Před bezmála deseti lety se zrodilo soutěžní kupé na základě Škody Fabia první generace. Brisk si jeho stavbou udělal velkou reklamu, ale jaký byl jeho osud?
nic víc. Vzniklo auto s udivujícím výkonem a s problémy, které podobné stavby na koleně mají. Jen neodpovídalo žádné sportovní specifikaci, takže bylo využitelné jen na propagační jízdy. Jenže projekt byl asi dražší než se očekávalo a další financování by asi větší propagační efekt nepřineslo. Takže stojí někde v kůlně a třeba časem někoho napadne nějaké využití.
Nebyla, protože by z hlediska prodejů byla propadák. :-) Není náhodou, že v segmentu B naftové čtyřkolky neexistují, (stejně jako běžně motorizované benzinové verze. Byly by totiž drahé, těžké, s maličkým kufrem, a tedy neprodejné. :-!
Problem s elektrikou je nesmysl. To auto zadny takovy nemelo. Problem byla vaha a odladeni podvozku. Koza podle toho nebyla vubec uskakana. Dalsi a asi nejvetsi byl problem brzd, vyladeni predek, zadek a rucka se nejak nedarilo. Asi nejvetsi prinos toho auta byla reklama, jinak se to moc nepovedlo, protoze se do toho moc penez nedalo.
Tak kdo sleduje rally vi, ze jedine rally je bejlepsi skupina WRC a tovarni tymy. A kdo rally nesleduje tak pro ty tady jsou bomba clanky z taxi skupiny "Obrovský úspěch: Škoda je mistrem světa v rallye! Co bude dál? " ;-)
Škodovka nikdy nepatřila mezi rally elitu, vždy jezdila jen druhé housle. Je to vidět už od 130 RS, která je přeceňovaná a prakticky nic nedosáhla, přes Favority , Octavie a Fabie. Daří se jim ve skupině taxikářu tak ať tam zůstanou. WRC je někde jinde.