Ale on přece jasně píše o aktuální produkci Lamba, takže samozřejmě je to o jejich aktuální klientele, a ta je určitě jiná, než klientela 911 R.
Samozřejmě, že se R8 dělala i s manuálem a v dobách R-tronicu byl manuál jasně lepší volbou, a to až do doby, kdy se místo R-tronicu objevi i v R8 S-tronic (dvojspojka). Jeté R8 z dob R-tronicu si taky mnohem lépe drží cenu právě s manuálem.
Ale možnost manuálu byla přece dřív běžná v jakýchkoli sportovních autech, včetrně SS, takže to s tou R8 není relevantní argument.
911 R je trochu jiný typ auta ale zacílení má podobné. Movitá klientela hledající vzrušení u rychlého vozu. Vtip je v tom, že ten člověk v článku píše, že je manuál mrtvý. Možná pro jejich klientelu. Ale ne pro vozy podobné rychlosti od konkurence za podobné peníze.
Mám na to asi jiný názor a nemá smysl se tu hádat. Pro mě manuál mrtvý není a jsou naštěstí mezi námi stále nové supersporty, které manuál nabízí. Naposledy jsem viděl Aston Martin V12 Vantage se sedmistupňovým manuálem. Ale 911 R mezi ně prostě řadím taky protože obyčejný sporťák si představuju jinak. Mimochodem, nedělala se Audi R8 taky s manuálem ?
Tak za prvé se stačí na ta auta podívat, rozdíl je vidět okamžitě, 911 R je vedle aktuálních Lamb klasik (klasická karoserie 2+2 kupé s motorem vzadu s velmi tradičním designem), navíc je to jen zadokolka s motorem vzadu, R odkazuje na limitovanou homologační sérii z roku 1967!, má být určitým návRatem ke kořenům (což by s dvojspojkou asi nebylo to pravé ořechové, na druhou stranu i u 911 R lze mít automatické meziplyny), nebo možná taky rozloučení se se staRými časy. 911 R má podstatně jinou cílovku, než Aventador/Huracan.
Já ti něco řeknu. Vše je otázkou peněz. Konkurence je nemilosrdná a výrobce musí velmi důkladně zvažovat kam investovat limitované prostředky. Technologie, jak udělat manuální převodovku "driver friendly" dnes již existuje. Existuje také elektronicky kontrolovaná lehoučká by-wire pedálspojka i multi synchro kroužky v převodovkách. I řadička by se dala kontrolovat a operovat by-wire elektronikou. Je to jen otázka peněz a dostatečné poptávky.
Bohužel doba je taková jaká je (pohodová a líná), a těch srdcařů, kteří vidí v jízdě autem i něco jiného než přepravu s bodu A do budu B rychle ubývá.... ;-\[odkaz]
Tak mi prosímtě ty rozdíly vysvětli protože pro mě je 911 R a Huracan auto podobného typu jen s rozdílnou převodovkou a jiným zacílením zákazníků (911 na větší fajnšmekry logicky, kteří si nehrajou na vteřinky - ale to je právě dáno tou převodovkou, ne kastlí 911).
To těm autům křivdíš. Jsou to stroje, které na okruhu opravdu fungují a poskytují extrémní zážitek, pokud jsi hodně dobrý řidič. Prostě jak píše _MT_. U Ferrari F12 bych týden slintal jenom ze zvuku toho motoru, to ti "obyčejný" třílitrový šestiválec až takhle nedá...
Že je nejeden kupec využívá k vzbuzování obdivu a závisti je asi jasné. Ale to z kvality těch aut neubírá.
Takovéhle poznámky ode mě nesmíš brát smrtelně vážně. ;-) Hodně bych se však divil, kdyby takoví zákazníci tvořili jen mizivé procento a kdyby s nimi automobilky jako Lamborghini, Ferrari atd. tak trochu nepočítaly, mám-li říct svůj upřímný názor.
Záleží, co si představuješ pod "dobře zajezdit." Tradičně to nebyla zrovna přívětivá auta. Těch lidí může být menšina, ale není se čemu divit a "obyčejné" sportovní auto tuhle touhu (zkrotit řádnou bestii) neuspokojí.
To je pěkná blbost... pointa je v té větě na konci: Dnes chce mít každý co nejvíce výkonu a chce působit dojmem, že má tu sílu plně pod kontrolou.
A chce působit dojmem, že má tu sílu plně pod kontrolou...
Pořád jsou lidi, co chtějí mít sílu skutečně pod kontrolou - a ti brzy zjistí, že 700Nm vůbec na nic nepotřebují a užijou mnohem víc legrace sice se slabším autem, ale pořád dost silným a navíc takovým, co dělá to, co oni chtějí... ne to, co chce elektronika.
To nemá s neholeným podpaždím společnýho ale vůbec nic...
Taky mám občas z těch diskuzí pocit, že jelikož bežně nedávám meziplyny pata-špička a nepřibržďuji pod plynem levou nohou s prstem v nose, tak jsem nejhorší řidič široko daleko. :-)
Manuál vs. automat u SS? Asi záleží, jak to bereš. Pokud je pro tebe kvedlání se vším, co k tomu patří, výzva a chceš se to pořádně naučit i za cenu, že to bude chvíli trvat a do té doby budeš za blba, tak to má rozhodně smysl. Chceš-li to auto drtit na co nejlepší možný čas, pak je dvouspojka nebo sekvenční skříň jasně lepší (řadí rychleji, nedělá chyby, s pádly máš obě ruce stále na volantu, můžeš častěji brzdit levou nohou...). No a má-li to někdo jen na machrování před kočkami či obchodními partnery, tak je kvedlání jasný přežitek (a to je asi ten nejčastější případ). ;-)
Safra,budu se muset konecne dostat za volant nejakeho nakonovaneho zla s kvedlackou,abych moh hajit barvy oldskulu,hejtovat automaty a nebyly to jen teoreticke plky >:-[]
Na holatkach bez niceho jsem ridicsky vyrostl. Ale ted me vic bavi se v nich hrabat, nez s nima jezdit. Nemam to tak jednoznacne dany, co od auta chci, treba to jeste nevim, jel jsem jich hodne a ze zadnyho jsem si do gati neucvrk.
Je to auto podobného typu. Na 1 a pul minutové trati má o 2 vteřiny pomalejší čas než Huracan. A to je 911R auto stvořené na okresky pro zábavu a ne pro okruhy. Takže porovnávat se to dá. Manuál prostě může být i v těchto autech, stačí chtít.
Ano bylo jich přesně dvě procenta.(podle ofic. vyjádření továrny pro model Murcielago) Bohužel. Prostě bohatí lidé nejsou vždy petrolheadi a prostě na to řidičsky nemají.
Me to prijde logicky. Na daily jezdeni mam automat, na radost automat a pak dva veterany s kvedlackou a uz v tom kvedlani s nima tu radost nevidim, vlastne me to obtezuje. Tuhle jsem jezdil na okruhu s AMG GTS a absence kvedlacky me vubec nevadila, naopak to delalo vsechno lip, nez bych to asi delal sam kvedlanim. Asi nejsem dost hard core.
Nové Porsche 911 R s manuálem rozhodně není pomalé auto :-) a funguje tak dobře, že je beznadějně vyprodaná kompletní výroba. Veškeré testy potvrzují, že jde o naprosto výjimečné auto a nejeden novinář se i zamiloval. Auto dělané pro radost a ne pro vteřinu na okruhu. Manuál ještě neřekl poslední slovo. To jen někdo to nechce slyšet...
Ale vzdyt existuji ss s manualem i dnes. Napr. Corvette, Viper, 911, DB9 .Dokonce existuje i ferarri F12 s manualem byt jediny kus na svete ale jde to i z velkgm vykonem. Myslim si ze, by se naslo dost zajemcu o manual v lambu i za cenu snizeneho vykonu.
Na int. diskusích je minimálně každý druhý mistr světa v kvedlání fofrklackem. Realita ovšem bývá poněkud odlišná, o případných SS s manuálem nemluvě. ;-)
Ale ty už servomotory naopak mají.
Trvat u dnešních SS na manuálu, je jako chtít po dnes po modelkách a misskách, aby si "retrostylově" neholily podpaží a jiné intimní partie... >:D;-)
.....Udělejte to jako pan Reggiani - postavte si do vlastní garáže auto jako je Alfa Romeo Duetto z roku 1966 - s manuálem a bez servomotorů......ještě lepší nápad je postavit si do garáže Focus RS nebo Civic Type R nebo Golf GTI nebo M140i....vše s manuálem... ;-)
Žádnou složitou výmluvu si šéfe proboha nevymýšlejte....lidé jsou čím dál tím víc pohodovější a lenivější....nemusíte být politicky korektní...my víme, že je to pro výrobce výhodnější vyvíjet jen jednu převodovku, která je "bezpečná" i pro lepmle a lenochy, a ušetří se na garančních opravách...a nebojte se, my, co víme, tak víme, že víme.... ;-)