Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi SQ7 4.0 TDI: Poprvé jsme projeli nový čtyřlitrový osmiválec! (+video)

Nejsilnější dieselové SUV na trhu přináší nový motor s elektrickým dmychadlem, spoustu newtonmetrů a záplavu až dětinské radosti s plynem na podlaze.
Zpět na článek
10. 5. 2016 08:18
Re: Vsetka cest !
Výhoda 48V je jasna. keby 12V nebolo tak silene zakorené v histórii, tak už je s nim dávno koniec. Ale aj tak si myslím, ze mohli isť na 24V ako nákladne auta, čim by odpadol problém s veľkou častou elektro materiálu, ktorý v 24V prevedení existuje. Takto je bud mat všetko pripravene na 48V, alebo použivať menič na 12V.
Na to ostatne sa pozriem.
Avatar - AUDIRS6
9. 5. 2016 18:38
Re: Šikmý oči fanboi
Mne daj pokoj. Nech ta sudia ini. :-!
A jedinu spotenost mas ty medzi nohami... >:-[]
Avatar - classic
9. 5. 2016 18:11
Re: Šikmý oči fanboi
A zkušební komisi bude tvořit flyboyeda, fostek a RS6ka :-( Budou se mě ptát na upocený Audiny a performance traktory od BMW .... Perfomance traktor :-))))))))) to vymyslel génius...

edit: kurňa, jsem ale neodpovídal na tvůj příspěvěk.... no to je jedno.
9. 5. 2016 14:27
Re: Bentley < RR
Jeden z nejstarších motorů v produkci. U Lamborghini má dvanáctiválcového kolegu, to je také kus historie.
9. 5. 2016 14:19
Re: Bentley < RR
Má je mít od 1350. Pokud budeš otáčky dohánět těžšími převody, tak to ovšem také bude znamenat, že na kola dostaneš méně momentu (a také těch tvých 1000 otáček bude ve vyšší rychlosti). Baba Yaga má holt 447 kW, tedy o 127 více než SQ7, okolo toho se nedostaneš. ;-)
9. 5. 2016 14:11
Re: Vsetka cest !
Ono to snad mělo horší reakce než motor s klasickým turbem. :-) Ale tenkrát si myslím ještě hráli s 12 V provedením. Ten koncept je zajímavý, protože znamená menší množství komponent.

Ve světě závodních speciálů to pak Audi mělo připravené pro hybridní R18, ale nevím, jak to v závodech používali (minulý rok v Le Mans myslím ne).
Avatar - flyboyeda
9. 5. 2016 12:22
Re: Bentley < RR
rozhodně je nemá od 1000 otáček a že je točí déle není pravda protože SQ7 je diesel jinak spřevodovaný, stím spřevodováním co má SQ7 by babajaga zakašlala a zdechla :-)
Avatar - AUDIRS6
9. 5. 2016 12:19
Re: Vsetka cest !
Najdem ti link na Audi-technicke veci, kde je popis aj v AJ.
Ano - princip si pochopil - je to len radialny "ventialtor" :-) , s E-motorom a prevodovkou, ktora ho roztaca az na 70 000 rpm. A ano, keby mal byt na hriadeli spolu s turbinovou castou, boli by tam vyssie zotrvacne hmotnosti na roztacanie, preto horsi reakcny cas.
Mozes namietat, ze takto sa ochudobnili o moznost vyrabat si el. priamo na turbine, ale ako som uz x krat pisal, na toto bude zase optimalne riesenie zvlast komponentom - turbo-generatorom, ktory predpokladam, ze casom tiez pride.
Takisto kvitujem, ze v dnesnej dobe kde sa elektronicky da nastavit vsetko je mozne, dat prikaz tomu E-motoru v ERS tlacit uz preventivne, teda akoby dopredu a turbodieru eliminovat tak. Nuz, rozhodli sa po svojom a ja ( a asi aj buduci uzivatelia ) mozu byt len radi: v pripade poruchy ( E-motora ?) ta oprava vyjde ako oprava startera / alternatora - teda drobne, a celkovo je to system dost jednoduchy a tepelne minimalne namahany na to, aby sa tam malo dovod nieco predcasne kazit.
Ked odijde turbo, tak das repasovat, alebo kupis druhe "obycajne" turbo s elektronicky riadenou VGT. Teda naklady ako u dnesnych aut.
A idem ti najst ten popis v AJ. Tak pockaj s reakciou, nech mozem potom editovat... ;-)

RS5 TDi concept:
[odkaz]
produkt firmy CPT z ktorej podla mna vychadzaju:
[odkaz]
a skusim najst aj dalsie, ale po anglicky je trosku problem, poväcsinou v nemcine...
z medii... ( takze ten prototyp mal E-Lader od Valea a tomu to predali CPT, takze som mal pravdu :-) )
[odkaz]
Benzinovy koncept TT turbo:
[odkaz]
...a dalsie vyhody spojene s 48V sietou:
[odkaz]
a nakoniec som nasiel o celej SQ7 po anglicky na anglickych strankach Audi:
[odkaz]
9. 5. 2016 11:21
Re: Vsetka cest !
Tak teraz by som rad videl nejaký popis v SK, CZ, alebo EN(nie Nemčina, alebo google translate) Lebo doteraz som mal za to, ze E-lader je tiež len motor/generátor na predlženej hriadeli turba.
Ale ak to chápem správne, tak je to len "ventilátor". A teda konštrukčne oveľa zaostalejšie riešenie ako ERS, ktoré nepotrebuje žiadne obtokové ventily, a energeticky je sebestačný. Toto je len náhražka kompresora. A lepšie reakčne časy? To je marketing. ERS toči viac kovu, ale to vyrieši silnejší motor.
9. 5. 2016 11:12
Re: Šikmý oči fanboi
Mám takový pocit, že platformu (PL71) pro Cayenne/ Touareg (Q7 přišla později) dělalo Audi, ale Porsche tam bylo od začátku a mělo své požadavky. Audi samotné v té době sázelo na allroad. U Macanu to bylo jiné, protože si tu platformu udělalo Audi pro sebe (později ji použil Bentley) a Porsche přišlo k hotovému "produktu", s kterým nebylo spokojeno. Říkalo se, že Porsche po zařazení do skupiny chtělo Audi sebrat vývoj platformy pro (větší) SUV.

Záleží, jak je auto postavené dohromady. To je ještě důležitější než samotné komponenty. Aneb dobré ingredience automaticky neznamenají chutné jídlo.
9. 5. 2016 10:04
Re: Tohle auto
Nejlepší na tom celé je to, že někdo, kdo si na takovéto auto nikdy nevydělá, tak ostatním určuje, kdo v tom jezdí a kdo v tom má jezdit. :-)
Nevím jak u vás, ale třeba v Plzni je více šedých a černých nových Q7 než bílých.
Avatar - Emel
9. 5. 2016 09:51
Re: Šikmý oči fanboi
Jo, prostě ses pustil do kontroverzního tématu (sdílené díly) s chybným příkladem, tak teď budeš muset vydržet, že ti ho párkrát omlátí o hlavu :-)

Velké SUV od Audi + VW + Porsche byl společný projekt, jasně... ale pod vedením Porsche. Spíš táhl VW nahoru než že by nějak ohrožoval Audi. Jednotlivé modely se navíc liší krom naladění i technikou - třeba nabídkou motorů.

PS: Jo, a VW se jmenuje Touareg ;-)
Avatar - AUDIRS6
9. 5. 2016 08:50
Re: Vsetka cest !
tam je ale problem v tom, ze to skombinvali s celym turbom - to znamena ze cez turbinu idu vyfukove plyny, pricom tato je v tesnej blizkosti toho E-motora/generatora, no a ono sa to potom rado prehrieva...
Tam je totiz hybridne turbo, ktore ma na svojej oske ten motor/generator. Touto cestou chceli ist aj v seriovych autach viaceri - prave BMW aj MB sa tym zaoberali. Audi tiez, ale oni zistili, ze to ma takto horsi reakcny cas, ako E-Lader samotny. Preto sa tomu vyhli a urobili myslim ze dobre. ;-)
9. 5. 2016 07:00
Re: Vsetka cest !
Ja si počkám 4-5 rokov nech sa trocha overí spoľahlivosť. Tato technológia(EAV) je už par rokov v F1(ERS). To znamená, že taky Mercedes s tým už pracuje 5 rokov. Ale do serie sa tým neponáhľajú. VAG ma sklony testovať na zákazníkoch, ale prajem im aby im to vyšlo, lebo sa potom možno rozhýbu aj iný a dostane sa to do aut na bežne použitie.
A len tak mimochodom v F1 je to momentálne asi najčastejšia závada motora.
Avatar - maxi!
9. 5. 2016 06:48
Re: Šikmý oči fanboi
uz to az tak nesledujem ako za mlada ;-)
a v tej debate len som sa snazil vymenovat auta najdrahsie a najlacnejsie ale s rovnakymi dielcami ( Bentley a Q7 az po Tuareg) a z netu som stiahol hlupost - moja chyba a moja omluva!
Ale aby tu niekto vyslovene provokoval a urazal, ze ako mam fotku v avatare z parkoviska a s cesko znackou ( ved mam jasny prazsky prizvuk, ta ne!?) a zaciname tu narodnostne otazky ( Janosik ) - to ze pisem slovensky som uz niekde riesil, ze ani nie som Slovak ale snazim sa....
Nemusim tu nic skryvat, ze s cim jazdim a je nas tu vela, co skutocne opisujeme svoje auta alebo z nasho okolia - ked niekto zije tak, ze radsej klame, a zatajuje svoje veci, nech nic nepise. Chapes, on zrovna v mojom pripade velmi rychle poznal,ze kecam! >:D >:D
Budem kecat o nejakom Mercedes C?
budem mat podla neho mokry sen o Audi 8 ???
tak to by som asi vymyslel nieco ine, poriadnu pecku....

Skoda, ze sa to tu takto zvrhlo - aj ked sme sa obcas chytili, ale aspon zabava a srandicky!
9. 5. 2016 04:25
Re: Bentley < RR
Jsi jak škrábla deska. Omezenej na jednu zančku a pořád meleš svý naivně dětský myšenky dokola.

Za co? :-! 8-s
Avatar - vabis
9. 5. 2016 02:36
Re: Bentley < RR
MT píši za L series za jedna :yes:

s Koubou se uvidíme asi v září u reparátu :'-(

Flayi, to je v pohodě, tento chlapec [odkaz] má také 99% DNA jako Vy. Všichni ale rozdíl naštěstí vidíme ;-)
Avatar - white label
8. 5. 2016 23:55
Re: Šikmý oči fanboi
Hlavně tu přestaň dětinsky machrovat, s čím údajně jezdíš, zrovna ve tvém případě se pozná velmi rychle, že kecáš. Žádný normální člověk, který má auto typu S8 plus apod. se s ním podobně nechvástá ve veřejných diskusích. Tady se o autech diskutuje, a ne s nimi honí ego.
Nevím, co je zrovna na Jánošíkovi špatného, kdyby se tě "dotkl" třeba Mečiar, nebo Fico, to bych naopak chápal.
A pokud jsi opravdu "normalny fanda motorizmu", můžeš se tu o autech i něco dozvědět, ale chce to trošku pokory. Zkus pro začátek volit otázky, namísto "jasných" tvrzení, zejména o autech, které jsi se zvednutou kapotou neviděl ani na obrázku.
Mimochodem každý normální fanda motorizmu respektuje obecně známé označení typu a nedělá z Audi S8, Audi "A8 S" a podobné nesmysly, zvlášť co se týče aut, se kterými (údajně) jezdívá.
8. 5. 2016 23:16
Re: Šikmý oči fanboi
Každý může udělat chybu a nikdo neví vše. Na druhou stranu bys mohl vědět, že Tiguan jako Golf a jako jako většina VW má motor napříč (ostatně víš, že je to "derivát Golfu"). Což Macan nemá. Hůř by se jim tam strkaly ty jejich V6.
Avatar - maxi!
8. 5. 2016 23:05
Re: Šikmý oči fanboi
tak uz chapem, myslel som,ze sa bavime ako normalny fandovia motorizmu
tak asi ake znacky mam mat v Prahe?
mne nie je problem s tym autom prist niekde na kavu...

argumentujes ako hlupak
tvoje reakcie o Janosikovi ta jasne zaradili a lutujem, ze vobec s tebou nieco riesil....

Nemyslim, ze viem o autach kulove, len ty tie auta uz nepoznas a nechapes?
Ok, priznavam, ze Tiguan som nepoznal -
omluvil som sa za to!
nemozem poznat kazdy derivat golfika, ani ma to neberie
Ale keby si stihal sledovat pisany text v diskusii, bol by si v obraze.
Takto si len uboziak, co vytahuje Janosika!?

:-!
Avatar - white label
8. 5. 2016 22:49
Re: Šikmý oči fanboi
Jako by nestačilo, že o autech víš kulové..., ten tvůj avatar, to je fotka někde z parkoviště, navíc s českou RZ, málo sis to ořezal, Jánošíku... 8-s >:-[]
Avatar - white label
8. 5. 2016 22:41
Re: Šikmý oči fanboi
To máš blbé, když ani nevíš jak se jmenuje auto, se kterým "jezdíváš" ve svých mokrých snech... :*) >:-[]
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 21:38
Re: to nejpodstatnější jsem se v článku nedozvěděl:(
Asi si ma pozorne necital:
turbo-genrator ! Ten bude zapojeny stale ( pripadne pokial bude bateria nabita dostatocne tak pojdu plyny cez obtokovy ventil ) a len v pripade potreby max. vykonu by sa prepustali plyny cez obtokovy ventil aby netvoril brzdu a neodoberal tak vykon, ktory v ten moment netreba.
12V verzia tohoto bola 2kW, 48V verzia sa pripravuje a bude mat dobijaci vykon asi 7 kW - teda tolko, co E-Lader v plnom vykone.
Plus este integrovany motor/generator v tele prevodovky s rekuperacnym vykonom 10 kW ( ten uz existuje a chysta sa jeho nasadenie v mild-hybridoch ).
A btw., neviem ci vies: Audi tvrdi, ze turbina turboduchadla v 3.0 TDi dokaze generovat vykon 30 kW. Takze vie si predstavit, ako sa da taky turbo-generator naladit... ;-)

To je ale asi trosku neskorsia hudba buducnosti ( mozno dalsie 3-4 roky ). Ale ver, ze energeticka bilancia tam moze byt aj plusova - teda moze sa tam pracovat az s prebytkom el. ;-)
No a ten vies potom vyuzit ako potrebujes.

edit:
kompresory su pohanane stale, takze silu motoru odoberaju stale. Turbo tlaci len, ked je potrebne - v ustalenych rezimoch netlaci, pokial atmosfericke plnenie motora staci na udrzanie rychlosti. Takze tu je fakt cesta. Tlacit budu len ked bude treba, kdezto turbo-generatory si mozu elektrinu vyrabat tiez vtedy, kedy to stav baterie bude potrebovat, pripadne ten generator v prevodovke pomoze.
Avatar - maxi!
8. 5. 2016 21:18
Re: Šikmý oči fanboi
hehe ty BUBURAGO ci to melies, to ze si expert Tiguan a ine odvodeniny z golfika este nemusis pouzivat take svetacke vyrazi, ze spesl a podobne!
Si uz tiez stary paprda ako aj ja, ako pozeram.... tak skludni hormon!

....si pobavil!
ja mam v avatare aspon vlastne cestne motorove vozidlo, nie fotecku z netu

>:D >:D >:D
8. 5. 2016 21:04
Re: to nejpodstatnější jsem se v článku nedozvěděl:(
Tak to si nemyslím. E-lader potřebuje pro svůj pohon elektrickou energii. A tu vyrobíš jak? Jen rekuperací? To nebude rozhodně stačit. Turbodmychadlo si bere energii z výfukových plynu, v tom je jeho efektivita. Jen samotné E-ladery nebudou stačit, je to příliš energeticky náročné a jen by to zvyšovalo spotřebu, efektivita by klesala tak jako u mechanicky poháněných dmychadel.
Avatar - Ham.
8. 5. 2016 20:12
Re: Bentley < RR
Bentayga má také 900Nm a drží je daleko déle.
[odkaz]
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 19:48
Re: to nejpodstatnější jsem se v článku nedozvěděl:(
Ano - toto povazujem za absolutnu cestu z hladiska buducnosti:
2 E-Ladery ( 1 pre nizsie otacky a vyssi tlak, 2. pre stredne a vyssie otacky a stredny tlak - teda klesajuca tendencia toc. momentu ), zasobovane elektrinou z rekuperacie cez 48V motor v prevodovke ( motor/ generator 11/10 kW), plus Turbo-genratory !
Proste turbinove generatory, ktore nahradia alternatory, umiestnene na vyfukovych potrubiach a odpajatelne pre plnu akceleraciu / resp. pripajatelne len v pripade zvysenej potreby elektriny. ;-)
toto som prognozoval cca pred 3-4 rokmi, tak som zvedavy, kedy sa dockame. ;-)
Avatar - Ham.
8. 5. 2016 19:48
Re: Šikmý oči fanboi
Ano, máš pravdu, ale vysvětluj to někomu, kdo sem zabloudil ze serveru o vyšívání. :-)
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 19:44
Re: to nejpodstatnější jsem se v článku nedozvěděl:(
Veduci, velmi pekne dakujem ! ;-)
Ako asi ale z mojich prispevkov vidite, mam tento motor nastudovany do bodky a pootvorenie druheho ventilu a pripojenie 2. rovnakeho turba je nieco ine, ako pootvaranie nejakej poondiatej klapky vo vyfukovych zvodoch. klapka sa da regulovat pekne - vid 3.0 BiTDi( ale sposobuje straty), tu sa jedna o otvorenie tych druhych vyfukovych ventilov a tym padom momentalne rozdelenie vyfukovych plynov pri cca 2500-2700 rpm z jedneho do (zrazu) dvoch turb. Tohoto som sa trosku bal a viem, ze tento pokles tlaku tiez vykryva E-Lader. Islo mi o to, ci to vykryva uplne hladko a ci je teda ten prechod tak plynuly ako napr. v 3.0 BiTDi.
Ak ano, potom definitivne s uspokojenim konstatujem - misia splnena !
Najdokonalejsie preplnovanemu motoru zdar !
Plus - spotreba. :-) Kedze rezim ( 50% dialnice ) povazujem za nadpriemerne dynamicky ( proti standardom ), povazujem vase cisla az za pesimisticke.
Toboz su to ( odpustite ) novinarske cisla, takze nechcem byt prehnany optimista, ale v nasich kotlinach to vidim kludne aj hlbsie pod 9 !
Takze este raz dakujem a prijemny zvysok vecera. ;-)
Avatar - Ham.
8. 5. 2016 19:41
Re: Šikmý oči fanboi
Já to typuji na nějakou spešl edici od Bburaga. >:-[]
8. 5. 2016 19:36
Re: to nejpodstatnější jsem se v článku nedozvěděl:(
Upřímně jsem spíše zvědavý, jak by si elektrické dmychadlo vedlo u benzinového motoru, jenž má dynamickou špičku o trochu výše a širší "mrtvé" pásmo v nízkých otáčkách. Každopádně totální řešení přijde asi až ve chvíli, kdy se upustí od klasických výfukových turbodmychadel a jejich roli převezmou právě elektricky ovládaná.
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 19:36
Re: to nejpodstatnější jsem se v článku nedozvěděl:(
Mal som tu cest v 1 A8 W12. Ano, zazitok. :-! :yes:
Lenze... Som sice zvyknuty ze auto mne cucka 13 et+ ( v poslednej dobe mam priemer 15-16), tu by som mal (v mojej kastli ) 20+.
S tymto by som mal mojou nohou +/- 10. A este by som si polepsil o 50 PS a 400 Nm. :-)
Nuz...., tazke rozhodovanie, ale som zvyknuty na V8icky - W12 by bolo "statusovo" nad mna, takze asi by som sa uskromnil a uzival si 1/2 caste navstevy cerpaciek ( kde ma maju ale aj tak radi ). ;-)
8. 5. 2016 19:33
Re: to nejpodstatnější jsem se v článku nedozvěděl:(
Dobrý den,

nejčastěji jsme jezdili v dynamickém, individuálním a komfortním režimu, které jsme zkoušeli prakticky na všech druzích komunikací. Procenta z hlavy vám přesně nedokážu říci, ale převažovaly dálnice (cca 50 %), okresky a město pak rovnoměrně zbytek. Svižněji jsme kvůli cyklistům, turistům a ostatním řidičům nejezdili tak často, jak jsme chtěli (Francouzi měli 5. května státní svátek, silnice byly tudíž plné). Na absolutní hodnocení spotřeby a dalších aspektů bych nicméně počkal na regulérní test v českých podmínkách. Každopádně si myslím, že 9-10 litrů je snadno dosažitelná hodnota ;-)
Zapojení druhého turba prakticky nepoznáte. A nemůže za to jen EAV. Moderní motory jsou většinou tak vyladěné, že už se nepotýkají s náhlým zátahem ve středních otáčkách, kdy se druhá turbína přihlásí o slovo.
8. 5. 2016 19:27
Re: to nejpodstatnější jsem se v článku nedozvěděl:(
Dal bych ti vybrat mezi 6,3 W12 a tímhle:)
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 19:05
Re: to nejpodstatnější jsem se v článku nedozvěděl:(
Prepac, ale co viac mozes chciet od toho motora:
Max. toc. momentu defakto od volnobehu s oneskorenim max. 0,25 sekundy, max, vykon v benzinovych 5000 rpm...
To, ze to v komforte elektronicky potlacili je jedna vec. V dynamickom rezime mas ale plny potencial okamzite pod pravou nohou. Za mna - misia vymazanie turbodiery - splnena ! :-! :yes:
Avatar - maxi!
8. 5. 2016 18:42
Re: Šikmý oči fanboi
nechcel som na to ani reagovat, ale ked uz tolko to tu vytahujes, pre mna to bude vzdy len A8, ci tam nalepia este Plus ci RS ci co teba uz tak zaujalo... A tak isto A6 je vzdy A6, ci to doladia na S alebo RS - riesis to tu ako maly chlapec
hlavne si s tym zajazdim, uzivam si to a je to super zazitok

a ty zatial pozeraj, ze co tam je za znak ci napis. >:D >:D >:D
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 18:41
Re: to nejpodstatnější jsem se v článku nedozvěděl:(
Takze Vy ste ten Šťastlivec ?! :-) :yes:
Poprosim detailnejsie aj rezim, v akom ste jazdili, aby som si vedel urobit obraz o spotrebe - % mesto / mimo / dialnica( asi ziadna), pripadne kolko % boli nejake dynamicke orgie a kolko normalna jazda.
Plus, ci bol prechod v cca 2500-2700 rpm ( priradenie 2.turba) fakt uplne plynuly vdaka vypomoci E-Ladera.
Veľmi pekne dopredu ďakujem aj ja. ;-)
8. 5. 2016 18:35
Re: to nejpodstatnější jsem se v článku nedozvěděl:(
Děkuji za odpověď. Atmosférický motor na žádné limity převodovky a softwaru nenaráží, řekl bych. Zdá se, že jde tedy o vylepšení, nikoliv "totální řešení":)
8. 5. 2016 18:29
Re: vitez
Když už se u A4 rozhodli pro pevný display, mohli alespoň umožnit konfiguraci ala TT.
8. 5. 2016 18:26
Re: to nejpodstatnější jsem se v článku nedozvěděl:(
Dobrý den,

vzhledem k elektrickému dmychadlu a 900 N.m, dostupným již při 1000 otáčkách, je prodleva minimální, prakticky neznatelná. U range roveru s V8 ji naopak cítíte, i když se nejedná o nic vyloženě negativního.
Každopádně i kdyby měl motor naprosto bryskní reakce, vždycky narazí na limity převodovky a softwaru. Jak jsem psal, trochu mě překvapila prodleva v běžném nastavení, kdy autu chvíli trvalo než se rozjelo. V dynamickém režimu bylo naopak všechno v pořádku.
Avatar - flyboyeda
8. 5. 2016 18:12
Re: Bentley < RR
900 nm a zátah od 1000 otáček ano vím kdo má navrch ;-) přitom menší spotřeba, menší spotřeba není lepší proto že člověk ušetří, neuštří ani prd, ale dál dojede na jedno natankování a to se počítá ;-)
8. 5. 2016 18:00
Re: Bentley < RR
Stejně výkonný... co se tedy člověk nedozví. Už jen to, že Bentayga má přeplňovanou W12, by ti mohlo napovědět, kdo má v tomhle ohledu navrch.
8. 5. 2016 17:54
to nejpodstatnější jsem se v článku nedozvěděl:(
a sice - chová se ten motor co se týče odezvy na plynový pedál "atmosféricky"?
v článku o tom není ani slovo... turbodíra fuč?
8. 5. 2016 17:33
Re: Bentley < RR
Klasickou 6 3/4 V8 má Mulsanne (a je to pořád ten klasický motor, který používal i Rolls Royce, stále vyráběný v Crewe). A platforma je snad jejich vlastní, protože nic jiného takového ve skupině není, ale nevím. Phantom tuhle motorizaci opustil; sice je to pořád 6,75, ale už je to V12 od BMW (vyráběná BMW v Německu, stejně jako karoserie, a stejný motor o menším objemu měla předminulá generace 7er, pokud vím - N73). A matně si vzpomínám, že by snad v příští generaci měl přejít na platformu sdílenou s BMW (ale ono se toho napíše). Máš to tedy nějaké popletené.
8. 5. 2016 17:26
Re: Šikmý oči fanboi
Striktně vzato to není ani MLB. Z ní sice vyšli, ale upravili si ji.
Avatar - white label
8. 5. 2016 16:15
Re: Šikmý oči fanboi
Tak to už asi vím i to, odkud vzal tu "A8 S plus" se kterou údajně sám jezdívá... ;-)
Avatar - flyboyeda
8. 5. 2016 15:12
Re: Už se těším na srovnání babyjagy s SQ7
Stejně tak Rolls Royce je mrtvá značka, je to jenom BMW a Bentley je Audi, takže je to BMW vs Audi
8. 5. 2016 14:22
Re: Už se těším na srovnání babyjagy s SQ7
Taťka ti nepovolil nový plakát? ;-)
Avatar - flyboyeda
8. 5. 2016 12:17
Už se těším na srovnání babyjagy s SQ7
Babajaga je 2x dražší ale není 2x lepší, celkově je Babajaga spíše horší jak originál, takže jenom 2x dražší

Bentley je pro mě v podstatě mrtvá značka, je to jenom Audi s nálepkou Bentley a dražší cenovkou, s horším interiérem a exteriérem
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 12:14
Generalka pred LeMans...
...dopadla dobre ! :-)
[odkaz]
:yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - maxi!
8. 5. 2016 11:42
Re: Šikmý oči fanboi
ok, aj tebe sa ospravedlnujem.... bol som prilis mudry a vytahoval som dve rozne extremne rozdiely v cene a tak som pouzil neoverenu infosku z netu
:-)
a CLS je CLA, ci nie?
>:D
Avatar - maxi!
8. 5. 2016 11:40
Re: Šikmý oči fanboi
Macan by ma aj zaujimal, ale tie ceny sa mi zdaju este stale vysoke.
Ja by som o diskusii o autach, co ma az tak neberu ani nesiel, tu som len chcel byt mudry na temu,ze jednotna technika sa moze znacne zmetit svoju cenu podla znaky auta
Preto som argumentoval schvalne lacny model a drahy model.
Omluvam sa este raz, ze ten Tiguan nepoznam ;-)
Avatar - Ham.
8. 5. 2016 11:28
Re: Šikmý oči fanboi
Z jiného zdroje si to neověřuj, ten může být zrovna tak blbě, někdy se s tím Macanem nebo Tiguanem svez. Diskuze s někým, kdo evidentně ani s jedním z těch aut nejel a jenom čerpá moudra z pochybných webů je dost těžká.
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 11:18
Re: Šikmý oči fanboi
Koli tym blbostiam co si popisal som ti musel dat taky blby priklad.
Ja na rozdiel od teba sa o konkurenciu zaujimam a povazujem za povinnost poznat "nepriatela" - teda ako je postavene CLA a C jasne ze viem a ty si ten priklad nepochopil.
Takze este raz a naposledy: Tiguan kontra Q5 / Macan maju spolocne len to, ze ich vyraba 1 koncern. Bodka. Tiguan = MQB, Q5/Macan = MLB. Podrobnejsie rozdiely ti tu pisat neidem, dost napisal Ham, a ver, ze to je taj 1/1000na z toho, o co tam ide. :-!
VW BA a to co sa tam montuje - no keby si ty vedel...Mam ti tu po rokoch vypisat presne kusy coho kolko z tade vyslo ?
Aktualne vsetky SUV tam vyrabane su 1 na druhom zavisle. Akurat ze Touareg a Cayenne su este na starsej PL platforme a Q7 a Bentayga na novom MLB-Evo.
Tam ale je ta naväznost a podobnost - novy Touareg a Cayenne budu tiez na MLB-Eve.
Takze naposledy ta dorazne prosim - netahaj tu Tigiho, lebo sa budem (ironicky) posmievat vasmu CLS ze je to natiahnute CLA ! >:-[] ( pritom dobre viem, ako to je )
Avatar - maxi!
8. 5. 2016 11:17
Re: Šikmý oči fanboi
tak to mas pravdu, ze nepoznam nazivo Tiguan a vychadzam z netu, to akoze vazne tam napisali takuto cocotinu?!
tak sorry, to som fakt si mal overit aj z ineho zdroja
tak potom Tiguan a Q3 a nie nie Q5.....
Ale silne dufam, ze v tej vyssej rade mam uz spravne info....
Q7, Cayenne, Tuareg, Bentley?
Avatar - maxi!
8. 5. 2016 11:06
Re: V elektrickém dmychadlu je budoucnost
uz aby to bolo....
Avatar - Ham.
8. 5. 2016 11:03
Re: Šikmý oči fanboi
No když používáš jako zdroj server o háčkování kde si pletou hodinky a holinky (MQB a MLB) tak to je těžké. Macan není na platformě MQB ale na MLB. Má motory podél (Tiguan napříč), má zcela jinou přední i zadní nápravu (víceprvek vs McPherson), jinak řešený pohon všech kol (primárně zadek s připojovaným předkem vs primárně předek s připojovaným zadkem a asi tisíc dalších rozdílů. Jestli chceš tak se můžeme vsadit o nového Macana.
Možná by ti pomohlo občas si ta auta prohlédnout naživo, kdybys někdy otevřel kapotu Tiguanu a Macanu, tak bys nemohl psát takové kraviny opsané z internetu.
Avatar - maxi!
8. 5. 2016 11:02
Re: Tohle auto
ale ved vies, ze ta len natahujem!
mne sa pači ten napad a fandim tomu ako aj ty....
nic v zlom! ;-)
Avatar - maxi!
8. 5. 2016 10:53
Re: Šikmý oči fanboi
ked budeš este raz pisat take nezmyselne veci, ce Mercedes trieda A a jej derivaty ako CLA, GLA su na tom zaklade ako trieda C, tak ta nemozem brat vážne.
A ze nevies, ze Macan a Audina Q5 maju vela spolocneho aj s Tiguanom....
a Q7 a Bentley a Porsche sa veselo montuju u nas v Bratislave - to tiez nevies?
Alebo schvalne si ma tam nepodporil?
A ty ma potom tu chces vyskolit.... >:D
Avatar - maxi!
8. 5. 2016 10:47
Re: Šikmý oči fanboi
prepač, omluvam sa!
som asi na zlom serveri a vareni?

Built at Porsche’s Leipzig factory, the Macan (the Indonesian word for “tiger,” but also close to the Indonesian word for “eat”) sits on the Volkswagen Group’s MQB platform. Indeed, it utilizes 75 percent of its main parts from other MQB platforms such as Audi’s excellent Q5 and Volkswagen’s Tiguan,

Read more: [odkaz]
Follow us: @inquirerdotnet on Twitter | inquirerdotnet on Facebook
Avatar - maxi!
8. 5. 2016 10:32
Re: Bentley < RR
ano, tak to je
len ta klientela to vidi svojou optikou a to som chcel poukazat.
kludne si kupia Bang Olufsen telku a je v tom zamaskovany Panasonic - ale hezky obal, image a ani 5 nasobna cena ich neodradi.... ;-)
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 10:27
Re: Tohle auto
n, lenze v tej o ktorej on pise, este ziaden "hospodsky ventilator" nieje. >:D
( klasicka 4.2 TDi quattro MTM :-! :yes: )
Ty asi musis kruto zavidiet, ze "vasi" este nemaju "hospodsky ventilator", co ? >:D
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 10:15
Re: Šikmý oči fanboi
Trosku prehladu by nazaskodilo:
"A Porsche Macan je len vysperkovana audinka ( a v podstale - Tiguan?)"

Takze keby som bol ja tak nevzdelany, tak ti poviem, ze C-klasa je len dospelejsie CLA a vobec by ma neßrala nejaka zvlast platforma s motormi pozdlzne ( CLA priecne )

Takze skusim tak, aby si to mal do buducna lahsie: Vsetko do cisla 3 (a plus TT ) je/bude u Audi na MQB ( ako ten uz novy Tiguan, stary nol PQ...) No a od cisla 4 su to MLB-cka - teda motory pozdlzne. S jednou specialitkou - R8 - motor pozdlzne v strede. ;-)

Mozno sa to casom trosku skomplikuje ked pride Q4 - ta by mala byt odvodena z Q3 a mohla by stat tiez na MQB-cku, ale dovtedy dufam, ze ta tu uz vyskolime... >:-[] ;-)
Avatar - Ham.
8. 5. 2016 09:47
Re: Šikmý oči fanboi
Porsche Macan je vyšperkovaný Tiguan? Tak s touhle bombou to zkoušej raději na nějakém serveru o pletení nebo o vaření.
Avatar - Aoyagi
8. 5. 2016 09:44
Re: vitez
Co prosím? Leader? >:D >:D >:D

Uznávám, že tohle konkrétní auto je povedené, ale leader prémie? Asi jako Škoda je leader podprémie >:D

Ve skutečnosti mě nenapadá jediná třída, ve které by Audi bylo to nejlepší na trhu. Možná malé crossovery...
Avatar - flyboyeda
8. 5. 2016 09:25
Re: Bentley < RR
Babajaga pro mě není Bentely, Bentley pro mě byl ten koncept co nedotáhly do konce, to by bylo bentley, ale neměly na to odvahu a to je škoda, SQ7 má hezčí interiér a exteriér, stejně výkonný a úspornější motor a SQ7 vypadá prostě líp, takže jestli chce někdo předražený auto co vypadá huř jak originál s nálepkou Bentley, tak je to jeho věc, Bentely to je Mulsane, všechno ostatní je na pováženou

A Rolls Royce je jenom Phantom, to ostatní Rolls není, takže asi tak
8. 5. 2016 08:44
Re: Tohle auto
Obávám se, že to se mnou bude ještě horší. Dneska ráno mě napadla myšlenka, že bych si pořídil koně ....
Avatar - maxi!
8. 5. 2016 07:48
Re: Bentley < RR
ved prave o tom ja pisem - Bentayga je Q7 a to je aj Cayenne a vlastne Tuareg!
ano, Phaeton a Bentley su tiez dvojicky - ale Pozor, vobec to nie je ziadny nepredajny vrak, model od 2011 je jedno sice z najpristupnejsich limuzin - ALE na vzduchu, 4x4 a je tam preve ten 3.0 TDI co aj v A6, Q7, Cayenne, A8,Panamera a vermi, ze jazda za tie peniaze je vyborna! :-! Velmi tiche a kultivovane auto - za tie prachy?
Jasne, Rolls je fajn ( vdaka komponentom z bavoraku sa zlepsila aj kvalita, starsie kusy by sa mohli ucit od Phaetonu, co tu spominas v zlom ;-) ) - ale to uz je sialena cena
Avatar - classic
8. 5. 2016 02:29
Re: Bentley < RR
To máš pravdu.... Ale Bentayga je zase jen načančaná Q7.... B. Continentaly měly shodný komponenty (převodovka, motor,...) s VW Phaetonem, což je za 250tKč neprodejný vrak.... Motory v B. 4.0 V8 je zase koncern.... Bentley není co bývalo, ubírá se k mainstreamu... Teď jako čistý luxus zůstal pouze Rolls s klasickým 6,75l motorem, svýma platformama, a svou duší, ikdyž ho vlastní BMW....
8. 5. 2016 01:07
V elektrickém dmychadlu je budoucnost
V elektrickém dmychadlu je budoucnost... Je jen otázkou času kdy se dostane do "běžných" čtyřválcových TDI... Ten rozsah točivého momentu (1000-3250 ot.) je opravdu bezkonkurenční... A i maximální výkon se drží až do 5000 ot., takže rozsah použitelných otáček bude na dieselový motor opravdu slušný...
Avatar - maxi!
7. 5. 2016 23:50
Re: Tohle auto
hospodsky ventilator ma pre nasho kamarata zvlast velke caro! ;-) >:D
Avatar - maxi!
7. 5. 2016 23:48
Re: Re:
nechapem, co nechapes.....
je to uplne v inej kategorii - klient pre Bentley rozmysla inak ako ty!

A ty nevidis v tej drahom Porsche alebo Q7 obycko Tuareg!
A Porsche Macan je len vysperkovana audinka ( a v podstale - Tiguan?)
tak ako niekto nechce podobne komponenty v skodovkach a kupuje VW, a tak ako tie iste komponenty nechce ani tam, a zaplati za ne ove viac v Audi...
tam to chapes? Ten isty motor - Skoda, VW, Seat ci Audi a uplne ine balenie aj ceny.
Alebo inak - motorcek ETA Valjoux 7750 kupis v beznich hodinkach do 700 euro ale aj v drahych Omega ci Breitling za 10 a viac tisic euro. Tak co vlastne tam kupujes? Ine telo hodiniek, ine sklo, remienok? Strojcek je vzdy ten 200 eurova ETA...
Kupujes si to meno... ako aj auta, kabelky, jachty, boty, High End, etcccc......
Avatar - maxi!
7. 5. 2016 23:24
Re: vitez
ved dobre no.... :-!
ja som to tak bral, ze A8 je pre upne inu triedu ludi ako S klasse ( to som tam aj zdoraznil), netvrdim, ze je to zle auto a sam jazdievam na A8 S plus a milujem to auto - uz som spominal, ze to realne zrychluje za 3.5 na kilo - pritom babka vzadu so psikom pozeraju z okna?
Ale S klasse je uplne inde s image a pre mna aj nove BMW nema to caro ( aj ked je to tiez fajn vozidlo na verejnu komunikaciu!
Ano, Q7 3.0 mi robi tiez dobre, fajne auto!
ALE - ze by Audi opanovala vsetky triedy, to zase nieeee....!!! :-!
Avatar - white label
7. 5. 2016 22:44
Re: Tohle auto
Souhlas, konečně nějaký normální/racionální názor...
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2016 21:11
Re: vitez
ale no taaaak, kolegoooo... 8-s
A8 a S-klada su rovnaka trieda, na tom ty nic nezmenis.
Ze je S-ko velauspesne, to kvituju vsetci a ani ja nemam problem priznat, ze je gut. :yes:
( kym nepride nasa nova A8 ;-) )
vyssia stredna - tam netreba komentar - A6 ma len teraz sancu na kratko zosadit z tronu nova E-klasa, alebo novy 5er - kym zase nepride nasa nova A6. Ale preferencie kupujucich po celom svete a hlavne v EU hovoria jasnou recou - A6 tróni. :-)
A4 - mna trosku sklamala. Technicky a kvalitativne je ale gut - teda pokial je v quattre ( a chvalabohu to uprednostnuje dostatok zakaznikov ), takze spokojnost, ale nie uplna.
Mna sklamali ze sa opicili po ostatnych a nechali tam trcat ten displej. 8-s
Q7 sam chvalis, ved aj je preco - chvalia ju vsetci. ;-)
Skoda ze nieje taka brutalna ( a podla mna az pekna !!! ) ako minula... ;-\
Avatar - maxi!
7. 5. 2016 21:06
chlapci nehadajme sa
:-)
kazdy nech si kupy to co chce, len prosim netreba hned zo seba urobit * len zato, ze nie su argumenty!
Polygon Most my nepride ako fajnovy argument pre porovnanie stareho mastodonta Q7 so sucastnou odlahcenou verziou to ani nema nic spolocne, snad len nazov.
Tvary nazivo su ovela znesitelnejsie ako fotecky - auto ako celok ma svoj zmysel a je to pouzitelne motorove vozidlo. Mne sa aj Bentley hnusil, ale kamoska v Prahe ho kupila a uz som sa s nim celkom zkamaratil.... :-!
Avatar - maxi!
7. 5. 2016 20:58
Re: vitez
ale no tak....
A6 nema zdaleka na BMW5 a uz vobec na nove E
A8 je ina trieda ( aj cielova skupina ) ako je S klasse
nove C a nove A4? Tak si pozri nejake zrovnania - ja osobne som zatial zvolil C
SUV nechcem zrovnavat, mne Q7 vyhovuje, ale aj tam to niekomu nemusi sediet a BMW, Mercedes ma co k tomu ponuknut.... :-!
Avatar - maxi!
7. 5. 2016 20:52
Re: Tohle auto
mna za tie peniaze ani nic lepsie momentalne neberie.... :-!
7. 5. 2016 20:48
Re: Tohle auto
Možná Q7 sedlají ženy, ale to nic nemění na tom, jak dobré to auto je. Kdybych teď kupoval velké SUV, musela by být ve výběru. I když není zrovna pěkná a pro mé potřeby je i zbytečně velká. Ale v bílé bych ji nekoupil. Ani v černé. Tím jsem si celkem jist.
7. 5. 2016 20:41
Re: Tohle auto
tomu se říká audikomplexylo :-)
7. 5. 2016 20:38
Re: Tohle auto
Celá tvá úvaha vychází z toho, že lidé si auto(Audi) kupují kvůli ostatním. Já to tak nemám. Koupi Q7 s V8 naprosto chápu a spotřebě tleskám. :yes:
Avatar - flyboyeda
7. 5. 2016 20:17
Re: Re:
Bentayga je předražená a škaredá, SQ7 je jasná volba, člověk tomu může dávat za uši a spotřeba taková že o někam dojede, to Babajaga si vezme mnohem víc paliva, Nechápu existenci Babyjagy, předražená a škaredá, nechápu jak někdo může dát přednost Babajagy přrd SQ7 to mi hlava nebere
7. 5. 2016 20:09
Re: Vsetka cest !
Je snad jasné, že ředitel, který je úzce spojený s touto technologií, jí bude protěžovat. Ten obecně napsaný odstaveček, navíc v tendenčním článku, neberu jako slovo boží.

(Nevím, co ti přijde jako namyšlenost.)
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2016 19:42
Re: Vsetka cest !
Ved to spochybnovat nechcem, takze takto:

“One of the problems with large diesel engines is transient response and their turbochargers being unable keep up with the fuel injection system,” says Pascoe. “If you’ve got an engine that is working hard, the black smoke you sometimes see is because of incomplete combustion. If you add an electric supercharger - and we’re in the process of retrofitting a number of transport fleets - you can provide air much earlier in the combustion process. It’s much more responsive than turbocharging alone.”

8. odstavec odspodu. :-!
[odkaz]
Avatar - Emel
7. 5. 2016 19:42
Re: Polygon Most
Záleží kolik chceš najezdit. Jako víkendovku není problém provozovat nějakou starou 750i třeba.
7. 5. 2016 19:35
Re: Vsetka cest !
Nic nehledej...
Vím, jak funguje motor.
7. 5. 2016 19:32
Re: Polygon Most
S takovým přístupem může být výhodný prodej takové ojetiny po záruce ale dost problematický. Pokud se pozáruční investice potvrdí zkušenostmi.
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2016 19:27
Re: Vsetka cest !
OK, takze:
Popisujem sposob, akym to vysvetlovala aj firma CPT, ktora toto ( E-Lader ) pouzila uz davnejsie a jednalo sa skor o pracovne naftaky ( nakladaky, autobusy, bagre...)
Aby si dosiahol narast vykonu, musis privstreknut davku, ze dosahujes bohatsiu zmes a tym padom nie vsetka prehori dokonale a z toho ten čmud.
Jasne, u moderneho motora to zachyti DPF - no a takto sa setri aj on. ;-)
Neviem, mam ti najst odkaz na nich zeby si si to precital tam ?... ;-)
Avatar - Emel
7. 5. 2016 19:21
Re: Re:
Bentayga... no nevím, tak ošklivé auto jsem dlouho neviděl.
7. 5. 2016 19:20
Re: Vsetka cest !
Já myslím, že v tvé rozsáhlé úvaze je po zběžném přečtení jedna chyba.

Pokud není u přeplňovaného motoru dostatečné množství výfukových plynů, tím málo vzduchu, tak se vstřikuje jen takové množství paliva, aby byl poměr zachován. Proto ty "turbodíry". Od toho jsou přece váhy vzduchu. A pokud je motor v pořádku, tak nekouří, tak jak popisuješ.

Tím nechci zpochybňovat pokrokovou (a složitou) techniku tohoto motoru, potažmo celého auta.

Přesto považuji 9 vykřičníků v tvém příspěvku za až dost. ;-)
Avatar - classic
7. 5. 2016 19:16
Re: Polygon Most
všichni zemřeme >:D >:D >:D i ty >:D nerob geroja, všichni skončíme blbo!
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2016 19:02
Re: Polygon Most
ked dojdu argumenty, tak moje nahodne y/i pride vhod, co ? Chaapem... >:-[] 8-s
A nerob geroja, taki zvyknu koncit blbo... :-!
Avatar - classic
7. 5. 2016 18:50
Re: Polygon Most
>:D >:D >:D kupuju si hovadiny, až si je můžu koupit třikrát.... auto je hovadina....
7. 5. 2016 18:49
Re: Polygon Most
Nemáš. Kdybys měl, tal by sis tu záchodovou mísu plnou rejže koupil a NEŠETŘIL bys na ní. >:-[] :yes:

naučil ses používat slovo cash a neumíš přestat? Děs...
Avatar - classic
7. 5. 2016 18:46
Re: Polygon Most
Logan, stejně jako jakýkoli jiný SPOLEHLIVÝ a na údržbu nenáročný vůz si získá moje srdce.... Jako automobilového fanouška mě zajímají vozy všech cenových kategorií, a zajímají mě i nížší cenové kategorie, než v kterých aktuálně jezdím.... naposledy jsem staré kupoval před dvěma lety tříletý GLK 350, nájezd 42tkm........... Cash..... Já jezdím ve šrotu, protože šetřím na nový Lexus GS...... Cash...... I Mig ví že mám prachy!!! >:D >:D >:D >:D
7. 5. 2016 18:39
Re: Polygon Most
Hezky jsi to napsal. Kupovat silně ojetou velkou prémii je peklo.
7. 5. 2016 18:34
Re: Polygon Most
tak dle tveho gusta ( a hadam ze ciste nahodou i financnich moznosti ) je Logan jak jsem cetl. Dle gusta.

Tahle auta maji smysl jako nova. V zaruce, tedyzadne statisice. A jeste druhy majitel, ktery za to da treba to mega na provoz asi mit bude. Tohle jsou narky kupcu 10 let starych ojetin.. kde je opravdu dobre pocitaz s naklady na provoz. Kupovat starsi ojetou premii nad bezne modely 3er/c,a4 pak je opravdu o pruvan v penezence.
Avatar - classic
7. 5. 2016 18:24
Re: Polygon Most
Nevím, kdo jsi, nepozoruju tě >:D a nechápu, proč mě otravuješ >:-[] >:-[] >:-[] :no:
Avatar - classic
7. 5. 2016 18:09
Re: Polygon Most
.... v pohodě. když se budu snažit být konstruktivní, tak všechny ty technický vychytávky jsou naprosto famózní... do okamžiku, kdy se nějaká součástka vy#ere, a majitel bude muset tasit 50-100-??? tyčí CZK..... a jediná možnost využití takovýho vozu jsou asi fakt jen ty dlouhý mezistátní dálniční přesuny..... startovat 30x denně a popojíždět po městě bych s tím nechtěl.... a na dálnici je lepší větší sedan....... lidi si to stejně koupí, můžu plakat jak chci >:D >:D >:D

RS6: ...filozofie se píše s měkkým.... ty by ses do filozofování příliš pouštět neměl.... přece jen je to nad tvý možnosti
7. 5. 2016 18:04
Re: Polygon Most
už tě pozoruju dýl
změn si nick. vyměn "k" za "tr"
děkuji
7. 5. 2016 18:03
Re: Hezká recenze...
už tě pozoruju dýl
změn si nick. vyměn "k" za "tr"
děkuji
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2016 17:58
Re: Polygon Most
OK, zaklad ( ze toto je nova ) si pochopil. Huraaa! >:D
Teraz uz len ten zvysok... :-!
Avatar - classic
7. 5. 2016 17:53
Polygon Most
Mimochodem, kdo si byl na Polygonu v Mostě nechat napravovat stav svého bodového hodnocení, možná se dozvěděl, že nejhorší auto, co tam kdy měli, co se týče "pohybových" a vůbec jízdních vlastností, byla právě Q7..... ja vím, tohle je oproti staré Q7 úplně nová krabice a se starou krabicí to nemá nic společného.....

.....pořád je to krabice.....
7. 5. 2016 17:53
Re: Tohle auto
vyvoj dieselu pokracuje zda se porad rychleji nez elektropohonu.. ktery uz sto let preslapuje na miste. a tech tisice nabijecich monoclanku v Tesle coz je akorat sileny dotacni podvod tomu vypovida. elektro do pidiaut do mesta - budiz. sice to vyprodukuje stejne skodliv jako spalovaci motor.. ale mimo to mesto. nejaky efekt to mit muze. sranda bude az za dalsich dvacet let budeme furt cist o tom, jak jsou elektroauta - prakticka a vyuzitelna - na spadnuti. zvlastni ze ani velke automobilky - skutecne automkbilky se skutecnym vyvojem, ne Musk a jeho bublina - pocitaji spis s jinymi alternativami.. elektrina je slepa cesta.. ale mnoho lidi si to uz desitky let nechce pripustit.. jako alchymisti ve stredoveku.. co vyrabeli zlato z elixiru.. :-)
7. 5. 2016 17:43
vitez
me se zda, ze Audi pomalu ale jiste opanovava vsechny tridy. Od minule(vlastne porad soucasne) A6 a A3 a Q5, pres novou A4 a Q7.. u A8 zavahani asi lze tezko cekat.. Z nehdejsiho otloukanka premie se pomalu stal jeji leader. Bezkonkurencni interiery, kde konkurence pri nejlepsi snaze je porad hodne vzadu, motory na spicce a na kdysi kritizovanych jizdnich vlastnostevh zapracovali natolik.. az soupere predbehli a jsou na vrcholu. Samo v quattru. 4x4 byvala domena Audi.. ale dnes je to v drazsich autech standard.
Avatar - classic
7. 5. 2016 17:42
Re: Hezká recenze...
to je hodně palců.... můžeš si vypalcovat ric >:-[] >:D >:D >:D ..... obdivuju lidi, co se pro svůj špatný názor dokážou obětovat.... mimochodem není to poprvé, co Německo přináší zkázu půlce světa .... >:-[]
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2016 17:42
Re: Tohle auto
To uz sa blizime fylozofickej debate ci je to auto vysledok niekoho "potreby". No a ak by sme to mali brat do bodky, tak potom hadam nic nad Duster nedokaze ospravedlnit niekoho "potrebu". Ved navi tam mas, klimu tiez...vsak... :*)
Ale potom tu mame ludi, ktori si na take auto proste zarobili ( ako - to je ina otazka...) a povazuju ho za vhodne a splnujuce ich konkretne potreby. Ci uz to ma menezer na svoje sluzobky a v ramci svojho rodinneho zivota ako rodinne auto, alebo zena povolanim "mangelka" na rozvoz deciek do skôl, neskor kruzkov, na nakupy...
Nie, vdaka tomu ze poznam ludi, ktori si na podobne auta zarobili slusne, nebudem inac dokonale ( aj ked nie dokonale pekne ) auto odsudzovat. ;-)
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2016 17:36
Re: Hezká recenze...
Ako chces:
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
7. 5. 2016 17:34
Re: Tohle auto
No když vidím tohle auto, tak první co mě napadne je : Pýcha je definována jako touha po vyšší atraktivitě a důležitosti než mají ostatní. Slovo pýcha se dá také vyjádřit jako: nadutost, domýšlivost, vyvýšenost, přehnaná sebeúcta, nerozumná nadřazenost kvůli kráse, bohatství, postavení ve společnosti nebo nadání. Pýcha se projevuje nadřazeným chováním. Jedná se o chorobný stav srdce. Opakem pýchy je pokora.
Jenom k tomu dodám, že jsem býval velký hříšník a hovado .... ;-)
Avatar - classic
7. 5. 2016 17:34
Hezká recenze...
... na špatný vůz.... chtěl jsem napsat něco konstruktivního, ale lepší je si jen kopnout... >:D
7. 5. 2016 17:31
Re: Tohle auto
Ono na Slovensku to může být i normální auto pro chlapy, ale v Česku s tím jezdí fakt jen baby a jen v bílé, což je mimochodem i oblíbená barva rumunských cikánů. Pravý dobře situovaný Roman (tedy Říman) jezdí v černém Range Roveru...
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2016 17:26
Re: Tohle auto
cital som to, a som rad, ze si to dal prec ! :-!
7. 5. 2016 17:24
Re: Tohle auto
Jojo ... radši jsem to dal pryč ;-)
Avatar - maxi!
7. 5. 2016 17:23
Re: Tohle auto
tak potom a aj chcem byt damicka!
...no alebo aspon ten rumunsky cigan! >:D
mne tie teary uz ani tak nevadia, celkom som uz s tym zrovnani, uz pohoda...
no a ako auto parada - minule som spominal, ze ako sme riesili jeho nakup v porovnani s Volvom a uz ako 3 liter je to velmi pritulne auto a takto brutalita. :-!
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2016 17:12
Re: Vsetka cest !
dal som ti par :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
7. 5. 2016 17:08
Re: Tohle auto
Co ty luštěniny? Bylo to moc? >:D
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2016 17:05
Re: Tohle auto
hehe >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2016 17:04
Vsetka cest !
Cakal som, ze tu bude po vzore inych webov najskor detailny rozbor / popis motora a jazdne dojmy mozno na pondelok ( aj ked nemci sa poponahlali a cital - aj ked fakt ze horsi !!! text uz vcera...). Ak tak si nemozem odpustit par technickych a dolezitych poznamok:
AVS - Audi Valvelift tu bol pouzity na vyfukovu stranu ( tak to aj Audi uvadza a ja som ani nasavaciu nemal moznost na ziadnom prezentacnom videu nejako studovat ). Proste jednoduche a genialne riesenie, ktore taktiez este nikto iny nepouzil a dufam, ze Audi si tento system preplnovania dalo patentovat, lebo fakt stoji za to:
V nizsich otackach sa totiz otvara len 1 vyfukovy ventil na vsetkych valcoch. Na tieto je napojene zberne vyfukove potrubie s prierezom len takym, aby cez neho vladali pretiect len vyfukove plyny urcene ku 1. turbu. V pripade, ze otacky stupaju sa Valvelift postara, ze pripoji do akcie aj 2. ventil na valcoch. Tieto maju vsetky zvlast zberne vyfukove potrubie vedene do 2. turba. Proste genialita hodna sloganu Vorsprung durch Technik.
Vdaka tomu su zberne potrubia danych turb vzdy optimalne "natlakovane" pre pohon jedneho, alebo oboch turboduchadiel. Prechodovy rezim je par stovak rpm a toto tiez podla nazorneho videa vykryval EAV / E-Lader.
Proste turbodiera je minulost !
Pociatocny volny rozbeh prisudzujem skor naladenia prevodoveho ustrojenstva do komfortu, nakolko mat okamzite pod pravou nohou 900 Nm v beznej premavke moze byt niekedy az brutalne !
Co som ale spokojny, je spravanie sa celeho auta ako takeho a spotreba.
Elektricky riadene stabilizatory pravdepodobne v buducnosti vytlacia DRC z RS modelov - kedze funguju 3x rychlejsie...No a spotreba 8,6-9,0 litra = absolutorium ! :-)
Tu sa naplno prejavil prinos EAV - ked totiz chcete zrychlenie od hocijakeho preplnovaneho motora, musia najskor byt k dispozicii vyfukove plyny, ktore roztocia turbo. No a kym tieto niesu, vstrekuje sa väcsie mnozstvo paliva ale k pomerne malo vzduchu - Vznika teda bohata zmes, bez DPF väcsia dymivost...a az potom ked sa turbo roztoci a nieco natlaci, zmes sa zoptimalizuje a dymivost klesne.
TU - treba vzduch ? E-Lader natlaci, vstrekovace vstreknu ku natlacenemu vzduchu to potrebne optimum, udeje sa par spalovacich cyklov a turbo sa toci, E-Lader sa moze vypnut a hotovo. Tento prechodovy rezim teda nielen ze trva kratsie, ale je aj ekonomickejsi a tym aj ekologickejsi !

Nuz, nemozem sa dockat kedy niekto z redakcie bude mat tu cest s tymto Super-SUV ! :-) :yes:
Ja som teda spokojny a vypada to tak, ze som zase niekomu dobre poradil... :-)
7. 5. 2016 17:04
Re: Tohle auto
Ono není co diskutovat, protože u nás v tom jezdí jen dámy a v Rumunsku výhradně bohatí cikáni ...
Avatar - speedfred
7. 5. 2016 16:56
Re: Tohle auto
za mna je to auto škaredé,ale motor má údaje úžasne.
po nedávnom zvezení v upravenej A8 ktorá má 900Nm musim povedať ze to je až nechutne prijemné.
7. 5. 2016 16:45
Tohle auto
nikoho nenechá chladným a věřím, že diskuse bude hutná.

Takže za mě - fantastické parametry motoru. Až mám strach, že se s tímhle V8 dočkáme dieselového Urusu....snad né

Ale jinak auto jako bizon, víc než dvě tuny v naftě a v matu...a z 0-100 pod 5 sekund. To je děsivý a říct mi to někdo před tak 15ti lety, řeknu si, že je ....

Vývoj dieselů koukám pokračuje a navzdory kvičení místní elektroparty a Kharlovým záchvatům.

Uvidímě, jak to bude dál. protože jak vidno z tohohle kousku, co bude za 15 let netušíme nikdo... ;-)

Jinak všichni tušíme že:

H/K napíše, že je to hnusný
elektrokluci že je to kouřivý a rakovinotvorný a že chtěj Lexe nebo model X, khárl dodá odstavecsmajíků
a jestli přijde marianek...
no a RS6 bude nadšen ještě víc než já :-) E-Lader je tady!

Pěkný den. :-)
Avatar - vabis
7. 5. 2016 16:35
<b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Proč zrovna Špidla? Předek mi přijde fajn, to spíš šikmo zezadu je to něco "mezi Ransdorfem a Zemanem" >:D Jinak jízda překvapivě příjemná a motor odpovídající :yes: U beznadějně vyprodané Bentaygy to časem bude teprv paráda jak má být ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
7. 5. 2016 16:24
Seventh Quest
Ten čumák takhle mohl nakreslit snad jen Špidla... 8-s