. Dej si to na Race, řaď pádlama a nebudeš se stačit divit, co to umí. Včetně ulítávajícího zadku. 😉
A že si zas dal vědět co ?! >😒] Ne, nejel, ale mne se automaty příčí odjakživa >😁 Neříkám, že to bude špatné, ale je to spíš neporovnatelné do testu HH s manuálama 😄
A pádla? >😁 Pár auty s pádly jsem jel a moc mi to s tim nešlo >😁 Ale je to asi o zvyku >😁 Jo, náš asfalt je vyhlášenej.. už chápeš, proč nemam rád Škodovky s tyčí vzadu a radši tíhnu k podvozkum Fordu ? >😁
A pádla? >😁 Pár auty s pádly jsem jel a moc mi to s tim nešlo >😁 Ale je to asi o zvyku >😁 Jo, náš asfalt je vyhlášenej.. už chápeš, proč nemam rád Škodovky s tyčí vzadu a radši tíhnu k podvozkum Fordu ? >😁
Ty jsi ta "nová vlna". Pokud je automat rychlý, vůbec proti němu nic nenamítám 😉
Už sem tu kdysi psal. Jestli je automat rychlý nebo pomalý, je to pořád automat. Každý správný chlap si má všechno dělat sám. Řídit, řadit, šlapat na spojku i děcka si má udělat sám a ne spoléhat na umělé oplodnění nebo na souseda... 😉
Do značné míry máte pravdu. Jsem vyznavačem toho, že hot-hatch má být v první řadě ostrý a zábavný a navíc mě osobně je bližší, když má turbo atmosférický projev. Navíc jsem si opravdu zamiloval ten neklidný zadek. Jenže problémem je, že se to šasi opravdu občas chová nepředvídatelně (ta zmíněná Tatra mě fakt vyděsila a kolegovi se stalo něco dost podobného) a rozhodně to není pro každého. Další problém je v tom, že ST bude řidiče neustále přesvědčovat o tom, jak je skvělý a po přesednutí jinam může dojít k nepříjemnému rozčarování.
Navíc 208 je svými schopnostmi Fiestě blíž, než by se dalo čekat a díky větší čitelnosti si můžete dovolit na ni víc přitlačit. Kdo má lepší šasi, se ukáže následně na okruhu, ale vždy jedu tak, abych měl určitou rezervu a abych věděl že ji mám, musím vědět, co se s autem děje.
Ano, mému srdci je ST bližší, nepopírám, ale nemohu říct, že jsem nechal vyhrát 208 na body. Je mnohem, mnohem lepší, než jsem čekal a v řadě ohledu skutečně lepší, než Ford.
Navíc 208 je svými schopnostmi Fiestě blíž, než by se dalo čekat a díky větší čitelnosti si můžete dovolit na ni víc přitlačit. Kdo má lepší šasi, se ukáže následně na okruhu, ale vždy jedu tak, abych měl určitou rezervu a abych věděl že ji mám, musím vědět, co se s autem děje.
Ano, mému srdci je ST bližší, nepopírám, ale nemohu říct, že jsem nechal vyhrát 208 na body. Je mnohem, mnohem lepší, než jsem čekal a v řadě ohledu skutečně lepší, než Ford.
:yes: 😄 Ano, "atmosférický projev" Ecoboostu je známý a po prvním projetí Ecoboostu jsem si ho zamiloval 😊 Tohle se opravdu Fordu povedlo a je pak jedno, jestli je nejrychlejší, nebo není 😊
Za prvé, ten test byl fajn. :yes:
Za druhé, neklidný zadek FieSTy je taky fajn. Neklid ano ale vyloženě nepředvídatelné chování nebo zákeřnost jsem nezaregistroval, ovšem připouštím možnost, že jsem jí "nenaložil" tolik. Ono je to taky těžké, když vedle sebe máte postaršího prodejce a periferně registrujete změnu barvy jeho tváře z normální na popelavě šedou. >😁 A naopak, jiný prodejce mě do FieSTy posadil s jakýmsi jezdcem lokální rallye, a tam jsem pro změnu blednul já. >😒]
Za druhé, neklidný zadek FieSTy je taky fajn. Neklid ano ale vyloženě nepředvídatelné chování nebo zákeřnost jsem nezaregistroval, ovšem připouštím možnost, že jsem jí "nenaložil" tolik. Ono je to taky těžké, když vedle sebe máte postaršího prodejce a periferně registrujete změnu barvy jeho tváře z normální na popelavě šedou. >😁 A naopak, jiný prodejce mě do FieSTy posadil s jakýmsi jezdcem lokální rallye, a tam jsem pro změnu blednul já. >😒]
A Fiesta se da ofico u Fordu vytunit...."za par penez".....jen nevim zdali je to "ofico" i v cr ( mountune)
To u PSA nějak poladili SW po modernizaci? Vždyť to byl jeden z nejtočivějších turbočtyřválců
A jéje, náš pežoťák a jeho kultovní RCZ. Už to fakt nečichej, žere to mozek. >😁
😉
😉
No jo, kdyby to mělo místo lva háčko, určitě bys psal jinak >😒]
Tak nějak >😁 >😒]
Neboj, oni si hondaci musej zacit prevlikat kabaty, turba klepou na dvere.
To THP asi nahore moc chciple neni, spis slo o to srovnani s motorem FieSTy.
To THP asi nahore moc chciple neni, spis slo o to srovnani s motorem FieSTy.
Však K20C1 je vcelku fajn, ne?
Podle vsech nadsenych reakci asi ano, podle me - nevim, nejel jsem, tak nemuzu soudit, ale vzhledem k tomu, ze z nej jasali i lidi, se kterymi se vetsinou v nazoru na auta shodnu, tak bych asi jasal taky.
Jasné, takže pokud Hondista pochválí 2.0 Turbo, je to převlékač kabátů, zatímco jásající lidé, s nimiž se ohledně aut shodneš, jsou střízlivě objektivní. Souhlasí? 😉
Presne, tak, pokud takovy absolutne nekriticky hondafan (jako ty, nebo MF) pochvali, tak to nema pro me zadnou vahu, kdyz pochvali lidi, pro ktere znacka na kapote neni modla, tak to beru vazne.
Jestli to spíš nebude tím, že někdo výkonovou špičku pozná a jiný ne. >😒]
Ty právě všechno dobré poznáš jednoduše jen podle toho Háčka... :😉 >😒]
tak ten byl z ještě slabšího soudku... 😜
Pravda, ale na tvé poměry vzácně mimózní názor na Peugeot se snad nic inteligentního vymyslet nedá. >😒]
Netušim, proč je mimozní. THP v silnějších variantách byl na poměry maloobjemových turbín vždy charakterní a šťavnatý až k červenému. Tady v článku je popsán jako klasické TSI - silný střed, dotáčet skoro nemá smysl - takhle jsem jej v žádném autě nezažil... RCZ je super kupé a nejlepší Peugeot, který jsem kdy řídil. Excentrický, výrazný, zábavný, sportovní.
Nebo mám snad říkat, že to je mr*dka jen proto, že to je Peugeot? Já jsem si narozdíl od tebe nevytvořil pouto k žádné značce... rozděluju auta jen na dobrá a špatná.
Nebo mám snad říkat, že to je mr*dka jen proto, že to je Peugeot? Já jsem si narozdíl od tebe nevytvořil pouto k žádné značce... rozděluju auta jen na dobrá a špatná.
Jo 1.6 THP v RCZ-R mě svym charakterem taky velmi mile překvapil. Vyborny motor jako i zbytek auta.
Naopak 1.2 e-THP pravy opak , takovy "elektromotor".
Naopak 1.2 e-THP pravy opak , takovy "elektromotor".
Sry, ale na 200k THP jsem opravdu nic šťavnatého neshledal. Možná ve srovnání s TSI... 😉 Ale souhlasím, že RCZ bylo dobré auto. Na Pugét. 😄
Jen počkej, na dveře už klepe 308 R Hybrid. A ten si dá Type-R k snídani. Je to čtyřkolka, má ve standardním režimu 400k, maximální výkon hybridního ústrojí je 500k. Zadek se díky vektorování pěkně stačí do zatáčky. Nový vrchol Hot-hatch se bliží. Takže ti Peugeot nedá ještě dlouho spát 😉 .
A jakou má mít ten 308 R Hybrid hmotnost?
Takové info zatím není. Asi jako RS3 (1,6t) plus mínus. To také není žádná lehká váha. Spíš jde ve výsledku o polohu těžiště. Tesla také váží dvě tuny, ale s ovladatelností problém nemá.
Test 308 R Hybrid [odkaz]
Test 308 R Hybrid [odkaz]
Že by ve finále vážilo +-stejně jako RS3 (bez PIH), tomu moc nevěřím. Jestli opravdu umí (při sportovním startu) až 500 PS a vážilo by stejně jako RS3, mělo by umět stovku za méně, než uváděné 4 s.
Ale zatím to vypadá velmi nadějně...
Ale zatím to vypadá velmi nadějně...
Hmm...no nevím, jestli si tenhle hybrid dá Type-R k snídani, ale dost se obávám, že při té (samozřejmě odhadované) ceně 50-70t Euro bude jídelna v době snídaně prázdná. 😐
Té odhadované ceny jsem si nikde nevšiml. ale pokud by to mělo stát 1,5 mega a víc, tak to žádný "trhák" (co se trhu hh týče) nebude.
Tak jako trhák to nezamýšlí ani Peugeot. Bude to nejspíš limitovka. A také tím Peugeot demonstruje, co je schopný zkonstruovat. Tady na webu bych spíš čekal jásot nad tím, že se to rozhodl vůbec někdo pustit do série.
Dle prvních testu je auto výborně ovladatelné a hybridní systém funguje dobře. Až konkurence vyrobí něco podobného, pak tu můžeme polemizovat o tom co je drahé. Ale žádná taková konkurence zatím neexistuje.
Když mohl stát Focus RS500 (cca 300k předokolka) přes 1,1mil, RCZ R dle ceníku začínala na 1,1 mil. Jaká asi může být cena hybridní čtyřkolky s až 500k?
Třeba bude podobná technika v příští generaci GTi a cena už bude pod milion.
Dle prvních testu je auto výborně ovladatelné a hybridní systém funguje dobře. Až konkurence vyrobí něco podobného, pak tu můžeme polemizovat o tom co je drahé. Ale žádná taková konkurence zatím neexistuje.
Když mohl stát Focus RS500 (cca 300k předokolka) přes 1,1mil, RCZ R dle ceníku začínala na 1,1 mil. Jaká asi může být cena hybridní čtyřkolky s až 500k?
Třeba bude podobná technika v příští generaci GTi a cena už bude pod milion.
Problem peugeotu v ocich zaslepenych fanatiku velkeho H je v tom, ze motor delali ve spolupraci s BMW, coz je po koncernu vas nepritel cislo 2.
Problém Peugeotu je v první řadě Peugeot. Že se BMW s motorem moc nevytáhlo, je až problém č. 2. 😄
..já nějak nechápu, že se tady toho u testu hot-hatche namluví tolik o sedadlech😁
Ale mimochodem - mě strašně moc vyhovují. A to tolik, že jsem si sehnal jedno navíc a používám ho u televize místo křesla😉 Ano, jsou i lepší sedadla, třeba Sportstery CS jsou ještě někde jinde, ale mě i tyhlety připadají, jako by byly tvarovány podle mě.
A ani si nemůžu stěžovat na ten podvozek. Přišel mi k charakteru třídy úplně super, listy bych s ním tedy rozhodně nepočítal a strašně mě bavilo, jak umí v zatáčkách zvedat zadní vnitřní kolo, jako když pejsek očůrává patník😉) Ze sedačky je to strašně zvláštní pocit...ale hodně může dělat to, že pak i díky krátkému rozvoru na nerovnostech poskakuje vpřed-vzad, jako splašený kůň..
Peugeot je pro mě asi fakt až moc GT a málo sranda😊
Ale mimochodem - mě strašně moc vyhovují. A to tolik, že jsem si sehnal jedno navíc a používám ho u televize místo křesla😉 Ano, jsou i lepší sedadla, třeba Sportstery CS jsou ještě někde jinde, ale mě i tyhlety připadají, jako by byly tvarovány podle mě.
A ani si nemůžu stěžovat na ten podvozek. Přišel mi k charakteru třídy úplně super, listy bych s ním tedy rozhodně nepočítal a strašně mě bavilo, jak umí v zatáčkách zvedat zadní vnitřní kolo, jako když pejsek očůrává patník😉) Ze sedačky je to strašně zvláštní pocit...ale hodně může dělat to, že pak i díky krátkému rozvoru na nerovnostech poskakuje vpřed-vzad, jako splašený kůň..
Peugeot je pro mě asi fakt až moc GT a málo sranda😊
...ten test je tak paradne sepsany, ze jsem si ani nevsiml, ze jsem ho vlastne proti svemu presvedceni cely proklikal >😁 A to mi ho tu woody naserviroval v diskusi komplet 😄
Kdysi jsem tu navrhoval, at je autor textu zminen hned v upoutavce, at zbytecne neklikam na Foktovy clanky, no za tento mu hazu do virtualniho prasatka virtualni pajdu.
Je totiz videt, ze kdyz se mu podstrci to spravne auto, tak psat opravdu umi - a diky za to! :yes😒br /> Je patek, za okny hnusne, ze by ani MPV nevyhnal, ale po tomhle nasupu se citim, jakobych pul dne lital nekde v proslunenejch kopcich nad Monacem 😄
Kdysi jsem tu navrhoval, at je autor textu zminen hned v upoutavce, at zbytecne neklikam na Foktovy clanky, no za tento mu hazu do virtualniho prasatka virtualni pajdu.
Je totiz videt, ze kdyz se mu podstrci to spravne auto, tak psat opravdu umi - a diky za to! :yes😒br /> Je patek, za okny hnusne, ze by ani MPV nevyhnal, ale po tomhle nasupu se citim, jakobych pul dne lital nekde v proslunenejch kopcich nad Monacem 😄
Michal uměl vždycky, jenom měl chvilku nějaké temné zahořklé období :-!
No je fakt, ze uz se tu za posledni rok objevilo par jeho textu, ktere se daji sezrat, bohuzel porad prevazuji ty...rekneme slusne nic moc. Ale treba se to prave lame 😄
Jasně, míra servility vůči německým výrobcům je stále trestuhodně nízká, to se nepromíjí. 😉
Ne, mira averze vuci vyrobcum z Nemecka je trapne vysoka, mira servility vuci jedine spravne znacce s velkym Haaa pak taky trapne vysoka. Ale prekrucovat uz umis skoro jako vas hrdinny nastenkar, vy hondisti jste na to asi meli nejakej vorkšop, ne?
Snad první srovnávací test, ve kterém vidím zvítězit P208 GTi nad Fiestou ST...
Příklad [odkaz]
Fiesta měla ve všech srovnáních co jsem kdy viděl vždy navrch. Pravda, 208 GTi nebyla po FL, ale změnil FL něco tak zásadně??
Nicméně pokud si autor pořadí v textu dokáže obhájit, proč ne?
Příklad [odkaz]
Fiesta měla ve všech srovnáních co jsem kdy viděl vždy navrch. Pravda, 208 GTi nebyla po FL, ale změnil FL něco tak zásadně??
Nicméně pokud si autor pořadí v textu dokáže obhájit, proč ne?
1) Fiesta ST nebyla zajetá, neměla ani 1.000 km najeto, což ji trochu diskriminuje v měření dynamiky, P208 GTi měl už ke 4.000 km...
2) Velikost brzdových kotoučů - na to, jak jsou auta motoricky naladěna, jsou kotouče docela skromné, ty vzadu tam snad ani nemuseli dávat...
3) P208 GTi určitě povedený je, ale nejlepším sportovním Peugeotem je bezpochyby RCZ R, který na okruhu zvládá opravdu hodně a natře to i mnohem zvučnějším hráčům
2) Velikost brzdových kotoučů - na to, jak jsou auta motoricky naladěna, jsou kotouče docela skromné, ty vzadu tam snad ani nemuseli dávat...
3) P208 GTi určitě povedený je, ale nejlepším sportovním Peugeotem je bezpochyby RCZ R, který na okruhu zvládá opravdu hodně a natře to i mnohem zvučnějším hráčům
skoda ze RCZ skonci bez nastupcu... zvlast teraz ked sa dozvedame o oziveni alpine renaultom a ked nove cistokrvne sportove kupatko bude mat coskoro aj kia ( mozno uz tento rok v parizi ) ... ale pevne verim ze RCZ raz niecim nahradeny bude ... male kupatka na trhu stale chybaju ( fiat coupe, tigra, puma, MR2, celica a podobne ) ... a odchodom modelu RCZ automobilvy trh pride o dalsie hodne dobre sportove auto ;-\
uvidime co predvedie opel s novym malym sportovym GT .. tu vidim podobne ako v alpine ... velku nadej do buducna :yes:
uvidime co predvedie opel s novym malym sportovym GT .. tu vidim podobne ako v alpine ... velku nadej do buducna :yes:
Snad nikdy jindy trh nenabizel tolik podobnych kupatek jako ted, tedy navic i s tim, co se v brzke dobe chysta. Places na spatnem hrobe.
Omyl je i to, ze by zrovna Opel GT a Alpine mely byt nejake klasicke HC coupe zamerene na ridice. Spis se tomuto trendu cim dal vic vzdaluji, stavaji se vystavni skrini technologii, auta jsou nabita poslednimi modernimi prvky, i manualni razeni zacina byt snad sproste slovo. Ale je to vsechno jenom dusledek toho, co chteji kupujici, ti umeji vetsinou jen hooodne povidat, vid.
Omyl je i to, ze by zrovna Opel GT a Alpine mely byt nejake klasicke HC coupe zamerene na ridice. Spis se tomuto trendu cim dal vic vzdaluji, stavaji se vystavni skrini technologii, auta jsou nabita poslednimi modernimi prvky, i manualni razeni zacina byt snad sproste slovo. Ale je to vsechno jenom dusledek toho, co chteji kupujici, ti umeji vetsinou jen hooodne povidat, vid.
Měl jsem to štěstí se s oběma testovanými auty před necelými 2 lety důkladně projet a mohu říct, že se závěry autora naprosto souhlasím. Fiesta ST je úžasná, když se s ní jeden úplně na krev, což je ovšem v dnešním provozu možné vlastně jen na okruhu (pokud tedy není řidič úplný šílenec). Pro běžné denní ježdění ale její uživatel musí být dost masochista. 208 GTI má mnohem univerzálnější charakter vhodný i pro každodenní použití a pro běžného řidiče je celkově "stravitelnější" a čitelnější.
Je ovšem třeba si uvědomit, že současná nabídka malých hot-hatchů je pozoruhodně bohatá - vždyť zavedením motoru 1.8 TSI a manuální převodovky se vrátil do hry i Seat Ibiza Cupra a VW Polo GTI! Taky Opel Corsa OPC může být fajn (současnou generaci neznám, ale ta minulá jezdila velmi slušně). Současný Renault Clio RS by kvůli trestuhodné absenci manuální převodovky u mě vůbec nepřipadal v úvahu (bohužel), ovšem Suzuki Swift Sport je za ty peníze doslova parádní nabídka (a je už k dostání i s 5dv. karoserií).
Hlavně buďme rádi, že se ještě takováto zábavná auta vůbec vyrábí, protože mám neblahé tušení, že za takových 10-15 let už těmi blbci v Bruselu budou považována za příliš "politicko-ekologicky nekorektní". Takže asi tak. :-!
Je ovšem třeba si uvědomit, že současná nabídka malých hot-hatchů je pozoruhodně bohatá - vždyť zavedením motoru 1.8 TSI a manuální převodovky se vrátil do hry i Seat Ibiza Cupra a VW Polo GTI! Taky Opel Corsa OPC může být fajn (současnou generaci neznám, ale ta minulá jezdila velmi slušně). Současný Renault Clio RS by kvůli trestuhodné absenci manuální převodovky u mě vůbec nepřipadal v úvahu (bohužel), ovšem Suzuki Swift Sport je za ty peníze doslova parádní nabídka (a je už k dostání i s 5dv. karoserií).
Hlavně buďme rádi, že se ještě takováto zábavná auta vůbec vyrábí, protože mám neblahé tušení, že za takových 10-15 let už těmi blbci v Bruselu budou považována za příliš "politicko-ekologicky nekorektní". Takže asi tak. :-!
" za takových 10-15 let už těmi blbci v Bruselu"
byl bych v klidu, do 5ti let je po EU >😁
byl bych v klidu, do 5ti let je po EU >😁
Podle německého AMS je právě Clio RS pekelně rychlé, i když se nezdá. Stejně tak Corsa OPC byla velmi chválena. Paradoxně v téhle třídě člověk nemůže udělat chybu, všechny modely jsou extrémně vydařené a záleží na osobních preferencích.
Já bych zřejmě sáhl po Corse OPC, jenže v nejnovější generaci si budeme asi muset ještě chvilku počkat... Takže dnes bych asi zašel skutečně k tomu Peugeotu.
Já bych zřejmě sáhl po Corse OPC, jenže v nejnovější generaci si budeme asi muset ještě chvilku počkat... Takže dnes bych asi zašel skutečně k tomu Peugeotu.
Z vonku pekne auta,ale ten interier...jeden horsi ako druhy...U mna by bolo kralom POLO R WRC,ale uskromnil by som sa aj nad POLOm GTI... 😉
Hehe, vtipne je ze som si chcel kupit Fiestu ale nakoniec som skoncil s Peugeotom lebo mi Ford po 4 mesiacoch natahovania vratil zalohu a oznamil ze auto nevyrobi. Tak som skoncil s GTickom. Mam na nom uz cez 8 tis. km a s vacsinou s autorom suhlasim. Jedine 8 z 10 na odhlucnenie podvozku musi dat asi hluchy lebo Peugeot je vsetko len nie tichy. Hlavne na dilanici pri 130-140 Km/h celkom otravne huci. Motor je tichy ale od kolies to pocut. A spotrebu aj pri rozumnom uzivani nedokazem dat pod 8l/100 km. Raz som mal 7.5/100km ale to som skutocne isiel ako anjel a popieral podstatu hot hatchu. Priznavam ze jazdim vacsinou mesto a dialanicu. Ak by niekto chcel viac info z prvej ruky rad pomozem. Aj napriek niekolkym "ale" je auto super a da sa s nim dobre vyblaznit.