to platilo.. take pouzivali proti Evrope archaickou techniku. tenhle automat na to moc nevypada - pokud se teda ma byt schopen merit vykony s Evroposkou spickou :-)
Používají dodnes poctivou zastaralou techniku - velký objem, větší počet válců a ideálně bez přímého vstřikování. A takový motor pak vydrží věky. Co se týká této převodovky, uvidíme. Ale s automaty mají Amíci docela zkušnosti. Mě spíše překvapilo, že umí i slušné manuály.
to platí pořád. Měl sem(mam) 5 amerik a dvě Evropy a co se sra*lo u Evrop se u amerik nikdy nes*alo, ani když měli najeto jednou tolik a stály třetinu.
Připadá mi to jako nesmysl. Není možné rozložit nějak smysluplně deset stupňů, leda by "desítka" byla opravdu extrémně dlouhá, o čemž pochybuji.
Mám obavu, že výsledný efekt bude ten, že to bude neustále řadit, tedy klouzat v HDM, žadný kvalt tam nevydrží moc dlouho "natvrdo", což bude frustrující.
Horní hranice je podle mě 8 kvaltů, jak to mají dneska BMW. Další vývojový stupeň pak bude nějaká CVT - donedávna nenáviděná technologie, ale kdo se svezl v novém Outbacku, dá mi asi za pravdu, že je to převodovka budoucnosti do všech vyjma vyloženě sportovních vozů.
10 stupňů od Aisinu přijde letos i v Lexusu LC [odkaz] a příští rok v novym LS
Narozdíl od tebe neočekávám že to budou vyloženě problémový převodovky jak je vidíš ty. Spíš že se jako zatim vždycky při navýšení trochu sníží spotřeba
S tou horní hranicí cituješ tehdejší prohlášení ZF = většina 8kvaltů v BMW je právě ZF. Svý doby tohle prohlášení marketingu určitě smysl mělo ale neznamená to že letošní 10ti stupně musej bejt z principu horší než sice vynikající ale 8 let stará převodovka ZF8HP
To ti nepřipadá. On to taky nesmysl je. Jsem zvědavej kdy tahle honba skončí. Je to stejný jako svého času s megapixelama u foťáků. Taky všichni žili v domnění, že čím víc tím líp.
S cvt souhlas, co mi přijde komické, je tvůj jásot nad desetikvaltem. Přijít s deseti stupni u sporťáku porsche nebo bmw, vypisoval by ses tu o amerikách, kterým vystačí poctivé šestikvalty. Nic, než tvůj obvyklý problém s vlastní intergritou... ;-)
Podle me to ma svoje kouzlo, predevsim je to absolutne plynule, skubani neexistuje, rozjezdy svizne, pri jizde na tempomat si to udrzuje vzdy otacky presne dle situace a pri plnem plynu to simuluje klasicky automat.
Na vylozene sportovni jizdu se to moc nehodi, ale jinak je to hodne prijemne.