Technika
Připadá mi to jako nesmysl. Není možné rozložit nějak smysluplně deset stupňů, leda by "desítka" byla opravdu extrémně dlouhá, o čemž pochybuji.
Mám obavu, že výsledný efekt bude ten, že to bude neustále řadit, tedy klouzat v HDM, žadný kvalt tam nevydrží moc dlouho "natvrdo", což bude frustrující.
Horní hranice je podle mě 8 kvaltů, jak to mají dneska BMW. Další vývojový stupeň pak bude nějaká CVT - donedávna nenáviděná technologie, ale kdo se svezl v novém Outbacku, dá mi asi za pravdu, že je to převodovka budoucnosti do všech vyjma vyloženě sportovních vozů.
Mám obavu, že výsledný efekt bude ten, že to bude neustále řadit, tedy klouzat v HDM, žadný kvalt tam nevydrží moc dlouho "natvrdo", což bude frustrující.
Horní hranice je podle mě 8 kvaltů, jak to mají dneska BMW. Další vývojový stupeň pak bude nějaká CVT - donedávna nenáviděná technologie, ale kdo se svezl v novém Outbacku, dá mi asi za pravdu, že je to převodovka budoucnosti do všech vyjma vyloženě sportovních vozů.
10 stupňů od Aisinu přijde letos i v Lexusu LC [odkaz] a příští rok v novym LS
Narozdíl od tebe neočekávám že to budou vyloženě problémový převodovky jak je vidíš ty. Spíš že se jako zatim vždycky při navýšení trochu sníží spotřeba
S tou horní hranicí cituješ tehdejší prohlášení ZF = většina 8kvaltů v BMW je právě ZF. Svý doby tohle prohlášení marketingu určitě smysl mělo ale neznamená to že letošní 10ti stupně musej bejt z principu horší než sice vynikající ale 8 let stará převodovka ZF8HP
Narozdíl od tebe neočekávám že to budou vyloženě problémový převodovky jak je vidíš ty. Spíš že se jako zatim vždycky při navýšení trochu sníží spotřeba
S tou horní hranicí cituješ tehdejší prohlášení ZF = většina 8kvaltů v BMW je právě ZF. Svý doby tohle prohlášení marketingu určitě smysl mělo ale neznamená to že letošní 10ti stupně musej bejt z principu horší než sice vynikající ale 8 let stará převodovka ZF8HP
Hm, očividne to chcú zladiť s mainstreamom kamionovej dopravy. >😁 O pár rokov budú mať všetky autá rovnaký počet stupňov - teda 12. >😁
12° je lepší než 10°.... 😉
už vyvíjet spolehlivé CVT? 😉
Není, Camaro není skútr a jeho motor má skoro 900 Nm a jakoukoliv CVT by spolehlivě roztrhal při prvním rozjezdu na tisíc malých cimprlíků. >😒]
není, CVT je krám k ničemu >😁 >😁
S cvt souhlas, co mi přijde komické, je tvůj jásot nad desetikvaltem. Přijít s deseti stupni u sporťáku porsche nebo bmw, vypisoval by ses tu o amerikách, kterým vystačí poctivé šestikvalty. Nic, než tvůj obvyklý problém s vlastní intergritou... 😉
Jel jsi s posledni verzi CVT od Subaru?
Podle me to ma svoje kouzlo, predevsim je to absolutne plynule, skubani neexistuje, rozjezdy svizne, pri jizde na tempomat si to udrzuje vzdy otacky presne dle situace a pri plnem plynu to simuluje klasicky automat.
Na vylozene sportovni jizdu se to moc nehodi, ale jinak je to hodne prijemne.
Podle me to ma svoje kouzlo, predevsim je to absolutne plynule, skubani neexistuje, rozjezdy svizne, pri jizde na tempomat si to udrzuje vzdy otacky presne dle situace a pri plnem plynu to simuluje klasicky automat.
Na vylozene sportovni jizdu se to moc nehodi, ale jinak je to hodne prijemne.
Zajímavé, že >😁