Ne, nechci tady staromilsky skučet nad ztrátou charakteru, bla bla atd. Jenom mi nejde do hlavy, proč by nasazení turbomotoru mělo být vynuceno "neúprosným" downsizingem, když oba současné benzínové čtyřválce Swiftu (jak 1.6 v SSS, tak 1.2 v běžných modelech) jsou až neskutečně úsporné. Až bude majitel 1.4 BJ v budoucím Sportu ždímat podobně jako atmo 1.6 v tom současném, obávám se, že se žádné úspory paliva nedočká, spíš naopak.
No a na závěr si přece jen trochu zaskučím. ;-) Nic proti turbům, ale pracovat se solidní (i když ne bezchybnou) točivou atmosférou, navíc v lehkém a mrštném autíčku, má pro mě pořád velké kouzlo. Ten moment, kdy se "nadechne" a pořád táhne k omezovači, to udržování v patřičných otáčkách.....to mě vždycky potěší. I kdyby mě s prstem v nose předjíždělo jedno bi/tri-turbo za druhým.
PS: Jsem docela zvědav na čem hodlají ušetřit minimálně 120 kg hmotnosti. To se snadněji dělá u dvoutunové obludy.
Nechápu, proč nedají jako základní motor pro EU japonský motor 660 cm3 s turbem? Musí jich vyrábět miliony ročně a jsou generacema prověřený. To platí i pro ostatní japonské výrobce, kteří mají v portfoliu kei car's.
Motory M jsou fajn, ale mohly být ještě lepší. Sice jsou točivé, ale je u nich znát, že byly konstruovány hlavně na dobré emise. Namontovat na ně svody 4-2-1 a hned je zábava o kousek větší :-)