Poslední velký evropský osobní ford se zadním pohonem vynikal královskou prostorností, hlavně vzadu. Většinu vyrobených kusů zahubila koroze a hrob mu vykopala druhá generace.
Když se podívám třeba na dobový crashtest... to vůbec není špatné. Ovladače sdružené kolem volantu jsou dodnes nepřekonané, celkově pozice za volantem a přehled o rozměrech karoserie, prostorové rozvržení a využití rozvoru s "relativně" krátkým předkem, pohodlí a suverenita jízdy, geniální sedadla vepředu i vzadu, podívejte se na ty dveře, jak se tam skvěle nastupovalo, takové auto prostě asi už nikdo nepostaví.
Kopce jsem jezdil dveřma napřed. Hlavní bylo tu masu udržet v pohybu. Tam kde už to jinak nešlo, stačilo nandat řetězy a jelo se dál. Někdy to bylo horší zpět, kdy si serpentiny bez ABS dost dobře nedokážu přestavit. Mimochodem elektrický posilovač brzd, kdy auto brzdilo bez nastartovaného motoru, kdo to má :D.
Já to vidím trochu jinak: podle mě je to HODNĚ perspektivní youngtimer. Koupit dneska za pár šupů klauna v supr stavu a na pár let ho zasypat senem... nebudou, jářku NEBUDOU!
Scorpio bylo bezesporu zábavné a to na každém povrchu. Škoda, že ještě nikdo nezmínil dost ostré řízení a neskutečný rejd.
Chci se ale opět zeptat na tu vibrující kapotu u Mondea. Které Mondeo trpělo tímto neduhem?
Ta "úchylka" v pojmenování projektů ženskými jmény je dost známá, třeba třetí Escort byl Erika. Mně to přijde sympatické, protože i moje auto má ženské jméno :-) Ano, novější šestiválce měly už řetěz, já zmínil ta ozubená kola u starších jako zajímavost. Přece jenom to není úplně běžná věc.
mne bylo v dobe revoluce osm. byl jsem stastne dite, nechapal jsem, co se deje. ale ze jsme kousek od nemecka, tak jsme s otevrenou hubou sledovali ty autaky, co se tu najednou zacaly objevovat. jsem z maleho mesta, tady pred revoluci byla maximem 613tka nejakych pohlavaru, jinak skodovky, wartasy, trabanty, ziguly, moskvice, atd.
tuzex? to jsem ani netusil, co to je (bylo). minuly rezim byl samozrejme absurdnim politickym usporadanim, ktere bylo naprosto nezivotaschopne, coz je podle meho soudu nejvetsi pricina jeho kolapsu.
Na sněhu a ledu stejně jako na mokré vozovce si Scorpio vedlo lépe než Sierra, nicméně předchůdce Granada na tom byla lépe. Se škopkem na zimních gumách jsem vyjel vždy vše a bez řetězů. Chtělo to cit na plynovém pedálu. ;-)
Dík za info to jsem nevěděl, Gretu znám už od doby kdy Scorpio bylo v testu Světu motoru snad v roce 86 kde se o tom zmiňovali. Jinak bych ještě dodal že změna na motoru 2.4 a 2.9 byl proti 2.3 a 2.8 původem z Granady i v tom že už nepoužívaly v rozvodech ozubené pertinaxove kola, ale krátký řetěz.
Jj koroze napadala zadní lemy blatníků, protože tam bylo hodně zvláštně zevnitř uděláno zakončení plechu. Jinak ten dvojitý výfuk jak píšu výše se vztahoval na všechny šestiválce i 2.4, ale ještě pod autem se spojil a už do katalyzátoru šel jako jedna trubka až k poslednímu hrnci a z něj taktéž. Nikdy dvojitý a nikdy na obou stranách. [odkaz]
Dobrý článek, vyvolal mi spoustu vzpomínek, moje 1. auto byla Sierra *96, koupil jsem si ji z první výplaty + co jsem měl našetřeno, v áčkách a to byl celkem nově otevřenej autobazar :-) to auto mi sloužilo řadu let velmi dobře. Jojo to byly časy!
Zdravím.
I my jsem doma měli Scorpio. 2.0 DOHC GL rok výroby 1989, ale v roce 1992. Tehdy to bylo fakt auto. Jakkoliv auta z 90. let už byla lepší. Bylo mi 13 let a byl jsem z něj hotovej jako snad z žádného jiného auta před tím ani potom. Prostě dětská láska malého kluka, který už tehdy hrozně žral auta. :-) Bohužel mělo celou řadu problémů. Ale když jezdilo tak to bylo super. Jen jízda na hory na týden byla pro tátu vždycky utrpením v myšlenkách zda ten churáňovský kopec zdárně zdoláme.
Krásná vzpomínka a velice dobře napsaný článek od Aleše.
Scorpio 2 koncovky výfuky nikdy nemělo ani na jedné straně vozu ani na obou stranách.
Na obou stranách mít koncovku ani nemohlo, stejně jako Sierra mělo na pravé straně umístěnou nádrž a tlumič výfuku se tam ani fyzicky nemohl vejít.
Verze 24V (a možná starší 12V 2.9 a 2.8) měly potrubí vedeno dvojitě k zadní nápravě kde se spojovalo.
Osobně znám jendu úpravu Sierry s výfuky po obou stranách a majitel musel k dosažení tohoto cíle odstranit "lavor" na rezervu a nádrž přemístit doprostřed.
Sorpia jsem vlastnil dvě 2.9 12V GL a 2.9 24V Ghia, povedená, pohodlná a rychlá auta na kterých byla hodně nespolehlivá elektroinstalace. Co se týká koroze tak to nebylo na svou dobu tak zlé a v porovnání s konkurencí, např. Opel Omega na tom bylo o dost lépe.
A nějaký handicap v podobě absence protiprokluzu jsem nikdy nepozoroval.
Minule Kadett, dneska Škorpík...to byly časy! To byly AUTA!
Nezniitelnej diesel Indenor...když vezmu ty choulostivý nafťáky dneska. Sice z 2x větším litrovým výkonem, ale...
ja pamatuju v 1989 na kulataku u skoly pro mista VIP scorpio se zapadonemeckejma znackama, zrejme nejakej zapadonemeckej vykoristovanej asistent nebo profesor. chodil sem kolem toho s votevrenou hubou.
mezi tou zaplavou S120, favoritu, zigulu, oltcitu, sem tam tuzexového una, R21 nebo P309 to bylo jak ze scifi filmu. ta debka z bolsevickyho rezimu se, aspoň me, ještě daleko vic prohloubila, protože bylo jasne ze za 40let vlády bolseviku jsme byli v pr*eli ještě daleko vic nez jsem si dokazal představit..
jednoho krasneho dne, pomerne tesne po revoluci (byl jsem ani ne desetilety) me z niceho nic jeden kamarad vzal do tatovy garaze. jeho tatik tehdy makal v nemecku, coz bylo tehdy docela terno, tady se "velke" penize snad ani vydelat nedaly. no a v te garazi bylo svetle modre scorpio 2,8 ghia, automat. bylo to kupovano uz jako jete, vic o tom fakt nevim. ja jsem tehdy poprve videl automatickou prevodovku. kamarad me posadil dovnitr, zapnul zapalovani a "vsechno" se rozsvitilo (my meli tehda wartburga ;-). pak uz mi jen ukazoval, co vsehno se dalo elekrikou nastavit. pro me nezapomenutelny zazitek.
Tedy z toho co píšeš nevím jestli jsi tohle Scorpio vlastnil. Výfuk sice měl dva svody a dva první tlumiče ale poslední tlumič byl společný pro obě větve takže žádnou koncovku na obou stranách neměl. Vlastnil jsem Scorpio 2.4 dva kusy a taky jeden Cosworth V6 24V a ani ten neměl koncovky výfuku na obou stranách auta. Jinak tvé problémy s baterií jsem neměl ani u jednoho z těch aut, zřejmě proto že jezdily denně. A jediný problém co jsem u Scorpii řešil byla výměna silentbloku předních ramen v místě kde jimi procházel stabilizátor. Byla to chyba tohoto auta, ale dobře se řešila výměnou za neoriginální díl od firmy Optimal a bylo po problému.
Ten, kdo toto jinak skvělé auto touto odpornou přídí a zádí takto popravil, by zasloužil nakopat do zadele. A stejně i ten, kdo tuto hrůzu schválil do výroby! Ford si toho je dobře vědom, takže prý dodnes neprozradil autora tohoto "designu". Škoda, nebýt této trestuhodné chyby, Scorpio II se mohlo úspěšně prodávat ještě dlouhé roky! :-(8-s:no:
a môj druhý vlastný automobil. Mal som ho v maxi výbave (v USA) a to bolo aj jeho najväčšie prekliatie. Každá prkotina stála neskutočné prachy. Prakticky všetko v ňom bolo elektricky ovládané, také zadné sedačky v elektrike to už bola iná paráda, to vám poviem. Ale jedného dňa odišlo elektrické otváranie kufra, potom dvere a v strede zimy mi prestala fungovať riadiaca jednotka ovladania topenia a prúdenia vzduchu. Plastová krabička v prístrojovke so 4mi drôtikmi a veľkosťou krabičky od cigariet stála slušných 2500 USD a to som už nemienil financovať. A tak som sa s autom rozlúčil. Ale ako nové to bola určite pecka, ja som ho kupoval ako 10 ročné doslova za hubičku. Po pár týždňoch užívania som zistil prečo bolo tak lacné. :-)
... a tedy láska do konce života, jak jinak :-) .
V6 2,4i, 4AT, Ghia, r. 1989, ojetý na 64 Tkm... Pak jsme spolu natočili dalších 142 tisíc... se spoustou drobných závad, s velmi drahými výměnami výfuku každé 2 roky (už tenkrát měl dnes populární dvojité vedení s koncovkami na obou stranách auta), výměnami brzdových kotoučů snad ještě častěji... ale neskutečně pohodlný, prostorný, s fantastickou přístrojovou deskou, se super posazem za volantem, s velikánským kufrem a spoustou dalších předností. První auto se sériovým ABS, ale bez tehdy neexistující kontroly prokluzu, tedy téměř bezmocný na čerstvě napadaném sněhu :-) Snadno vybíjel baterku pod úroveň, při níž už se počítač sám odpojoval od palubní sítě a auto tak nešlo nastartovat... Jo, auto roku 1986 holt vykazovalo podstatně jinou úroveň oproti autu roku 2016. Ale stejně, Scorpio bylo krásné a krásně se s ním jezdilo!