Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Proč je s manuálními převodovkami konec? Šéf Lamborghini vám to vysvětlí

Šéf R&D Lamborghini Maurizio Reggiani miluje "fofrklacky". Ale i přesto je jisté, že žádný už nikdy v novém lambu nebude.
Zpět na článek
27. 9. 2016 18:57
27. 9. 2016 19:22
28. 9. 2016 09:32
27. 9. 2016 19:53
27. 9. 2016 22:10
28. 9. 2016 22:19
28. 9. 2016 22:58
Avatar - praděda7
27. 9. 2016 18:50
Proč je s manuálem konec?
Žádnou složitou výmluvu si šéfe proboha nevymýšlejte....lidé jsou čím dál tím víc pohodovější a lenivější....nemusíte být politicky korektní...my víme, že je to pro výrobce výhodnější vyvíjet jen jednu převodovku, která je "bezpečná" i pro lepmle a lenochy, a ušetří se na garančních opravách...a nebojte se, my, co víme, tak víme, že víme.... ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - white label
27. 9. 2016 19:05
Re: Proč je s manuálem konec?
Na int. diskusích je minimálně každý druhý mistr světa v kvedlání fofrklackem. Realita ovšem bývá poněkud odlišná, o případných SS s manuálem nemluvě. ;-)
28. 9. 2016 16:25
Re: Proč je s manuálem konec?
Taky mám občas z těch diskuzí pocit, že jelikož bežně nedávám meziplyny pata-špička a nepřibržďuji pod plynem levou nohou s prstem v nose, tak jsem nejhorší řidič široko daleko. :-)

Manuál vs. automat u SS? Asi záleží, jak to bereš. Pokud je pro tebe kvedlání se vším, co k tomu patří, výzva a chceš se to pořádně naučit i za cenu, že to bude chvíli trvat a do té doby budeš za blba, tak to má rozhodně smysl. Chceš-li to auto drtit na co nejlepší možný čas, pak je dvouspojka nebo sekvenční skříň jasně lepší (řadí rychleji, nedělá chyby, s pádly máš obě ruce stále na volantu, můžeš častěji brzdit levou nohou...). No a má-li to někdo jen na machrování před kočkami či obchodními partnery, tak je kvedlání jasný přežitek (a to je asi ten nejčastější případ). ;-)
Avatar - praděda7
28. 9. 2016 18:50
Re: Proč je s manuálem konec?
Souhlas se vším až na tu poslední větu. Tam jsi to totálně zazdil! ;-\
29. 9. 2016 00:21
Re: Proč je s manuálem konec?
Takovéhle poznámky ode mě nesmíš brát smrtelně vážně. ;-) Hodně bych se však divil, kdyby takoví zákazníci tvořili jen mizivé procento a kdyby s nimi automobilky jako Lamborghini, Ferrari atd. tak trochu nepočítaly, mám-li říct svůj upřímný názor.
Avatar - praděda7
29. 9. 2016 10:23
Re: Proč je s manuálem konec?
Já ti něco řeknu. Vše je otázkou peněz. Konkurence je nemilosrdná a výrobce musí velmi důkladně zvažovat kam investovat limitované prostředky. Technologie, jak udělat manuální převodovku "driver friendly" dnes již existuje. Existuje také elektronicky kontrolovaná lehoučká by-wire pedálspojka i multi synchro kroužky v převodovkách. I řadička by se dala kontrolovat a operovat by-wire elektronikou. Je to jen otázka peněz a dostatečné poptávky.
Bohužel doba je taková jaká je (pohodová a líná), a těch srdcařů, kteří vidí v jízdě autem i něco jiného než přepravu s bodu A do budu B rychle ubývá.... ;-\[odkaz]
Avatar - jimmbo205
27. 9. 2016 21:39
Re: Proč je s manuálem konec?
manuál bych bral to malýho, lehkýho sporťáku jako MX5 nebo BRZ... Ale v autě co má 700k? Tam bych asi bez rozmyslu bral automat...
Avatar - praděda7
27. 9. 2016 18:57
Nápad?
.....Udělejte to jako pan Reggiani - postavte si do vlastní garáže auto jako je Alfa Romeo Duetto z roku 1966 - s manuálem a bez servomotorů......ještě lepší nápad je postavit si do garáže Focus RS nebo Civic Type R nebo Golf GTI nebo M140i....vše s manuálem... ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - white label
27. 9. 2016 19:03
Re: Nápad?
Ale ty už servomotory naopak mají.
Trvat u dnešních SS na manuálu, je jako chtít po dnes po modelkách a misskách, aby si "retrostylově" neholily podpaží a jiné intimní partie... >:D ;-)
Avatar - praděda7
27. 9. 2016 19:22
Re: Nápad?
No šak, dyť se to vrací...[odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
28. 9. 2016 16:59
Re: Nápad?
To je pěkná blbost... pointa je v té větě na konci: Dnes chce mít každý co nejvíce výkonu a chce působit dojmem, že má tu sílu plně pod kontrolou.

A chce působit dojmem, že má tu sílu plně pod kontrolou...

Pořád jsou lidi, co chtějí mít sílu skutečně pod kontrolou - a ti brzy zjistí, že 700Nm vůbec na nic nepotřebují a užijou mnohem víc legrace sice se slabším autem, ale pořád dost silným a navíc takovým, co dělá to, co oni chtějí... ne to, co chce elektronika.

To nemá s neholeným podpaždím společnýho ale vůbec nic...
28. 9. 2016 06:34
Re: Nápad?
myslim, ze mnohem lepsi je si do ty garaze postavit treba Viper a misto M140i rovnou M2 ....
Avatar - praděda7
28. 9. 2016 09:32
Re: Nápad?
Ale tož....proč chodit do extrému.......... ;-)
27. 9. 2016 19:53
Manual
Ale vzdyt existuji ss s manualem i dnes. Napr. Corvette, Viper, 911, DB9 .Dokonce existuje i ferarri F12 s manualem byt jediny kus na svete ale jde to i z velkgm vykonem. Myslim si ze, by se naslo dost zajemcu o manual v lambu i za cenu snizeneho vykonu.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - beibej
27. 9. 2016 22:10
Re: Manual
Ano bylo jich přesně dvě procenta.(podle ofic. vyjádření továrny pro model Murcielago) Bohužel. Prostě bohatí lidé nejsou vždy petrolheadi a prostě na to řidičsky nemají.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 9. 2016 17:02
Re: Manual
S tím asi souhlas... platí to ale i opačně: kdo si chce opravdu dobře zajezdit, tak si rozhodně nekoupí Murcielago... a dokonce ani tu F12 ne.

To jsou auta, jejichž posláním je vzbuzovat obdiv - nebo závist. Nikoliv si v nich opravdu dobře zajezdit.
28. 9. 2016 22:19
Re: Manual
Záleží, co si představuješ pod "dobře zajezdit." Tradičně to nebyla zrovna přívětivá auta. Těch lidí může být menšina, ale není se čemu divit a "obyčejné" sportovní auto tuhle touhu (zkrotit řádnou bestii) neuspokojí.
29. 9. 2016 00:32
Re: Manual
To těm autům křivdíš. Jsou to stroje, které na okruhu opravdu fungují a poskytují extrémní zážitek, pokud jsi hodně dobrý řidič. Prostě jak píše _MT_. U Ferrari F12 bych týden slintal jenom ze zvuku toho motoru, to ti "obyčejný" třílitrový šestiválec až takhle nedá...

Že je nejeden kupec využívá k vzbuzování obdivu a závisti je asi jasné. Ale to z kvality těch aut neubírá.
Avatar - skejpa
27. 9. 2016 21:37
Jedna odpověď - 911 R
Nové Porsche 911 R s manuálem rozhodně není pomalé auto :-) a funguje tak dobře, že je beznadějně vyprodaná kompletní výroba. Veškeré testy potvrzují, že jde o naprosto výjimečné auto a nejeden novinář se i zamiloval. Auto dělané pro radost a ne pro vteřinu na okruhu. Manuál ještě neřekl poslední slovo. To jen někdo to nechce slyšet...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - white label
27. 9. 2016 22:31
Re: Jedna odpověď - 911 R
Ovšem 911 R není SS typu Aventador/Huracan.
Avatar - skejpa
27. 9. 2016 22:43
Re: Jedna odpověď - 911 R
Je to auto podobného typu. Na 1 a pul minutové trati má o 2 vteřiny pomalejší čas než Huracan. A to je 911R auto stvořené na okresky pro zábavu a ne pro okruhy. Takže porovnávat se to dá. Manuál prostě může být i v těchto autech, stačí chtít.
28. 9. 2016 10:51
Re: Jedna odpověď - 911 R
WL to myslí trochu jinak. Koncepce a typově jinde ;-)
Avatar - white label
28. 9. 2016 22:57
Re: Jedna odpověď - 911 R
Samozřejmě jsem primárně neměl na mysli rozdíly v absolutní rychlosti. ;-)
Avatar - skejpa
29. 9. 2016 07:35
Re: Jedna odpověď - 911 R
Tak mi prosímtě ty rozdíly vysvětli protože pro mě je 911 R a Huracan auto podobného typu jen s rozdílnou převodovkou a jiným zacílením zákazníků (911 na větší fajnšmekry logicky, kteří si nehrajou na vteřinky - ale to je právě dáno tou převodovkou, ne kastlí 911).
Avatar - white label
29. 9. 2016 11:17
Re: Jedna odpověď - 911 R
Tak za prvé se stačí na ta auta podívat, rozdíl je vidět okamžitě, 911 R je vedle aktuálních Lamb klasik (klasická karoserie 2+2 kupé s motorem vzadu s velmi tradičním designem), navíc je to jen zadokolka s motorem vzadu, R odkazuje na limitovanou homologační sérii z roku 1967!, má být určitým návRatem ke kořenům (což by s dvojspojkou asi nebylo to pravé ořechové, na druhou stranu i u 911 R lze mít automatické meziplyny), nebo možná taky rozloučení se se staRými časy. 911 R má podstatně jinou cílovku, než Aventador/Huracan.
Avatar - skejpa
29. 9. 2016 11:34
Re: Jedna odpověď - 911 R
911 R je trochu jiný typ auta ale zacílení má podobné. Movitá klientela hledající vzrušení u rychlého vozu. Vtip je v tom, že ten člověk v článku píše, že je manuál mrtvý. Možná pro jejich klientelu. Ale ne pro vozy podobné rychlosti od konkurence za podobné peníze.

Mám na to asi jiný názor a nemá smysl se tu hádat. Pro mě manuál mrtvý není a jsou naštěstí mezi námi stále nové supersporty, které manuál nabízí. Naposledy jsem viděl Aston Martin V12 Vantage se sedmistupňovým manuálem. Ale 911 R mezi ně prostě řadím taky protože obyčejný sporťák si představuju jinak. Mimochodem, nedělala se Audi R8 taky s manuálem ?
Avatar - white label
29. 9. 2016 11:58
Re: Jedna odpověď - 911 R
Ale on přece jasně píše o aktuální produkci Lamba, takže samozřejmě je to o jejich aktuální klientele, a ta je určitě jiná, než klientela 911 R.
Samozřejmě, že se R8 dělala i s manuálem a v dobách R-tronicu byl manuál jasně lepší volbou, a to až do doby, kdy se místo R-tronicu objevi i v R8 S-tronic (dvojspojka). Jeté R8 z dob R-tronicu si taky mnohem lépe drží cenu právě s manuálem.
Ale možnost manuálu byla přece dřív běžná v jakýchkoli sportovních autech, včetrně SS, takže to s tou R8 není relevantní argument.
Avatar - Machýrek
27. 9. 2016 22:10
Ten chlapik ma asi pravdu
Me to prijde logicky. Na daily jezdeni mam automat, na radost automat a pak dva veterany s kvedlackou a uz v tom kvedlani s nima tu radost nevidim, vlastne me to obtezuje. Tuhle jsem jezdil na okruhu s AMG GTS a absence kvedlacky me vubec nevadila, naopak to delalo vsechno lip, nez bych to asi delal sam kvedlanim. Asi nejsem dost hard core.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bully_
28. 9. 2016 00:45
Re: Ten chlapik ma asi pravdu
Zalezi, co od auta chces, to je cele :yes:
Avatar - Machýrek
28. 9. 2016 02:05
Re: Ten chlapik ma asi pravdu
Na holatkach bez niceho jsem ridicsky vyrostl. Ale ted me vic bavi se v nich hrabat, nez s nima jezdit. Nemam to tak jednoznacne dany, co od auta chci, treba to jeste nevim, jel jsem jich hodne a ze zadnyho jsem si do gati neucvrk.
Avatar - Enthusiastic.driver
28. 9. 2016 08:22
Manual neni mrtvy
Safra,budu se muset konecne dostat za volant nejakeho nakonovaneho zla s kvedlackou,abych moh hajit barvy oldskulu,hejtovat automaty a nebyly to jen teoreticke plky >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - praděda7
28. 9. 2016 09:40
Re: Manual neni mrtvy
.......go for it man....and good luck...... ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
28. 9. 2016 17:04
Re: Manual neni mrtvy
No, to fakt vřele doporučuju...
>:D