Množství detailních snímků nového Cayenne s různými stupni maskování jsme zveřejnili již dost. Teď je čas na první odvážnou skicu, která vznikla na základě odhadovaných tvarů vyfotografovaných prototypů.
V dávné minulosti bohatí lidé využívali své bohatství k tomu, aby ukázali jak jsou bohatí a při tom si pořizovali krásné věci. Dodnes z toho profitujeme a obdivujeme od pyramid až po secesní vily tu nadčasovou krásu. Dnes bohužel bohatí lidé využívají své bohatství jen k tomu, aby ukázali jak jsou bohatí. O Cayenne můžeme říct cokoliv jen ne to, že je krásný a bohužel nic na tom nemění ani nová generace. Ano, vnímání krásy je subjektivní, ale existují určitá všeobecná pravidla krásy. U lidí se všeobecně líbí obličeje, které jsou velmi symetrické. Automobily, které jsou vnímány jako krásné mají zpravidla křivky, které vedou od někud někam, správný poměr prosklených a neprosklených ploch, délky převisů, poměr velikosti světlometů, atd... Anebo na Cayenne nikdo nevidí ty obludné zadní světlomety, ten "tlustý zadek", anebo opravdu nevkusnou příď? Škoda, že Porsche nevyužilo svůj potenciál a jediná jeho designová řeč je nejrůznější modifikace prvků z 911. Je to jejich nejůspěšnější model, ale jak by bylo absurdní, kdyby všechny VW vypadaly tak nějak jako brouk, nebo všechny Citroeny jako kachna...
Bohužel vypadá stejně odpudivě jako stávající generace. Kvalitní, rychlé, exkluzívní a výdělečné, nicméně i nadále jedno z nejošklivějších velkých SUV na trhu... :-!
Před koupí Cayennu už probíhala u mě v recenzi na Range Rover diskuse někdy před rokem. Z ní jsem pochopil jediné. O nespolehlivosti Cayennu psali jen ti, co někde slyšeli, někdo jim povídal- a to je pro mě bezhodnotný názor, kterému jsem nevěnoval pozornost...
A tak jsem se obracel na uživatele Cayennů, především modelů S a Turbo. A kupodivu- jen nadšení, závady žádné. Tohle bylo směrodatné. Je to tak, Cayennu věřím. Když jsem odjížděl s RR někam na delší cestu, vždy jsem se uklidňoval- snad vydrží! U Cayennu na to ani nemyslím.
Případným kupcům Porsche Cayenne Turbo musím napsat jedno slovo- DOPORUČUJI!
PS: a to že je to Touareg? No a co? Kdo byste nechtěl Touareg zadarmo? :-!
No myslim, ze ma v leccems pravdu. Cayenne je super kara, ale zrovna spolehlivosti neoplyva, nevim jak ted, ale v prvni generaci pred faceliftem docela dost velky problemy, hlavne s elektronikou, ale kupodivu taky treba i s odchazejicimi motory. 8-s Obdivuji Svihaka, ze do toho sel, ale holt laska je laska, vid Svihaku? ;-) To znam... :yes: Asi pred rokem jsem o nem uvazoval taky, ale jelikoz novej nestoji zrovna malo, tak jsem si o nem neco pred koupi zjistoval od znamych a tak ruzne a kdyz jsem se doslechl o te dost caste nespolehlivosti, tak jsem od kope ustoupil. Na ojete Cayenne nemam odvahu, abych jen tak utopil nemale prachy v necem o cem nic poradne nevim a za nove dat jeste vetsi prachy a pak hodne casu travit treba po servisech? Tak na to taky nemam jaksi cas ani nervy... Pak cirou nahodou ve stejne kategorii vyjela nova CX-7 od Mazdy a byt jsem Mazdu nikdy pred tim nemel, tak to byla laska na prvni pohled. Sice autak za polovicni cenu ve srovnani s Cayenne, ale s parametry zakladni motorizace Cayenne a vyhlasenou spolehlivosti... Tak volba byla jasna a zatim bych nemenil :yes: , byt mi tam obcas chybi nektere prvky vybavy, ktere bych u Cayenne mohl mit, ale u Mazdy to nelze ani doobjednat, coz je ponekud skoda na tak povedenou karu! ;-\
Je to ten nejvymakanější volksvágn všech dob - to je pravda. A to mi na něm vadí nejvíc - že to JE TUAREG, akorát, že o milion dražší. Kvalita zpracování odpovídá snaze koncernu snížit výrobní náklady na minimum. Měl jsem tu čest se s ním seznámit jinak, než ty - s nářadím v ruce. Viděl jsem věci, o kterých ty jako uživatel nemáš ponětí a ze kterých se mi chtělo zvracet. Ale zátah to má fakt neskutečnej to jo.