Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Baterie hybridů vs. elektromobilů: Liší se víc, než byste čekali

15 komentářů

Blatouch
Chape nekdo, proc byl tento clanek napsan?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
a přitom titulek vypadal docela slibně...
_Teddy_
Nie. Pritom o rozdieloch mezi NiMH a Li-Ion/Li-Pol by sa naozaj dal napisat hutny clanok...
Sina
A jak souvisí účinnost s tím, jaký proud (tedy výkon) si beru z baterií vůči její kapacitě? Nechtěli jste spíš napsat, že mají NiMh vyšší proudovou zatížitelnost vůči kapacitě? Nebo já to nějak nechápu >😁
starý_kluk
Ta je v kWh / litr a kWh / kg. Benzínová či naftová nádrž má tuto měrnou energii nejen podstatně větší než elektro-chemický akumulátor, ale je také dobře ve vozidle uchovávatelná. A tak tu vidíme, že dnešní paralelní hybridy jsou slepá ulička - o čistých elmobilech ani nemluvě. Budoucnost je v sériovém hybridu - tady si malá nádrž s malým akumulátorem ve vozidle už nepřekážejí, ale naopak se dobře doplňují jak co do objemu a váhy, tak co do výsledné energie, výkonu i účinnosti celého pohonu.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
No a jaká je životnost takového akumulátoru v hybridu? Kolik cyklů ta baterka vydrží do snížení kapacity na třeba 50%...?

Celé tohle odvětví elektrické mobility je jen jeden velký podvod. Cílem jsou auta s nesmyslně vysokou cenou, dotovaná ze státního rozpočtu, tedy z daní obyvatel příslušného státu. A rozdíl v ceně mezi běžným vozem a autem na baterky, úměrný výši dotace shrábne kdo? Můžete hádat třikrát.

Nenechte se oblbnout! Stačí si položit otázku "Cui bono" aneb komu ku prospěchu.
150 kWh
Zobrať lieky a šup do postele. Už dávno si mal spať. 😄
IPace
a benzin a naftu neplatis ze svejch "dani" ? jo ja zapomel ze treba spotrebni dan je jen pro blbce a tvrdaci jako ty jezdej na naftu bez ni >😁
Niemand
Vo Viedenských taxíkoch tie baterky už slúžia viac ako 10 rokov, ale v prípade výmeny je ich cena je nižšia ako DPF na Nemca.
Niemand
Otázka je kam radíš napríklad Toyoťácke Hybridy. Tie vedia isť aj čisto na elektriku, ale bateria s kapacitou cca 1,2KWh naozaj nezaberie moc miesta. Ale výhoda toho, že v zápchach sa aj 10-15 minút nemusí naštartovať benzíňak je podľa mňa nezanedbateľná.
starý_kluk
To jsou paralelní hybridy. Elektický přídavek tam váží 150 kp - ano, jako dva lidi trvale navíc! Tzn. musíš tuhle váhu rozjet navíc a navrácení spotřebované energie (rekuperace) se užije zanedbatelně.
Niemand
Kde chodíš na tie čísla? Yaris HSD vs Yaris 1,33 s CVT je rozdiel cca 60kg. V najbližšej dobe sa chystám zobrať obe auta na váhu kôli porovnaniu s katalógom. Pre Auris je udávaný rozdiel HSD a 1,6 s CVT len 30kg. Nafta 1,6 je o 60kg ťažšia ako HSD. Udivuje ma odkiaľ lúdia stále dokážu ťahať tieto čísla o metrákových rozdieloch.
kuny
co tim vlastne autor chtel rici?? to mi hlava nebere.
kalousek
Taky čumím. To je snad jen úvod (navíc úplně zmatený) a hlavní článek jim vypadl ze serveru. Přece by takovou slátaninu nikdo nemohl myslet vážně.
kesumb
Přesně, hlavně bych čekal, že to bude mít normální strukturu a ne nesmyslnej úvod a žádnej závěr.
A to už vůbec nemluvím o tom, že z toho námětu se dala sepsat diplomová práce a ne tenhle paskvil😊