Spy Photos: Nové Porsche Cayenne - první skica
Porsche Cayenne přineslo automobilce nečekaný úspěch, zvýšení obratu i zisku, který napomohl firmě k současné výborné finanční situaci. Expanze, o kterou Porsche usiluje všemi cestami, s sebou údajně nese i ovlivňování modelového kalendáře příbuzných automobilek. Cayenne se v roce 2002 stalo prvním modelem na společném technickém základě s vozy koncernu Volkswagen a podobný postup má přijít i v případě druhé generace. Tu naše zdroje očekávají v první polovině roku 2010, ale nový Touareg by se měl objevit nejméně s půlročním zpožděním a do představení nástupce Audi Q7 zbývají ještě asi 4 roky.
Porsche údajně tlačí na urychlení vývojových prací Cayenne vzhledem k nejisté budoucnosti velkých aut s velkou spotřebou. Ve Stuttgartu už ale mají připravenou hybridní soustavu, kterou bude Cayenne zřejmě sdílet s Panamerou. Loni v létě představená studie Cayenne Hybrid (šestiválec 3,6 l, elektromotor/generátor mezi motorem a převodovkou) byla schopna jezdit za méně než 10 l/100 km, ale cílem automobilky je se dostal pod 9 l/100 km. Velmi pravděpodobné je vzhledem k novým předpisům zohledňujícím spotřebu (resp. CO2) také uplatnění turbodieselu, kterému se značka zatím vyhýbala.
Design navazuje, podobně jako v případě řad 911 a Boxster, na předchozí generaci Cayenne. Příď má nově tvarované světlomety trojúhelníkového tvaru a sportovně nízkou kapotu, na které je zřejmě ještě krycí maskovací díl. Jisté je, že silueta bude sportovnější (z boku bude příď neobvykle špičatá), příslušnost ke značce ukáže více skloněný poslední sloupek karoserie a charakteristický tvar posledního bočního okna. Okno v prvním páru bočních dveří dostalo dělicí přepážku, a tak po spuštění dolů zůstane u A sloupku malý prosklený trojúhelník. Vzadu možná budou dělená koncová světla. Agresivněji vyhlíží spojler u horní hrany zadního okna, prodlužující o několik centimetrů střechu. Ve srovnání se stávajícím modelem se zdá výška oken nového modelu o něco nižší než dosud.