Novinky
Blatouch
9
Chape nekdo, proc byl tento clanek napsan?
Přejít do diskuze
Nie. Pritom o rozdieloch mezi NiMH a Li-Ion/Li-Pol by sa naozaj dal napisat hutny clanok...
Otázka je kam radíš napríklad Toyoťácke Hybridy. Tie vedia isť aj čisto na elektriku, ale bateria s kapacitou cca 1,2KWh naozaj nezaberie moc miesta. Ale výhoda toho, že v zápchach sa aj 10-15 minút nemusí naštartovať benzíňak je podľa mňa nezanedbateľná.
Vo Viedenských taxíkoch tie baterky už slúžia viac ako 10 rokov, ale v prípade výmeny je ich cena je nižšia ako DPF na Nemca.
A jak souvisí účinnost s tím, jaký proud (tedy výkon) si beru z baterií vůči její kapacitě? Nechtěli jste spíš napsat, že mají NiMh vyšší proudovou zatížitelnost vůči kapacitě? Nebo já to nějak nechápu >😁
Kde chodíš na tie čísla? Yaris HSD vs Yaris 1,33 s CVT je rozdiel cca 60kg. V najbližšej dobe sa chystám zobrať obe auta na váhu kôli porovnaniu s katalógom. Pre Auris je udávaný rozdiel HSD a 1,6 s CVT len 30kg. Nafta 1,6 je o 60kg ťažšia ako HSD. Udivuje ma odkiaľ lúdia stále dokážu ťahať tieto čísla o metrákových rozdieloch.
No a jaká je životnost takového akumulátoru v hybridu? Kolik cyklů ta baterka vydrží do snížení kapacity na třeba 50%...?
Celé tohle odvětví elektrické mobility je jen jeden velký podvod. Cílem jsou auta s nesmyslně vysokou cenou, dotovaná ze státního rozpočtu, tedy z daní obyvatel příslušného státu. A rozdíl v ceně mezi běžným vozem a autem na baterky, úměrný výši dotace shrábne kdo? Můžete hádat třikrát.
Nenechte se oblbnout! Stačí si položit otázku "Cui bono" aneb komu ku prospěchu.
Celé tohle odvětví elektrické mobility je jen jeden velký podvod. Cílem jsou auta s nesmyslně vysokou cenou, dotovaná ze státního rozpočtu, tedy z daní obyvatel příslušného státu. A rozdíl v ceně mezi běžným vozem a autem na baterky, úměrný výši dotace shrábne kdo? Můžete hádat třikrát.
Nenechte se oblbnout! Stačí si položit otázku "Cui bono" aneb komu ku prospěchu.
Ta je v kWh / litr a kWh / kg. Benzínová či naftová nádrž má tuto měrnou energii nejen podstatně větší než elektro-chemický akumulátor, ale je také dobře ve vozidle uchovávatelná. A tak tu vidíme, že dnešní paralelní hybridy jsou slepá ulička - o čistých elmobilech ani nemluvě. Budoucnost je v sériovém hybridu - tady si malá nádrž s malým akumulátorem ve vozidle už nepřekážejí, ale naopak se dobře doplňují jak co do objemu a váhy, tak co do výsledné energie, výkonu i účinnosti celého pohonu.
a benzin a naftu neplatis ze svejch "dani" ? jo ja zapomel ze treba spotrebni dan je jen pro blbce a tvrdaci jako ty jezdej na naftu bez ni >😁
Přesně, hlavně bych čekal, že to bude mít normální strukturu a ne nesmyslnej úvod a žádnej závěr.
A to už vůbec nemluvím o tom, že z toho námětu se dala sepsat diplomová práce a ne tenhle paskvil😊
A to už vůbec nemluvím o tom, že z toho námětu se dala sepsat diplomová práce a ne tenhle paskvil😊
To jsou paralelní hybridy. Elektický přídavek tam váží 150 kp - ano, jako dva lidi trvale navíc! Tzn. musíš tuhle váhu rozjet navíc a navrácení spotřebované energie (rekuperace) se užije zanedbatelně.