Sítě subdodavatelů světových automobilek jsou spletité, a proto není divu, že se v nich objevují i výrobci z Česka. Třeba LaFerrari, Alfa Romeo Giulia a Volvo S90 mají skla od nás.
No je pravda že u Alfy 75 a nebo 155 co měl kolega se říkalo, že co je od Bosche tak nestojí za nic a dobré je Magneti Marelli a nebo Pierburg. Já mám osobní zkušenost se 156 (přes 200tis.km) a těsně po záruce odešel alternátor, měl jsem tam Valeo a v servise mi řekli, že mám smůlu na kus, protože standardně tam je Bosch a o tom vůbec nevědí, ale nějaká omezená serie má to Valeo (asi second source) a to se prý měnilo poměrně často. Ve 159 jsem zase hodně měnil díly od Conti. Např. čerpadlový modul v nádrži o kterém mi v servise řekli, že tam kde je Bosch se skoro nemění. U škrtící klapky je to prý u všech výrobců cca stejné (neautorizovaný servis). A žhavičky Conti na 159 vydrželi necelých 140 tis. zatímco 156 jsem prodával dál s originálníma. I podle toho kluka, co mi dělal hodně věcí kolem elektriky na 159 se Bosch za posledních deset až patnáct let dost zlepšil což se nedá říci úplně o všech. Na druhou stranu kvalitu Magneti Marelli také nemůžu posoudit, protože jsem od nich nic neměnil a i když jsem se díval do Eperu tak bych v těch autech od nich nic zásadního mít neměl.
Což o to, "kvalita" Bosch je všeobecně známá věc. U žádného z italů jsem nikdy neměl problém s díly od Magneti Marelli, ale s díly od Bosche byl vždycky problém. Když nebudu brát v potaz žumpu typu Starline a pod., tak z těch renomovanějších výrobců, kteří dodávají i do prvovýroby, má u mě Bosch jednoznačně nejhorší image. :-!
Můžu potvrdit, že na naší Alfě odešlo od Bosche úplně vše. Jinde se Bosch tak nesype. Italové jdou teda po ceně a ne po špičkové jakosti dílů. Musí to sami vědět a stejně tam ten Bosch nacpou znova.
No to ale není žádné překvapení, nejporuchovější elektronické komponenty na Alfách a Fiatech vždy pocházeli od Bosche... ;-)
P.S. Na té titulní fotce je krásně vidět, že čelní sklo Giulie by mělo být o pár cm vyšší. Takto nízké neprospívá ani výhledu vyšších řidičů, ani vzhledu auta. :-!
No speciálně u Giulie jsem nedávno viděl na internetu nějakou tabulku, kde bylo kolik procent dílů na autě pochází z které země. A překvapivě na prvním místě nebyla Itálie, ale Německo. Ano, ta ryze italská Alfa je zhruba z jedné třetiny německá a až na druhém místě byla itálie se zhruba čtvrtinou dílů. Samozřejmě v seznamu nechyběla ani Čína... :-!
jj, jeden od nás z příbuzenstva dělá skla na Volva. Jak na S90/V90, tak na V40/CC. Taková zajímavost ... Švédi podcenili odbyt aut, tak byl pro sklárnu problém vyrobit dostatek skel. A aby nestála výroba ve fabrice na auta, tak občas pro nějakou tu paletu skel údajně poslali vrtulník. (je fakt, že tam občas nějaký přistával)
Je spousta čtenářů, která by se dozvěděla něco pořádnýho, ale dlouhodobě to na tomto webu moc nefunguje. Jsme automobilová velmoc a tak je zde asi dost čtenářů, kteří se na takové výrobě podílejí.