Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Tatra renovuje T815 6x6 VE „Ostrý II“ z rallye Paříž-Alžír-Dakar 1986

7 komentářů

James007cz
Nemůžu si pomoct, ale každý takovýto článek o Tatře mě zahřeje u srdce! 😄
Pamatuji si, jak jsem před pěti a více roky sledoval internet a články o tom, jak byla Tatra díky "majitelům" ve sračkách a jenom čekal na její definitivní konec.

No a dnes? Tatra jede, zvyšuje výrobu, modernizuje, nabírá lidi - je to super!!!
msifa
Auto jelo dakar v roce 1986. Továrna pro další rok postavila dvě nová auta a pro tyto dvě tatry z roku 1986 neměla využití a proto je prodala do francie kde byly následující roky využívány jako doprovodné kamiony. Postupem času se tato tatra dostala k jedné cestovní kanceláři, která pořádá zájezdy se čtyřkolkami do afriky a tatra jim sloužila jako doprovod. Na začátku roku 2016 ji továrna objevila a vyměnila jí s majitelem za zánovní Tatru 8x8 phoenix.
msifa
Jsem zvědavý, jak se podaří jednu z prvních dakarských tater dát do původního stavu. Ale jak je vidět renovace se dělá poctivě a s nadšením.
Z následujících ročníků 1987 + 1988 jsou dochovány obě závodní tatry - 4x4 stojí v muzeu v téměř původním stavu z roku 1988 (pouze je použitý jiný rám kabiny) a 6x6 dodnes slouží u Lopraisů (má nový motor, novou kabinu, jinou nástavbu ,ale stále věrně slouží).
Nicco
Jaky byl dovod zanechani vozu v Africe a neprevezeni zpatky? Byrokracie, cena dopravy, venovani k nejakemu ucelu...?
msifa
A já někde píši něco o původním stavu? Já píšu, že tovární tatra 6x6 pouze existuje.....
Avatar - Stejsn
Stejsn
Až se zrepasuje, šoupne se do muzea, nebo bude jezdit propagační jízdy, případně podívá se třeba znova do Afriky? Jaké jsou plány Tatry?
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
"a 6x6 dodnes slouží u Lopraisů (má nový motor, novou kabinu, jinou nástavbu ,ale stále věrně slouží)."

Tak to ma od povodneho stavu uz dost daleko.