Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Odhalujeme tajemství desetistupňového automatu pro Chevrolet Camaro

Camaro ZL1 je sice ostrým nástrojem, Chevrolet ale chtěl zlepšit jeho kultivovanost i spotřebu. Proto jej vyzbrojil desetistupňovým automatem.
Zpět na článek
12. 5. 2016 18:18
12. 5. 2016 18:45
12. 5. 2016 20:31
12. 5. 2016 17:14
Rychle řadí, snižuje spotřebu
a teď už je jen otázka, co to vydrží? Ukáže čas.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CHerokee
12. 5. 2016 18:45
Re: Rychle řadí, snižuje spotřebu
To je pravda. Na druhé straně Ameriky toho vydrží více než dnešní dozárukové Evropy.
12. 5. 2016 19:13
Re: Rychle řadí, snižuje spotřebu
to platilo.. take pouzivali proti Evrope archaickou techniku. tenhle automat na to moc nevypada - pokud se teda ma byt schopen merit vykony s Evroposkou spickou :-)
Avatar - CHerokee
12. 5. 2016 21:49
Re: Rychle řadí, snižuje spotřebu
Používají dodnes poctivou zastaralou techniku - velký objem, větší počet válců a ideálně bez přímého vstřikování. A takový motor pak vydrží věky. Co se týká této převodovky, uvidíme. Ale s automaty mají Amíci docela zkušnosti. Mě spíše překvapilo, že umí i slušné manuály.
Avatar - Barrichello
12. 5. 2016 21:52
Re: Rychle řadí, snižuje spotřebu
to platí pořád. Měl sem(mam) 5 amerik a dvě Evropy a co se sra*lo u Evrop se u amerik nikdy nes*alo, ani když měli najeto jednou tolik a stály třetinu.

Zajímavé, že >:D
12. 5. 2016 17:37
Víc stupňů, víc adidas
Připadá mi to jako nesmysl. Není možné rozložit nějak smysluplně deset stupňů, leda by "desítka" byla opravdu extrémně dlouhá, o čemž pochybuji.

Mám obavu, že výsledný efekt bude ten, že to bude neustále řadit, tedy klouzat v HDM, žadný kvalt tam nevydrží moc dlouho "natvrdo", což bude frustrující.

Horní hranice je podle mě 8 kvaltů, jak to mají dneska BMW. Další vývojový stupeň pak bude nějaká CVT - donedávna nenáviděná technologie, ale kdo se svezl v novém Outbacku, dá mi asi za pravdu, že je to převodovka budoucnosti do všech vyjma vyloženě sportovních vozů.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
12. 5. 2016 17:59
Re: Víc stupňů, víc adidas
10 stupňů od Aisinu přijde letos i v Lexusu LC [odkaz] a příští rok v novym LS

Narozdíl od tebe neočekávám že to budou vyloženě problémový převodovky jak je vidíš ty. Spíš že se jako zatim vždycky při navýšení trochu sníží spotřeba

S tou horní hranicí cituješ tehdejší prohlášení ZF = většina 8kvaltů v BMW je právě ZF. Svý doby tohle prohlášení marketingu určitě smysl mělo ale neznamená to že letošní 10ti stupně musej bejt z principu horší než sice vynikající ale 8 let stará převodovka ZF8HP
Avatar - Hadraplan
12. 5. 2016 18:15
Re: Víc stupňů, víc adidas
Mám jen 4st. se zámkem na 4.st. a taky to jede >:D
Avatar - wakantanka
13. 5. 2016 06:43
Re: Víc stupňů, víc adidas
Hm, očividne to chcú zladiť s mainstreamom kamionovej dopravy. >:D O pár rokov budú mať všetky autá rovnaký počet stupňov - teda 12. >:D
13. 5. 2016 11:26
Re: Víc stupňů, víc adidas
To ti nepřipadá. On to taky nesmysl je. Jsem zvědavej kdy tahle honba skončí. Je to stejný jako svého času s megapixelama u foťáků. Taky všichni žili v domnění, že čím víc tím líp.
Avatar - praděda7
12. 5. 2016 18:18
10°?
12° je lepší než 10°.... ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
12. 5. 2016 18:45
Re: 10°?
O tom žádná >:D

Možná lepší 24° než 10 nebo 8° [odkaz] :yes: :-)
Avatar - Uživatel_5340709
12. 5. 2016 18:41
Není lepší
už vyvíjet spolehlivé CVT? ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ham.
12. 5. 2016 20:31
Re: Není lepší
Není, Camaro není skútr a jeho motor má skoro 900 Nm a jakoukoliv CVT by spolehlivě roztrhal při prvním rozjezdu na tisíc malých cimprlíků. >:-[]
Avatar - Barrichello
12. 5. 2016 21:50
Re: Není lepší
není, CVT je krám k ničemu >:D >:D
Avatar - Dinar
13. 5. 2016 10:17
Re: Není lepší
S cvt souhlas, co mi přijde komické, je tvůj jásot nad desetikvaltem. Přijít s deseti stupni u sporťáku porsche nebo bmw, vypisoval by ses tu o amerikách, kterým vystačí poctivé šestikvalty. Nic, než tvůj obvyklý problém s vlastní intergritou... ;-)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2016 23:48
Re: Není lepší
A já tu někde jásám nad 10kvaltem? Kde?
14. 5. 2016 11:35
Re: Není lepší
Jel jsi s posledni verzi CVT od Subaru?

Podle me to ma svoje kouzlo, predevsim je to absolutne plynule, skubani neexistuje, rozjezdy svizne, pri jizde na tempomat si to udrzuje vzdy otacky presne dle situace a pri plnem plynu to simuluje klasicky automat.

Na vylozene sportovni jizdu se to moc nehodi, ale jinak je to hodne prijemne.
13. 5. 2016 11:28
Re: Není lepší
A dávat do silnýho motoru 10 kvaltovou špajzku k ničemu není? ;-)