Tiež máte ten pocit, že sú na Kuge pedále moc blízko sedačky? Pripadá mi to ako auto pre krátke nohy, napríklad pre ženy. V Mondeu, S-maxe sú pedále OK
Ano, u výkonnějších SUVeček v naftě jde o normální číslo. I proto jsem v zimě koupil americkou Kugu v top motorizaci s benzínovým dvoulitrem a po přehrání SW a výměně totálně zas..... filtru a spotřeba v klasickém mixu slezla z 10,4 na 9,6 ...
"Auto přeskočí „astonovskou“ fázi fordů a vsadí na šestiúhelníkovou masku ve stylu většího Edge."
Pán redaktor, u týchto dvoch modelov je dosť zásadný rozdiel v maske a u Kugy musíme ten šesťuholník najprv vyzametať a poskladať ako puzzle. ;-)
Nechápem s čím mal redaktor problém. Pár kilometrov som Kugou s 150k dieslom a PS spravil, na rodinné SUV to radí veľmi slušne, žiadne trhanie a škubanie. Miesta je dosť, auto je dostatočne tiché a pohodlné. Myslím si, že motor je s prevodovkou zladený na jednotku. Hovoriť o zmenách, ktoré by si Kuga zaslúžila nemá zmysel, pretože už sú spravené.
Já jsem v zahraničí viděl i Oktavku II po fl s podobnou kombinací, což se snad ani tady nenabízlo... no, vypadalo to hodně podobně >:D Jo, je to tak, byl to takovej levnej pocit "luxusu", na druhou stranu, když jsem to viděl poprvé v 90. letech na Scorpiu a Mondeu MK I, tak mi to taky přišlo jako cool >:D Na mou obranu sem chodil na ZŠ a měli sme Felicii >:D
Za to ani tak nemohl Ford jako ti, co si to kupovali :-) Jen nabídli to, co lidé chtěli...a střed Evropy bylo v té době takové maloměsto ještě a podle toho to vypadalo...
jojo, ten interiér byl legendární...
PS:
spíš to máš za to, že se bavíš se mnou :)
Už jsem to tu jednou asi psal, ale kamarádky otec před pár lety měl uplně nachlup stejné Mondeo jako já, černé kombi..... ale Ghia.... když jsem viděl černý interiér v kombinaci všudeghiadřevoisnadnavolantu..... tak sem pochopil, proč jsou tak rozporuplné reakce na interiéry Mondea >:-[]
p.s. někdo je tu asi fanoušek Ghie, jinak si neumi m vysvětlit ten palec dolu :D
První hezká byla, ale ten interiér byl někdy hrůzostrašný, ve stylu IV mondea v tom nejhorším možném směru, jakože kombinace levné stříbřenky, nebo Ghia dřeva >:D
...protože se vracím k modrému oválu po cca 19-ti letech, budu to muset trochu podrobněji prozkoumat a protože je tu možnost mít Kugu jako náhradní vůz, bude brzy příležitost. Nicméně... nejhezčí Kuga (subjektivně) byla úplně ta první.
>:-[] Jo.... a když si na druhé straně barikády a otec ti v prudkém kopci ujíždí s krabicí na kolech a ty ho horkotěžko doháníš s dvoulitrem v naftě >:D Taky sem si to zkusil >:-[]
Tak nějak jo >:D Upřímě mne to dálniční cestování v SUV moc nebaví i ten vítr je znát víc, když se do tebe zboku hezky opře :-) Osobně bych do malého Fokusu bral jako ideál to 110Kw EB, Kugu si umím představit spíše s TDCi, ale upřímě mne strašně mile překvapila, jak ten model v nejlevnější motorizaci umí jezdit svižně.
Profi autor nejdřív srovnal se supersportem a pak nebral v úvahu že v nejlíp odhlučeněnym a asi nejkomfortnějšim voze třídy zrychlení prostě působí jinak než v [odkaz] :-)
Zatimco u koncernovýho vozu by vypích jeho přednosti = tady je zazdil a udělal z nich skoro mínus >:D
Asi určitě a město neni problém, problém je to vytáčení a to EB k tomu docela svádí ;) Kolikrát překvapíš nejednoho jezdce střední třídy ftédéí, jak umí srdnatě akcelerovat :-) Bohužel si to zaplatíš na benzínu >:-[]
Nemám, Nikdy jsem ve všech derivátech Fokusu III. generace (a že jsem mimo ostrých verzích jel a zkoušel všechy, včetně různých Cmaxů) neměl žádný problém s kotníkem ani ničím jiným a Kuga mi přijde ze všech nejprostornější v interiéru. Za deste s Ecoboostem = benzín ;) 1.6 110Kw pro upřesnění. Umí to i za 8, když to pořád netočíš a jedeš předpisově - dálnice 130-160 (Autobahn) za 8,5-9l/100.
Je fakt, že ty EB bývají nenasytnými, obzvlášť v městském provozu. A že ta Kuga je docela těžká... no tak asi jo, ale stejně je to dost, když to má v názvu to Eco :-)
Aháá, už jsem doma, nedávný "rádobysportovní Lexus" >:-[]
Dokud nejsou předmětem testu jen suchá čísla z tabulek, vždu to bude více či méně subjektivní hodnocení.
Viz ty a Audi.
Spotřebu jsem myslel z testu, skoro 8. Mě to přijde relativně dost, ale možná je to u naftových SUV-ček ok.
Edit:koukl jsem na spritmonitor a asi je to normální spotřeba i u konkurence, takže beru zpět.
"vnitřek- ten musí holt někomu vyloženě sednout" - nebo si zvykneš, protože tu krásu přebijou jiné arguemnty >:-[] Taky z toho nejsem u vytržení, ale už to nevnímám :-) A spotřebu jsem psal za sebe, já s tím EB v Kuze umím za 10 >:-[] Ale já prej mám na noze cihlu mi bylo řečeno >:-[] >:D
Souhlas, taky se mi barva líbí, zvenku to celkově ujde, ale vnitřek- ten musí holt někomu vyloženě sednout, já souhlasím s autorem. Kufr litrově těžká bída, ale motor + podvozek nejsou slabé argumenty. Spotřeba nic extra-řekl bych, ale redakci žere hodně všechno, tak snad při slušné jízdě bude realita jinde.
Hele upřímě, tady se to hodnotí objektivně a bohužel některé aspekty mají stejnou váhu, takže velikost kufru prostě vyváží dobré jízdní vlastnosti... tak to je a je dobře, že je to tak nastaveno, musí být stejný metr. Kuga nevyniká v oblastni prostornosti, třeba i odcházející Tigi je uvnitř o píď větší a má větší kufr. Naopak Kuga dává kontra tou využitelností, jenže na hloubku má málo cm, to je fakt. V mínusech je výhled ven, s tím jsem problém neměl, automat taky neznám a tyhle sedačky jsem nezkoušel :-) Navíc v minulých testech byla Kuga velmi chválena, takže možná i autorovi tohoto testu nesedla :-) A ta ceníková cena, to je úlet >:D
Pár postřehů k testu a automobilu: Ta barva se mi líbí >:-[] V sousedství jedna taková je a fakt by mi to asi nevadilo, rozhodně lepší, než sterilní černá, nebo bílá ;)
Jako rodinné auto Kugu asi ne (možná pro menší rodinu, ale cestování ve 4 jsem zkoušel a nestěžoval jsem si) i když malá není, tak přecijen v střednětřídním kombiku, což je stejná cenová, či MPV je více místa, tohle je prostě Fokus s kratším kufrem. Naopak velká výhoda je nízko položená nakládací hrana kufru, která je jakoby pod sedačkami. Velikost zavazedelníku lze ještě měnit polohovatelnými zadními sedačkami (nevím, jestli tento kus to tak měl). Interiér není krásný, určitě proti Mondeu je více tvrdých plastů, ale zvyknete si, je docela funkční, hlavně řadicí páka je po ruce, super volant příjemě padne do ruky, ale zpracování je na vysoké úrovni v rámci mainstreamu a působí bytelně a to i výplně dveří! >:-[] Dále zadní sedáky, nezkoušel jsem sedačky, který má testovaný kus, ale příplatkové sportovní sedačky (textilní) jsou velmi dobré vepředu i vzadu.
Největší devizou auta je ale jízda, na okrsce je to mrštné jak malý kombik, perfektně svádí k rychlému průjezdu zatáček, díky Torque vectoring control zaklekne a nepustí se vozovky, na běžný provoz v takto vysokém autě je to super, nesrovnávám s hothatchem, tak pozor!). Co mám porovnání s odcházejícím Tigim, Sportáží, IX 35 tak Kuga jednoznačně podvozkově válcuje a to i co se komfortu týká. Hluk od podvozku také neznám, ježděno na trochu vyšším profilu 235/55 R17.
Není to výkřik poslední módy, ceníková cena je brutálně mimo (daleko zajímavější jsou skladovky), ale pořád Kugu řadím k tomu lepšímu v nabídce, co se mixu jízdy a užité hodnoty týká v kategorii SUV nižší střední a s mrštným točivým Ecoboostem je s ní radost i na okrsce.. pak je teda radost i na benzínce >:-[] >:-[] . zato na dálnici je to nuda >:-[]
Špatné logo >:D Ne, Kuga tu vždy dostala celkem velmi pozitivní hodnocení, ale jako model už byla překonána konkurencí, kde se musí rovnat s novými generacemi.
Nevím, je to otázka úhlu pohledu, v poslední době to ford schytává často. Interiér by se asi dal překousnout, ale patrně to hodně pokazil automat. Tuhle dvojspojku moc neznám, tak těžko soudit.